נמאס לכם מהודעות בקבוצות וואטסאפ שלא הצטרפתם אליהן מיוזמתכם? אז לוואטסאפ יש סופסוף פתרון פשוט.

נכון להיום, כל אדם אשר מחזיק במספר הטלפון שלכם יכול להוסיף אתכם לכמה קבוצות וואטסאפ שבא לו,בהסכמתכם או שלא. עכשיו המצב משתנה, אחרי שנים של תלונות ממשתמשים שצורפו לקבוצות ספאם שונות ומעצבנות על ידי אנשים זרים  שהם כלל לא מכירים, או על ידי כמה חברים נודניקים במיוחד, וואטסאפ סוף סוף מוסיפה את האפשרות הנכספת שתגביל את האפשרות הזאת.

העדכון לאפליקציה, שנשלח בימים האחרונים למשתמשי iOS ואנדרואיד, מאפשר לכם לקבוע לכל משתמש מי יכול להוסיף אתכם לקבוצות. היכנסו להגדרות בוואטסאפ, עברו ל-Account->Privacy ולאחר מכן לאפשרות Groups. שם תוכלו לבחור בין 3 אפשרויות שונות: Everyone, כלומר כולם יכולים להוסיף אתכם לקבוצות; My Contacts, כך שרק אנשי קשר יוכלו להוסיף אתכם לקבוצות; ו-My Contacts Except, למקרה שבו יש לכם חבריםשלא מפסיקים להוסיף אתכם לקבוצות מעצבנות, וכאן תוכלו לסמן אותם כדי למנוע מהם את האפשרות להוסיף אתכם.

עוד בעדכון האחרון לאייפון, וואטסאפ טיפלה בבאג שבו הודעות מקבוצות מושתקות נראות בהתראות.

הבעיה הייתה שעד כה, וואטסאפ ספרה בתוך ההודעות הללו גם הודעות מקבוצות ואנשי קשר ששמתם על השתק. כך שאם היו עשרות הודעות מהקבוצה של הגן, או העבודה ועוד הודעות מקבוצות חופרות אחרות אתם לא תראו את המספר שלהן, אלא רק את ההודעות שגם לא קראתם עדיין – וגם אתם מעוניינים לקרוא.

בשביל לתקן את זה, כל מה שצריך לעשות הוא לעדכן את וואטסאפ מחנות האפליקציות. לא צריך לשנות שום דבר בהגדרות של האפליקציה. באנדרואיד יש אפשרות לכבות את ההתראות כאשר משתיקים קבוצה או איש קשר.

קיצור דרך ליבואנים: יוכלו לפנות למכון התקנים בוואטסאפ

איך לנעול את וואטסאפ בטביעת אצבע באנדרואיד

איך לשלוח תמונות ווואטסאפ באיכות טובה

 

מעודכן ל-11/2019

רכבת ישראל מציגה יוזמה חדשה לפיה ניתן יהיה לעלות עם אופניים לרכבת בשעות השיא רק כשהם מקופלים וארוזים בתיק הציבור מוזמן להגיב בנושא עד ה-24 בנובמבר

רכבת ישראל משתפת את הציבור במדיניות אופניים חדשה שאותה הציגה בחודש שעבר, לפיה ניתן יהיה להעלות אופניים מתקפלים בשעות השיא רק בתוך תיק נשיאה. מהנהלת הרכבת נמסר כי המדיניות תפורסם ותיכנס לפועל רק לאחר ההליך הציבורי, וכי ניתן להגיב להחלטה באמצעות טופס ייעודי אותו ניתן לשלוח עד ה-24 בנובמבר. בסיום ההליך יישקלו ההערות שיתקבלו ולאחר מכן ייקבע מועד לכניסת המדיניות החדשה לתוקף.

באוקטובר השנה הודיעו רכבת ישראל ומשרד התחבורה כי החל ב-1 בדצמבר תוגבל העלאת אופניים לרכבת בשעות העומס בימי חול, בין היתר כדי לשפר את השירות לבעלי מוגבלות פיזית – שכן עד כה הופנו הרוכבים לקרונות המיועדים עבורם. ובכל מקרה, על הרוכבים יהיה לשאת את האופניים בתיק. בשעות השפל ובמוצאי שבת ניתן יהיה להעלות את כל סוגי האופניים. קורקינטים מתקפלים ניתן יהיה להעלות בכל שעות היממה ללא תיק.

ברכבת ישראל ציינו השבוע כי בשנים האחרונות חל גידול במספר זוגות האופניים המועלים ברכבת. יחד עימם קיים גידול משמעותי בהיקף השימוש ברכבת בקרב נוסעים בעלי מוגבלויות.

