תוכנית ענק בנתיבות לא קיבלה את אישור בית המשפט. מדובר בתוכנית שיזמה עיריית נתיבות, להקמת שכונה הכוללת 1,728 יחידות דיור, על קרקע ששייכת למועצה האזורית שדות נגב. התוכנית  אושרה לאחרונה במסגרת הסכם הגג שנחתם בין המדינה לעיריית נתיבות.

הדירות אמורות היו אמורות לקום בחלקה המערבי של העיר נתיבות וממזרח לנחל בוהו. התוכנית היא בשטח של 553 דונם ומציעה תכנון של מתחם חדש ממזרח לעיר הקיימת לצד הדירות ישולבו אזור מלונאות, מעונות סטודנטים, דיור מוגן ושטחי ציבור. וכן פארק ארכיאולוגי.".

. לדברי בית המשפט, רשות מקומית יכולה לתכנן ולהגיש תוכנית מועדפת לדיור רק בתחום השיפוט שלה. אין לה את היכולת להביא בחשבון אינטרסים של רשות שכנה. "אוסיף כי ככל שלא מדובר בבניה בישוב תקומה,לא ברור מה השיוך המוניציפלי של יחידות הדיור שאמורות להיבנות לפי התוכנית ללא שינוי הגבולות המוניציפליים". . בית המשפט ביטל את התוכנית וקבע כי מדינת ישראל ועיריית נתיבות ישלמו לעותרים סכום של 40,000 שקל הוצאות ושכ"ט.

אש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן מסר: ״אחרי הליך ארוך ומתיש הצדק יצא לאור. החלטת בית המשפט היא שקולה ומאוזנת שרואה את כלל הצרכים של התושבים במרחב, הן בעיר והן בשדות נגב. בית המשפט שפט בצדק ולא הלך שולל אחרי ההיסטריה התכנונית שאין לה שום הצדקה. בית המשפט קיבל את טענות המועצה האזורית שדות נגב וביטל את התוכנית שאיימה לגזול את עתודת הקרקע היחידה של שדות נגב הדרושה לה לצרכי הציבור שלה. כפי שקבע בית המשפט נתיבות פעלה ללא סמכות והגישה תוכנית בשטחים לא שלה, וגם הותמ"ל אישרה את התוכנית בחוסר סבירות ובניגוד לחוק, וניסתה, באופן לא ראוי, להכשיר בדיעבד את הפגם החמור של הגשת תוכנית ללא סמכות. שדות נגב מברכת ושמחה על הכרעתו החשובה של בית המשפט, שהדגיש כי קידום תוכניות במסלול זריז בותמ"ל לא יכול להיות מסלול עוקף לשינוי גבולות בוועדת הגבולות. מדובר בתקדים ארצי חשוב, שראוי שישמש נר לרגלי מוסדות התכנון בכלל והותמ"ל בפרט, על מנת למנוע עוולות כגון הניסיון כאן, לגזילת עתודת הקרקע היחידה של שדות נגב הדרושה לה לצורכי הציבור שלה".

עו״ד עמית יפרח, היועמ"ש ויו"ר אגף הקרקעות בתנועת המושבים מסר בתגובה: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט ומקווים שתהווה סמן ימני מובהק כנגד המשך הותמ״ל במתכונתו הנוכחית, החלטת הותמ״ל בנוגע לאדמות המועצה האזורית שדות נגב מייצגת את כל תחלואי הותמ״ל, לקיחת קרקע של המועצה האזורית והמושב שנועדה לצרכיהם וללא תיאום התחשבות או הסכמות עם המועצה אלא באבחת החלטה תכנונית חסלנית לוקחת לטובת העיר השכנה, אנו נמשיך להיאבק לחדול את ההתרחבות העירונית ולהתמקד בהתחדשות העירונית, הפסיקה הזו הינה כרטיס אדום לותמ״ל בעת הזו, אנו כבר זמן רב קוראים לסיומו ככלי תכנוני על שטחי החקלאות והשטחים הפתוחים, ובטח כעת בממשלת מעבר דרישתנו לא לקדם תוכניות חדשות וגם לא תוכניות הנמצאות בקנה כמו כפר בילו וגני יוחנן".

מילכה כרמל, ראש תחום תכנון וקרקעות במרכז המועצות האזוריות מסרה: ״החלטת בית המשפט חשובה. הותמ"ל הינו חוק עוקף ועדות תכנון, כלי משפטי ותכנוני חריג והגיעה העת לסיים את הוראת השעה ואת פעילות הוועדה הדורסנית, שהיא בעלת סמכויות כמעט ללא מגבלות, לפני שייגרמו נזקים נוספים לערים ולמועצות אזוריות כאחד".

בותמ"ל בחרו שלא להגיב.

מעיריית נתיבות טרם נמסרה תגובה

18 אלף דירות בפינוי בינוי באור יהודה, ברמלה, קריית גת, נתיבות ונשר

 

 

גט הודיעה שהיא סוגרת את הפעילות של שירות הנסיעות השיתופיות שלה בארה"ב, ג'ונו. ב-2007 העבירה גט את כל פעילותה בניו יורק לפעול תחת המותג. אלא שג'ונו הייתה הפסדית ולא באמת היוותה תחרות לאובר ולליפט. בעקבות הסגירה של ג'ונו, יפוטרו כל עובדי החברה בארצות הברית ובישראל. בישראל מספר עובדי ג'ונו מוערך בכ-50 עובדים.

במקום גט הודיעה על שיתוף פעולה עם ליפט בניו יורק. שיתוף הפעולה ייכנס לתוקף ב-2020 ויאפשר ללקוחות העסקיים של גט להזמין נסיעה שיתופית של ליפט מתוך האפליקציה של גט, בחשבון העסקי. השינוי הוא בעקבות  היציאה להנפקה ב-2020 כך שהיא מוותרת על מגזרים לא רווחיים לטובת המגזר העסקי הרווחי יותר.

גט מתרכזת בניו יורק בלבד, שבה ישנה תחרות קשה בין חברות שיתוף הנסיעות השונות ובינן ובין המוניות. כך גדלות הוצאות השיווק .לכך מתווספת חקיקה חדשה בניו יורק שקובעת שכר מינימום לנהגים באפליקציות שיתוף נסיעות,  שהוביל לעלויות תפעול גבוהות יותר עבור החברות הללו.

בהודעת החברה נמסר מטעם מנכ"ל גט, דייב וייסר,האסטרטגיה  היא"לבנות חברה רווחית שמתמקדת בשוק התחבורה התאגידי, ששווה טריליון דולר בשנה". עוד מסר "במקום להתחרות בחברות שיתוף נסיעות הפונות לצרכנים פרטיים, אנחנו משתפים איתם פעולה".

בשנה האחרונה הודיעה גט, המשרתת יותר מ-20,000 חברות בעולם, על גיוס של גייסה 120 מיליון דולר לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר, כשמרבית הסכום גויס כחוב. הגיוס בוצע ממשקיעיה הקיימים, ביניהם פולקסווגן, אקסס, ווסטוק ואחרות. עד כה גייסה החברה 790 מיליון דולר.

גט גם הונפקה בוול סטריט במרץ השנה, והיא נסחרת לפי שווי של 13 מיליארד דולר. בנוסף לשירותי שיתוף נסיעות, ליפט מציעה גם שירותי שיתוף אופניים וקורקינטים ועוסקת בפיתוח טכנולוגיית רכב אוטונומי. בתשקיף, ליפט הדגישה שהיא "ממוקדת בתחבורה", זאת לעומת המתחרה הגדולה שלה אובר, שצפויה גם היא להנפיק בקרוב וגיוונה את העסק שלה לתחומים נוספים כמו משלוחי מזון.

תחבורה בתל אביב – קאר2גו, גט טקסי, תחבורה ציבורית – מה עדיף? יתרונות וחסרונות

נגד הזיהום: ניו דלהי מגבילה את מספר המכוניות על הכביש, אובר מרוויחה

בקליפורניה נהגי אובר וליפט יוכרו כשכירים

 

עולם העבודה הפך להיות קשה יותר, פחות משרות רלוונטיות, הרבה מוצאים את עצמם מתחרים על משרות עם אלפי מועמדים אחרים. פייסבוק עזר למחפשי העבודה להתמקד ולמצוא עבודה שתתאים להם בלי שיפספסו אותם עקב סינון יותר. הנה כמה קבוצות שצריך להכיר.

