כיל הגישה בקשה לבית המשפט המחוזי לשחזור השרתים של ענקית הטכנולוגיה יב"מ. כיל מקווה למצוא בשרתים מיילים עם מידע על מערכת מידע שכיל הזמינה.

ההקשר הוא תביעה של 1.1 מיליארד שקל שהגישה כיל ב־3 בדצמבר 2018 נגד יב"מ ישראל,  בטענה שזו ביצעה עבורה פרויקט שכשל והסב לה נזק. בתביעה נטען כי ב־2012 כיל בחנה אפשרות ליישום של מערכת מידע אחת, ולכך שכרה את שירותי יב"מ, אלא שלטענתה, "כל אחד משלבי הפרויקט בוצע באופן כושל".

לפי כיל "יבמ השמידה את תיבות המייל של מנהלי הפרויקט ושל בעלי תפקידים בכירים נוספים בפרויקט מטעמה", ו"לשיטת יב"מ, כל תיבות המייל שהושמדו לא ניתנות לשחזור בשום דרך שהיא. ככל שזהו המצב, מדובר בהתנהלות פסולה וחמורה של השמדת ראיות ושיבוש הליכי משפט, שיוצרת תוצאה קשה ביותר".

ב־יב"מ הגיבו כי רוב תיבות המייל של אנשי המפתח מטעמה בפרויקט נמחקו, שהן לא ניתנות לשחזור וכי תיבות המייל שכן אותרו לא מכילות בהכרח את כל המיילים שהתקבלו ונשלחו.

כך נכתב על ידי בא כוחה של יב"מ: "כיל וכל החברות־הבנות שלה נדרשות לשמור את כל המסמכים העשויים להיות רלבנטיים לתביעתה או להגנת יב"מ". כיל נדרשה "לנקוט כל פעולה הדרושה על מנת למנוע את מחיקתם, השמדתם או אבדן היכולת לאתרם, לזהותם או להפיק העתקים נאמנים ומדויקים שלהם".

 "לצורך שמירת המסמכים כיל נדרשת להורות ללא דיחוי לעובדיה ולעובדי החברות־הבנות לשמור את כל המסמכים הפיזיים והאלקטרוניים במחשביהם האישיים או במערכות המידע של כיל והחברות־הבנות שלה, או כל מערכת לשמירת מידע אחרת שיש להם גישה אליה, ולנקוט כל פעולה למנוע מחיקתם". במכתב צוין כי במילה "מסמך" הכוונה גם לתכתובות המייל בין הצדדים.

רק בנובמבר לפי כיל היא עודכנה "רוב רובן של תיבות המייל של אנשי המפתח ביב"מ ומטעמה בפרויקט נמחקו ולא ניתנות לשחזור". והסיבה היא עובדים או ספקים שכבר לא עובדים עם החברה ולכן המיילים שלהם נמחקו.

כיל הגיבה:

"עמדה זו של יב"מ תמוהה ובלתי סבירה כבר על פניה", כותבת כיל בבקשה. "בעידן הטכנולוגי הנוכחי, בלתי סביר בעליל שתיבות מייל שנמחקו לא ניתנות לשחזור. הדברים אמורים במיוחד לגבי חברה כמו יב"מ, שמתגאה ביכולותיה הטכנולוגיות, ובכלל זה בשמירה ושחזור של מידע".

"ככל שזהו המצב", ממשיכה כיל "ותהא הסיבה למחיקת תיבות המייל אשר תהא – זוהי התנהלות פסולה וחמורה של השמדת ראיות ושיבוש הליכי משפט. כמות עצומה של ראיות רלבנטיות הושמדו, והן מלמדות על אופן ביצוע הפרויקט על ידי יב"מ".בכתב ההגנה ציינה יבמ:  "כיל נהגה בחוסר תום לב", נכתב. "היא היתה רשאית להפסיק את הפרויקט בהיעדר עילה וכך עשתה. היא לא טענה כל טענה כלפי יב"מ; לא כי ההסכם הופר או כי היה בלתי מוצלח.

במקביל ציינה יב"מ: "הסיבה לביטול היתה היפרדותה של כיל מסטפן בורגס, המנכ"ל לשעבר. נימוקי דירקטוריון כיל לא התייחסו כלל להפרה מצד יב"מ".

IBM רוכשת את רד האט ב-34 מיליארד דולר

יום הזכויות הבינלאומי לבעלי מוגבלויות: פחות משכילים, פחות עובדים, מרוויחים פחות

היום אי אפשר להקים עסק בלי לדאוג ללוגו. עמוד הפייסבוק שלנו נראה אמין יותר כשהוא מתנוסס שם כך גם החשבוניות  שלנו, כרטיסי הביקור, וכמובן המיילים והאתר העסקי.

אבל איך אנחנו יודעים איזה לוגו מתאים לנו? נכון שלעתים אנחנו חושבים שהגרפיקאי יעשה הכל בשבילנו, אבל הגרפיקאי עובד עם כמה עסקים ואנחנו רוצים להדגיש את הייחוד של העסק שלנו, אנחנו יודעים מי הקהל  שלנו ואיך נדבר עליו. על כן עצה ראשונה:

לא לקנות תבנית מוכנה

יש ברשת עשרות אלפי טאמפלטים ללוגואים ואם הם נראים לכם קצת משעממים ולא מקצועיים. כשיוצרים משהו בפס ייצור  זה לא רק נראה פחות מקורי, גם יש פחות זמן להיות יסודיים. העדיפו עיצוב אישי גם אם יעלה יותר.

אל תעמיסו

אתם רוצים להביע בלוגו שאתם גם שירותיים, גם עם מחיר משתלם, גם שיש לכם ערך נוסף, גם שאתם עונים בשעות נוחות ועוד ועוד. אולי כדאי להוסיף פה עוד צבע, עוד תמונה. ואפשר להוסיף פה ופה. אבל זה גם לא נראה טוב וגם המסר מתפספס, מעט צבעים וטקסט יעבירו את המסר טוב יותר. גם לוגו לא מורכב הוא זכיר יותר.

פונט קשור לעסק

אם הלוגו מלווה בטקסט או בשם החברה, הקדישו מחשבה לפונט ומה העסק רוצה להעביר. אם יצירתיות אפשר פונט נדיר יותר או אישי לגמרי. אם  פורמלי השתמשו בפונט יותר סטנדרטי. הפונט הוא כמו בגד בראיון עבודה.

לוגו מתאים לכל גודל

בקשו מהגרפיקאי או המעצב שיכין לכם לוגו בכל גודל המתאים לפלטפורמות שונות, כך למשל בפייסבוק יהיה גדול יותר מבמייל או בחשבונית.

