ההפסד הנקי ברבעון הראשון  של קסטרו הסתכם בכ-48 מיליון שקל. 

גבי רוטר, מנכ"ל בקבוצה:  "מהלכים אסטרטגיים ארוכי טווח כרוכים בהשקעות משמעותיות של כלל מותגי הקבוצה", 

רשת האופנה קסטרו פרסמה את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2019

ההכנסות הסתכמו  בכ- 369 מיליון שקל לעומת כ- 429 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. המכירות בחנויות זהות קטנו בכ-18.8% ובכ-9.7% במגזרי ההלבשה והאביזרי אופנה בהתאמה. הקיטון במכירות החנויות הזהות הושפע, בין היתר, מעיתוי חג הפסח, אשר חל השנה ברבעון השני ואילו אשתקד חל ברבעון הראשון.

הרווח הגולמי הסתכם בכ- 195 מיליון שקל (52.7% מהמכירות) לעומת כ- 240 מיליון שקל (55.9% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. השחיקה ברווחיות הגולמית נובעת מעלייה בשיעור ההנחות ומעליית שער הדולר ביחס לשקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

הוצאות המכירה והשיווק נשארו זהות לאשתקד עקב יישום תקן 16 וכללו הוצאות שיווק בגין השקת פעילות קרולינה למקה בארה"ב.

הוצאות ההנהלה והכלליות הסתכמו בכ-24 מיליון שקל לעומת כ-20 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול בהוצאות הנהלה וכלליות נובע מעיבוי כוח האדם במערך הדיגיטל של הקבוצה והקמת הפעילות של קרולינה למקה בארה"ב.

ההפסד הנקי ברבעון הסתכם בכ-48 מיליון שקל.

לדברי גבי רוטר, מנכ"ל משותף בקסטרו: "אנו מפרסמים היום את תוצאות הרבעון הראשון לשנת 2019, כאשר קבוצת קסטרו נמצאת במרכזו של תהליך אסטרטגי נרחב וחובק לכלל מותגי הקבוצה, הכרוך בהשקעות ארוכות טווח נרחבות וגדולות.

"בשנה האחרונה קבוצת קסטרו השקיעה בהרחבת השדרה הניהולית ובשינויים ארגוניים עם מנהלים חדשים, צעירים ומוכשרים מהטובים בישראל.

"מתחילת שנת 2019 השקנו את מותג האיפור האיטלקי KIKO MILANO  עם פתיחת 2 חנויות ראשונות בישראל ובמרץ 2019 השקנו אתר אינטרנט מקוון ייעודי לשוק הישראלי.

"באפריל 2019 השקנו את אתר האינטרנט של מותג המשקפיים קרולינה למקה ארה"ב יחד עם כוכבת העל העולמית קים קרדישיאן.

"במאי 2019 השקנו את אתר האינטרנט המקוון של אורבניקה בישראל.

"אנו נמצאים בתהליך פיתוח מתקדם ומושקע של השקת אתרי אינטרנט חדשים ומושקעים בטכנולוגיות החדישות בעולם של המותגים קרולינה למקה ישראל, לאדילה, טופ טן, איב רושה, הודיס וקסטרו.

"מהלכים אסטרטגיים ארוכי טווח אלה כרוכים בהשקעות משמעותיות של כלל מותגי הקבוצה, הן בהשקעה לפיתוח אתרי דיגיטל חדשים למותגי האופנה המובילים בישראל, והן בפיתוח שדרה ניהולית מתקדמת צעירה וחדשה. זאת במטרה להוביל את ענף האופנה בישראל עם המותגים הטובים ביותר, חידוש והצערת בית האופנה קסטרו כמותג האופנה הישראלי המוביל בישראל".

שת"פ במקום איום: קסטרו בוחנת פעילות דרך אמזון

קסטרו מאבדת שווי, המשקפיים של קרולינה למקה יצילו אותה?

הפרויקט שיכלול 27 טורבינות צפוי להניב הכנסות בהיקף של כ- 10-12 מיליון אירו לשנה ב- 12 השנים הראשונות, והחל מהשנה ה-13 כ 17-24 מ' אירו לשנה למשך 18 השנים הבאות

אנלייט אנרגיה מתחדשת מדווחת על חתימת מערך הסכמים  להשקעה והקמת פרויקט אנרגיית רוח בשבדיה בהספק מתוכנן של כ- 113 מגה-וואט  לקראת הקמה. פרויקט Picasso הממוקם בדרום שבדיה, וצפוי לכלול 27 טורבינות רוח בהספק של כ-4.2 מגה כל אחת. הפרויקט השלים את כל תהליכי הפיתוח המהותיים, והוא מוכן לתחילת הקמה. עבודות ההקמה הראשוניות של הפרויקט יחלו מיידית, ולהערכת החברה, הסגירה הפיננסית של הפרויקט תושלם במהלך הרבעון הרביעי של 2019 ומועד ההפעלה המסחרית של הפרויקט מוערך לחציון ראשון של שנת 2021.