מהנהלת הרכבת נמסר: ״משרד התחבורה ורכבת ישראל מודעים לצורכיהם של רוכבי האופניים אולם לנוכח הגידול בביקוש לנסיעות ברכבת והצפיפות בשעות השיא, יש לאזן בין צרכיהם לאלה של כלל משתמשי הרכבת. לשם כך גובשה מדיניות אופניים חדשה אשר עיקרה אישור העלאת אופניים מתקפלים בשעות השיא, כאשר הם מקופלים בלבד ובתיק נשיאה ייעודי״.

משרד התחבורה יקים חניונים רובוטיים לאופניים בתחנות הרכבת; שמישהו יסביר להם שזה לא פיתרון

השכרת אופניים מתחנות הרכבת

 

לא רק מתכנתים יכולים לבנות אפליקציות. גוגל השיקה אפליקציה בשם teachablemachine. המאפשרת לכל אחד ליצור מודולים של למידת מכונה ללא ידע מוקדם. למרות שמודל ראשוני הוצג כבר לפני שנתיים עכשיו הוא משודרג – ומאפשר לאמן מודלים שכאלו, ולהטמיע אותם בקלות בפרוייקטים מקצועיים ואמיתיים שאתם עובדים עליהם כמו אתרים או אפליקציות.

עוד אפשר  לייצא את המודל ל-Glitch או ל-Tensorflow  – ספריית למידת המכונה של גוגל. כדי ליצור את האפליקציה פשוט היכנסו לאתר, ליחצו על הכפתור ״Get Started והתאמנו.

יש כמה מודלים, למשל מודל מבוסס תמונות,  שבהן אפשר להבחין בין תמונות ואף לזהות חפים ולהבחין בין דמויות – ההבחנה בין דמויות נעשית כך:  מגדירים  מה יופיע ב-Class 1 ומה יופיע ב-Class 2  ולבחור האם להעלות תמונות של השניים – או פשוט יותר, לתת לכלי גישה למצלמה שבלפטופ ולהקליט כמה שיותר דוגמיות של הדמויות, בפוזיציות שונות. לאחר מכן לוחצים על כפתור ה-Training, המתינו כמה שניות, ותוכלו לצפות בתצוגה מקדימה של המודל שיוצרים בתוך רגע ; מודל האודיו יודע להבחין בין צלילים שונים; ומודל פוזיציה – שבו אפשר לזהות תנוחות כמו שכיבה, ריצה, עמידה ועוד.

כמו תמיד במוצרים של גוגל מדובר בכלי פשוט  וקל אך עדיין דורש המון עבודה עד שתוציאו מודל איכותי. לכל פרויק טעם זאת, נדרשת רק עבודה של 1–2 דקות לפרויקט.

מהי למידת מכונה

למדת מכונהל (Machine Learning; לעיתים מכונה גם למידה חישובית) היא תת-תחום במדעי המחשב ובבינה מלאכותית המשיק לתחומי הסטטיסטיקה והאופטימיזציה. התחום עוסק בפיתוח אלגוריתמים המיועדים לאפשר למחשב ללמוד מתוך דוגמאות, ופועל במגוון משימות חישוביות בהן התכנות הקלאסי אינו אפשרי. אין לבלבל בין תחום זה, שבו המחשב הוא הלומד, ובין למידה ממוחשבת, שבה המחשב משמש כעזר למידה על ידי הרצת לומדה או בדרך אחרת.

שירות עקוב אחריי: אפליקציות מעקב אחר הילדים

מה עושה מערכת ההפעלה IOS13, החדשה של אייפון

 

מעודכן ל-11/2019

המצב הביטחוני מעורר שאלות רבות, מי ישלם על ימי העבודה שאבדו, מי ישלם על נזקים ישירים ועקיפים, האם עצמאי שאיבד לקוחות יפוצה? האם שכיר? ועוד שאלות.

נזק עקיף

בעיקרון עד 40 ק"מ מרצועת עזה עסק רשאי לתבוע פיצוי על שכר ששולם לעובדים שנעדרו, הן בשל הוראה על סגירת ארגון לא חיוני, והן כדי להשגיח על ילדיהם מתחת לגיל 14 ,בשל סגירת מוסדות החינוך.

עם זאת אין מענה לעסקים מעל 40 ק"מ מהרצועה, והנושא נבחן בממשלה. "מצב מיוחד" מוגדר נכון לעכשיו באזור עד 80 ק"מ מרצועת עזה. מדברים על חקיקה גם עבור עסקים שנפגעו בטווח זה, אך אם ללמוד מהחלטות האוצר וניסיון העבר נראה שאף אחד לא יפצה את העסקים, במיוחד לא לאור הגירעון הגובר ומצב ארוך של ממשלת מעבר.

נזק ישיר

 עסק עד 7 ק"מ מהרצועה שנפגע ישירות יפוצה על הנזק מהפגיעה אם מדובר בפיצוי על הנזק מהפגיעה, לכל התקופה עד להחזרת הנכס לפעילות מלאה.