טקסט, תמונה או גם וגם?

תוהים אם אתם רוצים לוגו שמדגיש רק את התמונה כמו אפל? אולי רק את הטקסט כמו CNN? או שילוב של טקסט ותמונה כמו ויזה. אין בחירה חד משמעית וזה עניין של טעם אישי, אבל אם העסק שלנו עדיין לא מוכר יש יתרון לטקסט, גם במקרה שהעסק ורבלי יותר, למשל גוגל. אבל כאמור, בסוף ההחלטה שלכם.

יש כרטיס מועדון? מדריך מועדוני הצרכנות המלא והמפורט

איך להעביר מחשבים וטלפונים בלי להעביר מידע

מנכ";ל פנדורה מודה בכישלון, ימתג את הרשת מחדש עם דיסני ופרוזן

 

 

 

 

בעוד האשראי הצרכני גדל לראשונה זה שנתיים ירד היקף החוב של המגזר העסקי. לפי סיכום רבעוני לחובות המשק שפרסם בנק ישראל. ברבעון השלישי קטן החוב העסקי בכ-0.5%, שהם כ-5 מיליארד שקל, לרמה של 495 מיליארד שקל.

בבנק ציינו שעיקר הירידה נובעת מהתחזקות השקל מול הדולר (חלק לא מבוטל מהחוב העסקי ניתן בדולרים), וכן מקיטון בהלוואות מתושבי חוץ. כך שלפי הבנק לא מדובר באסון כלכלי מתקרב.

 החוב של חברות ישראליות בחו"ל עמד ברבעון על 168 מיליארד שקל, ירידה של 6% תוך רבעון. בשאר התחומים – הלוואות בנקאיות, אג"ח ואשראי חוץ־בנקאי – נרשמה יציבות, ואף גידול של 4 מיליארד שקל באשראי הבנקאי. בשוק האג"ח  היקף גיוסי החוב ברבעון עמד על 8 מיליארד שקל, בדומה לממוצע בארבעת הרבעונים האחרונים.
נוע הצמיחה של הגיוסים הוא חברות הנדל"ן, שהיו אחראיות לכמחציתם. מנוע הצמיחה באשראי העסקי הוא השוק החוץ-בנקאי – הלוואות פרטיות ממוסדיים ומחברות כרטיסי אשראי. אשראי זה צמח בינואר-ספטמבר ב-7% ל-116 מיליארד שקל, לעומת 2.3% בלבד בכל 2018.

לאור הגידול הנמשך בכספים הזורמים למוסדיים (הנובעים בעיקר מהפקדות הציבור לפנסיה), והחיפוש בחברות האשראי אחר מנועי צמיחה חדשים, סביר כי גם ב-2020 נראה את האשראי של שחקנים אלו מזנק.

האשראי של משקי הבית גדל בכ-9 מיליארד שקל, רובו במשכנתאות. גם האשראי הצרכני טיפס ברבעון השלישי, והוסיף כ-3 מיליארד שקל, ל-202 מיליארד שקל.

במהלך הרבעון השלישי של השנה יתרת העו"ש השלילית של משקי הבית ירדה בכ-0.7 מיליארד שקל לרמה של כ-11 מיליארד. זאת בהמשך למגמת הירידה ביתרת העו"ש השלילית שהחלה בשנת 2016. קיימים מגוון גורמים העשויים להסביר התפתחות זו ביניהם: הגדלת אפשרויות האשראי למשקי הבית, כך שהיכולת של הצרכנים ללוות באופן מסודר ובריבית נמוכה מאשר הריבית על יתרות שליליות בחשבון העובר ושב השתפרה. שיפור בהכנסות משקי הבית שבא לידי ביטוי בירידה ברמת האבטלה ובעלייה של השכר הממוצע במשק, ומודעות משקי הבית לאוריינות פיננסית.

נטילת משכנתאות חדשות ברבעון השלישי הסתכמה בכ-18.3 מיליארד שקל, גבוה מהתקופה המקבילה אשתקד (כ-14.8 מיליארד). עם זאת, באוקטובר 2019 נרשמה ירידה, הנובעת מעונתיות, בנטילת משכנתאות חדשות והן הסתכמו בכ-4.4 מיליארד שקל.

לפני כשנה דיסני הכריזה שתיכנס לתחום הסטרימינג. להבדיל ממתחרותיה של נטפליקס יש לה ארסנל ענק של תכנים ממותגים וותיקים. כמה היא תצליח לקחת מנטפליקס? כמעט 7 אחוזים ממשתמשי נטפליקס  שוקלים לבטל את המנויי בעקבות המעבר לשירות הווידאו של דיסני. הנתונים התקבלו מסקר חדש שערך "בנק אוף אמריקה". בעולם אנליסטים מדווחים כי נטפליקס כבר איבדה מיליון משתמשים לטובת דיסני,  אחרי שכבר איבדה 300 אלף משתמשים ברבעון הקודם.

לנטפליקס כיום מעל ל-158 מיליון מנויים, כשהשנה, לראשונה בתולדות החברה, נרשמה ירידה בכמות המנויים בארצות הברית של כ-300 אלף משתמשים וגם ירידה בהכנסות לעומת הרבעון הקודם. נטפליקס השנה העלתה מחירים,  מה שהפך אותה לתחרותית פחות: דיסני פלוס גובה 6 דולרים בחודש עבור השירות, אמזון גובה סכום מעט גבוה יותר, אולם מציעה גם את שירות הפריים שלה באתר הקניות ואפל TV פלוס מציעה את השירות שלה בחינם לרוב לקוחות החברה, אך מציעה תוכן מקורי בלבד, שניתן להפעיל רק באמצעות מכשירי החברה.
ובכל זאת, בעולם מעריכים כי הפגיעה בנטפליקס לא עתידה להיות גדולה במיוחד, שכן עדיין מדובר בשירות הגדול ביותר מבין המתחרות והתוכן המקורי שלה ממשיך לאסוף נתוני רייטינג גבוהים. עוד בעשרת הימים הראשונים להשקת השירות של דיסני, בנטפליקס לא נרשמה ירידה או עלייה מיוחדת בכמות המנויים, אך מדובר עדיין בתקופה מורכבת שלא עשויה להיות פשוטה עבור ענקית הסטרימינג. למרות התחזיות העגומות, נטפליקס עדיין ממשיכה לספק קצב הרשמה גבוה ועלייה מפתיעה בערך המנייה. מבחן הזמן הוא היחיד שיקבע את עתיד השוק הסטרימינג.
הנתונים של נטפליקס אינם לטובתה, ההוצאות גדלות על הפקות גרנדיוזיות וההכנסות כאמור יורדות . אומנם זה היה עשור טוב לנטפליקס מבחינת השקעות אבל אם מצב יימשך נטפליקס תתקשה  להמשיך להיות מובילה.
אחרי נטפליקס: אמזון פריים מצטרפת לפרטנר ולסלקום
אחרי נטפליקס: אמזון פריים מצטרפת לפרטנר ולסלקום

 

מעודכן ל-12/2019

אחת הבעיות של זוגות היוצרת חיכוכים רבים היא חובות ומסים  הנופלים על בן הזוג למרות שהוא נקי מכל חוב. מתי אפשר לחייב אתכם בחובות של בני זוגכם ומה אפשר לעשות?