ההשקעה בפרויקט נאמדת בסך של כ- 135-140 מיליון אירו, וכוללת בין היתר, את  עלויות ההקמה והניהול ואת עלויות רכישת הזכויות בחברת הפרויקט, בכפוף למנגנון התאמה. החברה מעריכה כי שיעור ההון העצמי הנדרש לפרויקט יעמוד על כ- 45%-40% מעלות ההשקעה הכוללת בפרויקט.

על פי המודל העסקי, חברת הפרויקט תמכור כמחצית מייצור החשמל של המתקן לתקופה של 12 השנים הראשונות בהסכם מסחרי למכירת חשמל, ויתרת הייצור תימכר במסגרת שוק מכירת החשמל של צפון אירופה, שהינו שוק החשמל הגדול באירופה. החברה מצויה במו"מ על PPA מול חברת תשתיות חשמל גרמנית גדולה בעלת דירוג אשראי בינלאומי, במסגרתו נקבע מחיר חשמל ידוע מראש עבור היקף הייצור האמור, לתקופה של 12 שנים.

בהתבסס על התמהיל הנ"ל, ועל תחזיות האמצע המעודכנות למחירי החשמל העתידיים בשבדיה של חברת POYRY, חברת הנדסה וייעוץ בינלאומית מובילה, תקבולי החשמל של הפרויקט צפויים להסתכם ב- 10-12 מיליון אירו לשנה ב- 12 השנים הראשונות, ומהשנה ה-13 לכ-17-24 מ' אירו לשנה למשך 18 השנים הבאות. הסכמי האספקה והשירות עבור הטורבינות כולל התחייבות אורך חיים של 30 שנים לטורבינות. משמעות מודל מכירת החשמל בפרויקט, הינה שההכנסות מהמתקן אינן מבוססות על סובסידיה כלשהי מהמדינה.

שבדיה הינה מהכלכלות המפותחות בעולם, בעלת דירוג  AAAמסוכנויות הדירוג S&P,  FITCHו- MOODY’S, והיא מהמדינות המובילות בעולם בשילוב מקורות אנרגיה מתחדשת בייצור חשמל. שבדיה שמה לעצמה למטרה להגיע ל-100% מצריכת החשמל ממקורות אנרגיה מתחדשת עד שנת 2040, כאשר אנרגיית רוח צפויה להוות את מקור הצמיחה העיקרי להשגת יעד זה. כיום מעל 54% מצריכת החשמל בשבדיה מבוססת על מקורות מתחדשים, כאשר המדינה כבר עמדה ביעדי הייצור מאנרגיה מתחדשת שהציבה לעצמה עד שנת 2030, ולאחרונה אף הגדילה את יעדים אלה. שוק החשמל בשבדיה הינו חלק משוק החשמל הגדול באירופה, ה- Nord Pool, בו חברות המדינות הנורדיות והבלטיות ומקושר גם לגרמניה ואנגליה, ושהינו שוק משוכלל ועמוק בעל נזילות גבוהה.

רוסאריו: הצמיחה של ענף קמעונאות המזון שהחלה ב-2018 תימשך גם ב-2019.

לילך גראוס, אנליסטית הקמעונאות של רוסאריו ייעוץ ומחקר, מפרסמת את הסקירה על שתי ענקיות קמונאות המזון שופרסל ורמי לוי. לפיה, בסיכום הרבעון הראשון של השנה על רקע עיתוי חג הפסח שישתקף בדו"חות הרבעון השני,  הם ממשיכים להאמין כי הצמיחה של הענף שהחלה ב-2018 תימשך גם ב-2019.

על שופרסל היא כותבת: "ברמות התמחור הנוכחיות של מניות קמעונאיות המזון, אנו ממשיכים לראות בשופרסל כאלטרנטיבה עדיפה, ראשית בזכות המהלכים האסטרטגיים שהובילה והציבו אותה במקום של מובילת שוק וקובעת אסטרטגיה, ושנית, בזכות תשואת הדיבידנד שלה, (כ-2.8%). בנוסף, המניה נסחרת במדד המוביל ת"א 35.

"בשל כך אנו משאירים את השווי ההוגן למניה על 27 שקל למניה, בהתאם למודל הערכת השווי האחרון שפירסמנו. אפסייד של כ-13.4% ביחס למחיר המניה בבורסה, נכון למועד הכנת העבודה".

בנוגע לרמי לוי, שפירסם דו"חות על רקע הטמעת רכישת הפלטפורמות של "קופיקס" ו"גוד פארם" היא כותבת, "נציין כי הרשת ממשיכה לצמוח בשורת ההכנסות ועדיין בעלת מבנה הוצאות רזה ביחס למתחרה הגדולה שלה שופרסל ולכך יתרון ביצירת הרווח.

"בשל כך, אנו משאירים את השווי ההוגן למניה על 202.5 שקל למניה (מתואם דיב'), בהתאם למודל הערכת השווי האחרון שפרסמנו. אפסייד של כ-11.8% בהשוואה למחיר המניה בבורסה נכון למועד כתיבת העדכון".