זמן הגשת  וקבלת התביעה

אם נזק עקיף נגרם ביולי־דצמבר השנה, ניתן לתבוע עד 20.4.30.עם זאת יש לעקוב אחרי שינויים ותיקונים בחוק. במקרה שלא התקבלה החלטת קרן הפיצויים של מס רכוש תוך 45 יום מהגשת התביעה במלואה, תשולם לתובע מקדמה של חצי מהפיצוי לו הוא זכאי, בהתאם לתנאים שבתקנות. עם זאת, לעיתים בדיקת תביעה נמשכת זמן רב, ועד היום יש תביעות קודמות.

מסלולי קבלת פיצויים


המסלולים הקיימים הם מסלול שכר לענפי המסחר, תעשייה, שירותים, חקלאות, תיירות ודבורים, מסלולי מחזורים לתיירות ולדבורים.

רכוש פרטי

אם נפגע רכוש צריך להתקשר למס רכוש ולבקש ששמאים יגיעו לבית או למכונית או לשטח חקלאי שנפגע מירי טיל, שריפה עקב פעילות מלחמתית ונזקים מפעולת טרור. הם מגיעים ביום הפגיעה או למחרת. צלמו את הנזקו אל תיגעו ברכוש. רכב שניזוק אין להסיע. אין להשתמש ברכוש שניזוק. אם לא ניתן לגור בבית שניזוק רשות המסים והרשות המקומית יסדרו מקום מגורים חלופי לדייריו, אחרי שייצרו איתן קשר. רוב חברות הביטוח מיריגות מעשי טרור מביטוח מבנה ותכולה. עם זאת, אפשר להרחיב כיסוי ביטוחי כך שישלם את ההפרש מהפיצויים של מס רכוש.

הפיצוי נמדד לפי מספר הנפשות בבית. הפיצוי על התכולה חלקי ביותר, ומי שרוצה לקבל פיצוי אמיתי צריך לגשת למשרדי מס רכוש לפני המלחמה ולהרחיב את הכיסוי תמורת פרמיה.

פיצוי עקב ביטול או אי הגעה לטיסה

חברות התעופה לא מפצות את הנוסעים שלא מגיעים לטיסה. נוסע שנשאר  בבית בשל ההוראות עם זאת עקב עיכובים ואיחורים של החברות החברות צריכות לפצות את הנוסעים. אם זה קרה בגלל סיבות שאינן בשליטתן, כמו סגירת המרחב האווירי, הן לא מחויבות בפיצוי לנוסעים, אבל צריכות לתת להם החזר על הכרטיס, או לדאוג לטיסה חלופית.

יצרנית התרופות פרדו פארמה הגישה בקשה לפשיטת רגל

איפה אפשר לשכור או להשאיל ציוד עזר רפואי?

מעודכן ל-11/2019

האם קיים תקן מחייב, עד כמה אפשר לסמוך על המבחן הישראלי והאם מכוניות שהשיגו ציון טוב בעבר היו עוברות את המבחנים היום? כמה עובדות על המבחנים שקובעים אם הרכב שלכם בטוח

האם שאלתם את עצמכם פעם, בעודכם מקשיבים לנאום השכנוע חוצב הלהבות של איש מכירות הרכב, מה המשמעות של כוכבי הבטיחות?

נתאר למשל סיטואציה מציאותית לגמרי: במהלך ביקור באולם התצוגה של יבואן רכב כלשהו, אתם שואלים אותו את השאלה הראשונה שמעסיקה אתכם:"תגיד, זה אוטו בטוח?". איש המכירות מכחכח לרגע ומסביר בחשיבות ש"כן, יש לו דירוג ישראלי מצוין" – האם אתם יכולים לסמוך על זה?

ואם אתם ממשיכים ומבררים: "אבל איך הוא מדורג בעולם?", ואיש המכירות מסביר לכם שהרכב קיבל שלושה כוכבים במבחני הריסוק האחרונים, ושזה מצוין במיוחד לנוכח העובדה שבמבחן הישראלי – הקפדני – הוא קיבל ציון גבוה. כדאי שתדעו שזה לא ממש נכון. אז איך יודעים אם המכונית שלנו בטוחה?

הדרך הטובה ביותר להעריך את רמת הבטיחות היא להסתמך על המבחנים שעורכים ארגוני הבטיחות הגדולים בעולם. איגוד הבטיחות שנחשב לאורים והתומים, לפחות בכל מה שקשור בבחינה של מכוניות שמשווקות באירופה, הוא EuroNCAP והוא ממוקם בבריסל, בלגיה.