למתלבטים – מתחבטי מקצוע

הקבוצה "מתחבטי מקצוע" המגדירה את עצמה ככוורת של מקצועות. באמצעות פודקסאט פעיל וראיוניות עם אנשי מקצוע שונים הגולשים בקבוצה לומדים על מקצועות שונים, מוכרים יותר ומוכרים פחות. בקבוצה יש גם סקרים ובהם סקר על מקצועות מעוררי עניין. מהסקר עולה שהמקצוע שהכי מעורר עניין הוא יועץ ארגוני ואחריו מקצועות הדיגיטל, ובראשם עיצוב חווית משתמש, מנהלי קמפיינים ממומנים בדיגיטל, כותבי תוכן ומנהלי מדיה חברתית. מקצועות אחרים הם איש חינוך בעולם החדש, מנהל אחריות תאגידית  ומנהל חדשנות.

לאמביציוזיים – משרות לאנשים עילאים ומתנשאים

קבוצות העבודה משרות לאנשים עילאים ומתנשאיים מתארת את עצמה כקבוצה לאנשים שמחפשים עבודה עם משמעות. המשרות כוללות:  סטארט-אפים, חברות הייטק, קרנות הון סיכון וגופי חדשנות1..
2. גופים וארגונים חברתיים.
3. גופים ציבוריים, מפלגות ושדולות.

ההצעות בפועל כוללות עבודות בתחומי ההייטק השונים, אבטחת מידע, הנהלת מוצר לצד עבודות ניהוליות

לאמביציוזיים חסרי ניסיון – משרות הייטק ושיווק ללא ניסיון

הקבוצה משרות הייטק ושייוק ללא   ניסיון פונה לשאלה ששואלים רבים. אם כל העבודות דורשות ניסיון, איך רוכשים אותו? האגנד'ה של הקבוצה אומרת שאם יש לכם השכלה רללוונטית, יכולות מקצועיות, אינטליגנציה, מוסר עבודה גבוה ויחסי אנוש  טובים, אין סיבה שלא תתפרנסו בכבוד.

נראה שהקבוצה פונה רבות למנהלי פרויקטים, למפתחים ג'וניר ולבוגרי הנדסה תעשייה וניהול.פ עם בשבוע מנהל הקבוצה מפרסם את המשרות המובחרות. לצד המשרות המוצעות יש מדי פעם טיפים ומאמרים בתחום.

לבני ה-40-  בני 40 + דרושים הצעות עבודה

בני 40  מתקשים למצוא עבודה, אך עדיין יש היצע של משרות המחכות להם. בקבוצה אפשר למצוא כמה סוגי משרות ואף פרסום של יזמים ופניות לשיתוף פעולה עסקי. המשרות מגוונות מאוד ולצד קונדיטורים ושליחים אפשר למצוא בהם הצעות עבודה לרופאים, מנתחי מערכות, מנהלי מחסן, אנשי מכירות, מדריכים לחוגים ועוד.

למנהלים חברתיים – מלכ"ר ולעניין, משרות חברתיות בתפקידי ניהול

מנהלי הקבוצה מגדירים אותה כמקום למי שמחפש משרה ניהולית במגזר הציבורי/עמותות/ארגוני חברה אזרחית/ עסקים חברתיים. הם דורשים לפרסם רק משרות עם היקף 50% משרה ומעלה וכן אוסרים לפרסם חיפוש משרות. התפקידים שאפשר למצוא בהם הם מנהלי קהילות, מנהלי מערכי דיור, מנהלים חינוכיים ועוד.

לכותבים – הצעות עבודה בכתיבה\תוכן

אחד המקצועות המבוקשים  על ידי מועמדים הוא כתיבת תתוכן, בין אם באתרים, רשתות חברתיות או ניוזלטרים. הקבוצה מוגדרת כקבוצה שנפתחה במטרה לחלוק הצעות עבודה בתחום הכתיבה, עריכת תוכן, תסריטאות, או כל דבר הקשור לכתיבה ותוכן.

המלצות לראיון עבודה – הן תמיד עוזרות לכם?

איך אפשר למצוא עבודה בכל גיל – מגיל העשרה עד הפנסיה

איך למצוא עבודה באמצעות מכרזים

 

 

מעודכן ל-07/2021

חיילי מילואים מתמודדים עם שאלות רבות, בהן מי משלם על און ימי עבודה, האם יכולים לסרב, כמה זמן צריך להתריע ועוד. במדריך זה זכויות המילואימניקים

ביטול או קיצור השירות

ניתן לדחות או לקצר מסיבות אישיות בפנייה על ידי טופס 58 למפקד האישי, שידון ויחליט בבקשה. גם שיחות אישיות עוזרות וכיום לרוב לא מגייסים מי שלא נחוץ בהכרח.

סירוב למילואים על ידי הבוס

הבוס או מקוום העבודה לא יכול לסרב לעובד, אבל יכול להגיש לוועדה לתיאום מילואים (ולת"ם) במרכז השירות לחיילי מילואים בבסיס תל השומר, בקשה לשחרר את העובד,  יש להגישה עד 30 ימים לפני תחילת השירות, והיא דנה רק בשירות בן שישה ימים ומעלה. בשירות קצר יותר, יש להגיש את הבקשה למשרד הקישור

זמן ההתראה מראש

במקרה שזומנתם לשירות מילואים פעיל בן עד 3 ימים,הצו צריך להגיע בדואר עד 12 ימים מראש, או שבעה ימים לפני המועד במסירה אישית. בשירות ארוך יותר (ארבעה ימים ומעלה), צה"ל צריך להתריע 60 יום מראש. לפי סעיף 8 לחוק שירות המילואים, בחירום, הוא יכול גם לקרוא לחיילי המילואים מיידית (צו 8).

גיל המילואים

גיל המילואים הוא החל מהשחרור מהשירות הצבאי. גיל הפטור לחוגרים הוא 40, לקצינים 45 ולנשים 38.  בתפקידים כמו רופא לוחם, נהג משא כבד, פרמדיק, רב צבאי, כבאי או חוקר שבויים אפשר לזמן עד גיל 49.

פיטורים עקב שירות מילואים

אסור לפטר עובד  לפני השירות, במהלכו או אחריו. בשירות בן יומיים ומעלה, אסור לפטר עובד גם במשך 30 יום מתום השירות.

תשלום על ימי מילואים

התשלום על ימי המילואים אמור לשקף את המשכורת של העובד, לפי ממוצע השכר שקיבל בשלושת החודשים לפני החודש שבו בוצע השירות. כיוון שביטוח לאומי מחשב את השכר לפי שבוע עבודה (חמישה ימי עבודה + שני ימי מנוחה), לעיתים אף ניתן לקבל יותר. אם מדובר בשירות של עד חמישה ימי מילואים החישוב יהיה לפי 1.4 ימי עבודה, כלומר על חמישה ימי מילואים יינתן תשלום על שבעה ימי עבודה. אך אם הוא בן שבעה ימים, התגמול יהיה גם של שבעה ימי עבודה.  בדקו אם הכסף מגיע לכם מביטוח לאומי לא נמצא אצל המעסיק.

כדי לקבל את התשלום מביטוח אלומי העובד צריך לעמוד בתנאים הבאים: א. הוא נמצא בחל"ת מעל חודשיים ביום שבו יצא למילואים. ב. מעסיקו נפטר או פשט רגל או שפעילות החברה הופסקה. ג. מי שמועסק ביותר ממקום אחד יתבע את התגמול על הכנסותיו ממעסיקו שאינו המעסיק העיקרי. המעסיק והעובד חייבים להמשיך לשלם תשלומים סוציאליים בתקופת המילואים כאילו המשיך העובד לעבוד.

זכאות לתגמול מיוחד

תגמול מיוחד מוענק למי שעשה מעל 32 ימי שירות מילואים בשנה ומשולם על ידי מופ"ת (הגוף האחראי לתשלומי השכר בצה"ל). תגמול נוסף מוענק למי ששירתו מעל 10 ימי שירות מילואים בשנה, וניתן על ידי רשות המיסים ולא ביטוח לאומי.