למרות שהפסיקה והחוק לא חד משמעיים יש כמה סממנים לכך שנחויב בחובות בן הזוג.  עם זאת, יש כמה היבטים שמטילים אחריות גם על בן הזוג, למשל אם החוב נוצר לאחר התהוותכם כזוג. מלבד זאת יש מבחן ידיעה ושליטה, למשל בעסק של בן הזוג, אם לא הייתה ידיעה שלכם או שום שליטה שלכם משמע האחריות שלכם בטלה. כמו כן קיים מבחן הסבירות. רק אם סביר שלא הייתה לכם אפשרות לדעת על החוב, לא תישאו בו.

איך מוכיחים סבירות? קודם כול צריך להוכיח שהעסק לא היה משותף, אחר כך צריך להוכיח שהחשבונות נוהלו בנפרד. כמו כן נבחנת התנהגות בן הזוג והאם הסתיר או פעל למנוע ידיעה מבן הזוג השני.

יש הבדל גם בין מקור החוב. הלכה למעשה הלוואות נחשבות מקור ששני בני הזוג נהנו ממנו ולכן גם בן הזוג יהיה חייב, אבל לא כך הימורים.

הסכם ממון וגירושין

נחריג מכל אלו הסכמי ממון שלפיהם כל אחד מבני הזוג אחראי לנכסיו בלבד.  במקרה גירושים בני זוג חולקים הן את הזכויות והן את החובות, עם זאת בהתקיים כל התנאים מעלה לא יוטל על בן הזוג החוב. כמו כן נקבע בפסיקה כי בטרם יחולק הרכוש יש לסלק את כל החובות.

במקרה של פשיטת רגל – הנאמן, שאחראי למכירת נכסי החייב, צריך לבחון אילו נכסים הם נפרדים ואילו הם משותפים. יש הבדל בין מי שנישא לפני 1974 ולמי שנישא לאחר מכן. לאחר תאריך זה בפעמים רבות הנושה יועדף על בן הזוג.

בית משותף

אם הבית  בבעלות משותפת – הנושים רשאים לעקל רק את חלקו של הבעל. למרות זאת, הנושים לא יזכו במחצית הבית באופן מיידי, אלא יצטרכו לנקוט פרוצדורות משפטיות סבוכות, בהן מינוי כונס נכסים לבית ופירוק שותפות בין בני הזוג.

מיסוי זוגות נשואים

בניגוד לחובות בשנים האחרונות רשויות המסים לא מאפשרות לזוגות נשואים או  ידועים בציבור לעשות הסכמים שיפטרו אותם ממס. בחוק ההסדרים לשנת 2016,ביקשה הרשות לאפשר לנישומים להוכיח קיום הפרדת רכוש רק לגבי נכסים שנרכשו לפני הנישואין (ואשר לא נקנו במהלך קיום התא המשפחתי), כלומר בני זוג נשואים או ידועים בציבור לא יוכלו לעשות הסכם ממון שיאפשר להם הפרדה לצורכי מס, לגבי נכסים שירכשו בחייהם המשותפים.

עם זאת, כאשר בני זוג נפרדים או מתגרשים, מוענקות להם הקלות והטבות אגב ההיפרדות שלא מוענקות לזוגות שנישאים וזאת בעיקר בהעברת זכויות במקרקעין ביניהם, כלומר אם זוג מתחתן והאישה רוצה לשתף את בן זוגה בבעלות על הזכויות שלה במקרקעין יצטרך הבעל לשלם מס רכישה (למעט הדירה בה גרים בני הזוג), ולהיפך, אם נפרדים ומחלקים את הזכויות ביניהם מקבלים פטור מלא ממס. הפסיקה קבעה עניין זה נקבע כי ישנם שני מבחנים מצטברים להוכחת הפרדה כאמור: הראשון – חתימה על הסכם ממון שעל-פיו לא יתקיים שיתוף באשר לנכסי בני הזוג. השני – יש להראות כי אכן בני הזוג מקיימים הפרדה כאמור. כך, נקבעו בפסיקה אינדיקציות רבות לעניין ההפרדה הרכושית בין בני הזוג, לרבות אי-קבלת פירותיו של הנכס לחשבון משותף (כגון דמי שכירות).

מבjן ההכנסה מסובך. נכסים שהושגו לפני התהוות הזוג יחויבו במס בנפרד. גם אם המקור מפיצויים, או מביטוח יוטל המס בנפרד. כך גם נכס התקבל בירושה. בהכנסה מעבודה המצב מסובך יותר: אם בן הזוג נהנה כאמור מההכנסות או שותף ביותר מ-10% יחויב במס.

איך לתכנן חתונה כלכלית בלי לאבד את בן הזוג

להביא ילדים ביחד בלי זוגיות ובלי להתחתן – מה צריך לדעת

 

מעודכן ל-12/2019

לוועדת סל התרופות הוגשו כ-900 תרופות וטכנולוגיות, שעלותן הכוללת היא למעלה מ-3 מיליארד שקל, אבל היא תיאלץ לדחות כ-83 אחוז מהבקשות סגן שר הבריאות ליצמן יפר את הבטחתו להגדיל את התקציב, בשל המצב הפוליטי

תקציב סל התרופות לשנת 2020 יעמוד על 500 מיליון שקל – כך סיכמו משרדי האוצר והבריאות.  מדובר בסכום זהה לתקציב בשנים 2019-2017, וזאת על אף שסגן שר הבריאות יעקב ליצמן התחייב להגדיל את התקציב ל-700 ואף ל-750 מיליון שקל, אך בשל קיומה של ממשלת מעבר לא התאפשר לו לקיים את הבטחתו.

מסגרת סל הבריאות נקבעת כל שלוש שנים לשלוש השנים הבאות, כאשר בפעם האחרונה שנקבעה הייתה בשנת 2017 ולפיכך היא הייתה צריכה להיקבע ב-2019, לשנת 2020.