רוסאריו: המלצה על עזריאלי

רוסאריו מעריכה את המניה של סקייליין ב-38 שקל; אפסייד של 32% על מחיר השוק

 

הכנסותיה של אמת מיחשוב ברבעון הראשון של 2019 הסתכמו בכ-368 מיליון שקלים, בהשוואה להכנסות של כ- 309 מיליון שקלים ברבעון המקביל

חברת אמת מיחשוב, ספקית בתחום טכנולוגיית המידע, מדווחת על צמיחה דו ספרתית בשני מגזרי הפעילות, מגזר תשתיות המיחשוב ומגזר ה-OEM, וכן גידול חד ברווחיות התפעולית וזינוק של 40% ב-EBITDA ברבעון הראשון של 2019:

הכנסותיה של א.מ.ת מיחשוב ברבעון הראשון של 2019 הסתכמו בכ-368 מיליון שקלים, בהשוואה להכנסות של כ- 309 מיליון שקלים ברבעון המקביל, גידול של כ-19.1%. גידול זה מקורו בהתרחבות הפעילות האורגנית בקרב לקוחות קיימים ופעילות מול לקוחות חדשים. הגידול בהכנסות הושפע גם מאיחוד תוצאותיהן של חברות שנרכשו.

פעילות ה-OEM ממשיכה להציג גידול משמעותי בהכנסות של כ-28.9% ל-124.5 מיליון שקלים שנבע בעיקר מהרחבת היקפי הפרויקטים מול לקוחות קיימים.

ההכנסות  במגזר תשתיות המיחשוב גדלו בכ-15.8% ל-246.3 מיליון שקלים שמקורן בהמשך התפתחות הפעילות האורגנית. הרווח הגולמי ברבעון הראשון של 2019 הסתכם בכ-55.5 מיליון שקלים, ומהווה כ-15.1% מסך ההכנסות, אל מול רווח גולמי של כ-47.5 מיליון שקלים ברבעון המקביל, אשר היווה כ-15.4% מסך הכנסות החברה.

הרווח התפעולי ברבעון הראשון של 2019 הסתכם בכ-16.8 מיליון שקלים, גידול של 26% בהשוואה לרווח תפעולי בסך של כ-13.3 מיליון שקלים ברבעון המקביל. שיעור הרווח התפעולי הרבעון מהווה 4.6% מסך ההכנסות אל מול שיעור רווח תפעולי של 4.3% מסך ההכנסות ברבעון המקביל. הגידול ברווח התפעולי מקורו בצמיחה בהכנסות וברווח הגולמי וכן בהפחתת שיעור הוצאות המכירה והנהלה וכלליות ברבעון הראשון של 2019 לכ-10.5% מסך ההכנסות. עיקר השיפור ברווח התפעולי נבע מעלייה של 42.6% ברווח התפעולי במגזר תשתיות המיחשוב. השפעת יישום IFRS 16 הביאה לתוספת ברווח התפעולי של 109 אלפי שקלים.

ה-EBITDA ברבעון הראשון של 2019 הסתכם בכ-23.5 מיליון שקלים, לעומת EBITDA של כ-16.8 מיליון שקלים ברבעון המקביל, גידול של כ-40.2% שנובע מהעלייה ברווח התפעולי. השפעת יישום IFRS 16 הביאה לתוספת ב-EBITDA של 3.2 מיליון שקלים.

הרווח הנקי ברבעון הראשון של 2019 גדל בכ-15.7% והסתכם בכ-10.9 מיליון שקלים (וכלל השפעה זניחה של קיטון ברווח בסך 66 אלפי שקלים בשל יישום  (IFRS 16, לעומת רווח של כ-9.4 מיליון שקלים ברבעון המקביל.

תחלק דיבידנד של  6.4 מיליון שקל 

החברה ממשיכה בחלוקת דיבידנד גם ברבעון הראשון והכריזה על דיבידנד בסך של כ- 6.4 מיליון שקלים המצטרף לדיבידנדים בסך של כ-26 מיליון שקלים שחולקו בגין רווחי 2018. לחברה מדיניות חלוקת הדיבידנדים בשיעור של 35%-70% מהרווח הנקי.

דוחות בזק: עולה ברווח הנקי אך יורדת בהכנסות

אלוני חץ: ירידה בהכנסות וברווח הנקי לצד עלייה ברווח המתואם

בית ההשקעות  הלמן אלדובי רשם שיא בהיקף העמיתים – 500 אלף חשבונות נכון לסוף הרבעון הראשון של 2019

בית ההשקעות הלמן-אלדובי פרסם  את הדוחות לרבעון הראשון של 2019 והציג שיפור צמיחה במרבית הפרמטרים, ביחס לרבעון המקביל אשתקד. מהדוחות עולה כי הכנסות בית ההשקעות ברבעון הראשון של שנת 2019 גדלו בכ- 33.7% והסתכמו בכ- 35.6 מיליון שקל  לעומת הכנסות של כ-26.6 מיליון שקל  בתקופה המקבילה אשתקד. בית ההשקעות רשם מספר שיא בהיקף העמיתים והללו עמדו על כ-500,000 חשבונות לקוחות נכון לסוף הרבעון הראשון של 2019. הנכסים המנוהלים רשמו גידול של כ-16.2% והסתכמו ב כ– 56.6 מיליארד שקל ומספר עמיתי הפנסיה זינק בכ-263%.