חופשה ממילואים

חייל מילואים המבקש חופשה לרגל אירוע משפחתי:

פטור משירות מילואים – איך ניתן להשיג ובאילו נסיבות?

מעודכן ל-11/2019

הקשר ההדוק מדי שאתם מנהלים עם הטלפון הנייד שלכם, יכול לעלות לכם בחייכם ■ אך המציאות מראה כי רבים פשוט מתקשים להיגמל מהמכשיר הכתבה הבאה תעזור לכם להבין את הסיבות לכך וגם תציע לכם כמה טריקים שיסייעו לכם בתהליך ההתנתקות, אבל הכול צריך להתחיל ברצון שלכם

בשנים האחרונות זינק מספר הולכי הרגל שנהרגים בתאונות דרכים, כיוון שיותר אנשים ברחוב עסוקים בסמארטפונים שלהם במקום בנעשה סביבם. בארצות הברית הגיע מספר מקרי המוות של הולכי רגל בשנה שעברה לשיא מאז 1990, נוכח הסחות דעת של נהגים. ההתנהלות הזו מעוררת דיונים בקרב מחוקקים, ששוקלים לאסור על כתיבת הודעות תוך כדי הליכה. בכמה ערים בארצות הברית, בהן הונולולו ורקסבורג שבאיידהו, אוסרים על הליכה וכתיבת הודעות בו זמנית.

אבל גם אם אתם גרים בישראל ואתם לא עוברים שום עבירה כשאתם הולכים ברחוב ומרוכזים במסך הטלפון הנייד שלכם, מדובר בהתנהגות שעלולה לסכן את חייכם.

מבחינה מחקרית והגיונית ידוע לכולם שזה לא רעיון טוב, אבל רובנו ממשיכים לנהוג כך. ממחקרי עבר עולה כי אנחנו בודקים את הטלפון הסלולרי שלנו יותר מ-150 פעמים ביום ואנחנו מתקשים להעביר 6 דקות בלי לגלול ב"סטוריז". לכן, אין זה מפתיע שהתמכרות לסמארטפונים הפכה לעניין מדובר שבעקבותיו אף נפתחו מרכזי גמילה. אז למה בכל זאת אנחנו עושים את זה? בקהיליית המדענים העוסקים בנוירולוגיה, פסיכולוגיה וחקר המוח קיימת הסכמה שמדובר כנראה במאפיין של התנהגות התמכרותית.

בכתבה זו ננסה להסביר מדוע אנחנו דבוקים לטלפונים שלנו, מהם הסיכונים הידועים ואיך אנחנו יכולים לשלוט בטכנולוגיה במקום לתת לה לשלוט בנו?

הגורמים להתמכרות:

בני אדם מטבעם הם יצורים שמחפשים כל הזמן מידע. כשאנחנו מסתכלים בכל עת על הטלפון שלנו, אנחנו מחפשים מידע במכשיר שמשמש סוג של מזנון "אכול כפי יכולתך".

אחד מחוקרי המוח המפורסמים טען כי הדחף שלנו לחפש מידע בכל רגע נתון התפתח ממנגנון הישרדות של בעלי החיים שמחפשים מזון כל הזמן. לפי מחקרים, המוח שלנו מרגיש שהוא מתוגמל כשהוא מקבל מידע, וזה גורם לנו לחפש עוד מידע. דבר זה דומה במקצת למנגנון השובע המופעל אחרי ארוחה.

במובנים מסוימים, סמארטפונים תוכננו להיות מכשירים שיצורים שמחפשים כל הזמן מידע לא יוכלו לעמוד בפניהם. אותו חוקר מציג את האנלוגיה הבאה: בעל חיים יישאר על אותו עץ ויאסוף ממנו את כל האגוזים שהוא יכול לפני שיעבור לעץ הבא. זה בגלל שבעל החיים מחשב את העלות של מעבר לעץ הבא מול היתרונות הפוחתים שבהישארות באותו עץ. בכל הקשור לבני אדם וסמארטפונים, אין בכלל עלות למעבר בין בדיקת מיילים, כתיבת הודעות טקסט או שימוש באפליקציות של רשתות חברתיות. כלומר, לטענתו – העץ הבא נמצא ממש מול העיניים שלכם: זהו הלינק הבא, מעבר לאתר אחר. אנחנו עוברים כל כך בקלות, שאנחנו אפילו לא צריכים לקטוף את כל האגוזים לפני שעוברים לעץ הבא.

איך תדעו אם הקשר שלכם לסמארטפון נחשב להתמכרות?

לטענת מומחים מתחום הרפואה, לא כל שימוש עקבי או מרובה בסמארטפון נחשב להתמכרות. לחץ חיצוני, כמו עבודה תובענית, עשוי לחייב אנשים לבדוק את המכשירים שלהם באופן תדיר. אבל כשאנשים מסתכלים באופן קבוע על המכשיר כדי לשפר את מצב הרוח שלהם, זה עשוי להיות סימן להתפתחות בעיה.

סימנים המעידים על התמכרות לסמארטפון:

אתם משתמשים בטלפון יותר זמן ממה שתכננתם. במקרים של התמכרות לטלפון הסלולרי, אלמנט השליטה משחק תפקיד כאשר אדם לא מצליח לעמוד במגבלת הזמן שהציב לעצמו להיות עם הטלפון. אם איחרתם לפגישה כי בדקתם אימיילים בסמארטפון, מדובר בדגל אדום.

אתם משתמשים בטלפון במקומות לא הולמים, כמו בנהיגה או בשירותים. הניידות של הסמארטפונים הפכה אותם ליותר ממכרים מטכנולוגיות אחרות. אבל העובדה שאתם יכולים לקחת את הסמארטפון שלכם לכל מקום, לא אומרת שאתם צריכים לעשות זאת.

אתם מוותרים על פעילויות אחרות בגלל הטלפון. אם החלטתם לוותר על חדר הכושר בשביל לבדוק מה חדש בפייסבוק, סימן שאתם צריכים לדאוג. ד"ר למבקי אומרת שאם השימוש שלכם בטלפון משתלט על זמן שהייתם אמורים להקדיש לפעילויות אחרות, מדובר בדגל אדום שיכול להעיד על התמכרות.

אתם חשים חרדה כשאתם לא משתמשים בטלפון. מרגישים אי-נוחות או לחץ כשהטלפון לידכם אבל אתם לא משתמשים בו? כאשר אנשים מודאגים כל כך שהם יפספסו משהו, שהם שולפים את הסמארטפון באמצע פגישה או אפילו באמצע שיחה אינטימית – זו התנהגות שעלולה להעיד על התמכרות.

הטלפון פוגע במערכות היחסים שלכם. ניסיתם פעם לשוחח עם אדם שלא היה מסוגל להסתכל לכם בעיניים ורק התעסק עם הטלפון שלו? זה לא נעים ובעיקר מעורר רצון להפסיק לדבר עם אותו אדם. שימוש מוגזם בסמארטפון יכול להשפיע לרעה על קשרים, ועלול לגרום לאנשים בסביבתכם להרגיש שהם לא חשובים, או לפחות פחות חשובים מהטלפון שלכם.

משתמשים בטלפון בתור "מקלט" בסיטואציות לא נעימות. כשאתם בסיטואציה חברתית מתוחה או מביכה, מאוד מפתה לברוח לאזור הנוחות שלכם – הסמארטפון. אך התנהגות כזו יכולה להעיד שאולי אתם קשורים מדי לטלפון הסלולארי שלכם.

איך לפתח שליטה עצמית?

כדי להימנע מסכנה, אפשר פשוט להמליץ לא לסמס וללכת בו זמנית. אבל קל יותר להגיד את זה מאשר לעשות את זה. ולכן, יש כמה המלצות שחיברו מומחים שיסייעו לנו לפתח שליטה עצמית.

