מעודכן ל-03/2019

אל תפעילו מיקרוגל ריק, נקו את הדפנות ואל תניחו חפצים – ועוד

מלבד חומרים אסורים להכנסה למיקרוגל יש עוד דרכים להרוס את המיקרוגל שרובנו לא מודעים אליהם. אלו הדברים שצריל כדי להימנע מכך.:

 

לא להפעיל מיקרוגל ריק

אם שכחנו להכניס כלי ואוכל והפעלנו את המיקרוגל, המיקרוגל  יכול להפסיק לעבוד. אם למיקרוגל אין אובייקט שיספוג את הקרינה, זה גורם להחזר של אנרגיה ולהרס של המכשיר עצמו,  אבל לא כדאי למהר לקנות מיקרוגל חדש, אם בטעות הפעלנו באופן חד-פעמי את המיקרוגל כשהוא ריק. יש להמתין מספר שעות ולנסות להפעילו שוב.

 לנקות את חלל המיקרוגל והמשטח שמתחת לצחת הזכוכית

כשמחממים את המזון ללא הקפדה על כיסוי שלו עם מכסה הייעוד, הנוזלים ניתזים על  דפנות המיקרוגל במהלך החימום.   שאריות המזון שנדבקות לדפנות ממשיכות לספוג אנרגיה ביתר ההפעלות של המכשיר. עם הזמן שיירי המזון שמתחממים גורמים לחלודה ולכליית הממתכת . זה  יכול לגרום לדליפת קרינה מדפנות המיקרו הפנימיים אל מחוץ למכשיר. צריך להקפיד גם לנקות הוא את המשטח שמתחת לצלחת הזכוכית המסתובבת. ברגע שמצטבר לכלוך והגלגלים מפסיקים להסתובב בצורה תקינה הם נגררים וגורמים לשריטות על משטח המתכת שתחתיהם. במשך הזמן הצבע מתקלף והמתכת מחלידה, מה שגורם לזליגת קרינה אלקטרו מגנטית.

 לא לשים חפצים על המיקרוגל

אם המיקרוגל במטבח יש לוודא שיש מספיק מרווח סביב פתחי האוורור, כדי שיהיה לאוויר החם לאן להתפזר. אסור להצמידו למכשיר חשמלי אחר, או לדופן של ארון. גם להניח עליו חפץ אסור, משום שחסימת פתחי האוורור תגרום במשך הזמן לתקלות במכשיר, עקב חימום יתר שלו.

 

 לא לחמם עם דלת פתוחה או שבורה

חשוב לסגור הרמטית את הדלת. חשוב לבדוק את תקינות מנגנון הסגירה של הדלת, ולוודא שהיא יושבת במקומה. אחרת, המיקרוגל יהפוך למסוכן לשימוש מבחינת קרינה. שימו לב ששאריות לכלוך מונעים סגירה הרמטית ובכך מובילים לקרנה

לא לנקות בסקוטש

אסור  לנקות את המיקרוגל עם סקוטש וחומרי ניקוי חזקים מדי  כי במצב של קילוף הצבע בחלל הפנימי של המיקרו, עם הזמן הדפנות יחלידו ואיטום המיקרוגל ייפגע, מה שיגרום לדליפת קרינה.

איך כן לנקות את המיקרוגל

כדאי לקחת צלוחית עם מים ולסחוט בה לימון, ולהשאירו אותו בקליפתו בתוך הצלוחית ולהכניס אותה לתוך המיקרוגל, כך שהכלי יתחמם ויעלה אדים. לאחר מכם יש לנגב את המכשיר. מי שמעוניין להשתמש בחומרי ניקוי, אפשר עם סמרטוט ומעט אקונומיקה, בתנאי שדלת המיקרוגל פתוחה עד שאדי חומר הניקוי מתנדפים. את צלחת הזכוכית ניתן להדיח במדיח הכלים

איך לא להרוס את הלפטופ

 

 

 

 

 

 לא מתכננים להיות רק רשת המבורגרים. החזון שלנו הוא להיות חברת הניהול המובילה בארץ, שמתמחה ברשתות זכיינים מכל סוג

קבוצת BBB נערכת להנפקה או להכנסת קרן השקעות כשותפה (49%). אהובה תורג'מן, בעלת הקבוצה בשותפות עם רון שולמן וירון ישראל, דיווחה: " שהקבוצה בוחנת פניות ממוסדיים ומקרנות השקעה: "היתרון של קרן הוא שהיא מזרימה כסף והתהליך מהיר יותר מהנפקה ופחות רגולטורי. אנחנו חושבים על הכל. ההערכה היא שזה יתבצע בעוד שנה".

 

לקבוצה יותר מ- 100מסעדות המבורגרים בארץ תחת המותגים מוזס, BBB ובורגרים. מחזור המכירות השנתי מוערך ב-650 מיליון שקל, ולהערכת תורג'מן שווי הקבוצה,בהנפקה יהיה  בין 180 ל-200 מיליון שקל.

"תרג'מן מוסרת שהם לא מתכננים להיות רק רשת המבורגרים. החזון שלנו הוא להיות חברת הניהול המובילה בארץ, שמתמחה ברשתות זכיינים מכל סוג – לא רק מזון. אנחנו חושבים אפילו על אופנה",  לדברי תורג'מן. לפיה, גיוס ההון נועד למימון הרכישות וליציאה לחו"ל.

עוד הורחב  מטה הקבוצה, שמונה 50 איש, כך שהוא נותן לרשתות שירותים בתחום הרכש, הפיננסים, התפעול, השכירות, ועוד – כדי לנצל את כוח הרכישה של הקבוצה עבור הזכיינים.
על התחרות עם המבורגריות אחרות אמרה  "הבעיה של הענף היא שסף הכניסה הוא אפס. מי שישרוד זה מי שיש לו, כמונו, חוסן פיננסי".