לוועדת סל התרפות, בראשות פרופ' זאב רוטשטיין, הוגשו השנה כ-900 תרופות וטכנולוגיות בעלות כוללת של מעל ל-3 מיליארד שקל. היות שהתקציב הוא רק חצי מיליארד שקל, הוא מכסה רק שישית מהצרכים.

בשל הפלונטר הפוליטי, לא הועבר תקציב ייעודי לוועדת הסל, שעליה לקבוע אילו תרופות וטיפולים לסבסד ב-2020. ועל כן היה צורך בהסכם ייעודי בנושא בין משרד האוצר למשרד הבריאות. בהיעדר מימון, ועדת הסל לא הייתה יכולה לסכם את דיוניה.

גורם במשרד האוצר אמר כי התקציב שאושר סוכם עם משרד הבריאות, והוא יילקח מתקציב המשרד שיועד למטרות אחרות. במשרד האוצר סירבו לפרט אילו תוכניות בוטלו לשם מתן התקציב. "גם זה שיש 500 מיליון שקלים זה ממש לא מובן מאליו והיו הרבה דיונים ארוכים ומורכבים סביב זה", אמר הגורם.

"בעקבות המצב, לא היה אפשרי להגדיל את התקציב בהשוואה לזה של השנה שעברה. ניסינו להבין איך לא לבטל פעילות קיימת וכן לחסוך ולקחת את הכסף. זו בשורה גדולה, בעולם שבו תקציב הממשלה לא עלה". עוד הבהירו במשרד האוצר כי "לא קוצצה שום פעילות שהופעלה בשנת 2019, והובטח שהתקציב יגיע ממקום שלא יפגע במה שניתן כיום".

יו"ר ועדת הסל, פרופ' זאב רוטשטיין אמר כי הוא מאוכזב מההחלטה. "שמעתי היום מסגן שר הבריאות שסוכם בין משרד הבריאות לאוצר על מסגרת לתוספת של סל הבריאות בסך 500 מיליון שקלים", סיפר רוטשטיין. "זה יאפשר לוועדה לסיים את החלק הראשון של עבודתה ולהגיש עד 12 בינואר את המלצותינו. מאידך, ממה שהספיקו ללמוד מהיקף התרופות וטכנולוגיות, אני וכל חברי ועדת הסל חוזרים ודורשים מהממשלה להגדיל את הסל ל-700 מיליון שקלים. על מנת להימנע מפגיעה בציבור הישראלי. אם הסל לא יוגדל, טכנולוגיות ותרופות מצילות חיים יישארו מחוצה לו".

רוטשטיין הודה התאכזב כי "כשהשקנו את עבודת הוועדה סגן שר הבריאות הייתה מחשבה שנצליח להגיע ל-700 מיליון שקלים ונוכל לתת סיוע אמיתי. זה שיש תקציב זו בשורה טובה לעם ישראל מבחינת הכאוס הכללי בכנסת ובממשלה, אבל צריך לזכור שצריך לעזור לחולים של היום".

"נפעל למנוע פגיעה באזרחים"

לעומתו, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן בירך על הסיכום, ותיאר אותו כ"בשורה חשובה לציבור החולים ולמערכת הבריאות". "הבהרתי לאורך כל הדרך שלא נוכל לקבל תוספת לסל שתפחת מחצי מיליארד שקלים. זאת המחויבות העליונה של המערכת", אמר. "נאבקנו לתקצוב נאות של סל התרופות, בתנאים לא פשוטים, בתקופת ממשלת מעבר. הקצאת חצי מיליארד שקלים לסל התרופות תאפשר המשך עבודת ועדת הסל בצורה תקינה, תוך מחויבות להכללת תרופות מצילות חיים.

שר האוצר משה כחלון אמר בתגובה לסיכום: "מערכת הבחירות השלישית מציבה בפנינו אתגרים בניהול תקציב המדינה. אני שמח שמצאנו את הפתרון הדרוש כדי שלא תהיה שום פגיעה בסל התרופות ובאזרחים. נמשיך לפעול בשיתוף פעולה עם כל המשרדים הממשלתיים, כמו שפעלנו עם משרד הבריאות, כדי שהאזרחים לא ייפגעו כתוצאה מהפלונטר הפוליטי ומערכת הבחירות השלישית".

 

הונאות רבות קורות בימינו, והגופים עדיין יכולים לגבות אשראי עד שיוסדר העניין משפטית או בפנייה לחברות האשראי. היועץ המשפטי החליט לשים לזה סוף.

עמדת היועץ המשפטי לממשלה היא, כי יש לאפשר לחברות הסליקה להפסיק את ההתקשרות ואת העברת הכספים לחברה, כל עוד יש חשש ממשי לפעילות המנוגדת לחוק, כדי למנוע המשך פגיעה לכאורה בלקוחות וביניהם קשישים. הייעץ נתן את דעתו במשפט נגד חברה החשודה בהונאה.

ההליך שבו התייצב היועץ המשפטי לממשלה הוא מקרה פרטי של תופעה כואבת ורחבת היקף בשנים האחרונות, הנוגעת ללקוחות המשתייכים לאוכלוסיות מוחלשות, ובפרט קשישים, אשר נופלים קורבן למעשי הונאה מצד בתי עסק, בעיקר בעסקאות טלפוניות. נמצא, כי יותר ויותר עסקים פועלים בשיטות פסולות בדרך של פנייה בטלפון או אמצעי טכנולוגי אחר או הגעה פיזית לבית הלקוח, ומפילים צרכנים רבים קורבן להטעיות ולחץ שיווקי, אשר מסבים להם הפסדים של אלפי ולעיתים עשרות ומאות אלפי שקלים חדשים. במקרים שבהם הכספים נגבים באמצעות כרטיסי חיוב, בתי העסק נזקקים לשירותיהם של חברות הנותנות שירותי סליקה שבמסגרתם מועברת התמורה מהלקוח. המצב כיום הוא שכאשר מתעורר חשש ממשי מצד חברת הסליקה שהעסקאות הן תוצאה של הטעיית צרכנים ומעשי הונאה, חברות הסליקה מחליטות על סמך שיקול דעתן להפסיק לספק שירותי סליקה לבית העסק. לאור חשיבות הנושא, הוציאה המפקחת על הבנקים חוזר בחודש דצמבר 2018, שלפיו במקרים שבהם קיים חשש ממשי, כי בית עסק מטעה את הציבור או משפיע השפעה בלתי הוגנת, רשאית חברת הסליקה לסרב להמשיך את שירותי הסליקה וסירוב זה ייחשב סביר, לגיטימי וכזה שאינו מנוגד לדין.