EuroNCAP בוחן בכל שנה עשרות מכוניות במבחני ריסוק, והציונים של כל המכוניות האלה מפורסמים באתר האינטרנט של הארגון. אבל לפני שנפרט את השיטה שלפיה נקבע הסיווג של בטיחות המכוניות, חשוב לציין: לא כל מה שנמכר באירופה עם שבע כריות אוויר, בקרת בלימה אקטיבית ועוד כל מיני צ'ופרים בטיחותיים, נמכר כך גם בישראל. לפעמים מכונית שנבחנת על-ידי EuroNCAP בבריסל וזוכה לציון מלא ומצוין של חמישה כוכבים, משווקת בישראל באבזור חסר, למשל ללא בלימה אקטיבית, ואז הציון שניתן באירופה לא רלוונטי.

בנוסף לכך, השיטה הישראלית למדידת בטיחות אינה מבוססת על מבחני ריסוק אלא רק על האבזור הבטיחותי שמותקן ברכב, ויתרה מזאת: הניקוד הישראלי מתייחס למערכות בטיחות מקומיות, כלומר כאלה שמסתפקות בצפצופים. האם מדובר בשיטת בדיקה אמינה – למרות שמעולם לא רוסק אפילו רכב אחד כדי לבדוק? את זה אתם תחליטו.

ובחזרה למבחן הריסוק של EuroNCAP, הבוחן את המכוניות שמשתתפות בו בסדרת מבדקי ריסוק אמיתיים שמדמים תאונה: יש מבחן ריסוק חזיתי, שבו המכונית מוטחת בקיר וחזיתה נהרסת. יש גם מבחן ריסוק צידי, מה שבארגון מכנים Sidepole. המבחן עצמו בודק לא רק כיצד נפגעו הבובות של מי שיושב כביכול מקדימה, אלא גם כיצד נפגעו בובות של ילדים במושב האחורי.

בנוסף, המבחן בודק גם את קיומו של אפקט "צליפת השוט", שנגרם לצוואר הנוסעים. יש רכבים שזכו במבחן הריסוק של EuroNCAP בציוני ריסוק גבוהים ומצוינים, החל בסקודה קאמיק הקטן שנבחן ממש לאחרונה וכלה במאזדה 3 החדשה. אך יש רכבים שלא ממש הצטיינו, למשל ג'יפ רנגלר, סוזוקי ג'ימני ופורד מוסטאנג.

תעשיית הרכב העולמית מתקדמת כל הזמן. משמעות הדבר היא שמכוניות שבעבר יכלו לזכות בציון מלא ונאה של חמישה כוכבים, לא יכולות לזכות בו כיום אם אין בהן מערכות בטיחות מסוימות. למשל: בשנים האחרונות קבע EuroNCAP כי ציוני בטיחות גבוהים ומלאים יינתנו רק למכוניות שמצוידות במערכות בטיחות אקטיביות מקוריות (בלימת חירום אוטונומית, שמירת נתיב אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד), וכך ניתן למצוא מכוניות שציון הבטיחות שלהן נחלק לשניים: עם מערכות בטיחות אקטיביות המקנות ציון גבוה, וללא המערכות הללו.

בשנים הבאות צפוי הארגון לשכלל את המבחנים אפילו יותר, ולהציג מערכות בטיחות חדשות. אבל בינתיים, כאשר מגיעים לאולם התצוגה מה שחשוב הוא לבחור במכונית שתשמור על בטיחותכם באמצעים הטובים ביותר הקיימים כעת. זכרו זאת כשאתם בוחרים את הדגם ואת רמת האבזור שלו.

רכישת רכב יד שנייה – כל מה שצריך לדעת

הוצאות נלוות – מה אתם צריכים לדעת לפני שאתם קונים רכב חדש?

עיר ערבית חדשה? אולי אבל עם פחות תושבים. תוכנית להקמת עיר ערבית חדשה מזרחית לעכו חוזרת למתכננים, כדי להטמיע כמה שינויים. השינוי העיקרי הוא הקטנת מספר הדירות שהמדינה ביקשה לבנות – 8,000 במקום 15 אלף.

התכנון מחדש נובע מהסכמות בין יזם התוכנית למשרד הבינוי ולישוב ג'דיידה מכר מצפון לשטח התוכנית, והן נועדו לחבר את המתחם החדש ליישוב מצפון, תוך התאמת הבינוי החדש לצורכי התושבים הוותיקים.  בסך הכול מדובר בהפיכת העיר לשכונת ענק ביישוב וכך יגדל מספר התושבים ביישוב פי שלושה.

בדו"ח ההמלצות לותמ"ל מאמצת החוקרת המייצגת את המתנגדים את ההסכמות וממליצה לותמ"ל לאפשר למשרד הבינוי ולמועצה להכין ולהגיש תוכנית חדשה ומעודכנת על בסיס שורה של עקרונות שהיא מתווה. כך התוכנית שוב תופקד להתנגדויות

העקרונות המרכזיים בדוח הם מיזוג שתי התוכניות לאחת, צמצום השטח ומספר יחידות הדיור ל-8,000; רצועת קרקע פרטית, שבמקור ייעודה היה הקמת פארק המהווה חיץ בין המועצה הוותיקה לשכונה החדשה, תשונה לבניה למגורים – באופן שיאפשר חיבור בין השכונה החדשה למועצה.