הקבוצה רוצה להתמקד במשפחות,  ולכן בסניף מוזס ברוטשילד ת"א הושק אתמול מתחם בידורי עם "משחקייה עתידנית" שבה מערכות מציאות רבודה. בקרוב ייפתח מתחם בסניף נתניה, ובהמשך באחרים.

הנפקה: ישראכרט מנפיקה את עצמה לציבור כחלק מהפרידה מבנק הפועלים

פינטרסט בדרך להנפקה בוול-סטריט לפי שווי של 12 מיליארד דולר

גוגל – כל הדרך מהנפקה כושלת לגורילה של הגורילות

 

 

 

 

מעודכן ל-03/2019

יותר ויותר צרכנים מעדיפים לוותר על רשתות השיווק ולשלם יותר עבור סחורה טובה וטרייה יותר

היום פחות בוחרים את הירקות אחד אחד ומעדיפים לקנות באינטרנט ולחסוך זמן, מלבד הירקניות קונים באתרי אינטרנט לממכר ישיר של ירקות ופירות , אתרים של שווקים ואתרי ירקניות. דווקא רשתות השיווק הגדולות פחות מומלצות על ידי הקונים.

דרך אחרת היא חקלאים שמביאים תוצרת עד הבית וכן קבוצות רכישה של צרכנים, שהתארגנו יחד לשם קנייה ישירה מחקלאים. אותן אפשר למצוא בקבוצות וואטסאפ ופייסבוק של אנשים שקונים במשותף ישר מהחקלאי, מורידים מחירים ומתפעלים את המשלוחים בעצמם. אומנם המחירים יותר גבוהים אבל הסחורה טובה יותר.

 

שוקבוק – מכירה ישירה מחקלאים

קנייה מחקלאים  החלה כמחאה של חקלאים נגד רשתות השיווק וגופי השיווק שמרווחי השיווק שלהם עומדים על מאות אחוזים, כשלחקלאי נותרים  אחוזי רווח בודדים. אחד האתרים המובילים בתחום הוא שוקבוק

 

כיום  דווקא הצרכנים מגדילים את התחום. כלומר, אם הרשתות לא מספקות לצרכן את מה שהוא רוצה, הוא יחפש ויארגן ויגדל את זה בעצמו. כיום יותר צרכנים מעדיפים את האיכות על המחיר ולכן עוזבים את רשתות השיווק. אבל עדיין מדובר במעט, רק5%  מהשוק. אם כי משנה לשנה השוק הזה צומח יותר.

יש חקלאים שכבר בסדר גודל של שופרסל אונליין בחיר, אך בהשוואה לרמי לוי יותר יקרים.

קבוצת הפייסבוק 801010

עוד קבוצה שאפשר לקנות בה מוצרים חקלאיים היא  קבוצת הפייסבוק 801010 – תזונה טבעונית וחיה. בקבוצה חברים יותר מ-30 אלף איש. היא גם מארגנת קבוצות רכישה של פירות וירקות בגבעתיים. היא אחת מלפחות 10 קבוצות נוספות, בין היתר בפ"ת, רשפון, הוד השרון, ירושלים ות"א.

 

בננות אורגניות עולות 18 שקל לק"ג ובקבוצת רכישה 30% ו-80% פחות,מנהלת הקבוצה מדווחת כי היא יוצרת קשר עם ספקים, מגיעה לשדות ולמשקים שלהם ונוצר עמם קשר אישי. אם יש פרי או ירק שעומדים להבשיל, הם מיידעים אותה.

 

בתחילת השבוע  המארגנות מפרסמות רשימה של התוצרת בפייסבוק ובקבוצת הוואטסאפ. אנשים מזמינים עד יום שלישי. ביום שלישי הן מעבירות הכל לחמישה עד שמונה חקלאים , תלוי בעונה ובחמישי הם מגיעים לנקודת איסוף ואנשים מגיעים לאסוף את הסחורה שלהם במהלך היום מדירה של אחד המארגנים. כל שבוע קונים כמה עשרות ובקבוצה חברים כמה מאות.

כך הכמויות גדולות יותר,  המחירים נמוכים יותר ויש זנים שאין ברשתות השיווק.

 

קבוצת הענתיות

קבוצת רכישה אחרת היא  "הענתיות" בפייסבוק, המתקיימת בהוד השרון. המתמקדת בפירות וירקות. היוזמה נולדה כניסיון לארגן קבוצת רכישה לליצ'י מאלמגור.  לאחר הליצ'י הגיע תור המנגו  ואז כמה זני פירות באופן שוטף  לפי העונה מהחלקאים ברחבי הארץ.

לפי מארגנות הקבוצה יש  כל שבוע 120 הזמנות מרשימת תפוצה של 850 איש בוואטסאפ. העמלה שנגבית היא 15%-10%

 

בננות אורגניות נמכרות  ב-11-12 שקל לק"ג ופפאיות אורגניות ב-15-16 שקל לק"ג. עגבניות שרי אורגניות ב-20 שקל לק"ג

אפליקציית Farmer – מכירה ישירה מהחלקאי לצרכן

 

יובל לנגה מריץ בימים אלא את פארמר (Farmer),אפליקציית מפה, על גביה מופיעים כל המשקים שמוכרים ישירות לצרכן. כל צרכן שמשתוקק לפרי וירק, יכול לאתר חקלאים בקרבתו.  שם מצהירים שהם האיביי של החקלאות. כל חלקאי יכול להקים חנות באפליקציה ולקבל שירותי סליקה ומשלוח. בלי עמלת תיווך. כיום יש בה 600 חקלאים.