הנתבעת בהליך הנוכחי, חברת הסליקה "מקס" (לאומי קארד), קיבלה תלונות מצד לקוחות רבים בנוגע לעסקאות שערכו עם התובעת, חברת "הלפ. פי. סי. טכנולוגיות", ובהן נטען שהעסקאות נכרתו כתוצאה מהתנהלות שלא כדין מצד התובעת. בעקבות כך, התעורר אצל "מקס" חשש כי העסקאות המועברות אליה מבית העסק לסליקה הן תוצאה של מעשי הטעיה, מרמה והשפעה בלתי הוגנת בניגוד להוראות חוק הגנת הצרכן והיא החליטה לעצור את שירותי הסליקה לבית העסק. "מקס" התבססה בהחלטתה גם על כך שחברת "הלפ. פי. סי." עוסקת בממכר של מוצרי מחשוב ושירותי מחשוב באמצעות שיווק מדלת לדלת לבתי לקוחות ובאמצעות פניות טלפוניות יזומות ללקוחות. בעסקאות מעין אלו, הלקוח נמצא במעמד פגיע יותר. בעקבות הפסקת הסליקה, תבעה "הלפ פי סי" את "מקס" כדי שתמשיך בשירותי הסליקה עבורה ושתעביר לה את התשלומים.

בעמדת היועץ המשפטי לממשלה, שהוגשה באמצעות עוה"ד אריאל אררט ושלמה כהן מפרקליטות מחוז תל אביב (אזרחי), צוין כי היועמ"ש מייחס חשיבות רבה לתפקידו להגן על האינטרס הציבורי, והוא רואה בחומרה פגיעה באוכלוסיות מוחלשות בכלל ובקשישים בפרט, ולא ישלים עם הפיכתם למטרה למעשי הטעיה והונאה, תוך ניצול חולשותיהם הייחודיות.

 עוד צוין, כי הודעת הרשות להגנת הצרכן לחברת "הלפ. פי. סי." על הכוונה לחייבה בעיצום כספי, לאחר ההחלטה להפסיק את הסליקה, מהווה נסיבה המחזקת משמעותית את החשש הממשי של חברת הסליקה ומאששת את המסקנה, כי ההחלטה של חברת הסליקה להפסיק את שירותי הסליקה הייתה סבירה.

לפי עמדת היועמ"ש, בנסיבות שבהן התעורר אצל חברת הסליקה חשש ממשי להונאת לקוחות, הטעיית ציבור או השפעה בלתי הוגנת, רשאית חברת הסליקה לסרב לתת לבית העסק שירותי סליקה והסירוב ייחשב כסביר. פעמים רבות יש לחברת הסליקה מידע בזמן אמת על אופן התנהלות בית העסק והיא עשויה להיות הגורם שבידיו הכלים המעשיים והמהירים ביותר להפסיק באופן מיידי את המשך חיוב הלקוחות בגין עסקאות שהתקשרו בהן, תוך הטעיה או השפעה בלתי הוגנת, ובכך להביא בפועל לצמצום הפגיעה בלקוחות. התייצבות היועמ"ש להליך נועדה לבטא את החשיבות הרבה שבצורך להגביר את ההגנה על אוכלוסיות מוחלשות וקשישים, מפני עוסקים המנצלים ציבור מוחלש, כדי לגרום לו תוך מסירת מידע שגוי ותוך שיווק אגרסיבי והפעלת לחצים, לכרות עסקאות שאינן כדאיות עבורו.

לפיכך, סבור היועץ המשפטי לממשלה כי יש לאפשר לחברות הסליקה שיקול דעת בכל הנוגע להחלטה לסרב לתת שירותי סליקה לבתי עסק לגביהם עולה חשש ממשי לפגיעה וניצול לקוחות.

עמדת היועץ המשפטי לממשלה גובשה בהובלת פרקליטות מחוז תל-אביב (אזרחי) ובסיוע היחידה לאכיפה אזרחית בפרקליטות המדינה, המחלקה למשפט אזרחי בייעוץ וחקיקה, בנק ישראל והרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.

 

פעם סופר-פארם הייתה כמעט מונופול, בכל פינה ובכמעט בכל שעה היה אפשר למצוא סניף של סופר-פארם. היא גם הוציאה המון על פרסום והעלימה כמעט את כל המתחרים. לפני כשנה נכנסה be של שופרסל ועם הגב החזק של קמעונאית המזון הצליחה להוות תחרות לרשת הוותיקה. בשבוע שעבר החליטה שופרסל למזג את be, לשעבר ניו פארם, לתוכה.

הדבר הראשון שאנחנו חושבים עליו המחירים, אבל לא רק. אם נתקעתם בלי חיתול בערב או שאתם חייבים עכשיו תרופה יש חשיבות גם למספר הסניפים ולמיקומם. כמו כן גם מגוון וחווית השירות חשובים.

משרד הכלכלה דיבר על ירידה של 8% במחירי Be המחירים היו צפויים לרדת, אבל זה לא כל כך קרה, כי עדיין נשארו רק שני מותגים חזקים. אבל מדובר ב-44 מוצרים בלבד של טואלטיקה, היגיינה אישית וחיתולים – חלק קטן מעולם הפארמים. הוזלות בקוסמטיקה, באיפור ובבישום ועוד לא נצפו. חלקם של בתי המרקחת לא נבדק, ודווקא שם המצב החמיר, למרות התחרות בין השתיים ופתיחת נקודות מכירה חדשות.

הבדל מחירים בין BE לסופר-פארם

יש מוצרים שבהם בי מנצחת ויש מוצרים שבהם סופר-פארם מנצחת,  המוצרים שבהם בי מנצחת הם  אקמול 500 גר' 16 טבליות הפרש של 16 אגורת בלבד, 19.16 לעומת19, ליסטרין 29.9 לעומת 35.7, צנטרום סילבר 129.9 לעומת 134.9, חיתולי האגיס  39.9 לעומת 45.9, פמפרספרימיון 36.9 לעומת 39.9.

מוצרים שבהם סופר-פארם מציעה את האופציה הזולה יותר הם סירופ אייבו להורדת חום,  21.9 לעומת 25.9, ויטמין סי הדס 64.9 לעומת 66.9, זוג מוצצים מאם 34.9 לעומת 37.9, חיתולי לייף של סופר פארם 29.9 לעומת חיתולי מותג שופרסל 34.9. יש גם המון מוצרים שנמכרים במחיר זהה, משחת וולטרן ב-47.56,  נורפן לילדים 25.92, סטרפסילס, רגיעון 54.9. בגדול, סופר-פארם יקרה יותר. עם זאת, יש לציין, יש הנחות לחברי מועדון והבדל בין סניפים.

