ועדת העבודה והרווחה אישרה היום (ב') צו של שר העבודה והרווחה איציק שמולי שיאפשר תשלום דמי אבטלה לפרילנסרים בעולם התרבות, זאת ביוזמת השר ומנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר ובשיתוף פעולה עם יו"ר הוועדה חיים כץ ושר התרבות חילי טרופר.

על פי חוק, שר העבודה והרווחה, באישור ועדת העבודה והרווחה, רשאי לקבוע בצו כי מבוטחים העוסקים בסוג העבודה מסוים או נתונים בתנאי עבודה מסוימים ייחשבו כעובדים שכירים על פי חוק, או כעובד עצמאי או כמי שאינו עובד ואינו עצמאי. שר העבודה והרווחה, איציק שמולי החליט להרחיב את הצו שיחיל את הצו על אנשי צוות מקצועיים בתחום הטכני או האומנותי בהפקות אודיו-ויזואליות וביניהם: צלמים, טכנאים דיגיטלים, תאורנים, מקליטים, בום-מנים, מעצבי תלבושות, מלבישים, מאפרים, עוזרי הפקה ועוד.

כל אדם שהיה שכיר בהסכם מראש לתקופה של רבע שנה לפחות או השתתף בחמישה ימי הפקה לפחות או השתתפות בסדרה אחת למשך לפחות שלושה ימי הפקה יהיה זכאי לדמי האבטלה. לאחר שאושר היום הצו בוועדת העבודה והרווחה, שר העבודה והרווחה איציק שמולי יחתום על הצו לאלתר. הצו יכנס לתוקף ב-1 בספטמבר והוא יחול על הסכמים שנחתמו מיום זה ואילך וגם על הסכמים שנחתמו קודם לכן ועומדים בתנאים כשלאחר צבירת שישה חודשי תקופת אכשרה יוכלו העובדים לקבל דמי אבטלה.

ח"כ איציק שמולי, שר העבודה והרווחה אמר: "עובדי ענף התרבות נפגעו קשות במשבר הקורונה ואין לי שום כוונה להפקירם מאחור. המשבר הזה חשף במיוחד עד כמה רשת הביטחון שלהם חסרה והם מופלים לרעה. התיקון שאנו מובילים, בשיתוף עם יו"ר ועדת העבודה, מנכ"ל הביטוח הלאומי ושר התרבות, הוא היסטורי ומשנה חיים בעבור רבים מתוכם. אלפי עובדים יעברו מאחורי הקלעים לקדמת הבמה מבחינת רשת הביטחון החשובה שהמדינה תספק להם מעתה ואילך".

מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי: "הביטוח הלאומי מנסה לקדם כבר שנים את הכנסת עובדי הבמה לצו סיווג מבוטחים וביתר שאת בתקופת הקורונה. לשמחתנו שר העבודה והרווחה הרים את הכפפה והרצון לסייע לאלפי עובדים שנקלעו למצב של חוסר אונים ומצאו את עצמם ללא פרנסה במשך שבועות ממושכים ומייגעים, הופך למציאות מעשית. הרחבת הצו היא בשורה אמיתית ועשיית צדק סוציאלי מהמדרגה הראשונה".

שר התרבות והספורט חילי טרופר: "אישרנו היום בועדת העבודה והרווחה דמי אבטלה לאנשים שהכי זקוקים לכך בעולם התרבות. אנחנו מתעקשים לדאוג גם לאנשים שלפעמים הופכים שקופים. עולם התרבות חווה ימים מורכבים והאחריות שלנו היא להעניק לכל אותם עובדים ביטחון כלכלי לטווח ארוך. עבדנו לילות כימים כדי שהתיקון החשוב הזה יתקיים ויכלול בתוכו את כל מי שזקוק לכך. אני שמח ומברך על המהלך החשוב והשותפים לו, מדובר בתיקון חשוב וחיובי."

איתמר אביטן, מנכ"ל אקט, איגוד עובדי תעשיית הקולנוע והטלוויזיה בישראל אמר: ״היום עשינו היסטוריה! בזכות מאבק נחוש שהובלנו, הפרילנסרים שעובדים בעולם התרבות יקבלו דמי אבטלה מלאים. מדובר באלפי צלמים, תאורנים, מקליטים, מעצבי תלבושות, מאפרים, עוזרי הפקה שיקבלו דמי אבטלה. אני מודה לשר העבודה והרווחה איציק שמולי, ומנכ״ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר על ההתגייסות, וגם ליו"ר ועדת העבודה והרווחה חיים כץ ולשר התרבות חילי טרופר על שיתוף הפעולה החשוב״.