Gmunch – סחורה סוג ב' נמכרת

מיזם נוסף שמתוכנו בקרוב הוא Gmunch :www.Gmunch.com פלטפורמה שמתווכת בין חקלאים לבין צרכנים שמוכנים לקנות גם סחורה סוג ב'. כך למשל, גדלים לא סטנדרטיים או תוצרת עם כתמי שמש.  ומטרתה לזרוק פחות מזון . 100 חקלאים מעוניינים להצטרף לשירות, על פי מפתחי הפלטפורמה.

ירקניות אונליין

כל המעבר לקניית ירקות ופירות אונליין גרם לירקניות מסוימות להשיק אתר. כך בחנות טבע שוק בת"א מדווחים שקונים סחורה שנקטפה יום קודם לכן ישירות מחקלאים וגם משווקים סיטונאים.ואף נמכרים באתר.

מועדוני לקוחות

חקלאים שלהם צרכנים רבים  אף מפתחים מועדוני לקוחות עם מחירים משתלמים. כך למשל אחד חקלאים מדווח שצרכנין משלמים תשלום חד פעמי של 39 שקל ומקבלים הנחה מיידית ובהמשך 10% הנחה על ירקות ופירות בכל קנייה ו-5% הנחה על מוצרים יבשים, כמו דגנים וקטניות.

מחירים שפויים בבתי חולים? משרד הכלכלה יוזם הפחתת מחירי המזון במקומות ציבוריים

איך להציל את המזון שנזרק

אבוג'ן מקימה חברה בת נוספת – לביא שתתמחה בשיפור איכות המזון

להשקיע בבורסה או לקנות דירה?  נראה שבשנים האחרונות הציבור מעדיף השקעות בנדל"ן ולא השקעות במניות. אבל זה לא אומר שזו החלטה נכונה לטווח ארוך. 

השוואה בין השקעה בנדל"ן או מניות מגלה שלכל אפיק יתרונות וחסרונות אחרים. נמצאים בדילמה דומה? הנה המידע שיעזור לכם לקבל החלטה

בנק ישראל מספק אחת לרבעון נתונים על החזקות הציבור בנכסים פיננסים. הנתונים מצביעים  על רתיעה מסוימת של הציבור בישראל מפני השקעות מסוכנות. לפי הנתונים, מעל 50% מנכסי הציבור נמצאים בעובר ושב בבנק או בפיקדונות השונים, על אף שהם מניבים ריבית אפסית. מבחינה מספרית, היקף התיק הכולל של הציבור עמד אז על 2 טריליון שקל – כאשר מעל מתוכם במזומן ובפיקדונות. כלומר, הציבור לא קונה ישירות מניות. הוא מחזיק בקרנות פנסיה, קופות גמל וקרנות נאמנות שהן משקיעות בשבילו במניות, אבל גם ההשקעות העקיפות במניות הן יחסית לא גבוהות, לעומת ההשקעות הסולידיות.

בעשורים האחרונים, לציבור יש חלופה יחסית סולידית שהתבררה כטובה – השקעה בנדל"ן, בעיקר רכישת דירה להשקעה. מסתבר שיש רבים שיכולים להרשות לעצמם לקחת הלוואת משכנתא בתנאים נוחים ולהיכנס לתחום הנדל"ן כהשקעה לטווח בינוני וארוך.

בשנים האחרונות שוק הנדל"ן רותח, והתשואות טובות בהתאם; ועדיין –  לא בטוח ששוק ההון והשקעה במניות נופלת מהשקעה בדירות.

נדל"ן: סיכון ותשואה נמוכים יחסית

השקעות נדל"ן יכולות להיות עצמאיות ופרטיות או כחלק מרכישת נדל"ן מסחרי שמניב תשואה בדמות דמי שכירות ועלייה בערך הנכס. בכל מקרה, בנוגע להשקעות לא מדובר בבית פרטי שאותו רוכשים עבור תחושת הביטחון והיציבות.

חשיפה לנדל"ן מסחרי מתבצעת דרך קרנות השקעה ייעודיות שמכונות קרנות REIT (קרנות ריט). ההמלצה העקרונית היא להשקיע במספר רב של קרנות ריט מאשר להמר על נכס בודד, אך זה כמובן לא תמיד אפשרי.

היתרונות הברורים של השקעה בנדל"ן באים לידי ביטוי בסיכון שהוא היסטורית נמוך ובתשואה יחסית קבועה. מעבר לכך, קניית קרן ריט שמשקיעה בעולם יכולה להיות שיטה טובה לפזר את הסיכון עם ההון העצמי.

החסרונות הם שהשקעה בנדל"ן היא אף פעם לא נזילה וגם את קרנות הריט קשה למכור בתקופות של חוסר יציבות. הסיכון אמנם גבוה מאג"ח ומזומן אך נמוך ממניות, בעוד התשואה גבוהה מאפיקי ההשקעות הסולידיים אך עדיין נמוכה ממניות.

מניות: הפוטנציאל הגבוה ביותר

מניות נחשבות ובצדק לאפיק ההשקעות המסוכן ביותר ועם פוטנציאל התשואה הגבוה ביותר. כמו בתחומים אחרים, ככל שעולה הסיכון כך צפויה גם התמורה לזנק. כמובן שאין ערובה לכך שהשקעה במניות תניב רווח הון או הכנסה, אך הפוטנציאל שלה גבוה משמעותית בהשוואה לאלטרנטיבות.