על פי גישה פסיכולוגית מקובלת, מכורים צריכים לתרגל שליטה במודעות באמצעות שאלות שישאלו את עצמם:

טריקים מועילים לגמילה מהסמארטפון:

פרויקט ההתנתקות. הטכניקה הזו דורשת מכם לקבוע זמן מסוים מדי שבוע שבו לא תתקרבו לסמארטפון. ההפסקה מאפשרת למוח לאתחל את עצמו ומספקת הזדמנות להבין שהעולם לא ייחרב רק כי אתם לא משתמשים בטלפון. ההפסקה המומלצת היא של 24 שעות, אבל כל הפסקה משמעותית יכולה לעזור בתהליך הגמילה.

שמירה על גבולות פיזיים. קבעו חוקים שיגדירו מתי שימוש בטלפון הסלולרי מקובל ומתי פחות. דוגמאות לאזורים שעדיף שיהיו "אזור ללא טלפונים": על השולחן בארוחת הערב וליד המיטה בלילה. העיקרון החשוב הוא להרחיק את עצמכם מהבעיה. כמו אלכוהוליסטים שיודעים שהדרך הפשוטה ביותר להימנע משתייה היא לדאוג שלא יהיה בבית אלכוהול.

כבו התראות. כדאי לכבות עדכונים מאפליקציות שנועדו לגרום לכם להסתכל בטלפון. עדכונים משחקים תפקיד משמעותי בשימוש בעייתי בסמארטפון. כשצליל התראה קשור להודעה חדשה, לעדכון בפייסבוק או באפליקציות אחרות, בכל פעם שהטלפון מצלצל או מתריע על הודעה/עדכון, המוח משחרר דופמין, חומר כימי הקשור ל"מרכז העונג" של המוח. הצלצול עצמו גורם לדופמין להשתחרר עוד לפני שקראתם את ההודעה.

אמצו תחביב אחר. כל מה שאתם צריכים לעשות זה להחליף את ההתנהגות שאתם רוצים להיגמל ממנה בהתנהגות אחרת, שתהיה יעילה ומספקת יותר. במקום להתעסק בטלפון שלכם, תוכלו לקרוא ספר או מגזין, לבלות עם המשפחה והחברים בלי הפרעות, לצאת להליכה או לאמץ תחביב כמו נגינה או בישול.

הוצאות על סמארטפונים הולכות וגדלות; איך ניתן לחסוך?

העבודה לא משחררת: האם אתם וורקוהוליקים?

יש כמה דרכים לאתר נזילה בבית. אחת הדרכים החדשות והפופולריות היא מצלמה תרמית. אך זו יכולה להיות בדיקה יקרה. עם זאת, לפעמים צריך להיעזר בה כדי לחסוך תיקונים או נזקים מיותרים.

לפני כל פעולה בדקו את שעון המים.  אם כל הברזים בבית סגורים, ועדיין השעון מסתובב, בטוח יש נזילה. אם שעון המים כלל אינו מסתובב, מקור הנזילה הוא לא מצנרת מים חיה בביתכם, אלא כנראה מצנרת בחצר. הסיבות לרטיבות הן אחרות.

הנדימן פשוט יספיק לטיפול בעובש ולא צריך אינסטלטור מומחה לנזילות. מקרים כאלו הם נזילה מאריחים באמבטיה או באסלה. עבור איטום צריך קבלן איטום, שעלותו גבוהה יותר.

אם לאחר עשר דקות כשהשעון סגור, השעון ממשיך להסתובב סיבוב מלא ומהיר  יש סיכוי שקיימת נזילה מצנרת חיה בביתכם – מצינור מים חמים או קרים. במקרה זה צריך מאתר נזילות מקצועי.

מצלמה תרמית – מתי היא נחוצה

כשמקור הנזילה לא ברורווכדי להימנע משבירת קירות, אם מקור נזילת המים הוא בצנרת המים, שימוש במצלמה תרמית כן יעזור למצוא את הנזילה ויחסוך כסף על שיפוצים.

איך מצלמה תרמית פועלת

מצלמה תרמית פועלת על קרני אינפרא אדום, ומאפשרת למצוא את הנזילות באמצעות זיהוי הפרשי טמפרטורה. לכן, לאחר חימום צנרת המים בבית  באמצעות הדוודים עוברים עם המצלמה על כל שטחי הבית לאורך ולרוחב של הרצפה והקירות.

במצב של פגם בצנרת, מים ייזלו החוצה ויחממו את כל האזור שבקרבת הצנרת. כך שאפשר להימנע מהחלפת כל הצנרת בבית .עדיין הבדיקה יקרה אבל לא כמו שיפוץ כולל. בדיקה זו חייבת להיות במסגרת בדק בית בדירה שנייה שעלולה לחסוך המון כסף בעתיד.

עלות בדיקה במצלמה תרמית

.עלות איתור נזילה עם מצלמה תרמית היא 1,200-1,500 שקל, אבל אם השטח הנבדק גדול יותר, המחיר יעלה. זה מחיר רק לאיתור ולא לתיקון.,

אינסטלטור מיומן זול יותר

לא תמיד צריך שימוש במצלמה, כאמור. כך למשל שאתם מזהים את המקור בעצמכם. ואם האינסטלור מקצועי, הוא כבר יכול לאתר בעצמו בעלות פחותה.

כמו כן היכולת של מצלמה תרמית בסיסית מוגבלת, והיא יכולה לאתר נזילה רק אם היא בעומק של כמה ס"מ מהמשטח הנבדק. במקרה של משטח בטון או פרקט המצלמה תתקשה לאתר

חיישני גז

אם לא מצאתם בעצמכם, הפתרון הוא שימוש בחיישני גז. זו מערכת אחרת לאיתור נזילות, והיא מתבססת על החדרת תרכובת גז (95 אחוז חנקן ו-5 אחוז חמצן) אל תוך מערכת הצינורות. המכשיר כולל חיישנים הקולטים את הנקודה שבה ריכוז הגז הגבוה ביותר,ובדרך זו מוצא את מקור הבעיה.

היזהרו מחאפרים ורשלנים. אלו יכולים לגרום לפיצוצי צנרתי בשיטה זו. ודאו שבעל המקצוע עולה לדוד וסוגר את השיבר של הדוד, כדי שלא ייכנס לתוכו גז, ומסכן אתכם.  גם, שימוש בגז בצנרת מים ישנה מברזל מאוד מסוכן, כי אם הוא חלוד, זה יכול לגרום לפיצוצי צנרת

גם אם מקור הנזילה הוא בקו ביוב, מצלמה אינה אפקטיבית. מה שכן יעיל הוא מצלמת סיב אופטי בעלת ראש מסתובב, אשר מוחדרת אל הביוב או אל המרזב ומעבירה בזמן אמת שידור המצלמה למסך.

נזילה מחוץ לבית

נזילת מים מהצנרת היוצאת מהדוד או מהצנרת הנכנסת אליו אופיינית בעיקר במצבים שבהם דוד השמש ישן. אם אין גישה נוחה לדוד, לרוב יהיה קשה לאתר נזילה, אלא לאחר שכבר ייגרם נזק. לכן חייבים לערוך בדיקות תקופתיות.

. לפעמים תקלות  נגרמות עקב נזילה סמויה מצינור הטפטפת, ברז פגום או צורך בהחלפת סוללות במחשב ההשקיה. הנזילה לרוב קשה לגילוי בשל קוטר הטפטפת שהוא קטן במיוחד והעובדה שהנזילה היא מאוד איטית. יש לבדוק אם ישנה רטיבות באדמה בשעות שבהן מחשב ההשקיה אינו מכוון למצב השקיה

במקרה של חדירת שורשים לצנרת נגלה רק כשהנזק כבר נגרם. לפעמים הפגיעה היא בעקבות צינור שנחבט בגינה. יש עוד סיבות שלהן כדאי להיעזר באינסטלטור.

מחירים

350 שקל – 250 שקל

תיקון נזילה באסלה

המחיר מתייחס לתיקון האיטום של האסלה או להחלפת גומיית אטם

350 שקל – 250 שקל

תיקון נזילה בברז

המחיר מתייחס להחלפת גומיות אטם או לחיזוק ברז רופף.

350 שקל – 250 שקל

תיקון נזילה בניאגרה רגילה

המחיר מתייחס לתיקון נזילה בניאגרה רגילה (לא סמויה) ואינו כולל החלפת מנגנון הדחה.