הוצאות שיווק ומכירה הסתכמו ברבעון הראשון של שנת 2019 בכ-9.7 מיליון שקל,  לעומת כ-4.1 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד. זאת עקב הגידול בהיקף הפעילות של החברה, ובעיקר פעילות שיווק ומכירות בתחום הפנסיה. הוצאות המימון  הסתכמו לסך של כ-1.9 מיליון שקל, סך הדומה להוצאות המימון בתקופה המקבילה אשתקד.

בתחום הפנסיה, ההכנסות בקרן הפנסיה גדלו ברבעון הראשון של שנת  2019 בכ-42.9% מ-2.9 מיליון ברבעון הראשון של שנת 2018 ל-4.2 מיליון שקל.  כמו כן, מספר העמיתים בקרן הפנסיה של החברה זינק בכ-263% ועמד בסוף הרבעון הראשון לשנת 2019 על  כ-85,150 לעומת כ-23,456 עמיתים בסוף התקופה המקבילה אשתקד.

במגזר הגמל וההשתלמות רשמה החברה גידול ברווח ברבעון הראשון של שנת 2019 בסך של 4.4 מיליון שקל שהסתכם בכ- 4.1 מיליון שקל לעומת כ-הפסד של 0.3 מיליון ש״ח בתקופה המקבילה אשתקד. ה- EBITDA של מגזר הגמל הסתכם ברבעון הראשון של שנת 2019 לכ- 8.1 לעומת 2.9 בתקופה המקבילה אשתקד

קרן ה-P2P של בית ההשקעות שהושקה באוגוסט 2017 גייסה עד כה למעלה מ-450 מיליון שקל, והניבה תשואה מצטברת ממוצעת דולרית בשיעור של 13.22% מאז השקתה ועד 30 באפריל 2019 ותשואה מצטברת ממוצעת בשיעור של 6.2% ב-12 החודשים שהסתיימו ביום 30.4.19 ( אופן חישוב התשואה מפורט בדיווחיה החודשיים של השותפות).

בית ההשקעות הלמן-אלדובי פרסם אמש את הדוחות לרבעון הראשון של 2019 והציג שיפור משמעותי ולצמיחה במרבית הפרמטרים, ביחס לרבעון המקביל אשתקד. מהדוחות עולה כי הכנסות בית ההשקעות ברבעון הראשון של שנת 2019 גדלו בכ- 33.7% והסתכמו בכ- 35.6 מיליון שקל  לעומת הכנסות של כ-26.6 מיליון שקל  בתקופה המקבילה אשתקד. בית ההשקעות רשם מספר שיא בהיקף העמיתים והללו עמדו על כ-500,000 חשבונות לקוחות נכון לסוף הרבעון הראשון של 2019. הנכסים המנוהלים רשמו גידול של כ-16.2% והסתכמו ב כ– 56.6 מיליארד שקל ומספר עמיתי הפנסיה זינק בכ-263%.

הוצאות שיווק ומכירה הסתכמו ברבעון הראשון של שנת 2019 בכ-9.7 מיליון שקל,  לעומת כ-4.1 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד. זאת עקב הגידול בהיקף הפעילות של החברה, ובעיקר פעילות שיווק ומכירות בתחום הפנסיה. הוצאות המימון  הסתכמו לסך של כ-1.9 מיליון שקל, סך הדומה להוצאות המימון בתקופה המקבילה אשתקד.

בתחום הפנסיה, ההכנסות בקרן הפנסיה גדלו ברבעון הראשון של שנת  2019 בכ-42.9% מ-2.9 מיליון ברבעון הראשון של שנת 2018 ל-4.2 מיליון שקל.  כמו כן, מספר העמיתים בקרן הפנסיה של החברה זינק בכ-263% אחוזים ועמד בסוף הרבעון הראשון לשנת 2019 על  כ-85,150 לעומת כ-23,456 עמיתים בסוף התקופה המקבילה אשתקד.

במגזר הגמל וההשתלמות רשמה החברה גידול ברווח ברבעון הראשון של שנת 2019 בסך של 4.4 מיליון ש"ח שהסתכם בכ- 4.1 מיליון ש״ח לעומת כ-הפסד של 0.3 מיליון ש״ח בתקופה המקבילה אשתקד. ה- EBITDA של מגזר הגמל הסתכם ברבעון הראשון של שנת 2019 לכ- 8.1 לעומת 2.9 בתקופה המקבילה אשתקד

קרן ה-P2P של בית ההשקעות שהושקה באוגוסט 2017 גייסה עד כה למעלה מ-450 מיליון ש״ח, והניבה תשואה מצטברת ממוצעת דולרית בשיעור של 13.22% מאז השקתה ועד 30 באפריל 2019 ותשואה מצטברת ממוצעת בשיעור של 6.2% ב-12 החודשים שהסתיימו ביום 30.4.19 ( אופן חישוב התשואה מפורט בדיווחיה החודשיים של השותפות).