רכישת מניות היא בפועל קניית בעלות על חלק מהחברה. יחד עם קניית הבעלות אנחנו רוכשים גם את הזכות לקבל חלק מרווחי החברה בעתיד, אולם נצטרך לשאת בהוצאות ובחובות. היתרונות הם שבעזרת מניות ניתן להגן על הכסף מפני אינפלציה כל עוד התשואה הריאלית חיובית, והחיסרון מתבטא בחשיפה לסיכון של הפסדי הון עצומים גם בהתראה קצרה.

לסיכום, השוואה בין אפיקי השקעות היא בהחלט סוגיה לגיטימית שדורשת מחשבה לעומק. את ההכרעה רצוי לבצע על סמך נתונים אישיים, מטרות ההשקעה והיקף ההון העצמי.

יועץ השקעות לעומת מנהל השקעות; ואיך מנהלים את הכסף לבד?

לאחר שנכנסו מכונות מפוקחות לבתי החולים ושדה התעופה מחייב במכרז לקבל עסקים עם מחירים מפוקחים, עכשיו גם משרד הכלכלה יוזם הפחתת מוצרי מזון במקומות ציבוריים

כולנו מכירים את המצב כשאנחנו בבית חולים או  בדרך לרכבת ונאלצים לשלם עבור כריך וקפה הרבה מעבר למחיר השוק כי אנחנו קהל שבוי. עתה משרד הכלכלה והתעשייה רוצה להפחית מחירי מוצרים ושירותים במקומות ציבוריים מקבלי קהל. מהודעה לעיתונות ששלח המשרד עולה כי, המשרד בוחן שתי אופציות: קביעת מחירים קבועים עבור מוצרים, או אכיפה באמצעות מכרז – מי שיציע את סל המוצרים הזול ביותר יזכה במכרז.

אחת מהן תיבחר אחרי שיסתיים הקול הקורא, אז צרכנים, גורמים מסחריים ומשרדי ממשלה מוזמנים לתת את דעתם על היוזמה.

מקומות ציבוריים לפי המשרד הם מקומות מקבלי קהל, ככלל המקומות שאליהם מגיעים כדי לקבל שירותים ציבוריים, כולל לשכות התעסוקה ומשרד הפנים, לצד בתי חולים ומקומות בילוי עירוניים, ובהם לרוב היצע הספקים  קטן אך גם כשהוא גדול (למשל כמו בנתב"ג), המחירים לצרכן גבוהים – לעיתים בשל דמי זכיינות גבוהים. בבתי חולים למשל נמכרים מוצרים במחיר פי שישה מהמחיר האמיתי.

במשרד הבריאות כבר יצאו במהלך שנועד להוריד את מחירי החניה ובאיכילוב כבר הצביבו מכונות לממכר מזון ומשקאות במחירים מפוקחים, למשל קפה ומאפה ב-8 שקלים.

גם בחופים בת"א ובהיכלי תרבות  פעלו לירידת המחירים. בנתב"ג שות שדות התעופה מחייבת את מי שרוצה לזכות במכרזי הפעלת בתי הקפה שם, לכלול בתפריטים ארבעה מוצרים שמחיריהם מפוקחים וגם הציבה מכונות לממכר קפה וכריכים במחירים נמוכים.  באוניברסיטאות יש מחירים מפוקחים בחלק מהקפיטריות ובמכונות האוטומטיות. אבל זה עדיין מעט שאינו מעיד על המרובה.

למשל ברכבת המחירים עדיין גבוהים: בקבוק שתייה קלה נמכר שם ברציפים ב-10 שקלים וחטיפים נמכרים במחירים דומים.

ממשרד הכלכלה: "המהלך שאנחנו יוזמים יהיה שיטתי וברור. דווקא במקומות שקשורים במדינה, כמו משרד הפנים, הביטוח הלאומי, בתי חולים, מופעים, מוזיאונים נהוגה השכרה למפעיל במחיר הגבוה ביותר, תוך התעלמות מוחלטת מהמחירים בהם הוא ימכור לצרכנים. זה לא סביר".

האוצר מפתיע: מחירי המזון יורדים – הייתכן?

איך להציל את המזון שנזרק

איך בוחרים ממי לוקחים את ההלוואה?

הלוואה היא כלי מימון יעיל שבעזרתו אפשר בטווח הארוך לשפר את איכות החיים ואפילו לחסוך בהוצאות. השאלה היחידה היא איך בוחרים ממי לקחת אותה ובדיוק בזה עוסק המאמר הבא

אנשים פרטיים ולקוחות עסקיים משתמשים כיום בהלוואה ככלי בארסנל פתרונות המימון שלהם. הנחת המוצא היא שהלוואה טובה בתנאי מימון נוחים יכולה לתרום לאיכות החיים ואפילו להביא לחיסכון בהוצאות השוטפות. בין היתר, התחרות בענף ההלוואות הופכת את התנאים לאטרקטיביים יותר ולכן חלקן משתלמות בהשוואה לגירעון בחשבון הבנק ולעמלות שכל אחד ואחת מאתנו משלמים על חריגת יתר.

השאלה היחידה שעל הפרק היא איך בוחרים ממי לקחת את ההלוואה. בשביל זה אפשר כמובן להשתמש בעזרים אובייקטיביים לחלוטין כגון מחשבון הלוואות ובאותה הזדמנות לבדוק את השפעת יכולת ההחזר על תנאי הריבית, אך במקביל צריך גם להכיר את ההבדלים בין האפשרויות הקיימות.

בנקים מול חברות אשראי – מה כל אחד מציע?