מספר סניפים

למרות המחירים מספר הסניפים גם מהותי ובי עדיין לא מגרדת את האימפריה של סופר-פארם:

סופר-פארם מפעילה 254 סניפים, ול-Be יש 83 סניפים. גם במחזור השנתי ההבדל עצום: 5.2 מיליארד שקל לסופר-פארם השנה, מול הערכה של כ-650 מיליון ל-Be. לפי הערכה, מול ההפסד של כ-49 מיליון שקל ב-Be, סופר-פארם הרוויחה 250 מיליון שקל.

שעות פעילות

לא אחת סופר-פארם מצדיקה את מחיריה הגבוהים בשעות הפעילות הרבות הכוללות מוצאי שבת ותורנויות רבות בשבת עצמה. בסופר-פארם 100 מהסניפים (כ-40%) פתוחים בשבת, וגם באמצע השבוע שעות הפתיחה רחבות ברוב הסניפים, בממוצע 23:00-8:30; Be פותחת 11 מסניפיה (13%) בשבת, ועוד 23 ב-18:30 (מוצ"ש בחורף, שבת בקיץ). שעות הפתיחה המקובלות ברוב הסניפים הן 21:00-9:30.

כך שעם יותר סניפים ויותר שעות פתוחות הסיכוי גדל שתקנו בסופר-פארם .

גם מבחינת מיקומים וסניפים סופר פארם ממוקמת טוב יותר וקל להגיע אליה. עם זאת מבחינת שירות שתי הקבוצות צריכות להשתפר.

איך סופר פארם ובי ביחס לקניות פארם ברשת

בעוד השתיים רבות, המחירים נמוכים הרבה יותר אונליים, לדוגמה אריזת פמפרס ניתן למצוא אונליין בישראל ב-21 שקלים בלבד, גם עם דמי משלוח זה משתלם יותר. עם זאת אם זה משהו שיש עליו פיקוח כמו נורפון או וולטרן עדיף בפארם או בבית מרקחת.

סופר-פארם תייבא ישירות מחו"ל, לבדל את עצמה מ-BE

אפליקציות התשלומים רוצות להיכנס לסופר-פארם

 

 

 

 550 איש השתתפו בכנס האיגוד הישראלי לרפואה פיזיקלית ושיקום, אשר נערך בשבוע שעבר (18-19.12) במרכז הכנסים AVENUE שבקרית שדה התעופה. הכנס התמקד בהיבטים השונים של העשייה הטיפולית, וכלל את מיטב המטפלים בתחומי השיקום השונים – רופאי שיקום ואנשי מקצועות הטיפול הנלווים,  בהם פיזיותרפיסטים, מרפאים בעיסוק, קלינאי תקשורת ועוד. כמו כן בכנס הוצגו הטכנולוגיות החדשניות ביותר בתחום הרפואה השיקומית.

ד"ר ירון סחר, יו"ר איגוד השיקום ויו"ר הכנס התייחס למחסור ברופאים בתחום, ואמר: "רפואת השיקום היא מקצוע מרתק, מי שבוחר להקדיש את חייו לשיקום אנשים עם מוגבלויות, עושה זאת מתחושת שליחות עמוקה ואהבת אדם. רופא השיקום מקבל אליו אדם בשיא השבר שלו בחייו, שעדיין לא מבין לגמרי את המוגבלות שלו, ומלווה אותו כברת דרך בשאיפה לעצמאות. הרפואה השיקומית מצריכה ניהול תמידי של צוות המורכב ממגוון רחב של אנשי מקצוע. תוצאות הטיפול השיקומי הן ארוכות טווח, אנו לא מסתכלים על מה המטופל איבד , אלא מה נותר לו ואיך הוא מביא אותו למירב ההישגים בחיים, יחד עם המגבלה החדשה שלו.

"למרות שהמקצוע שלנו הוא אחד המרתקים והמספקים בעיני שיש בתחום הרפואה, הוא סובל ממחסור ברופאים. כיום ישנם כ-100 רופאי שיקום בישראל, עשירית ממדינות מפותחות באירופה ביחס לאוכלוסייה. עם זאת אנו מטפלים מידי שנה ב-15 אלף איש אשר לוקים בשבץ מוחי, ב- 20 אלף אנשים הסובלים מפגיעות ראש, כ-6,000 אשר שוברים את צוואר הירך מידי שנה, כ-1,000 שעוברים קטיעת גפיים, כ-500 נפגעים בחוט השדרה ועוד מקרים רבים אחרים כמו אלפי חולי סרטן, טרשת נפוצה. היעדר המודעות למקצוע הרפואה השיקומית מונע מסטודנטים רבים מלהתמחות בתחום, ועקב כך נוצר עומס בלתי נסבל על המערכת, כאשר הנפגעים הישירים מכך הם ציבור המטופלים שלנו. תופעה זו חייבת להיפסק, איגוד השיקום שם לעצמו למטרה להעלות את המודעות למקצוע המרתק שלנו ופעול להגדלת שיעור רופאי השיקום בישראל".

בין המושבים שנערכו בכנס: מושב סודות ויסודות בשיקום מיני שנערך בידי צוות המרפאה לשיקום וטיפול מיני, במרכז הרפואי שיקומי רעות. המושב שאותו הנחה פרופ' רפי חרותי, הועלה מתוך ההבנה שאנשי מקצוע שאינם שיקומיים חשים אי נוחות לשוחח על מיניות ועקב כך מטופלים רבים אינם מקבלים מענה מספק בתחום זה.

כמו כן, נערך מושב בנושא שיקום תעסוקתי בהנחיית פרופ' נאוה רצון, מהחוג לריפוי בעיסוק, בפקולטה לרפואה באוניברסיטת ת"א; ופרופ' גבי זייליג, מנהל המחלקה לשיקום נוירולוגי, בבי"ח שיבא. המושב עסק באיתור מוקדם של חסמים המקשים על אנשים עם מוגבלויות להשתתף בעבודה; דרכי ההתערבות לשילוב אנשים עם מוגבלות בעולם העבודה ולשילובם מחדש במגוון עיסוקים נוספים. כמו כן, מקומו של השיקום התעסוקתי בשלבי השיקום הרפואי-תפקודי  וחשיבות החזרה המוקדמת לעבודה בהתבסס על מחקרים נרחבים בתחום.