רמי דרור, מנכ"ל בית ההשקעות: "לאחר השלמת ביצוע פעולות ההשקעה ושדרוג משמעותי בכל תחומי הפעילות,  מתחילים לראות את התוצאות. ברמת הפעילות השלמנו בשנה החולפת את התוכנית האסטרטגית של החברה המבוססת על מספר מנועי צמיחה: ניהול והפצה של קרנות השקעה אלטרנטיביות, הקמת בית סוכן וכמובן פנסיית ברירת מחדל. מהלכים אלו חייבו השקעת משאבים משמעותית שבאה לידי ביטוי בטווח הקצר בדוחות הכספים וצפויים להוות  קרש קפיצה משמעותי להמשך התפתחותו וצמיחתו של בית ההשקעות בשנים הקרובות".

: "לאחר השלמת ביצוע פעולות ההשקעה ושדרוג משמעותי בכל תחומי הפעילות,  מתחילים לראות את התוצאות. ברמת הפעילות השלמנו בשנה החולפת את התוכנית האסטרטגית של החברה המבוססת על מספר מנועי צמיחה: ניהול והפצה של קרנות השקעה אלטרנטיביות, הקמת בית סוכן וכמובן פנסיית ברירת מחדל. מהלכים אלו חייבו השקעת משאבים משמעותית שבאה לידי ביטוי בטווח הקצר בדוחות הכספים וצפויים להוות  קרש קפיצה משמעותי להמשך התפתחותו וצמיחתו של בית ההשקעות בשנים הקרובות".

כל קרנות ההשלתמות הפסידו ב-2018, למעט הלמן אלדובי

נובמבר בקרנות ההשתלמות: הלמן אלדובי ופסגות בראש; אלטשולר שחם עם תשואה שלילית

הרווח הנקי  של בזק הושפע לטובה מההכנסות האחרות ברבעון הראשון של 2019 ועלה ב-15.4% והסתכם ב-300 מיליון שקל

חברת התקשורת בזק פרסמה בעיכוב את הדוח הכספי לרבעון הראשון של 2019.  מהדוח עולה כי החברה  מציגה ירידה בהכנסות לצד עלייה ברווח הנקי.

ההכנסות של בזק ברבעון הראשון של 2019 נשחקו ב-4.4% והסתכמו ב-2.26 מיליארד שקל בהשוואה ל-2.36 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות נבעה מקיטון בכל מגזרי הקבוצה העיקריים.

לעומת זאת, בשורת הרווח התפעולי בזק מציגה צמיחה מרשימה של 10.6% ורווח תפעולי של 511 מיליון שקל בהשוואה לרווח תפעולי של 462 מיליון שקל ברבעון המקביל. השיפור ברווח התפעולי של בזק נבע הודות להכנסות אחרות של 25 מיליון שקל שנרשמו ברבעון הראשון השנה, בעוד שברבעון המקביל אשתקד בזק רשמה הוצאות אחרות של 23 מיליון שקל. בנטרול ההכנסות וההוצאות האחרות, בזק שומרת על יציבות ברווח התפעולי.

הרווח הנקי, שגם הוא הושפע לטובה מההכנסות האחרות ברבעון הראשון של 2019 עלה ב-15.4% והסתכם ב-300 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של 260 מיליון שקל אשתקד.

תזרים המזומנים של בזק מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון הראשון ב-765 מיליון שקל, ירידה של 16% בהשוואה לתזרים ברבעון המקביל שהסתכם ב-909 מיליון שקל.

תזרים המזומנים החופשי של בזק ברבעון הראשון של 2019 הסתכם ב-316 מיליון שקל, ירידה של 25% בהשוואה לתזרים החופשי שהחברה הציגה ברבעון המקביל אשתקד.

ברבעון הראשון של 2019 בזק הכירה בהפסד מירידת ערך של 88 מיליון שקל כתוצאה מהפחתה של נכסיה הבלתי שוטפים של יס.

במגזר הנייח בזק נשחקה ב-2% בהכנסות שהסתכמו ב-1.04 מיליארד שקל. עיקר הירידה נבעה מתחום הטלפוניה הקווית שצנח ב-11% בשל ירידה בהכנה הממוצעת לקו טלפון ומהמשך מגת הקיטון במצבת הקווים הנייחים. עם זאת, ברווח התפעולי של המגזר שהסתכם ב-531 מיליון שקל בזק מציגה שיפור של 12.3%. שיפור זה נובע הודות לאירועים כמו מכירת נדל"ן והקטנת הפרשה בגין סיום יחסי עובד מעביד בפרישה מוקדמת.

חברת הבת פלאפון מציגה ברבעון הראשון ירידה של 3.2% בהכנסות שהסתכמו ב-417 מיליון שקל ומעבר להפסד תפעולי של 10 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות של חברת יס ירדו ב-8.5% ברבעון הראשון של 2019 והסתכמו ב-343 מיליון שקל. בשורת הרווח התפעולי של יס נרשם הפסד של 59 מיליון שקל בהשוואה להפסד זניח של מיליון שקל ברבעון המקביל. הירידה ברווח התפעולי של יס נובעת בעיקר מהוצאות של בגין הסדר לפרישת עובדים.