הלוואה מהבנק היא פתרון שיכול להתאים למי שנמצא במצב של חשבון עובר ושב מאוזן ולכן יכול לקבל תנאי מימון טובים. החיסרון הוא שהבנק נזהר מאוד לתת הלוואות ויש תהליך ארוך של אישורים שאותו צריך לעבור, מה גם שלרוב הוא יהיה מלווה בהעמדת ערבים ובטחונות. אם ללווה אין ערבים ובטחונות, סביר להניח שהוא לא יוכל לקבל את ההלוואה או ייאלץ לשלם עליה ביוקר.

לשם השוואה, חברות אשראי פועלות בהקשר הזה בתור חברות מימון חוץ בנקאיות. דרך החברות ניתן להשיג הלוואה לכל מטרה, בתנאי מימון נוחים וללא העמדת ערבים ובטחונות. תהליך האישור של ההלוואה מול חברת מימון חוץ בנקאית קצר משמעותית בהשוואה לבנק והוא גם מותאם אישית לכל לקוח.

מעבר לכך, חברות אשראי מציעות הלוואות ללקוחות של חברות אחרות. כל מה שהלווה צריך לעשות הוא ליצור קשר עם חברת האשראי ולקבל הצעה שמתאימה לו. באופן עקרוני, ההצעה תהיה אטרקטיבית יותר ככל שתקופת ההחזר תתקצר.

חברות מימון ורשתות שיווק – למי זה מתאים?

חברות פרטיות שעוסקות במימון עובדות בדומה לחברות אשראי כי גם דרכן ההלוואה אינה קשורה לחשבון הבנק. הבעיה היא שלחברות אלו אין את הגב הכלכלי של חברות האשראי, מה גם שחלקן פועלות באופן שלא עולה בקנה אחד עם הנחיות בנק ישראל.

כיום קיימת אפשרות של נטילת הלוואה דרך רשתות שיווק כגון שופרסל ורמי לוי. כאן היתרון הוא זמינות גבוהה של הלוואה חוץ בנקאית, אך החיסרון הוא שמשלמים ביוקר על הנוחות ועל הסיכון שהמלווה לוקח על עצמו. זה קורה כי לרשתות השיווק אין את הכלים שיש לבנקים ולחברות האשראי בבדיקת יכולת הפירעון של הלוואה – לכן הם מגלמים את הסיכון בתנאי הריבית וההחזר. בכל מקרה, זו אופציה ששווה לשקול אם צריכים הלוואה של הרגע האחרון.

 

הלוואה חוץ בנקאית – איך לוקחים? ממי לוקחים? כל מה שצריך לדעת

איפה אתם עושים קניות סופר?

קניות באינטרנט, במכולת השכונתית או באחת מרשתות השיווק הגדולות משפיעות על המחיר שתשלמו ועל איכות החיים שלכם. רוצים לדעת מה ההבדלים האמיתיים בין האפשרויות שעל הפרק? הנה המידע המלא

משק בית ממוצע משלם בין מאות לאלפי שקלים בחודש על קניות. בניגוד למותרות ולהוצאות על אירועי בידור, תחזוקת רכב וכן הלאה, הקניות הן חלק בלתי נפרד מהתקציב המשפחתי וחשוב להשתמש בשיקולים הנכונים כאשר בוחרים איפה לעשות אותן.

האפשרויות שעל הפרק נעות בין האינטרנט, המכולת השכונתית ורשתות השיווק. גם אתם מתלבטים? הנה היתרונות והחסרונות של כל אחת מהן:

האינטרנט: השוק המודרני במרחב המקוון

האינטרנט משנה את כללי המשחק בכל הנוגע לקניות בכלל ולצרכנות בפרט. קניות באינטרנט הן כיום משהו כמעט מובן מאליו וזאת בגלל תחרות שמביאה לירידת מחירים, משלוחים עד פתח הבית, ממשק נוח לתפעול, נגישות גבוהה מכל מכשיר נייד או נייח ומבצעים אטרקטיביים.

אנשים שקונים באינטרנט מוכנים לוותר על הצורך להרגיש מקרוב את הפירות והירקות וחלקם גם שומרים על גמישות מסוימת בכל הנוגע להרכבת הסל. עם זאת, הם נהנים מכל היתרונות של השוק המודרני במרחב המקוון וזה עוד לפני שמזכירים אפליקציות ייעודיות ותוכנות לחיסכון נוסף בזמן ובהוצאות.

המכולת השכונתית: זמינות במחיר גבוה

התפקיד של מכולת שכונתית הוא למלא את הפער בין קניות גדולות. גם אם נתכנן היטב את המשך השבוע או החודש, תמיד נמצא את עצמנו ברגע האחרון בלי בקבוק חלב או משקה יוגורט לילדים. במקרים אלו אין תחליף למכולת השכונתית שמציעה זמינות אופטימאלית – אך במחיר גבוה.

במכולת השכונתית מרשים לעצמם לגבות מחירים גבוהים בהשוואה לאינטרנט ולרשתות השיווק. היתרון הוא שאנחנו יכולים לגשת למכולת בתוך כמה דקות ולהשלים פערים, אך החיסרון הוא שנשלם על זה ביוקר. אם נרצה בכל זאת ליהנות מכל העולמות, נצטרך לתכנן מראש את הקניות ולדחות כמה שיותר את הביקור הספונטני במכולת.

רשתות שיווק גדולות: היצע רחב לצד בזבוז זמן

רשתות שיווק, או מה שמכונה "סופרים", היו עד לפני כמה שנים האפשרות היחידה עבור מי שרצה לרכז סוגים שונים של קניות תחת קורת גג אחת. לאחר שהחליפו בהצלחה את המכולת השכונתית, סניפי הרשתות זכו לפופולאריות גבוהה ובעליהן גם ידעו לנצל זאת. בין היתר, הסופרים מציעים יתרון משמעותי למי שמחפש היצע רחב – אבל כיום גם ברור שהביקור בהן כרוך בבזבוז זמן.