שטחים להקמת מוסדות ציבור יוקצו ככל האפשר על אדמות מדינה ולא על אדמות פרטיות, ותצומצם הפגיעה בבעלי הקרקעות, כך שגם המדינה תוכל להאיץ את פיתוח מוסדות הציבור. בהמלצותיה נדחית  טענה מרכזית שעלתה בהתנגדויות, ולפיה לא מדובר בנדבך עירוני, אלא עיר חדשה שהקמתה אינה בסמכות הותמ"ל.

בדוח נכתב: "גורמים רשמיים ומתכננים שונים, לרבות בישיבות פורמליות, התייחסו למתחמי התכנון כאל עיר חדשה ויצרו את הבלבול ביחס למוקד פיתוח זה, אך התכניות המופקדות עולות בקנה אחד עם מדיניות התכנון הארצית הנותנת העדפה לפיתוח צמוד דופן על פני הקמת יישובים חדשים לכן לא מדובר ביישוב חדש והותמ"ל לא חרג מסמכותו".

עוד התנגדות הייתה כי התכנון נעשה ללא שיתוף התושבים, תוך התעלמות מצורכי הישוב. מוסדות הציבור ישרתו את השכונה או העיר החדשה, אך לא את העיר הוותיקה, הבנייה למגורים על עתודת הקרקע היחידה של היישוב תשרת תושבי חוץ ותקשה על מציאת פתרון מגורים לבני הישוב. כמו כן נטען כי ביישוב מתגוררים כ-20 אלף תושבים במעמד סוציו אקונומי נמוך, והוא יתקשה לשאת בעול הכלכלי הכרוך בקליטת עשרות אלפי תושבים חדשים. ההסכמות החדשות עם משרד הבינוי אמורות לתת מענה למרבית הטענות האלה.

שרת הבינוי, יפעת שאשא ביטון, מסרה: "ההסכמות הן בשורה שמאפשרת מענה לצורכי ציבור, שלוקה בחסר ביישוב. הלוואי שנצליח לעשות את זה בעוד יישובים בחברה הערבית. אם נצליח לעשות תהליך דומה בעוד מקומות, זכינו".

הותמ"ל נnxrvבתגובה: "אנו מברכים על ההסכמות אליהם הגיעו נציגי משרד השיכון ורשות מקרקעי ישראל עם נציגי היישוב. כל זאת, בכדי להביא לתכניות

בעלות מכנה משותף רחב ככל האפשר שיאפשר את קידום התכניות ובהמשך אף את מימושן בפועל. ההבנות והמלצות החוקרת יוצגו בפני הוועדה בשבוע הקרוב".

שוב מתמהמהת השקת קניון עזריאלי שרונה. למרות שמגדל המשרדים שווק במלואו, החברה מתקשה להשכיר את השטח המסחרי של החנויות למרות שינויי קונספט.

בהודעה הראשונית שלה ב-2018 על סיום בניית המתחם הודיעה שהקניון ייפתח ב-2019 אך למרות טופס האכלוס שאושר, זה עדיין לא נפתח.

חלק מהעניין הוא משבר האופנה ומעבר הקונים לקניות מחו"ל. לכן החליטו בקבוצה למלא את הקניון בחנויות יוקרה, מותגים בינלאומיים וחנויות דיגיטליות שישמשו כשואו-רום למותגים כאלה. בהמשך שינו שוב את התוכניות, ורצו להביא למתחם את Eataly, רשת מעדניות איטלקית עם עשרות נקודות בעולם, בהן בארה"ב, איטליה, רוסיה ויפן. כשגם זה ירד מהפרק, שינתה הקבוצה שוב את התוכניות לטובת מתחם מזון.
בעלי עסקים פוטנציאליים מסבירים שהלוקיישן פחות מושך, כי שטחו קטן יותר, 950 מ"ר, וכן הקונספט והתמהיל לא ברור. גם אם יש מוכרים שרוצים להיכנס אלו לא מספיקים כדי לפתוח את הקניון. נכון לעכשיו מדברים על  פתיחה בקיץ 2020. אם זו לא תצלח, השטח יושכר למשרדים
עוד מסבירים מומחים שכל התכנון באזור כושל, ואין זרימה בין מבנים ופעילויות בו. כמו כן מדובר באחד האזורים העמוסים בארץ, ולכן לא מזמין כל כך תושבים מחוץ לתל אביב. ועזריאלי לא הצליחה לתת אלטרניטביה לקניונים ולחנויות מחוץ לעיר.