400 שקל – 300 שקל

תיקון נזילה בניאגרה סמויה

המחיר אינו כולל החלפת מנגנון הדחה

450 שקל – 350 שקל

החלפת מנגנון הדחה בניאגרה

המחיר מתייחס להחלפת מנגנון הדחה בניאגרה סטנדרטית. החלפת מנגנון בניאגרה סמויה תייקר את עלות העבודה ב- 30%.

1,500 שקל – 1,200 שקל

איתור נזילה עם מצלמה תרמית

המחיר אינו כולל את תיקון הנזילה ועשוי להשתנות בהתאם לגודל השטח הנבדק.

600 שקל – 500 שקל

תיקון פיצוץ בצנרת גלויה

המחיר אינו כולל החלפת צנרת

2,000 שקל – 1,500 שקל

תיקון פיצוץ בצנרת לא גלויה

המחיר כולל סגירה של הקיר, אך אינו כולל את איתור מוקד הפיצוץ באמצעות מצלמה.

1,500 שקל – 1,000 שקל

למטר אורך

החלפת צנרת לא גלויה (בתוך הקיר)

המחיר כולל סגירה של הקיר, אך אינו כולל את האריחים החד

 

ביום שישי הקרוב, 22 בנובמבר 2019, יחלו ארבע רשויות בגוש דן- גבעתייםקריית אונורמת השרון ותל אביב-יפו, להפעיל מערך היסעים בסופי השבוע.

רשת הקווים הבין-עירונית תפעל בסופי שבוע ותחבר בין הערים, כדי לייצר רשת תחבורה מטרופולינית אפקטיבית ומשלימה לתחבורה הציבורית שפועלת בימי חול. רשת הקווים זוכה להתעניינות רחבה מצד ראשי רשויות נוספים והיא צפויה לספק פתרון תחבורתי הולם לכארבעה מיליון תושבי המטרופולין.

בהתמחרות על הפעלת מערך ההיסעים זכתה חברת "מוניות קווי שירות 4,5 בע"מ". רשת התחבורה תתבסס על מערך היסעים של אוטובוסים בגודל קטן, הכוללים כל אחד 19 מקומות. המערך יכלול 6 מסלולים שאורכם כ-300 ק"מ ויפעל לאורכן ולרוחבן של הערים במטרופולין ויעצור ביותר מ- 500 תחנות. הקווים מבוססים על מתן נגישות טובה ותדירה אל מרכז הערים ובין השכונות השונות בשעות שבהן תחבורה ציבורית סדירה אינה פעילה ותוך התחשבות באזורים שומרי שבת.

שעות הפעילות, ביום שישי בשעות 02:00-18:00 ובשבת, בשעות 17:00-09:00.

הקווים יצאו בתדירות קבועה של כל חצי שעה עגולה, מלבד קו 710 מקריית אונו שייצא בכל שעה עגולה. מבחינת נגישות כל מיניבוס שלישי (כל שעה וחצי) יהיה מונגש ובנוסף, נוסע בעל מוגבלות בתנועה המעוניין להשתמש בשירות יוכל להודיע למוקד הטלפוני לפחות שעתיים מראש,כדי שיתואם אוטובוס ויישמר עבורו מקום.

רשת הקווים תמוספר במספרים 710-705 והמיניבוסים והתחנות יהיו ממותגים כך שניתן יהיה לזהות אותם בקלות, כולל מפות של הקווים בתחנות הייעודיות.

לינק למפות הקווים- https://jumbomail.me/j/MaRlrUBPD0i0Qkp

חשוב לציין כי התדירות והלו"ז עשויים להשתנות במהלך ההפעלה על פי שיתוף הפעולה בין הרשויות השונות ובהתאם לצרכים התפעוליים. בשלב זה השירות יהיה חינמי, ונוסעים יוכלו לבצע החלפות בין קווי הרשת.

עם תחילת הפעלת המערך יושק אתר ייעודי עם כל המידע הרלוונטי BuSofash.co.il

מידע סטטי על קווים, תחנות ושעות היציאה ניתן לקבל בקישור הבא: https://bit.ly/2KtsDnm

מידע בזמן אמת אודות מיקום הרכבים ניתן לקבל כשלב ראשוני באפליקציית אוטובוס קרוב, הזמינה בגרסאות אנדרואיד ו- IOS. אפליקציות תחבורה נוספות יצטרפו לשירות בקרוב ויעודכנו באתר.

כמו כן, הוקם מוקד שירות לקוחות הזמין לכל אורך שעות הפעילות של השירות במהלך סוף השבוע הזמין בשעות הפעילות בלבד- טלפון המוקד: 03-9676000.

מחוץ לשעות הפעילות יש לפנות לאתר הייעודי או למוקדי 106 העירוניים.

 

פירוט הקווים – תיאור כללי של המסלולים:

705 706 707 708 709 710
המאבק, גבעתיים שכונת מורשה, רמת השרון סוקולוב, רמת השרון רמת החייל סינמה סיטי, גלילות שכונת פסגת אונו, קריית אונו
ויצמן, גבעתיים הראשונים, רמת השרון נווה גן, רמת השרון בית חולים אסותא אזורי חן קניון קריית אונו
כצנלסון, גבעתיים נאות אפקה בני אפרים גני יהושע רמת אביב החדשה בית חולים שיבא תל השומר
נחלת יצחק אוניברסיטת תל-אביב גני יהושע נמל תל-אביב נמל תל-אביב דרך אלוף שדה
בית חולים איכילוב בית חולים איכילוב אבן גבירול דיזנגוף סנטר דיזנגוף סנטר ביצרון
כיכר רבין כיכר רבין כיכר רבין אלנבי כיכר הבימה שרונה
בן יהודה דיזנגוף סנטר דיזנגוף סנטר העלייה קניון TLV כיכר רבין
התחנה שדרות רוטשילד אלנבי הר ציון ולבון יד אליהו נמל תל-אביב
שוק הפשפשים התחנה פלורנטין נווה עופר משה דיין גני יהושע
יפת, יפו שוק הפשפשים אצטדיון בלומפילד בית חולים וולפסון פארק מנחם בגין  
בית חולים וולפסון נמל יפו נמל יפו      

העלות השנתית להפעלת הפרויקט (52 סופי שבוע) מוערכת בכ-12.5 מיליון שקלים וצפויה לגדול עם הצטרפות ערים נוספות.

במקביל קיימים מגעים מתקדמים לצירוף למיזם ערים נוספות במטרופולין כדי להרחיב את מערך ההיסעים ובמטרה לשפר את נגישות התושבים במרחב ולהקטין את התלות ברכב הפרטי.

עם השלמת ההערכות להפעלת רשת התחבורה המטרופולינית יוצג הנושא ויפורסם לציבור.

 

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: "אחרי פעילות בת 4 שנים בעיר של המיזם החברתי נוע תנוע, גבעתיים היא שותפה טבעית גם למיזם החדש והבינעירוני נעים בסופ״ש, שאותו יזמה והקימה עיריית תל אביב-יפו.

מועצת העיר אישרה לפני כשבועיים את השתתפותנו במיזם ברוב קולות, כשהיא מציינת כי מדובר במיזם חברתי, כלכלי, סביבתי וחבורתי חשוב.  בגבעתיים יעבור קו אחד, מידתי, שמסלולו נקבע בצירים הראשיים של העיר בלבד, תוך התחשבות ברגשות הציבור הדתי. אנו מקווים כי יותר ויותר רשויות סמוכות שטרם הצטרפו, יבחרו להצטרף, יסייעו לרשת הקווים להתפתח ויאפשרו גם לתושביהם התניידות גם בסופי שבוע".

ישראל גל, ראש עיריית קריית אונו: "על מקבלי ההחלטות במדינה לראות את החשיבות שבעידוד הציבור לנסוע במערכת הסעת ההמונים בכל ימות השבוע, כי ידוע שברגע שהציבור יוכל להשתמש בקווי תחבורה יעילים, נוחים וראויים בכל עת שיחפוץ, יופחתו עומסי התנועה בכבישים. בני הנוער והצעירים בעיר, החפצים לצאת לבילוי ונופש במהלך השבת, והגמלאים המעוניינים לצאת לבילוי בעיר הגדולה, במיוחד אלה שידם אינה משגת שכירת מונית לשם כך, ישתמשו מעתה בשירות זה. כאשר הציבור יוכל להשתמש בפתרונות יעילים בכל ימות השבוע, הוא יעדיף להימנע מנסיעה ברכב פרטי, ויחסוך עלויות רבות."