בסופו של דבר, ההשוואה האמיתית מבחינת צרכנות נכונה צריכה להיות בין קניות אונליין לבין רשתות שיווק גדולות. אפשר כמובן לבקר במכולת השכונתית אם נזכרים ברגע האחרון באיזשהו מוצר חובה למקרר או לארון, אך בכל שאר המקרים נעדיף את הקניות המסודרות. בהקשר הזה, לאינטרנט יש יתרון משמעותי והוא צפוי להמשיך ולהתרחב בעתיד הנראה לעין.

אינטרקטיב ברוקרס ברוקרית אלקטרונית גלובלית אוטומטית, הודיעה שהלקוחות המוסדיים והקמעונאיים שלה יכולים עכשיו לסחור במניות בבורסה לניירות ערך בתל אביב  באמצעות מתווך בנקאי שנמצא בישראל.

אינטראקטיב ברוקרס  משרתת יותר מ-607,000 לקוחות בכל העולם ופועלת ביותר מ-120 בורסות ב-32 מדינות. החברה מאפשרת ללקוחות להכניס כסף לחשבון שלהם ב-23 מטבעות ולסחור בנכסים מחשבון אחד במטבעות רבים, כולל השקל הישראלי.

"Interactive Brokers היא באמת פלטפורמה לניהול כסף גלובלית. מטרתנו לספק ללקוחות גישה שאין לה מקבילים לשווקים הפיננסיים של העולם, כולל שווקים קטנים יותר שמוסדות פיננסיים גדולים יותר לעיתים קרובות לא משרתים", אמר תומס פיטרפי, מנכ"ל Interactive Brokers – "בגלל ההיקף הבינ"ל והטכנולוגיה המתקדמת שלנו, אנחנו יכולים להציע למשקיעים הזדמנויות לגשת לשווקים קטנים באופן יעיל ומשתלם".

"מתן הגישה ללקוחותינו לבורסה לניירות ערך בתל אביב מרחיב את טווח ההגעה הגלובלי של IBKR ומאפשר ללקוחות, גם קמעונאיים וגם מקצועיים, להשקיע בחברות ישראליות"

איתי בן-זאב, מנכ"ל TASE, אמר: "אנחנו מרוצים מההחלטה של IBKR לאפשר ללקוחותיהם ברחבי העולם לסחור ב-TASE. היות Interactive Brokers היא אחת מחברות הברוקראז' הבינ"ל המובילות בעולם, אנחנו רואים במהלך שלה לאפשר ללקוחותיה גישה טובה יותר ל-TASE הבעת אמון בשוק ההון הישראלי וב-TASE. קבענו את חיזוק הקשרים והנוכחות הבינ"ל של TASE כעדיפות אסטרטגית ואנו מחויבים לספק לחברות גלובליות כמו IBKR את התשתית והשירותים שנחוצים כדי לשרת באופן הטוב ביותר את צורכי המשקיעים הגלובליים".

בן-זאב הוסיף: "אנחנו מקדמים בברכה משקיעים בינ"ל ומעודדים אותם לקחת חלק בהצלחה הכלכלית של ישראל. זאת תוצאה ישירה של התוכנית האסטרטגית והשאיפה שלנו לעודד משקיעים בינ"ל לסחור ב-TASE, להגדיל את נפח המסחר ולשפר את הנזילות בשוק הישראלי. בשנה האחרונה, נקטנו בצעדים משמעותיים כדי להקל יותר על הפעילות של המשקיעים הבינ"ל ב-TASE. השקנו שירותי מיקום משותף כדי לאפשר מסחר בתדירות גבוהה/ השהיה קצרה. התקשרנו בחוזה עם ספקית הרשתות הגלובליות BSO לחיבור ישיר בין לונדון ו-TASE והקלנו משמעותית את הקריטריונים לחברות מרחוק ב-TASE. אנחנו מקווים לראות עוד גופים גלובליים שינהגו כמו IBKR ויקלו על הלקוחות שלהם את הגישה ל-TASE".

 

עמלות ניירות ערך – איפה הכי זול, ואיפה אתם משלמים יקר?

משקיעים בניירות ערך? הנה העמלות בבנקים ובברוקרים הפרטיים

מעודכן ל-03/2019

 ה-USB החדש יהיה מהיר יותר, נוח יותר ויגיע עוד ארבע שנים

בעוד כשנתיים אמורים להגיע לחנויות המחשבים המכשירים הראשונים שיסומנו כ"תומכים ב-USB 4".  החדש. מדובר בשיפור מהותי, שיאפשר לכל יצרניות המכשירים בעולם להציע לכולנו מוצרים מתקדמים יותר בעלות נמוכה יותר.

 

עד 1994, אז עובד אינטל בשם אג'יי בהט החל לעבוד על יצירת תקן בשם USB. חיבור של מכשירים נלווים למחשב – כמו עכבר או מקלדת – נעשה בדרך כלל דרך תקעים ושקעים ייעודיים או דרך כרטיסי הרחבה. לעכבר היה חיבור משלו ולמקלדת חיבור משלה. עד היום יש לוחות אם שמגיעים עם חיבורים ייעודיים למקלדת ועכבר. באינטל חשבו שיהיה נכון לפתח חיבור – תקע ושקע – אוניברסלי, שיאפשר לחבר בקלות מוצרים שונים למחשב.