מעזריאלי נמסר: "שטח המסחר עזריאלי שרונה היה עד לאחרונה שטח התארגנות לבניית מגדל המשרדים, שאוכלס כולו. כעת אנו פועלים במרץ לסיים את עבודות הגמר בשטח המסחרי. הקניון הוא מוקד להתעניינות רבה מצד שוכרים מגוונים, מקומיים ובינלאומיים, וצפוי להיפתח ב-2020".

עזריאלי – הרווח גדל ב-27%; עזריאלי.קום עדיין מפסידה 20 מיליון ברבעון

עזריאלי: רווח נקי של 962 מיליון שקל ועלייה בכל הפרמטרים

 

 

 

 

יס הייתה האחרונה להצטרף לשוק הטריפל, וכן לחבילות הסטרימינג. עד עתה היה לה שירות נפרד של סטינג טי וי אבל זה לא הצליח לגייס די לקוחות אליו הן בשל בעיות טכניות והן בשל בחוסר בתכנים. נראה שמתישהו סטינג ייבלע בשירות הסטרימינג של יס. השירות של יס פלוס גם יקר משל סטינג 200 שקל בחודש. מחיר גבוה בכלל לשוק.

בינתיים +yes זמין רק בגרסה מותאמת ל-Apple TV, אבל אפשר תמורת 10 ש״ח מידי חודש לקבל סטרימר מותאם  בשבועות הקרובים השירות צפוי להתרחב לסטרימרים נוספים וטלוויזיות שתומכות באנדרואיד TV.

אם יש לכם סטרימר משלכם עדיף לחסוך את העלויות בהתקנה של טכנאי של יס. פשוט מתחברים עם פרטי המשתמש שלכם (תעודת זהות + מספר טלפון עימו התחבר הלקוח אל yes) ומזינים את פרטי ה-Apple ID או פותחים יוזר חדש אם אין כזה.

הממשק כולל מחוות סוויפי, כלומר תגובות לפי תנועות והזזת המכשיר. מסך הבית מותאם באופן אישי לפי הרגלי הצפייה שלכם. לצד התכנים שצפיתם בהם לאחרונה יצוינו גם התכנים האחרונים של יס. אם לא מצאתם תוכן מתאים, יש לכם אפשרות חיפוש ידני בתחתית העמוד.

בשלט של אפל, בדומה לסטירמרים אחרים, אין מספרים. פשוט מדפדפים עד שמוצאים תוכן מבוקש או מחפשים אותו.ניתן לצפות בערוץ מסוים ובתחתית המסך לצפות בתצוגה מקדימה של מה שמתרחש בערוצים אחרים  בלייב.

השירות דומה מאוד לנטפליקס, תוכלו לצפות בסדרות, לדלג על הפתיח בלחיצת כפתור ולהמשיך בסוף הפרק לפרק הבא בסדרה באופן מיידי. "עמידה" על פריט תוכן תציין לא רק את משך הסרט או הסדרה, אלא גם את השעה המדויקת בה תסתיים הצפייה עבור המשתמש, וכן הטריילר לתוכן יתחיל להתנגן באופן אוטומטי. עוד האלגוריתם החדש ילמד את הרגלי הצפייה של המשתמשים ויאפשר לקבל המלצות על סדרות חדשות, כן יקדם במסך הבית את הערוצים הנצפים ביותר של המשתמש לגישה נוחה יותר. אם תעדיפו המלצות אישיות משחקנים וממומחי הטלוויזיה של החברה, כמו יובל סמו, תום יער ועוד, יש גם מקום ייעודי בממשק בשביל זה. עוד ביס טוענים שניתן להתחיל לצפות בתוכן במסך הטלוויזיה ולהמשיך מאותה נקודה בסמארטפון ולהיפך.

בכל הערוצים אפשר לעשות תנועה סוויפ שמאלה ולראות את כל התכנים העתידיים שישודרו.  לחיצה יחידה תפתח את התקציר של השידור. ולחיצה ארוכה עליו תפתח תפריט שימושי הכולל תזכורתלפני  השידור.

רוב ההבקורת מדברות על ממשק נוח אך כלל לא בטוח שמתאים להרגלי הצפייה של ימינו, כך שידורי הלייב למשל לא מספקים משהו חדש והאיכות פחות טובה. אבל הפגם המהותי ביותר הוא המחיר. 200 שקל לסטרימינג? יקר מדי, אפילו לשת"פ עם אפל.

בזק – איך הרכישה של YES משפיעה על הדוחות?

 

 

מנורה הייתה הראשונה. אחר כך גם הראל הסבירה שפניה לכיוון לאחר הפסד רבעוני. אז הצטרפה אליהן איילון. ועכשיו גם מגדל הודיעה שלא תשווק ביטוח סיעודי. היחידה שמשווקת בשלב זה ביטוח סיעודי היא הפניקס. עם זאת, מבוטחים קיימים לא נפגעים..