עובדי נטוויז'ן התחזו לעובדי בזק, החברה תיקנס רק ב-194 אלף שקל

המאבק על בזק: גד זאבי נגד סרצ'לייט

 

 

 הבנקים הגדולים מכרו את מניות שב"א בשווי 296 מיליון שקל

חברת תשתית התשלומים שב"א הונפקה לפי שווי של 296 מיליון שקל, כ-15% מעל מחיר המינימום שנקבע.

הביקושים בהנפקה היו 38 מיליון מניות לעומת 17 מיליון מניות שנמכרות בהנפקה. ההנפקה נסגרה במכרז המוסדי, ולא התקיים מכרז לציבורוהסיבה היא שהכמות המבוקשת נמכרה כולה.

בין המזמינים במכרז היו חברות הביטוח מגדל הראל מנורה הפניקס, כלל פסגות וגמא. את ההנפקה הוביל לאומי פרטנרס חתמים בהשתתפות פועלים אי.בי.אי ודיסקונט קפיטל.

עקב השלמת הצעת המכר עתה הבנקים ישמרו בידיהם את מלוא הדיבידנד המיוחד, בהיקף 175 מיליון שקל ששב" א כבר חילקה .

שב"א תפעלה מערכת תקשורת דו-כיוונית בין סולקים ומנפיקים של כרטיסי חיוב לבין בתי עסק, לאישור ולאיסוף עסקאות המבוצעות בכרטיסי חיוב בבתי העסק. כמו כן, החברה מנהלת ומתפעלת ממשק סליקה בין סולקים ומנפיקים של כרטיסי חיוב, ומערכת מיתוג המקשרת בין רשתות ATM (מכשירי בנק אוטומטיים – "כספומטים"). בכלל זה, מערכת המיתוג של שב"א מקשרת בין רשתות ה-ATM של לאומי, הפועלים, דיסקונט, הבינלאומי, מזרחי-טפחות, ירושלים ויהב.

ההנפקה נכפתה על הבנקים מכוח החוק להגברת התחרות במערכת הבנקאית שמחייב אותם לרדת להחזקה של 10% לכל היותר בשב"א – אלא שעיכובים בהנפקה גרמו לפועלים ולאומי להוציא לפועל מהלכי מימוש, כל אחד מהם עם מכירת נתח של 10%. פועלים ולאומי ניצלו היטב את התעניינות בפעילות של שב"א שצמחה יפה בזכות העלייה בהיקפי השימוש בכרטיסי האשראי, בין היתר ברקע צמיחת שוק הרכישות האלקטרוניות וחוק המזומן וכן איסור קבלת מזומן בתחבורה ציבורית.

מייסד פיוניר: לקחנו דברים שהבנקים לא רצו והפכנו את זה לחברת תשלומים – פיוניר;

תשלומים בחו"ל – שאלות ותשובות

 

ה- FFO המיוחס לבעלי המניות של  אלוני חץ רבעון הראשון לשנת 2019, הסתכם ב- 124 מיליון שקל, גידול של 13% לעומת 109 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

אלוני חץ, חברת נכסים והשקעות, פירסמה את תוצאות הרבעון הראשון של 2019, שלפיהן הציגה עלייה ברווח המתואם לצד ירידה בהכנסות וברווח הנקי כתוצאה משערוכי נדל"ן.

 הנתון המתואם של הרווח הנקי,-FFO, שמיוחס לבעלי המניות של אלוני חץ, הסתכם ברבעון הראשון ב-124 מיליון שקל – צמיחה של 13% לעומת הרבעון הראשון ב-2018.

אלוני חץ מחזיקה בנתח מאמות (56.4%), בחברת הנדל"ן הפרטית ברוקטון אוורלאסט, ב-43.7% מחברת CARR, ב-10% מחברת הנדל"ן השוויצרית PSP, וב-61.9% מחברת האנרגיה הירוקה אנרג'יקס.

"שוק הנדל"ן למשרדים בבוסטון רותח",לדברי  נתן חץ, מנכ"ל אלוני חץ ומבעלי המניות הגדולים בחברה. "זה כמו אש בשדה קוצים. בניינים נמכרים שם במלואם כשהם בהקמה. הרבה חברות הייטק קובעות שם מטה בנוסף לסן פרנסיסקו. זה קצת מזכיר את המצב בתל אביב היום".
חץ התייחס לשוק הנדל"ן המשרדי בישראל וציין כי "ראינו את הביקושים הערים במגדל ToHA, שחברת אמות מצליחה להשכיר אותו במחירי שיא ומתחילה לקדם את ToHa 2". חץ הוסיף כי אינו רואה הצפה בשוק המשרדים, כיוון שההיצע מתאזן עם הביקוש. "בבניינים ישנים יותר יכול להיות פער מסויים, אבל מגדלים חדשים מושכרים במלואם".
"אנחנו נכנסים לאנגליה לתקופה של 20 שנה", הוסיךחץ. "זה שלוש שנים יש במדינה חוסר ודאות גבוה סביב כל עניין הברקזיט, ולצערנו הוא לא הוביל לירידת מחירים בנדל"ן. אבל אנחנו באים להרבה שנים. לונדון היא מרכז אמיתי גדול שלא הולך לשום מקום. גם אם תהיה ירידה במחירים, עדיין מצבנו יהיה בסדר משום שהנכסים שקנינו מניבים תזרים"