 

 

גם אפל כיום היא חלק מפורום מיישמי USB כיום. והיא לא לבד: USB נקבע כתקן המוביל בתעשיית המחשוב היום. אם אתם צריכים לחבר מכשיר כלשהו למחשב בצורה חוטית, רוב הסיכויים שזה ייעשה דרך USB.

נציין כי בתקן העתידי החדש, USB 4, לצורת השקע והתקע הסופית ("החיבור") אין בהכרח קשר ישיר לגרסת התקן. חיבורי USB הגיעו במגוון צורות לאורך השנים, ועל הצורות האלה הולבשו שלל גרסאות תקנים. אחת מצורות החיבור הפופולריות ביותר עדיין היא USB-A, שהולכת איתנו עוד משנות ה-90 (זהו החיבור שאנחנו מכירים כחיבור USB "רגיל"). שקעי החיבור הזה, והכבלים שלו, שירתו כל אחד ממגוון גרסאות התקן שהיו ל-USB לאורך השנים; אלה הן רק נקודות הקצה, שניתן להחליף בקלות. סוג החיבור השני שעודנו פופולרי הוא מיקרו-USB, שהיה נפוץ בסמארטפונים עד לא מכבר, והולך ונעלם בהדרגה. גם עליו, אגב, ניתן "להלביש" גרסאות תקן שונות.

 

צורת החיבור העדכנית ביותר היא USB-C – חיבור קטן יחסית, שמופיע ברוב הטלפונים החדשים. אחד היתרונות שלו הוא הסימטריות: אם בעבר הייתה דרך נכונה ולא נכונה להכניס כבל USB למכשיר, ל-USB-C זה לא משנה, בזכות בקר שנמצא בכל כבל ומזהה מיידית את הדרך שבה הוא מחובר.

 

כיום, שמה המלא,, של הגרסה העדכנית ביותר של תקן USB הוא USB 3.2 Gen 2×2. המכשירים הראשונים שתומכים בה יתחילו להגיע לשוק בהמשך השנה, כשהם מסוגלים להעביר מידע במהירות של עד 20 גיגה ביט לשנייה.

 

 

. בחלק מדגמי אפל אין כיום כלל חיבורי USB-A. המקבוק שהוצג ב-2015 כלל כניסת USB-C אחת, וזהו. בעלי המקבוק הזה הצליחו "להסתדר" עם כניסה אחת נובעת מהעובדה שהזכרנו – שאין בהכרח קשר בין צורת החיבור לבין התקן העומד מאחוריה. ומאחורי שקע ה-USB-C ההוא של המקבוק נמצא בכלל תקן אחר – Thunderbolt 3 שמו. התקן הזה אמנם עושה שימוש בחיבור USB-C, אך הוא מהיר הרבה יותר אפילו מתקן USB 3.

 

וזו בדיוק הבעיה: נוף חיבורי ה-USB נהיה מסובך. הם היו אמורים להפוך את חיינו לפשוטים יותר, אבל עם שלל הגרסאות שלהם, ועם Thunderbolt 3 שנכנס לחלק מן המכשירים, כבר לא תמיד ברור מה יעבוד עם מה. ההכרזה על תקן USB 4 בימים האחרונים אמורה לפתור את הבעיות האלה: אינטל תרמה את המפרט של חיבור Thunderbolt 3 לטובת המיזם, ו-USB 4 בעצם יהיה בנוי על התקן הזה. כלומר חברות שיאפשרו מעתה הרצת קבצים במהירות של 40 גיגה ביט לשנייה דרך חיבור אוניברסלי, לא יצטרכו יותר לשלם דמי רישוי לאינטל.

 

הורדת חסמים מהסוג הזה עוזרת לחברות קטנות להתחרות בחברות ענק, שיש להן את הכסף לשלם תמלוגים. והיא גם תעזור ל-AMD, המתחרה היחידה של אינטל בתחום המעבדים לשוק המחשבים הביתיים, לספק גם במחשבים העושים שימוש במעבדיה חיבור מהיר יותר. כיום, מעבדי AMD לא תומכים ב-Thunderbolt 3, מה שמקשה לשלב אותם בניידים רבים.

– USB 4 . מכשירי USB 4 יוכלו לעבוד רק דרך שקעי ותקעי USB-C, המתקדם יותר.

מעודכן ל-03/2019

מה זה יבוא אישי?

החוק מגדיר יבוא אישי כייבוא טובין (פריטים – כולל חפצים ובעלי חיים) לארץ על ידי יחיד, שלא באמצעות עוסק, בתנאי שהטובין אינם מיועדים לאספקה, ייצור או שירותים והם מיובאים בכמות סבירה לשימושו האישי או המשפחתי של מייבא.

למי מותר לייבא

כל אדם בישראל יכול לייבא באמצעות שליחת חבילות בדואר או באמצעות חברות בלדרות אם המוצרים מותרים בישראל ורישיום ואישור מרשות מוסממכת הכוללות את משרד התקשורת, משרד התחבורה, משרד החקלאות, משרד הבריאות וכן מעבדות.

כמה פריטים אפשר להזמין ביבוא אישי

מי מחליט

ההחלטה על מהו יבוא אישי נתונה לשיקול דעתם של עובדי מנהל המכס המעריכים את הפריטים, ופריטים מסוימים חייבים בהצגת אישור רשות מוסמכת בעת שחרורם מפיקוח המכס, לדוגמה במקרה של יבוא חלקי חילוף לרכב, מוצרי תקשורת ועוד.

