חדשות    

חונים באדום-לבן או על מדרכות בתל אביב? נגמרה מדיניות העלמת העין, גם בשעות הלילה

בעוד בעולם לא מעודדים שימוש בחניה חינם בערים גדולות, בתל אביב התושבים נהנים בין היתר מהעלמת עין של העירייה, למשל בחניה בכחול לבן ואפילו באדום לבן בשעות הלילה ברחובות מסוימים, בתנאי שאין הפרעה לתנועה. אבל לא עוד. מדיניות העלמת העין נגמרה.

למשל ברחוב שלמה המלך בעיר, שבו לא חולקו דוחות שנים בשעות הלילה,  חולקו דוחות השבוע. אבל הדוח לא הגיע עם קנס לצדו, אלא הוגדר כ"דוח אזהרה".

הפקחים מספרים כי כרגע מחולקים רק דוחות אזהרה, ובימים הקרובים תהיה אכיפה מלאה. עוד הם מספרים כי העירייה לא תראה יותר בעין יפה  חניה על המדרכה או באדום-לבן בכלל. .

גם באתר האינטרנט של עיריית תל-אביב-יפו פורסמה בימים האחרונים הודעה לציבור בכותרת "המדרכה זה לא כביש! עיריית תל-אביב-יפו מחזירה את המדרכה להולכי הרגל ומחדדת את מתכונת אכיפת עבירות החניה".

לפי ההודעה, "עיריית תל-אביב-יפו מחדדת את מתכונת אכיפת עבירות החניה, בדגש על חניה אסורה על המדרכה, כחלק מהמדיניות העירונית שמטרתה החזרת המדרכות להולכי הרגל, לאור ריבוי המשתמשים בהן. מדובר על ביצוע אכיפה יזומה ברחובות פנימיים בגין חניה אסורה בעבירות הבאות: בתחום מעבר חציה ובחניה על המדרכה.

"החל מ-4 באוגוסט 2019 יינתן דגש אכיפתי בעבירות חניה הפוגעות בבטיחות הולכי רגל במרחב הציבורי, כאשר האכיפה תחל ברחובות פנימיים ברובעים 3, 4, 5 ו-6 ובהמשך השנה הנוכחית והבאה אחריה בשאר אזורי העיר. בתחילה יחולקו אזהרות ורק לאחר מכן יינתנו דוחות". דוחות האזהרה מחולקים גם בחניה רגילה שלא על המדרכה באדום-לבן.

המשמעות של הוראה זו היא פחות חניה לתושבי תל אביב לאחר גריעת 500 מקומות חניה בעקבות פרויקט אוטותל, ועוד 3,500 מקומות שנגרעו בעקבות חוק מחייב להקצות חניה לכל נכה בעל שיעור נכות 90% 200 מטר מביתו, מקומות חניה נוספים נגרעו לטובת חניה לקורקינטים שיתופיים ולכלי רכב דו גלגליים. בעוד תושבי  תל אביב בעלי כלי הרכב זועמים, העירייה משנה מדיניות דווקא כדי להפחית את כלי הרכב הפרטיים בעיר העמוסה מכוניות המפריעות להולכי הרגל.

לדברי עיריית תל-אביב: "עיריית תל-אביב-יפו מחדדת את מתכונת אכיפת עבירות החניה, בדגש על חניה אסורה על המדרכה. זאת כחלק מהמדיניות העירונית שמטרתה החזרת המדרכות להולכי הרגל, לאור ריבוי המשתמשים בהן וההפרעה שחסימתן גורמת להולכי רגל, הורים עם עגלות ילדים ונכים עם כיסאות גלגלים.

"החל ב-4 לאוגוסט 2019 החלה העירייה לשים דגש אכיפתי בעבירות חניה הפוגעות בבטיחות הולכי רגל במרחב הציבורי, כאשר האכיפה החלה ברחובות פנימיים ברובעים 3, 4, 5 ו-6 ובהמשך השנה הנוכחית והבאה אחריה בשאר אזורי העיר. עתה מחולקות אזהרות, ולאחר מכן יינתנו דוחות.

"נזכיר כי חניה בניגוד להוראות החוק ברחבי העיר במשך כל שעות היממה – אסורה בהחלט, והפקחים אוכפים את עבירות החניה על-פי סדרי עדיפויות המשתנים לפי פרמטרים של זמן ומקום. בראש סדר העדיפויות פועל אגף הפיקוח העירוני לאכיפת עבירות חניה חמורות במשך כל שעות היממה בכל רחבי העיר – חניה במקום חניה השמור לנכה, חניה בתחום תחנת אוטובוס פעילה, חניה על מעברי חציה או בסמוך להם, חניה כפולה וחסימת כניסה לחניה פרטית על-פי תלונה.

"העירייה משקיעה משאבים רבים על-מנת להקל על תושבים הסובלים ממצוקת חניה בעיר, זאת בין היתר באמצעות רפורמת החניה חינם לתושבים בכחול לבן, הכפלת מספר החניונים בהסדר 'קרוב לבית' והגדלת ההנחה שניתנה לתושבים בחניונים עירוניים של אחוזת החוף ל-75%. בנוסף, הפחתת כלי הרכב הפרטיים ועידוד השימוש בתחבורה אלטרנטיבית כדוגמת פרויקט אוטותל ותל-אופן, קידום מערכות הסעת המונים – קווי הרק"ל, השקעה של עשרות מיליוני שקלים בשנה בהרחבת תשתיות ושבילי האופניים ועוד. מספר תווי החניה בעיר נשארו ללא שינוי".

מכמונות המהירות אינן תקפות, האם בשנתיים הבאות לא תקבלו דוחות?

חסמו לכם את החניה הפרטית ? יש פתרון!

חטפתם דוח בחו"ל – הנה כל מה שכדאי לדעת