בעקבות משבר הקורונה והשלכותיו על פעילותן של חברות ועסקים ובהתאם למדיניות שר האוצר, ח"כ ישראל כ"ץ, גיבשה רשות ניירות ערך, בהובלת היו"ר גב' ענת גואטה, תכנית להפחתת אגרות, במסגרת הוראת שעה.

התוכנית מבוצעת בהתאם לסיכום שגובש על ידי רשות ניירות ערך, עם יו"ר וועדת הכספים של הכנסת, ח"כ הרב משה גפני.

התוכנית להפחתת האגרות נחלקת לשתי תקופות זמן. הראשונה, בטווח הזמן בקרוב, הפחתה חד פעמית באגרות של הגופים המפוקחים לשנת 2020, שספגו פגיעה משמעותית בפעילותן העסקית בעקבות הקורונה.

ההפחתה השנייה, בטווח הזמן הבינוני, תהיה הפחתה רוחבית של האגרות השנתיות בשיעור של 10% לכלל הגורמים שמשלמים אגרות לרשות (יחידים ותאגידים) בשנים 2021–2023, במטרה להקל על הגופים המפוקחים.

סכום עלות תכנית ההפחתות נאמד בכ- 39 מיליון שקלים.

תכנית הפחתת האגרות כפופה לאישור מליאת הרשות ולעריכת תיקון בתקנות האגרות, הטעון אישור של שר האוצר וועדת הכספים של הכנסת.

יו"ר הרשות, גב' ענת גואטה, ציינה כי "מקור המימון היחידי לתקציב הרשות הוא האגרות המשולמות על ידי הגופים המפוקחים על ידה. הרשות אינה ממומנת מתקציב המדינה. ההפחתה תמומן מתוך התקציב, בהתאם לצפי ההכנסות ובהתייחס לאילוצים ולאתגרים עמם מתמודדת הרשות. התוכנית נועדה להקל על החברות ועל העסקים בעת משבר מתוך תפיסה כי אנו, כגוף ציבורי, צריכים להירתם ולשרת את המשק והציבור".

החברה הודיעה כי ב-31 למאי 2021 יסתיימו ההטבות לחברים בתוכנית מועדון הלקוחות ביניהם הנחה של 5% על מוצרי מותג שופרסל.

בהודעה שהוציאה החברה לחברים במועדון הלקוחות החברה הודיעה על ביטול ההטבות הקיימות כיום בין השאר הטבת 10% על מוצרים נבחרים ו-5% הנחה על מוצרי מותג שופרסל ללקוחות כרטיס אשראי שופרסל.

החברה מרגיעה והודיעה שעד למועד זה ניתן יהיה להמשיך ולצבור נקודות ולממש אותן וליהנות מההטבות – בהתאם לתנאי תכנית המועדון הקיימת. את תוכנית מועדון הלקוחות תחליף תכנית מועדון לקוחות חדשה, מפתיעה וייחודית, כך לפי הפרסום, עליה הלקוחות יקבלו פרטים נוספים בהמשך השנה.

לקראת שנת הלימודים האקדמאית, מציע בנק דיסקונט חבילת פתרונות והטבות "מותאמות קורונה" לסטודנטים בהתאם לתקופה. החבילה החדשה נותנת מענה לסטודנטים המתקשים להתמודד עם ההוצאות הגבוהות בתקופת הלימודים, לאור הפגיעה בהכנסתם כתוצאה ממשבר הקורונה.

במסגרת זו, הבנק מציע הלוואת "תואר בראש שקט", לתשלום שכר לימוד ולכל מטרה, הניתנת מיידית ומשולמת בסוף התואר, כאשר בתקופת הדחייה משלמים רק את הריבית. ההלוואה בסכום של עד 30 אלף ש"ח, לכל שנת לימודים, תינתן בתחילת כל שנה עד למקסימום 3 שנים ועד לסכום של 90 אלף ש"ח. הסטודנט יחזיר את ההלוואה בסיום התואר בפריסה של עד 8 שנים. כמו כן תינתן אפשרות לדחיית תשלומי הקרן לתקופה של עד 3 שנים.