 אבי גרובר, ראש עיריית רמת השרון: "מערך התחבורה החדש בסופי השבוע מהווה בשורה אמיתית לכל תושבי גוש דן. בזכות שיתוף הפעולה בין הרשויות נוצרת לראשונה רשת תחבורתית אפקטיבית המאפשרת התניידות נוחה ויעילה בין הערים בסופי השבוע. מערך זה נותן מענה לצורך אמיתי ולאורח חייהם של התושבים ואני מברך על כך"

 רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "האפשרות לנוע ממקום למקום בכל ימי השבוע היא זכות יסוד. פרויקט "נעים בסופ"ש" נועד למלא את הצורך של אוכלוסייה גדולה בישראל לעשות זאת, בהעדר תחבורה ציבורית ממשלתית. מערכת קווי ההסעה במטרופולין גוש-דן היא נדבך חשוב במיוחד, המתווסף למענים שמספקת עיריית תל אביב-יפו, ובהם תל-אופן ואוטותל.

כולי תקווה שממשלת ישראל תרים את הכפפה ותרחיב את השירות הזה לכלל תושבי המדינה."

 איפה יש תחבורה ציבורית בשבת

מעודכן ל-08/2022

תחום הרפואה אמנם מתפתח כל הזמן, אבל הכיסויים שבפוליסות ביטוח הבריאות הישנות אינם מתעדכנים אוטומטית ■ הנה כמה דוגמאות לעדכונים שמהם נהנים בעלי הפוליסות החדשות, וכיצד תוכלו לעדכן את הפוליסה הישנה שלכם

הרפורמה בביטוחי הבריאות ופוליסות בריאות אחידות

הרפורמה בביטוחי הבריאות הפרטיים שהתחוללה ב-2016, יצרה פוליסות אחידות שהכיסויים שלהן אושרו על ידי רשות שוק ההון – כלומר, כל מי שרכש פוליסה לאחר הרפורמה הזאת, נהנה ממנגנון שדרוג אוטומטי. כשחברות הביטוח מעדכנות את הפוליסה שלהן בעקבות חידושים בענף, הלקוח מקבל אוטומטית את הכיסוי החדש, ללא צורך בהצהרת בריאות חדשה. יחד עם זאת, חידושים אלו אינם מתעדכנים אוטומטית בפוליסות שנרכשו לפני פברואר 2016.

לאורך השנים חלו תמורות רבות בפוליסות הבריאות, במקביל להתפתחויות במדע ובטכנולוגיה. לכן, כדאי לאלה שביטחו את עצמם בביטוח רפואי פרטי לפני שנת 2016, לבדוק מדי כמה שנים את הכיסוי הביטוחי שלהם בהתאם לפוליסה. יש לוודא שהכיסוי תואם את ההתפתחויות העדכניות בעולם הרפואה. הדברים נכונים בכל מקרה, ונכונים על אחת כמה וכמה ככל שהפוליסה ישנה יותר. אבל הבעיה היא שרוב בעלי ביטוחי הבריאות הפרטיים, אינם מודעים לצורך לעדכן את הפוליסה שלהם אחת לכמה שנים ואינם דואגים לכך. גם חלק מאלה המודעים לשינויים שחלו לאחרונה, לא מבינים את הקשר בינם לבין פוליסת הביטוח שלהם.

שימו לב!!! אין לראות בדברים אלה המלצה לביטול הפוליסה הוותיקה, מכיוון שיש בה יתרונות אחרים. ההמלצה היא להיות ערניים לתמורות בענף, ולבחון מדי כמה שנים את הצורך בעדכון הפוליסה או בתוספת לחלק מהכיסויים הקיימים!!!

הכיסוי הביטוחי לתרופות

מבוטחים נוטים לחשוב שאם כתוב בפוליסה שיש להם כיסוי לתרופות מחוץ לסל, יש להם כיסוי מלא. אך הנחה זו היא שגויה בתכלית. בפוליסות הישנות, סכומי הכיסוי מוגבלים לעתים, או שההגדרות אינן מותאמות לפיתוחים הטכנולוגיים המתקדמים בתחום הרפואה. לחילופין, כיסויים ביטוחיים שעבורם המבוטח משלם, עשויים להיכלל בסל הבריאות, מה שהופך את הכיסוי לחסר תועלת למעשה. עדכון מעת לעת של הביטוח הרפואי, נועד להתאים את פוליסת הביטוח למצב העדכני, ולהגדיל את היעילות שלה.

כך לדוגמה, בקטגוריות של "תרופות בהתאמה אישית". מדובר באישור לייבוא של תרופה עבור חולה ספציפי בגין מחלה מסוימת לפי התאמה גנטית – הכיסוי הזה קיים בפוליסות החדשות, אך לא נכלל בחלק מהפוליסות שנרכשו לפני הרפורמה. כמו כן, פוליסות התרופות העדכניות כוללות גם כיסוי ביטוחי לתרופות שנמצאות בסל להתוויה אחרת — ולאו דווקא למחלתו של המבוטח. במהלך העשור הקרוב צפויה התקדמות משמעותית נוספת במציאת תרופות למחלות — ולכן יש חשיבות גדולה לבחינת הכיסויים הקיימים מעת לעת.

כיסוי לפרוצדורות מחליפות ניתוחים

בזכות התפתחות הרפואה קיימים כיום טיפולים חדשניים אשר מאפשרים במקרים מסוימים להימנע מהליך כירורגי. טיפולים אלה הם חלק בלתי נפרד מפרק הניתוחים בפוליסות הבריאות, שנמכרות לאחר הרפורמה. אולם בחלק מפוליסות הניתוחים הוותיקות לא נכלל כיסוי לטכנולוגיות מחליפות ניתוח. חשוב שתדעו שגם אם הכיסוי לא כלול בפוליסה שלכם, ניתן לרכוש אותו בנפרד, כתוספת לפוליסה. אין צורך לרכוש פוליסת בריאות חדשה, ולפיכך אין צורך בהצהרת בריאות חדשה עבור המבוטח.

כיסוי בגין פרוצדורות שאינן דורשות אשפוז

הנספח האמבולטורי (טיפולי חוץ) עבר גם הוא שינויים רבים במרוצת השנים, והוא שונה מחברה לחברה, הן בתקרות ההחזרים והן בכיסויים הביטוחיים. אם שוקלים להחליף את הנספח האמבולטורי, מומלץ לעבור על הכיסויים הקיימים ולבדוק אילו כיסויים מתווספים ואילו כיסויים מתבטלים. ייתכן שתעדיפו לרכוש כיסוי נוסף, כדי לקבל את הכיסויים החדשים וגם להגדיל את תקרות ההחזר לכיסויים שכבר היו קיימים.

חלק מהפוליסות הוותיקות כוללות רק בדיקות אבחנתיות ובדיקות היריון לפי רשימה סגורה. אלא שעם השנים התווספו כיסויים שונים. עם נכיסויים הללו ניתן למנות בדיקות סקר לסרטן, אבחון גנטי לנשאות גן סרטני, בדיקת דנ"א עוברי בדם האם (NIPT) ושימור דם טבורי.

כדאי להישאר באותה חברה

עדכון של פוליסה ותיקה כרוך, מלבד תוספת תשלום בגין הרחבת הכיסויים, גם בהליך חיתום רפואי (חתימה על טפסים הכוללים תיאור של המצב הרפואי הנוכחי של המבוטח ואישור חברת הביטוח). לכן, אם מעדכנים את הפוליסה, מומלץ לבצע את השינוי באותה חברת ביטוח. זאת על מנת לקבל רצף בגין הכיסויים החופפים, ולעבור חיתום רפואי רק בגין הכיסויים או ההרחבות שנוספו. מעבר לחברה אחרת מחייב חיתום חדש, וכן הצהרת בריאות. במקרים מסוימים, החיתום והצהרת הבריאות עלולים לגרום לייקור הפרמיה, ביחס למחיר הנהוג בפוליסה הקיימת. כל שהמבוטח הוא מבוגר יותר, כך שיקול הדעת שלו בעת מעבר לחברת ביטוח חדשה בפוליסת ביטוח הבריאות, צריך להיות מעמיק יותר.