סיווג פריטים

יש שלוש דרגות של סיווג פריטים ביבוא אישי: יבוא פטור מחובה כלשהי למעט הצהרת הצרכן שהפריט לשימוש אישי; הצהרה בקבלת המוצר שלא נבדק על ידי רשות מוסמכת; פריטים שהרשויות החליטו שמסוכנות לציבור או לבריאותו או לבטיחותו ישוחחרו רק אחרי המסמכים הדרושים ובדיקה פיזית שלהם

מס קנייה על יבוא אישי

סכום רכישה מע"מ מס קניה מכס על מה מבוסס חישוב המס
סכום שאינו עולה על 75$ פטור פטור פטור ערך החבילה בלבד
75$ – 500$ חייב חייב (אם חל) פטור ערך החבילה בלבד
501$ – 1000$ חייב חייב (אם חל) חייב ערך החבילה בתוספת דמי משלוח וביטוח
מעל 1000$ או טבק ואלכוהול חייב חייב (אם חל) חייב ערך החבילה בתוספת דמי משלוח וביטוח בדומה ליבוא מסחרי

 

מס קנייה – מה זה, על מה הוא חל ולמה צריך אותו

רק שבעה מוצרי פארם נכנסו לרשימת היבוא המקביל

שירות חדש של קבוצת כלמוביל: ייעוץ יבוא אישי לדגמי מרצדס

 

מעודכן ל-03/2019

הסוכנות לעסקים קטנים בינוניים מעניקה מענקים וייעוץ בהקמת חנות מקוונת

עסק קטן שמעוניין בהקמת חנות אונליןי ולא יודע באיזו פלטפורמה, מתלבט אילו מוצרים כדאי למכור או באיך לשווק אותם – מקבל סיוע מהסוכנות לעסקים קטנים  ובינוניים של הממשלה. מה הסיוע כולל?

הטבות

  • מענק של עד 10,000 שקל להקמה ושיווק של חנות אינטרנטית
  • סדנה מקוונת ששוויה הממוצע בשוק כ- 1,000 שקל – ללא עלות
  • ​העלות לשעת ייעוץ היא 400 שקל – התשלום לעסקים רק 47 שקל

מה מקבלים

 

איך מקבלים

השירות ני​תן בסניפי מעוף ברחבי ארץ בהתאם לתקנון

אשראי חוץ בנקאי לעסקים קטנים

מנהלים עסק – ככה תקבלו כסף מהמדינה

אם יוסרו חסמים בשוק האג"ח איך זה ישפיע על העסקים?

 

כך לפי פסיקה של בית המשפט על דירת מעטפת (שלד דירה) בפנטהאוז בפרויקט תמ"א 38

לאחר הרפורמה במיסוי מקרקעין מאוגוסט 2013 שיעור מס הרכישה במכירת זכות במקרקעין (שאינה דירת מגורים) הוא 6%. אולם אם למקרקעין יש תוכנית בניין עיר (תב"ע) המתירה בנייה של דירת מגורים אחת לפחות, והתקבל היתר בנייה תוך שנתיים מיום המכירה, הרוכש יקבל החזר של שישית מהמס ששולם, וישלם לבסוף מס רכישה של 5% בלבד (על רכישת דירה רגילה עשוי מס הרכישה להגיע אפילו ל-10%).

לאחרונה אילץ בית המשפט את רשות המסים להכיר גם בדירת פנטהאוז שנמכרה ב־10.1 מיליון שקל במרכז תל אביב ככזו שיש להחיל עליה את הטבת המס. הסיפור הוא על בני זוג שחתמו על הסכם לרכישת הקומה החמישית בפרויקט תמ"א 38. הם קנו מהקבלן את השלד בלבד של הקומה החמישית והאחרונה בבניין, זה נקרא "דירת מעטפת", כדי לתכנן ולעצב בעצמם את דירת המגורים.

 

באמצעות עורך דינם הצהירו לרשות המסים כי יש לראות את רכישת דירת המעטפת כרכישת קרקע, ועליהם לשלם מס רכישה 5%. אבל לאחר הרכישה, דרשה רשות המסים מס רכישה של 6% (יחד עם ריבית והצמדה). לפי רשות המסים, מאחר שמדובר בבניין קיים ולא בקרקע ריקה, אין להחיל את הטבת המס, שכן מלכתחילה מטרת ההטבה שנקבעה בחוק היא לתמרץ בנייה בקרקעות פנויות.

השופטת הצהירה בשלב מוקדם"אני אומרת כבר שפסק הדין יהיה לרעת רשות המסים… אם רשות המסים חושבת שצריך לעשות תיקון חקיקה שתתכבד ותעשה". הרשות נסוגה מעמדתה הראשונית והגיעה לסיכום עם זוג הרוכשים כי תתקן את השומה שהנפיקה ל־5% בלבד.

דירות המעטפת  צברו פופולריות כבר בעשור הקודם, עם התרבות מגדלי היוקרה, בעיקר בתל אביב. בעלי ההון שרכשו דירות במגדלים אלה לא היו מעוניינים בתכנון פנימי שמוכתב על ידי הקבלן, וביקשו לעצב את הדירות על פי טעמם.

מטרת ההטבה הייתה לתמרץ יזמים שמחזיקים בזכויות בקרקע לבנות עליה יחידות דיור, כדי להגדיל את היצע הדירות. אבל ההטבה נוסחה באופן כללי עבור כל זכות במקרקעין שאינה דירה, ובאופן זה כללה גם דירות מעטפת, שרוכשיהן נמנים עם בעלי הממון.

פנטהאוז – יתרונות וחסרונות

מס שבח ומס רכישה ב-2018 – כמו ב-2017

תמ;א 38/2 – התוכנית הפופולארית; מה מקבלים הדיירים?