הטבות נוספות יינתנו לסטודנטים הלומדים לתואר ראשון, בין ההטבות מסלול פטור מעמלות עו"ש עיקריות, מסגרת אשראי של עד 1,000 ₪ ללא ריבית, מסלולי מימון נוחים ופטור מדמי כרטיס אשראי "מפתח דיסקונט" בכפוף לשימוש חודשי של 500 ₪ לפחות. מסלולי המימון יכללו הלוואות נוחות כגון, הלוואת "חצי-חצי" – למעבירי משכורת של עד 2,000 ₪, הלוואה לשנתיים, עד 24 אלף ש"ח בריבית של 3%. במחצית השנייה של תקופת ההלוואה יקבל הסטודנט, פטור מתשלום ריבית. הלוואה לפיצול שכ"ל עד 10 תשלומים – הלוואה כנגד הצגת שובר תשלום, התשלום הראשון משולם ע"י הסטודנט במזומן, במועד לקיחת ההלוואה, והשאר עד 9 תשלומים חודשיים ללא ריבית והצמדה. ההטבות יחולו גם עבור סטודנטים בתארים מתקדמים ודוקטורנטים למשך שנתיים נוספות.

כדי להקל על הסטודנטים ולאפשר להם להתנהל מרחוק, מצטרפים חדשים יוכלו לפתוח חשבון חדש באפליקציה של דיסקונט. בדרך זו, הסטודנטים יוכלו לבחור ולהצטרף ל"טאצ'ר", החשבון הדיגיטלי של דיסקונט, המאפשר לבצע את הפעולות הבנקאיות בדיגיטל בשעות פעילות מורחבות ובימי שישי. כמו כן, ניתן יהיה להתכתב עם בנקאי במייל ובאפליקציה

מעודכן ל-08/2020

הועדה אישרה הארכה נוספת של השהיית זכויות הצרכנים במקרה של ביטול טיסה עד 24 באוקטובר, אך לא את השבת הכספים שיחלו בפועל ב-1 באוקטובר.

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ יעקב מרגי, אישרה היום את בקשת משרד התחבורה להאריך בצו, את התיקונים בחוק שירותי תעופה, העוסק בפיצוי וסיוע לנוסעים במקרה של ביטול טיסה. יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי מש"ס הבהיר כי לא מדובר בדחיית מועד תשלום ההחזרים על טיסות שכבר בוטלו, שנשאר על כנו ויחל ב-1 באוקטובר. מרגי הוסיף- "התחייבתי לעצמי ולציבור שלא תהייה דחייה נוספת במועד התחלת תשלום ההחזר הכספי".

כזכור, לפני למעלה מחודש אישרה הוועדה את התיקונים לחוק, לפיהם חברות התעופה תחויבנה להחזיר את הכסף ללקוחות מיוזמתן ותוך 90 ימים מיום ביטול הטיסה אך לא לפני ה-1 באוקטובר 2020 זאת בעקבות פניה של חברות התעופה שביקשו דחייה בחובת השבת הכספים כמתחייב בחוק הגנת הצרכן עקב מגפת הקורונה וכמות הביטולים הגבוהה בעקבות סגירת השמים.

כמו כן, ניתנה לחברות התעופה אפשרות להציע שובר זיכוי במקום השבת התמורה. שובר הזיכוי יינתן לצרכן רק אם יסכים לכך בכתב ויהיה בתוקף לשנה לפחות. לקוח שלא יממש את השובר, יהיה זכאי לקבל את כספו בחזרה.

היועצת המשפטית של רשות התעופה האזרחית, עו"ד רננה שחר, הסבירה כי הוראת השעה שתיקנה את חוק שירותי תעופה נקבעה עד 31 באוגוסט, כאשר ניתנה לשר התחבורה, בהתייעצות עם שר הכלכלה ובאישור ועדת הכלכלה, סמכות להאריך את התקופה בעד 9 חודשים. כרגע ההצעה היא להאריך את תקופת הוראת השעה עד סוף תקופת הקיץ – 24 באוקטובר השנה. היא הוסיפה כי המשמעות היא שההוראות של החוק המתוקן ימשיכו לחול גם על טיסות שימריאו מה-1 בספטמבר עד 24 באוקטובר לאחר חגי תשרי.

לפי נתונים שמסר מנהל אגף קשרי תעופה ברת"א, ישי דון יחיא, ביולי הייתה ירידה של 97% בכמות הנוסעים, ובאוגוסט הצפי הוא ל-90 אלף נוסעים עד סוף החודש, לעומת 2.5 מיליון באוגוסט רגיל.