אלוני חץ רכשה בניין בלונדון ב-220 מיליון ליש"ט

 

לאחר שבוטלה האפשרות של סוכני הנסיעות למכור ביטוחי נסיעות, ניצחון מזערי לסוכני הנסיעות: אל על תחזור לשלם עמלה של 3% לצד תמריצים לפי יעדים

אל על הודיעה לבורסה לניירות ערך שתשלם לסוכני הנסיעות שלה עמלות בסך 3% – החל מ-1 ביוני. אומנם פעם שילמה אל על עמלות שהגיעו עד 5%, אך בשל  הצורך להצטמצם בשל התחרות מול חברות הלואו קוסט ומחירי הסולר העולים, הודיעה החברה בשנה שעברה על ביטול עמית הבסיס – מהלך שהרגיז לא מעט את ססכני הנסיעות.

כעת, לאחר משא ומתן הודיעה אל על כי תציע לסוכנים  תגמול קבוע ובשיעור שלא יעלה על 3% ביחס לכרטיסי הטיסה שיימכרו. בנוסף יוצעו תמריצים בהתאם לרמת העמידה ביעדי המכירות. הסכם זה תקף עד סוף מאי 2024.

זו בשורה משמחת  לסוכנים, כיוון שלשכת מארגני תיירות נכנסת צופה ביוני שיא של כניסות תיירים, כיוון שחברי הלשכה דחו קבוצות רבות ממאי ליוני בגלל החשש מפני חוסר מקום באירוויזיון, מה שכמובן לא קרה. בנוסף סוכני הנסיעות סבלו משנה קשה לאחר שבית המשפט החליט שלא לאשר להם למכור ביטוחי נסיעות, לאחר תביעת סוכני הביטוח.
מנכ"ל הלשכה יוסי פתאל מסר, כי בעת היערכות חברי הלשכה להבאת קבוצות לחודש מאי כבר מתחילת 2019, המחירים היו גבוהים במיוחד ולא היו חדרים זמינים לקבוצות, אי לכך הועברו הביקושים בחלקם לחודש יוני, שכבר עתה ברור שיהיה חודש מצוין של ביקורי תיירים בישראל.
סוכני נסיעות ימשיכו למכור ביטוח נסיעות – עד יולי 2019
סוכני הנסיעות עתרו לבית המשפט בנוגע לאיסורם למכור ביטוחי נסיעות

במכירה הפומבית השנתית לארוחת צהריים עם המשקיע וורן באפט נשבר השיא הקודם, וזה עומד כעת על 3.5 מיליון דולר

כבר החלה המכירה הפומבית השנתית לארוחת צהריים עם הטייקון המשקיע המיליארדר  ומייסד ברקשייר הת'וואי וורן באפט. בתוך יום אחד כבר נשבר שיא כשההצעה הגבוהה ביותר עומדת על 3.5 מיליון דולר – הסכום הגבוה ביותר אי פעם. מגיש ההצעה הזוכה יוכל להזמין עד שבעה מחבריו לאכול עם באפט במסעדת הסטייקים המפורסמת סמית אנד וולנסקי בניו יורק.

באפט עורך את המכירה הפומבית בכל שנה כבר 20 שנה כדי לגייס כסף לארגון הצדקה גלייד המסייע לחסרי בית בסן פרנסיסקו, על פי צוואת אשתו המנוחה, סוזי. עד כה עזר באפט לגייס קרוב ל-30 מיליון דולר עבור הארגון.

גלייד לוקחת אנשים שנמצאים בתחתית ועוזרת להם לעמוד על הרגליים. הם עושים את זה שנים. אם אפשר לעזור בגיוס כסף בשבילם, אני עושה זאת בשמחה", כתב בעבר.  משבר חסרי הבית בסן פרנסיסקו החמיר בשנים האחרונות, על רקע גל הסטארט-אפים ששטף את העיר והרחיב את הפערים. מחלקת חסרי הבית של העירייה אומרת כי ישנם כיום סביב 8,000 בני אדם ברחובות.

זוכים קודמים במכירה כוללים גם משקיעים אחרים כמו דיוויד איינהורן מגרינלייט קפיטל, ששילם 250,100 דולר עבור התענוג ב-2003, וכן המשקיע טד ווסלר, שלאחר מכן מונה לסגנו של באפט בחברת ההשקעות ברקשייר האת'וויי. המכירה הנוכחית מתבצעת באתר eBay ותיסגר בשישי בלילה.