עוד מהנושאים שעלו בכנס: שיקום נירולוגי כולל יכולות מוטוריות לאחר אירועי שבץ, בקרת תנועה וטיפול שיקומי באנשים עם הפרעה במצב ההכרה. שיקום אורתופדי, שיקום באוכלוסייה גריאטרית, שיקום במצבים כרוניים, שיקום נפגעי חוט שדרה ושיקום ילדים עם מגוון פגיעות כמפורט כמו גם מצבים התפתחותיים.

מהן הזכויות הרפואיות של ילדים ובוגרים בספקטרום האוטיסטי?

ביטוח בריאות בקופת החולים – מה אנחנו מקבלים? מה זה שב"ן? והאם זה מספיק?

מעודכן ל-12/2019

נערה אוסטרית שנכוותה מקפה לוהט שהוגש לאביה במהלך טיסה, תבעה את חברת התעופה החברה טענה כי היא אחראית רק על תקריות שנובעות מסכנות הקשורות לטיסה, אבל בית המשפט קיבל את עמדת התובעת

כוויות ממשקאות חמים במהלך טיסה יכולות להיות עילה לתביעה נגד חברת התעופה, כך פסק השבוע בית הדין העליון של האיחוד האירופי (CJEU).

הפסיקה התקבלה בעקבות תביעה שהגישה נערה אוסטרית שדרשה פיצויים מחברת התעופה Niki Luftfahrt בעקבות תקרית שבה נכוותה מקפה חם שהוגש לאביה במהלך טיסה.

חברת התעופה, שכבר הכריזה מאז המקרה על פשיטת רגל, טענה כי אינה נושאת באחריות לתקרית, מאחר שזו איננה נכללת באמנת מונטריאול, שאחראית לפיקוח על מתן פיצויים לקורבנות של אסונות תעופה, או ללקוחות שסבלו מעיכובים, נזק או איבוד כבודה.

חברת התעופה אמרה כי היא נושאת באחריות על תקריות שבהן סכנות הקשורות לטיסה. לפי החברה, לא ניתן לקבוע אם הקפה נשפך בגלל פגם במגש או בגלל התנודתיות של המטוס.

אמנת מונטריאול, שמטרתה הייתה לאזן בין האינטרסים של חברות התעופה ולבין הנוסעים, לא הגדירה את המילה "תקרית". בית הדין קבע שנזקים לא יכולים להיות מוגבלים רק לסכנות הכרוכות בטיסה. חברת תעופה יכולה להיות מזוכה מאחריות, אם תוכיח שהנוסע יצר או תרם לנזק.

כעת הגיע תורו של בית המשפט באוסטריה, שם הוגשה העתירה, להשתמש בפסיקה של בית הדין העליון של האיחוד האירופי, כדי ליישב את הוויכוח בין חברת התעופה והנוסעת.

מעסיקים עובדי משק בית? אתם אולי צפויים לתביעה

הגשת תביעה קטנה – איך מגישים? מה סכום התביעה המקסימלי? ואיך מגדילים את הסיכוי לזכות?

מעודכן ל-12/2019

מחקר שנערך לאחרונה גילה כי רושם ראשוני המורכב בין היתר מהופעה חיצונית עשוי להשפיע מאוד על האופן שבו אנשים שופטים את יכולותינו וכישורינו אם אתם מתלבטים מה ללבוש לראיון עבודה, כדאי שתשקיעו בלבוש יפה ויוקרתי

אמנם נהוג לומר שלא צריך להסתכל על הקנקן אלא על מה שבתוכו, אבל שורה של מחקרים מראה שקיימים שיקולים שונים, החל מגובה וביטחון עצמי ועד לאופן שבו אדם הולך או לריח שהוא מדיף, אשר משפיעים עלינו באופן לא מודע כאשר אנחנו שופטים את מידת המהימנות וכשירותם של אנשים לבצע עבודה כלשהי.

לאחרונה נוסף לרשימה הארוכה הזאת מחקר חדש שנערך באוניברסיטת פרינסטון, שמראה כי אפילו הבדל קטן ביותר בלבוש עלול להשפיע על האופן בו אנשים שופטים את יכולותינו – והשיפוט במקרה זה נעשה בתוך שבריר שנייה.

צוות החוקרים מפרינסטון הציב פרצוף זהה מעל שני סטים של לבוש, הנבדלים זה מזה רק במעט, ולמרבה ההפתעה הם גילו כי השינויים הקלים השפיעו על הערכת כישוריו של אותו מועמד. באופן ספציפי, כאשר הבגדים של המועמד נראו יקרים יותר אף במעט, אנשים נטו לחשוב שהאדם הלובש את הבגדים היוקרתיים הוא בעל ביטחון עצמי גבוה.

כל זאת נותר נכון גם כאשר החוקרים הנחו את המשתתפים להתעלם מהבגדים או סיפרו להם כי הנבחנים הלבושים בבגדים זולים יותר מרוויחים למעשה יותר מאשר אלה הלבושים בבגדים יקרים למראה, וכך היה גם כשהמשתתפים בחנו את התמונות במשך רק 30 מאיות השנייה – פרק זמן קצר מדי כדי להבחין באופן מודע בפרצוף המופיע בתמונה.

תוצאות אלה עשויות לדכדך בעיקר את מי שאינם יכולים להרשות לעצמם לבזבז הרבה כסף על בגדים לקראת ראיונות עבודה, או כפי שהעיד אחד מעורכי המחקר: "העוני מזמן אתגרים רבים. במקום שיזכו בהערכה על מאבקם, אנשים החיים בעוני נאלצים להתמודד עם חוסר התחשבות וחוסר כבוד מצד שאר החברה".

למחפשי העבודה שבכם, ממצאי המחקר מלמדים שכנראה בכל זאת כדאי להשקיע בחליפה היקרה ביותר שהיד משגת (גם כשמדובר במקומות עבודה שאינם דורשים לבוש רשמי). ההוצאה הכספית הראשונית הזאת בהחלט עשויה להשתלם לכם בהמשך, כך מראים המחקרים.

עורכי המחקר מבקשים להעביר גם מסר למנהלי כוח האדם: אם אתם לפחות מודעים לכך, אתם יכולים גם לתקן. ׳מודעות לדעות קדומות היא לפעמים צעד ראשון לקראת התיקון׳, אמר אחד מהם.

אז איך באמת כדאי להתלבש לריאיון? – תהיו מי שאתם ותרגישו בנוח

כוהנת הסטייל אנה וינטר, העורכת המיתולוגית של מגזין האופנה "ווג", שראיינה בעצמה אינספור אנשים שניסו להתקבל לעבודה במגזין, נשאלה על ההשפעה של האופן שבו אנשים מתלבשים לריאיון עבודה על סיכויי הקבלה שלהם למשרה. לדבריה, אחת הטעויות הגדולות ביותר שעושים מחפשי עבודה היא ללבוש משהו שלא באמת מייצג את מי שהם.