חבר הוועדה ח"כ עידן רול אמר כי יש כשל וענף התעופה לא יחזור לטיסות בקרוב והוא לא רואה כיצד יוחזר כסף לצרכנים. ח"כ יבגני סובה שב וקרא להקים אתר אינטרנט או מוקד טלפוני למענה לפניות הציבור, שלדבריו מבולבל ולא מבין מה המשמעות של התיקונים השונים.

 בתום הדיון אושר הצו ברוב של 4 בעד, בהם היו"ר מרגי וחברי הכנסת סובה, רון וח"כ אסנת מארק, בעוד שח"כ אחמד טיבי וח"כ אימאן חטיב יאסין נמנעו.

מעודכן ל-08/2020

החברה משיקה גם אפליקציה שבאמצעותה ניתן לרכוש פוליסה, לקבל תשלום, לאתר רופא בחו"ל ואפילו להגיש תביעה

 

קבוצת הראל ביטוח ופיננסים מרחיבה  את ביטוח הנסיעות לחו"ל ומתאימה את עצמה לניהול שגרת חיים בצל נגיף הקורונה. בהראל הסבירו כי העובדה שהנגיף הפך להיות אירוע רב לאומי מתמשך, הצריכה את הרחבת הכיסויים בהתאם. מסיבה זו הוחלט בחברת הראל להשיק פוליסה הכוללת כיסויים חדשים המותאמים לזמן מגיפה, עבור המבוטחים בביטוח נסיעות לחו"ל, עם פתיחת השמים בישראל ובעולם כולו.

הפוליסה החדשה, ששיווקה יחל ביום ד' 26.8.20,  תיתן מענה במקרים אלה:

אלדד ערן, מנהל אגף בריאות פרט וביטוח נסיעות לחול, מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים: "הזמנים משתנים, אך החיים ממשכים לצד נגיף הקורנה ויש צורך במתן מענה ביטוחי ורפואי לישראלים הטסים לחו"ל. נושא זה מקבל משנה תוקף בתקופה מאתגרת זו. ניסיון זה מאפשר לנו  "לתפור " סט"  כיסויים מיוחדיים ומקיפים אשר כוללים הן מענה בריאותי מקיף והן מענה שירותי וטכנולוגי מתקדם ביותר, וכל זאת בלי לפגוע בטווח הגילאים אשר להם אפשרנו רכישת ביטוחים קודם לתקופת הקורונה.

עוד הוסיף ערן: " החלטנו להרחיב את פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל ולתת מענה לישראלים אשר טסים לחו"ל ועלולים להזדקק לביטוח רפואי מקיף ומיטבי, יחד עם כלים טכנולוגיים חדשים אשר ילוו את מבוטחינו בזמן השהות בחו"ל דבר אשר יאפשר למבוטחינו ביטחון בכל מקום שעבורו נרכש ביטוח".

 כל ישראל ערבים: איזו חברת ביטוח רכב הכי מתחשבת בלקוחות בתקופת משבר הקורונה?

מעודכן ל-08/2020

החלטת הממשלה התקבלה על רקע ירידה של 40% בהיקף ההשקעה בבנייה – ותחול על פועלים פלסטינים וזרים

משבר הקורונה לווה בין השאר בקשיים משמעותיים לשמר את כוח האדם החיוני לענף הבנייה. כעת בעקבות המצב סיכמו שר האוצר ישראל כ"ץ, שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן ושר הרווחה איציק שמולי על הגדלה משמעותית של מכסות העובדים הפלסטינים והזרים. מכסת הפועלים הפלסטינים, שעומדת כרגע על 65 אלף (מהם נמצאים בארץ בפועל רק 40 אלף) תועלה ל-80 אלף. מכסת הפועלים הזרים, שעומדת כרגע על 15 אלף תעלה בשיעור של יותר ממאה אחוז ותעמוד על 32,500.

מקבלי ההחלטה סבורים כי הגדלת מכסת הפועלים לעבודות בניית שלד, ריצוף וטיח, תביא גם להגדלת מספר העובדים בעבודות תומכות בענף – כגון מהנדסים, אדריכלים, חשמלאים, זגגים, מתקיני מעליות ועוד. כמו כן, בשנים שבהן עלה מספר העובדים הזרים נרשמה גם עלייה במספר העובדים הישראלים בענף.