כלל ביטוח משיקה ממשק דיגיטלי לרכישת ביטוח בריאות

דברים שחשוב לדעת על ביטוח בריאות

ביטוח בריאות – כיצד עושים את זה בצורה נכונה

 iDigital, רשת חנויות הפרימיום הבלעדית של Apple בישראל, יוצאת במבצעים מיוחדים לקראת ה Black Friday, שחל השנה בתאריך 29.11.2019, על מגוון מוצרי סאונד.

המבצע הראשון כולל הנחה של 33%-25% על מגוון דגמי האוזניות האיכותיות של Sony. במבצע השני, כל מי שירכוש את הרמקול הנייד האיכותי Bose home speaker 500, יקבל במתנה אוזניות Bose sound sport free.

כלל מוצרי הסאונד המובילים הנמכרים ברשת iDigital, ניתנים להתנסות והתאמה אישית, תוך ייעוץ מקצועי ואישי של אחד ממומחי הרשת.

רשת iDigital היא רשת APR (Apple Premium Reseller)  היחידה בישראל, המהווה את הפורמט הקמעונאי היוקרתי  ביותר של Apple.

חנויות ה- APR ברחבי העולם הם חנויות הפועלות על פי גיידליין ספציפי שנקבע ע"י Apple  וצוותי המכירות והייעוץ שבחנויות מקבלים הכשרה והסמכה במתודולוגיות ייחודיות שפותחו ע"י Apple עבור פורמט ה- APR.

החברה פועלת תחת חברת האם iCon Group, היבואנית הרשמית של מוצרי Apple בישראל והמפיצה הבלעדית של מחשבי הMac בישראל. בנוסף למוצרי Apple , מציעה iDigital את עולם הבית החכם ומגוון מוצרים ומותגים של חברות מובילות בעולם בתחום סגנון החיים הדיגיטלי.

רשימת סניפי iDigital ברחבי הארץ:

פריים דיי שבר את שיא המכירות ועקף את בלאק פריידיי

הוצאות על סמארטפונים הולכות וגדלות; איך ניתן לחסוך?

מעודכן ל-11/2019

המיזם מזמין נהגים ונוסעים לתעד עבירות תנועה באפליקציה ייעודית, שמעבירה את הדיווחים החמורים לטיפולה של המשטרה ■ במקרים חמורים פחות יקבלו העבריינים מכתב הביתה, שבו תיעוד העבירה וחומר הסברה

מנתונים שפרסמה השבוע הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד) נחשפת עלייה מדאיגה במספר התאונות וההרוגים בדרכים. הנתונים, שפורסמו במסגרת שבוע הבטיחות בדרכים, מעלים כי חלק גדול מהתאונות נובע מהתנהגות הנהגים בכבישים, וגורמי מקצוע מסכימים כי יש צורך בהגברת האכיפה ובפעולות חינוכיות והסברתיות בנושא.

מיזם "שומרי הדרך" מנסה למלא את החוסר הקיים בתחומים אלה, ומאפשר למתנדבים לדווח על עבירות תנועה מסכנות חיים שהיו עדים להן. לפי נתוני הרלב"ד, מאז הושק המיזם ב–2016 נשלחו דרך האפליקציה שלו למעלה מ-90 אלף דיווחים; 11 אלף מתוכם הובילו לשליחת מכתבים לנהגים שנתפסו מבצעים עבירה; ו-10,000 דיווחים על עבירות מסכנות חיים הועברו למשטרה. מהנתונים עולה גם כי יותר מ-600 נהגים נתפסו יותר מפעם אחת כשהם מבצעים עבירת תנועה.

המיזם החל כיוזמה אזרחית של עמותת ,נתיב בטוח", והיוא מופעל כיום בשיתוף המשטרה והרלב"ד. מטרתו העיקרית היא לרתום את ציבור הנהגים והנוסעים בכבישים לשינוי תרבות הנהיגה בישראל. במסגרת הפעילות, המתנדבים מצלמים עבירות תנועה מסכנות חיים, שחלקן מועברות בהמשך לטיפול המשטרה. בנוסף לסנקציות כספיות ופליליות, המיזם גם מבקש לשנות את התנהגות הנהגים באמצעים חינוכיים — ובהם שליחת מכתבים לנהג שתועד מבצע עבירה, יחד עם תצלום המתעד את העבירה והסבר על משמעותה. ואולם במקרים שבהם אותו נהג תועד מבצע עבירות קשות, המידע יועבר למשטרה להמשך טיפול.

המתנדבים מעבירים את הדיווחים על העבירות שנתקלו בהן באמצעות אפליקציה ייעודית שפותחה על ידי עמותת נתיב בטוח. האפליקציה מצלמת את הכביש באופן רציף, וכאשר המתנדב מזהה רכב שמבצע עבירה, הוא מדווח ומקליט את הפרטים באמצעות טכנולוגיית זיהוי קולי.

המערכת מתרגמת את המסר המוקלט להודעה כתובה (Speeche to Text), וזו מועברת למרכז סינון ובקרה. עבירות מסכנות חיים — ובהן עקיפה בקו הפרדה רצוף או אי־מתן זכות קדימה להולך רגל במעבר חצייה — מועברות לטיפול משטרת התנועה.

בשם האב

הרוח החיה מאחורי המיזם הוא יאיר נתיב, ממייסדי עמותת נתיב בטוח, שבין חברי מועצת הנאמנים שלה גם פרקליט המדינה לשעבר, עו"ד משה לדור. נתיב הקים את העמותה לפני ארבע שנים, בעקבות מותו של אביו בתאונת דרכים.

"שנינו נסענו ברכב", מספר נתיב, "ומערבל בטון, שהנהג שלו נסע עם שאריות סם בדמו, עבר באור אדום ופגע בנו. זה היה הטריגר להקים את המיזם עבורי ועבור כמה שותפים, מתוך הבנה שאם מעורבות אזרחית וכלים נכונים נוכל לסייע למאבק על שינוי תרבות הנהיגה".

המיזם אינו שם עצמו כתחליף למשטרה, ולמתנדבים בו אין סמכויות אכיפה. מפעיליו סבורים כי שיתוף הפעולה עם הנהגים אינו מסיר את האחריות מכתפי הממשלה אלא מגדיל את כוחה ויכולתה לטפל בנושא. לדברי נתיב, "השאיפה שלנו היא להגיע בקרוב ל-100 אלף מתנדבים שיעבדו יחד עם הרשויות. אם יותר אזרחים יצטרפו אלינו ויבינו שהפתרון להצלת חיים בדרכים נמצא בידיים שלהם, נוכל לאפשר לכולם לצאת בשלום ולחזור בשלום. זוהי חוכמת ההמונים האמיתית".

 

מנתונים שפרסמה השבוע הרלב"ד עולה כי מתחילת 2019 נהרגו בכבישים 300 בני אדם, מדובר בעלייה של 9% לעומת התקופה המקבילה ב–2018. בשבוע שחלף התרחשו שבע תאונות דרכים קטלניות שבהן נהרגו שבעה בני אדם, ושניים נוספים נפטרו מפצעיהם מאוחר יותר. מתחילת 2019 עלה מספר התאונות הקטלניות ב–11% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לפי הנתונים, כשליש מההרוגים והפצועים קשה בתאונות דרכים בעשור האחרון היו הולכי רגל.

מנכ״לית הרלב״ד, עו״ד רחלי טבת ויזל: "מעבר להיותו מכפיל אכיפה, מיזם שומרי הדרך הוא מיזם חשוב מבחינה חברתית. אמנם יש הרתעה משמעותית בתיעוד עבירות, שהחמורות שבהן מועברות לאגף התנועה ומתורגמות לדוחות והליכי משפט, אך יש חשיבות לא פחותה בהתגייסות האזרחית. אני מאמינה שאזרח שמחליט להיות שומר דרך ינהג בצורה בטוחה יותר, ישפיע על הסביבה שלו ויהווה חלק משינוי תרבות הנהיגה בישראל".