וינטר הודתה כי לפעמים היא מרגישה שמועמדים לובשים בגדים שהם קנו ממש לפני הריאיון או ערב קודם, ולא משהו שבאמת מתאים לאישיות שלהם ולמי שהם. "הבגדים שלך צריכים להעביר את האופן שבו את רואה את עצמך, כי בלי קשר לאיפה מתקיים הריאיון. עליך לזכור ש'לא שוכרים לעבודה את המלתחה שלך'. 'הבגדים שלך לא הולכים לעבוד במקומך'", היא הסבירה.

עוד סיפרה וינטר כי היא זוכרת גבר צעיר שבא לראיון לבוש שמלה ונושא תיק יד. היא מספרת ששכרה אותו על המקום, משום שלתפישתה "אדם צריך להתלבש כמו שהוא, וככה זה בכל עבודה שאתם מנסים להשיג, לכן לא כדאי לכם לנסות לזייף את מי שאתם".

מחברת רבי המכר בתחום הקריירה ואשת התקשורת סוזי וולש אמרה ל-CNBC: "הבגדים שאתם לובשים יכולים להשפיע מאוד על ביצועיכם בריאיון העבודה. "הבגדים שלכם משפיעים על איך שאתם מרגישים, ובריאיון עבודה עליכם להרגיש טוב לגבי עצמכם".

לפני שתחליטו סופית על התלבושת שלכם בריאיון הקרוב, וולש מציעה לבצע מעט מחקר ולקבל מושג על תרבות החברה וקוד הלבוש, כדי שלא תבלטו מהסיבות הלא נכונות. "אני מכירה בוגר של סנפורד שישב במגרש החניה של החברה ביום שלפני הראיון כדי לראות מה לובשים העובדים בה. הוא מאוד רצה את המשרה – והוא זכה בה".

אחרי שתעשו את המחקר שלכם, וולש מציעה שתצמצמו את אפשרויות הלבוש לתלבושות שלא מסתירות את הייחודיות שלכם, אך לא נראות מוגזמות או בולטות מדי. "בסופו של דבר, אתם רוצים שאנשים ידברו על הרעיונות שלכם, לא על הבגדים. שימו את זה בראש סדר העדיפויות, ואז מה שלא יהיה, אתם תיראו בסדר גמור".

הטעויות שיכולות להפיל אתכם בריאיון וכיצד להימנע מהן

מחפשים עובדים מוכשרים? כך תפעלו כדי לא לפספס אותם

בעקבות הכרזת בנק ישראל  על לוח זמנים להטמעת תשלומים חכמים בישראל – כרטיס חכם ומאובטח הדורש הזנת קוד, חברות האשראי והבנקים נלחמות על ההטבות שיינתנו ברשתות הגדולות שכבר אימצו את הטכנולוגיה. בנק ישראל אף מעודד שחזור או החלפת הקוד בכרטיס כך שיהיה זכיר יותר. כדי להרגיל את האזרחים  לשיטה החדשה. כולם מבטיחים לכם הטבות כדי שתשתמשו באופציה החכמה.

למשל  לפני שבוע החלה חברת כרטיסי האשראי ישראכרט לפרסם שיתוף פעולה עם רשת המשקפיים אופטיקנה. לפיו, חברת כרטיסי האשראי תעניק ללקוחותיה הנחה של 50 שקל ברכישת משקפי ראייה אם יבצעו את התשלום בסניפי הרשת דרך תשלום בטאץ' — על בסיס כרטיס חכם.

ישראכרט היא היחידה שכבר החליפה לכלל לקוחותיה את כרטיסי האשראי לכאלו שעובדים עם הכרטיס החכם. המתחרות כאל ומקס עוד לא החליפו את כל הכרטיסים.

עם זאת, למרות השינויים הטכנולוגיים הצפויים הבנקים רוצים שתעברו לאפליקציות שלהם, אף שעד לא מזמן לא הייתם יכולים לעשות איתם עסקאות בבתי עסק.

אפליקציית ביט של בנק הפועלים חברה לאחרונה לרשת דומינו'ס פיצה ומאפשרת תשלום דרך ביט בעת ביצוע הזמנה. בשלב זה ביט עוד לא החלה להציע הטבות למי שישלם באמצעותה בדומינו'ס.  לאומי חברה לרשת ארומה ומפרסמת כי תשלום באפליקציית פיי בארומה יזכה את הרוכש בהנחה של 20%. פייבוקס של דיסקונט לעומת זאת מתמקדת בקניות ברשת ובעוסקים זעירים. גם הארנקים החכמים של גוגל פיי ואפל פיי משתמשים בטכנולוגיית כרטיס חכם, כך שיהיה צריך רק לסרוק את האפליקציה כדי לשלם בחנויות. אלו מאיימות גם על חברות האשראי וגם על הבנקים.

בחברות כרטיסי האשראי כבר מבינים שכרטיס הפלסטיק יוחלף בשנים הקרובות במכשירי הסמארטפון, אך מעדיפים שתשתית הסליקה לתשלום בטלפון תהיה זו של חברות כרטיסי האשראי. חברות האשראי חוששות שהאפליקציות יוציאו אותן מהמשחק גם ללא תיווכן, על כן הן יצטרכו לפתח אפליקציות משל עצמן, עם הרבה פחות הון התחלתי.

מטרת העל של כל אחד מהצדדים היא לייצר הרגלי שימוש שיבטיחו שימוש באפליקציה של הבנק או בכרטיס האשראי, וזו הסיבה שמושכים אתכם אליהם בהטבות.

הטבות לבעלי עסקים קטנים

המדינה נותנת הטבה משמעותית לבעלי העסקים הקטנים והזעירים.אם אתם בעלי עסק קטן, יכול להיות שאתם לא צריכים ליישם את התקן בשנת 2020, ויש לכם הטבה משמעותית בלוח הזמנים ליישום התקן.

עסקים קטנים שמחזור המכירות שלהם נמוך מ 100 מליון ש"ח בשנה, יידרשו לקנות מכשיר אשראי חדש עד לחודש ליוני 2021.
מדובר בהטבה של שנה וחצי של דחיה , שמוענקת לעסקים הקטנים.עסקים זעירים יוכלו לקבל הטבה נוספת, ולהטמיע את מכשירי הסליקה החדשים רק בחודש יולי 2022.