השיא הקודם להצעה הגבוהה ביותר היה 3.46 מיליון דולר והוא נקבע ב-2012 על ידי זוכה אנונימי. ב-2016 משתתף אנונימי נוסף הגיש הצעה בסכום זהה. בשנה שעברה ההצעה הזוכה עמדה על 3,300,100 דולר.
הטעויות של וורן באפט: קראפט היינץ, אלפאבית, וולס פארגו

אדקור, חברת טכנולגיית המודעות, תנפיק חמישית ממניתיה בטורונטו לפי שווי 75 מיליון שקל

ישראליות בקנדה זה לא רק קנאביס. חברת אדקור הישראללית , הפועלת בתחום הפרסום הטכנולוגי, הנפיקה כ-20% ממניותיה  בבורסה לחברות יזמיות של טורונטו לפי שווי של כ-75 מיליון שקל. החברה מעוניינת לגייס כ-15 מיליון שקל (4.15 מיליון דולר), כולל האופציות – ההנפקה תתבצע במהלך אירוע פתיחת המסחר של בורסות טורונטו  מישראל.

לפי התשקיף שפרסמה לקראת ההנפקה, החברה סבלה ב-2018 ירידה בהכנסות לכ-31 מיליון שקל, לעומת 36 מיליון שקל ב-2017. ה-EBITDAהשנתי המתואם עלה ל-10.5 מיליון שקל, מול 5.5 מיליון שקל בשנה קודמת.

לדברי בריל: "הקמתי את החברה לפני למעלה מ-12 שנים וזה מרגש לראות אותה מונפקת בבורסת טורונטו. ההנפקה תאפשר התרחבות החברה על ידי פתיחת סניפים נוספים ברחבי העולם, כאשר הראשון מביניהם ייפתח בקנדה, ונותן להנפקה חשיבות כפולה עבורנו". לגבי התוצאות העסקיות אמר בריל: "שנת 2018 הייתה מבחינתנו שנה פיננסית טובה, עם עלייה של כ-100% ב- EBITDAהמתואם. ועל פי תוצאות ראשוניות מהרבעון הראשון של 2019 אנו צופים שבשנה הזו תהיה עלייה הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה".

רוב פטרמן, סגן נשיא פיתוח עסקי גלובלי של קבוצת TMX, הבעלים של בורסות טורונטו, ויוסי בוקר, ראש פעילות הפיתוח העסקי של הבורסה בישראל, אמרו, כי בחרו ב-Adcore ADCORE לפתיחת המסחר של הבורסה מחוץ לקנדה, במטרה לחזק את הקשרים של טורונטו עם התעשייה בישראל. פטרמן אמר, כי "ישראל ממשיכה להוות מוקד מרכזי באסטרטגיית הצמיחה של הבורסה בטורונטו. זהו סבב ראשון של פתיחת המסחר בבורסה מחוץ לקנדה ומצפים לעשות זאת שוב".

חברת קנאביס ישראלית מתכוונת להנפיק בקנדה

היכן מחירי הנדן המנופחים ביותר? אוסטרליה, הונג קונג, קנדה ושבדיה

על כל אחוז בצריכת דלק נהגי דן באר שבע ודן דרום יקבלו 70 שקל

מנכ"ל דן דרום ודן באר־שבע, טל כהן, הודיע לנהגים בחברה כי בפרויקט גדול להקטנת צריכת הדלק של 550 האוטובוסים של שתי החברות, הוא יעניק לכל נהג בונוס חודשי על הורדת צריכת הדלק. על חיסכון בשיעור של כ-1% בצריכת הסולר של האוטובוסים, יקבל כל נהג 70 שקל בחודש. ככל שהחיסכון בדלק יהיה גדול יותר, יגדלו גם התשלומים לנהגים. בשתי החברות עובדים יח ד720 נהגים.

המנכ"ל הודיע כי  החישוב יתבצע  בינתיים לפי יעדי צריכת הדלק שקיבל כל אחד מסניפי החברות. בעתיד תשולב בכל האוטובוס מערכת טכנולוגית שתאפשר למדוד את צריכת הדלק האישית של כל נהג, ואז יוכלו הנהגים לקבל את חלקם היחסי על פי הנהיגה שלהם, וללא תלות באחרים.

מטרת המהלך, לצד חיסכון בהוצאות, גם, להקטין גם את זיהום האוויר שפולטים האוטובוסים, ובחודשים הקרובים יצטרפו אליהם לראשונה גם אוטובוסים חשמליים.  שתי החברות צורכות יחד בשנה כ־6.5 מיליון ליטר סולר, בעלות של כ־30 מיליון שקל. אוטובוס דיזל עירוני צורך בממוצע 2־2.3 ליטר סולר לכל קילומטר נסיעה, לעומת 12־14 ק"מ שצורכת בממוצע כיום מכונית בנזין משפחתית, אך מסיע עשרות נוסעים, לעומת עד חמישה ברכב פרטי.

פרויקט זה מזכיר ולא במעט את הפרויקט הממשלתי "נעים לירוק", שבו נהגים יקבלו תשלום עבור נסיעה שלא בשעות העומס, נסיעה בתחבורה ציבורית ועוד.

עצות לחיסכון בדלק:

הוצאות דלק – ככה תחסכו מאות שקלים בחודש

לקריאה נוספת:

מיזם "נעים לירוק" – איך לא לנסוע בפקקים ולקבל כסף

כביש אגרה – יש תמורה לאגרה?

תושבי ניו יורק ישלמו אגרת גודש – מה הסיכוי שהיוזמה תאומץ בישראל?