בהודעת הפסקת השירות כתבה מגדל: "אנחנו עדיין מקווים כי בעתיד, ובאישור הגורמים הרגולטורים, נוכל לשוב ולשווק ביטוח סיעודי שייתן מענה לציבור, בפוליסה המאפשרת התמודדות טובה יותר עם שינויים ארוכי הטווח בתוחלת החיים ובסביבת הריבית".

שינויי הרגולציה שחברות הביטוח מצפות להם הם למשל ביטוח סיעודי עם קצבה שאינה מובטחת אלא מושפעת מתנאי השוק והתשואה של חברות הביטוח וכן מאפשרות לייקר את הפרמיה במידה והיא קביעה בשל שינוי מהותי בתנאי השוק. אלה יהיו פוליסות נחותות יותר לעומת אלו הקיימות כיום.

ההודעה מגיעה למרות שמגדל, בניהולו של רן עוז, ראתה בשנים האחרונות את תחום הסיעוד לפרט כאטרקטיבי לצמיחה והגדילה את נתחי השוק שלה בו.

כמה סיבות להפיכת שוק הביטוח הסיעודי ללא אטרקטיבי: שינויים בתוחלת החיים (יותר אנשים הופכים חולים סיעודיים, ונוסף על כך החולים הסיעודיים חיים זמן רב יותר ככאלה, דבר שמגדיל במידה ניכרת את התשלומים למבוטחים), סביבת ריבית אפסית ויורדת, וגם יציאתה מהתחום בישראל של מבטחת המשנה המרכזית בתחום זה – סקור.

שוק הביטוח הסיעודי נחלק לשתי קבוצות עיקריות ששונות מהותית האחת מהשנייה: הביטוח לפרט, שנמכר לאנשים פרטיים, והביטוח הקבוצתי, שנמכר בעיקר דרך ארבע קופות החולים. לאחר יציאתה של מגדל מהתחום, אין פתרון רוחבי למי שרוצה לרכוש פוליסת סיעוד לפרט, הרי שבביטוחים הקבוצתיים אין כל שינוי והם נמשכים כסדרם וימשיכו להימכר למבוטחים חדשים גם בעתיד.

האלטרנטיבה לביטוח סיעודי: ביטוח חובה, תוכנית חיסכון ועוד

מנורה מוותרת על ביטוח סיעודי – וגם הראל המובילה רוצה

מה צריך לדעת על אדם במצב סיעודי ואיזה ביטוח סיעודי לבחור (כשאתם צעירים)?

פערי מחירי הארוונה בין שכונות חדשות לישנות מגיעים ל-50%. לכן מתגברת מחאת  הארנונה של דיירי הבניינים והשכונות החדשות.  קודם היו ראש העין, רעננה וערים נוספות, ולאחר מכן הצטרפה גם כרמי גת, אחת השכונות הגדולות שהוקמה כמיני עיר בקריית גת וכן העיר רעננה.

מדובר בסכומים גדולים של 1500 שקל ו-1700 שקל לדירות 4 חדרים ו-5 חדרים. הסיבה תעריף ארנונה מנופח על שטחים ציבוריים נרחבים, שבהם הם אינם מתגוררים כמו הלובי, חדרי אשפה, ארונות חשמל, חדרי מדרגות ופירי מעלית. הכללת השטחים הציבוריים בחשבון הארנונה חלה רק על בניינים שנבנו מ-2010, כך שדיירים חדשים, לרוב זוגות צעירים, משלמים ארנונה הרבה יותר גבוהה מדיירים ותיקים שלגביהם החישוב הוא לפי שטח הדירה בלבד.

עם זאת  בהוד השרון, בפתח תקווה ובראש העין, שעמדו בראש המחאות הקודמת, באו ראשי העיר לקראת התושבים והפחיתו את הארנונה.
הבעיה המרכזית היא שרוב השכונות הגובות ארנונה גבוהה כמו בכרמי גת הן שכונות בהקמה שלא שוות את הארנונה: ללא מרכזי קניות, מסחר, בריאות, ועם כבישים ומדרכות בתהליכי פיתוח ופארק שנבנה חלקית.לכך נוסיף שמדובר באתרי בנייה.
בכרמי גת ראש העיר אמר שהסוגיה תעלה בוועדת הכספים העירונית החודש, ואם תאושר תעלה לאישור המשרדים הרלוונטיים בממשלה. התושבים כמובן לא מקבלים את התשובה הלא חד משמעית של העירייה.
מעיריית קריית גת נמסר: "זו השנה השנייה שקריית גת מובילה את טבלת הביקושים למגורים בישראל. גובה תעריף ארנונה למ"ר נמוך מזה שגובות יבנה, ראש העין ורחובות, שבהן נרשמו פחות ביקושים. לנוכח פניות התושבים שוקלת העירייה לאמץ את צו הארנונה של ראש העין".