עבירת נהיגה ללא רישיון תלויה בנסיבות המקרה

מה הקנסות על עבירות תנועה

מעודכן ל-11/2019

גוגל החליטה לשים סוף למסרונים הפרימיטיביים והשיקה את תקן ה-RCS, שיאפשר ממשק הודעות בסגנון וואטסאפ

כמעט שנתיים אחרי שהציגה גוגל את טכנולוגיית RCS המיועדת להחליף את ה-SMS למשלוח הודעות מידיות, החברה החליטה שלא להמתין לספקיות הסלולר והשיקה את השירות החדש לכל משתמשי אנדרואיד האמריקאים.

באפריל 2018 הודיעה גוגל כי היא פועלת במרץ ביחד עם לחברות הסלולר – בהן סמסונג, וואווי, Vodafone, Deutsche Telekom ו-Telefonica , כדי להוציא לפועל את הדור הבא של המסרונים וליישר קו עם ה-iMessage של אפל. אולם מאמציה לא צלחו, ולכן היא נאלצה לשנות גישה, והחליטה לפעול בעצמה.

כדי להציע את השירות, גוגל הטמיעה את היכולת דרך אפליקציית Messeges משלה, שתאפשר לשלוח הודעות עשירות לצד הודעות SMS. לשם כך היא תידרש להשתמש בתקשורת נתונים סלולרית שתאפשר לה לנצל את היכולות המתקדמות, וגם הצד המקבל נדרש להשתמש באפליקציה תומכת.

הדור הבא של ה-SMS מתבסס על תקן שנקרא RCS או Rich Communication Services של ה-GSM Association, כשהרעיון מאחוריו הוא להפוך את ממשק ההודעות שלכם במכשיר ליותר ״וואסטסאפי״ או ״פייסבוק מסנג׳רי״; בין היתר נוכל לקבל חיווי על הודעות שנשלחו, התקבלו ונקראו, לראות מתי החבר מקליד/ה, להעביר וידיאו ותמונות באיכות גבוהה או לנהל שיחות קבוצתיות.

למרות שאין כמעט הבדלים בין RCS ליכולות של אפליקציות מסרים מידיות כמו וואטסאפ, השימוש ב-SMS נחשב עדיין לנפוץ למדי בארצות הברית ובעולם כולו. הוא משמש חברות למשלוח הודעות ועדכונים, וכמובן לתקשורת בין אישית. בגוגל סבורים כי ל-RCS סיכוי טוב להפוך לסטנדרט אוניברסלי ומקובל, שיאפשר לכל בעל סמארטפון לכתוב הודעה לכל משתמש אחר, ללא תלות בשימוש באפליקציה כלשהי.

החסרון המשמעותי היחיד של תקן ה-RCS נוגע לתחום האבטחה ולעובדה שההודעות אינן מוצפנות. כלומר, בסופו של דבר עדיין מדובר בהודעות סטנדרטיות שיעברו דרך השרת של ספקית הסלולר שלכם – מה שאומר שהתוכן שלהן לא מוצפן כמו בטלגרם למשל. המשמעות היא שאם המדינה, המשטרה, האקר או עובד מן המניין בחברת סלולר ממש ירצו בכך – הם יוכלו להציץ בהודעות ששלחתם וקיבלתם די בקלות.

טלפונים זולים עולים לכם בפרטיות

איך להיזהר מפישינג

בעבר לא היה ספק, חתימות בכתב יד היו הגושפנקא היחידה לכך שאדם נתן את הסכמתו למשהו, אלא שהעידן הדיגיטלי מסבך את העניינים. חתימה דיגיטילית או אלקטרונית, באצבע על מסך או בעט אלקטרוני הפכו נפוצות יותר וגם  גופים ציבוריים משתמשים בהן. אם גופים ציבוריים משתמשים בהן, כנראה מדובר בגושפנקא לכל דבר, אבל גם אדם פרטי יכול לתת חתימות אלקטרוניות? האם קל או קשה לזייף?

עוד דרכים הן באמצעות סריקה של חתימה בכת ב יד או באמצעות כרטיס חכם. ולגבי זיוף נראה שכיום ללא אמצעי אבטחה קל גם לזייף חתימות בכתב יד.

הקושי שעולה בבחינת חתימה אלקטרונית הוא האם החתימה האלקטרונית שומרת על ייחודית של כל אדם, בדומה לכתב יד? האם אכן יש בה לאשר כי אותו אדם שסיפק אותה הוא האדם שנתן את ההסכמה? הרי חתימה אלקטרונית קל להעתיק, באמצעות כלי עיצוב אפשר גם לעורך חתימות.

אם נבדוק מה חושב בית המשפט, נראה למשל פסק דין בנוגע ללקו חשל פרטנר כי חתימה על מסמך אלקטרוני בלי אפשרות לקרוא את המסמך ושבו מוצגים הפרטים אינה תקפה.

החוק הרלוונטי לחתימה אלקטרונית כבר קיים מ-2004. בחוק חתימה אלקטרונית נקבעו שני סוגים משמעותיים של חתימות אלקטרוניות:

1. חתימה אלקטרונית מאובטחת: זוהי חתימה שמתקיימות בה כמה דרישות, למשל ייחודיות החתימה, האפשרות לזהות את בעל החתימה, הפקתה באמצעי הנמצא בשליטתו הבלעדית והאפשרות לזהות שינויים מאוחרים במסר האלקטרוני אליו הוצמדה החתימה.

חתימה אלקטרונית מאובטחת הינו קוד ייחודי לבעל אמצעי החתימה אשר חותם על קובץ מוצפן (HASH FILE), המצורף למסמך המקורי.  כך מתאפשר זיהוי של שולח המסמך ומבטיח את שלמות התוכן המקורי של המסמך.

2. חתימה אלקטרונית מאושרת: זוהי חתימה אלקטרונית שיש לה אמינות גבוהה יותר מאשר לזו המאובטחת, מאחר שבנוסף לעמידה בדרישות של חתימה אלקטרונית מאובטחת, היא מקבלת אישור על ידי צד שלישי – שהינו גורם רשום במשרד המשפטים, על פי הוראות החוק. מקרים אלו הם למשל אתרי החשבוניות הדיגיטליות.

אלו  למעשה החתימות האפשריות בחוק, אלא שבשנה שעברה תוקן החוק כך שהמקרה הראשון, של חתימה מובטחת, אינו  תקף אלא אם כן מוכח כי לא חלו בה שינויים. המשמעות היא שרק חתימה מאושרת על ידי צד שלישי יכולה לשמש ראיה.

תיקון מוזר בחוק הוא אישור כל חתימה אלקטרונית אם היא נעשית בהתאם למטרות החוק. החוק העמום והמוזר הזה נועד לאפשר יותר  אופציות לחתימה אלקטרונית.

עוד קבע המחוקק כי כי כאשר לצד לחוזה יש עדיפות בעיצוב החתימה האלקטרונית, והוא מעוניין להסתמך על חתימה אלקטרונית בהקשר של החוזה, יהיה נטל ההוכחה כי הצד השני חתם על החוזה מוטל עליו, למעט במקרה שבו מדובר בחתימה שהיא חתימה אלקטרונית מאושרת. כלומר כאשר ספק או חברה גדולה היא המבקשת לםחתיפ ואמצעי וכלי ההחתמה והעיצוב אצלה, הם אלו שיצטרכו להוכיח כי אכן בוצעה חתימה.

לגבי חתימות דוא"ל או חתימות סרוקות, החוק לא חד משמעי, אך נראה שיש בו פתח לפרשנות כי אלו מאושרות אם יש בהם תמיכה של צד שלישי.

שימו לב* במקרה של חשבוניות

המלצות לאוצר להקלות בהיתרי הבנייה – זה מעט מדי

טופס 126 – דיווח שנתי על עובדים

בקרוב ערבות בנקאית דיגיטלית

משכנתא דיגיטלית – איך לוקחים משכנתא בעידן הדיגיטלי