עיריית רעננה פרסמה בימים אלה הודעה חריגה לתושבים: "העירייה לא ביקשה בשום שלב העלאה נוספת ל-2020. עיריית רעננה פועלת בחודשים האחרונים לצאת מהמשבר הכלכלי ולייצב את הקופה העירונית". מעיריית רעננה נמסר: "תעריף הארנונה למ"ר זהה בין שכונה ותיקה לחדשה. אין חיוב ארנונה על שטחים ציבורים אלא משותפים. מבדיקה שערכנו לא נמצא יחס השטחים המשותפים שונה בין שכונה ותיקה לחדשה.

משרד הפנים לא אישר לתל אביב ארנונה מוגדלת על Airbnb

מס ארנונה על דירות Airbnb: על מי הוא יחול וכמה זה יעלה?

גרים בדירה חלופית בעקבות פינוי-בינוי? ייתכן שאתם זכאים להנחה בארנונה

 

אתמול ב-11.11, החלו בסין ובעולם לציין את יום הרווקים הסיני עם שלל מבצעים ודילים על מוצרים מאתרי הרכישות מהמזרח הרחוק, היום שמתחרה בחגי הקניות במערב באותו חודש.  לישראלים יש בשורה מיוחדת, דווקא לא מכיוון סין, באותו יום אמזון הציעה מבצע שילוח לקהל הלקוחות הישראלי שלה; משלוח חינם. הנה מה שצריך לדעת.

קודם, יש לשים לב אילו מוצרים במבצע. לאחר מכן צריך לבדוק אם יש תוקף למבצע, בינתיים אין, אבל זה יכול להשתנות בכל רגע. אל תשכחו לוודא שכתובת המשלוח הראשית שלכם מסומנת לישראל כברירת מחדל. לאחר מכן, תוכלו להבחין לצד מחיר המוצרים במנוע החיפוש של אמזון בכיתוב ״FREE Shipping to Israel״.

חוץ מזה, לא כל משלוח חינמי,  ההזמנה חייבת לעלות על 49 דולרים מינימום.  בחרו בתהליך התשלום את ״AmazonGlobal FREE Shipping״, כך אפשר להמזין כמה פריטים, כל עוד כולם מכוונים לישראל זכרו שמעל 75 דולר תצטרכו לשלם מע"מ ומכס מעל 500 דולר.

בנוסף החברה החלה לאפשר ממשק בעברית באתר המקור שלה.

איך למכור טוב באמזון – המדריך לעסק

תחילה הודיע הבוקר כי פיקוד העורף כי כל מקומות העבודה שאינם חיוניים בגוש דן ודרומה – יישארו סגורים. לאחר מכן בשעה 9:00 פיקוד העורף עדכן כי באזור השפלה, גוש דן וירקון מקומות עבודה שבהם קיימים מרחבים מוגנים ייפתחו.

עם זאת, במפעלים ובחברות שמוגדרים כמפעלים חיוניים תתקיים עבודה כרגיל (אך תחת המגבלות של כמות העובדים במקום אחד). עובדים מהבית עם זאת עובדים כרגיל.

מקלטים נפתחו בדרום

באשקלון הכריזה העירייה על פתיחת המקלטים. כך גם בשדרות הצהירו כי יש  להישאר בקרבת המרחבים המוגנים. במועצה האזורית אשכול הונחו התושבים לא לצאת לפעילות חקלאית בשטחים קרובים לגדר.
במקביל לא מתקיימים לימודים בכל ערי גוש דן ודרומה. הנחיה נוספת –  מותרת באזור הדרום, לרבות אשקלון (למעשה עד אזור גוש דן) התקהלות עד מאה איש בשטח סגור בלבד. בגוש דן ובאזור הירקון, ההתקהלות המותרת היא לעד 300 איש, בשטח סגור בלבד.
במקביל, צה"ל הכריז על חסימת צירים סמוכים לגבול הרצועה. חסימה תהיה  גם בכביש מס' 4 מצומת זיקים ועד צומת נתיב העשרה, בכביש מס' 34 מצומת יד מרדכי ועד כביש הגישה לקיבוץ ארז וכביש מס' 232 – מצומת מפלסים ועד לצומת כפר עזה. תנועת הרכבות בין תחנות אשקלון לשדרות הופסקה. תנועת הרכבות הופסקה באופן זמני בקטע שבין אשקלון לבאר שבע. תחנות שדרות, נתיבות ואופקים סגורות. תחנת אשקלון הפכה לתחנה הדרומית ביותר.
סך הכול הודעות הפוכות של פיקוד העורך תוך פרק זמן קצר גרמו לבלבול וחוסר אונים בקרב מאות אלפי עובדים בגוש דן.
רוטשטיין לקראת סיום אכלוס פרויקט "צמרת" ברמלה; היקף המכירות נאמד בכ-148 מיליון שקל