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו, הביע סיפוק מההחלטה ואמר: "ראינו השבוע את הנתונים המדאיגים, על ירידה של 40% בהיקף ההשקעה בבנייה. לאורך הזמן הצגנו לממשלה דרישה להגדיל את מכסת העובדים בענף, בדיוק בהיקף שאושר, כדי לעמוד במשימה של התחלת בנייה של 60 אלף יחידות דיור בשנה – היעד שקבעה הממשלה עצמה.

עוד הוסיף סרוגו כי "תוספת לעובדים היא רק חלק מעשייה שיש להשלים כדי להבטיח ודאות בענף, והאצה של הבנייה. על הממשלה לפעול במקביל לשחרור בירוקרטיה וקרקע לבנייה, ועליה לייצר רשת ביטחון לענף ועידוד של ביקושים".

מסתכנים יותר: ענף הבנייה הוכרז כחיוני למשק, יעבוד במתכונת מלאה

 

מעודכן ל-08/2020

חברות הסלולר ספגו פגיעה קשה בהכנסות בשל התפרצות הקורונה ברבעון השני של 2020 הפריחה בשירותי הטלוויזיה והאינטרנט פיצתה באופן חלקי

חברות הסלולר בישראל דיווחו על ירידה בהכנסותיהן ברבעון השני של 2020, בשל משבר הקורונה. את הירידה הגדולה ביותר בהכנסות ספגה חברת סלקום, שהכנסותיה מתחום הסלולר ירדו ב־8.6% בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2019 ועמדו על 532 מיליון שקל. חברת פלאפון דיווחה על ירידה של 6.1%, והכנסותיה עמדו על 535 מיליון שקל, ואילו הכנסותיה של פרטנר הצטמצמו בשיעור נמוך משל המתחרות – 5% בלבד – והסתכמו ב-539 מיליון שקל.

הפגיעה העיקרית בחברות הסלולר נבעה מצמצום הביקוש לשירותי נדידה (רומינג) – בגלל  סגירת השמים והפסקת הטיסות לחו"ל, לצד היעדר תיירות נכנסת, שהביאו לקיפאון ברווחים מחבילות חו"ל. לכך התווספה שחיקת התעריפים של שירותי הסלולר, כתוצאה מהתחרות המתמשכת בשוק, ובמקביל לקיזוז חלקי מעלייה בצמיחה במנויים ובהכנסות מדמי קישוריות וזמן אוויר.

אם בוחנים את הפגיעה בהכנסות משירותים בסלולר, חברת פרטנר היא הנפגעת העיקרית, עם ירידה של 10% ברווחים לעומת הרבעון המקביל ב-2019. אולם היא עדיין ממוקמת במקום הראשון מבין השלוש בהכנסותיה, שעמדו ברבעון השני של 2020 על 409 מיליון שקל. חברת פלאפון, שספגה צמצום של 8.4% בהכנסות, סיימה את הרבעון עם 394 מיליון שקל, ואילו הכנסותיה של סלקום ברבעון זה הסתכמו ב-385 מיליון שקל, לאחר ירידה בשיעור של 8.3%.

בקרב החברות הקטנות, גולן טלקום ו־HOT מובייל, שפעילותן בתחום הנדידה היא בהיקף נמוך יותר, חל דווקא שיפור בהכנסות מסלולר ברבעון השני של 2020. הכנסותיה של חברת גולן טלקום עלו בשיעור של 2.5% והסתכמו ב־135 מיליון שקל. ההכנסות של HOT מובייל עלו ב-4%, ל־265 מיליון שקל.

פריחה בתחום האינטרנט

פיצוי על הירידות בהכנסות מהסלולר, התקבל מהשירותים הנייחים: טלוויזיה, אינטרנט וטלפוניה – שצריכתם עלתה מאוד בתקופת הקורונה, ודחפה את השוק ליציבות ואף לעלייה בהכנסות. חברת פרטנר שמספר מנוייה גדל ב-15 אלף מנויים בטלוויזיה, ל-215 אלף מנויים, זכתה לגידול בשיעור של 7% בהכנסות בתחום זה, שהסתכמו ב־272 מיליון שקל. סלקום שאיבדה כאלף מנויים בשירותי הטלוויזיה, בשל מחיקה עקב שינוי שיטת החישוב, הציגה קיטון יחסי של 2.9% בהכנסות ל־364 מיליון שקל, אך גייסה 4,000 לקוחות באינטרנט, כך שמצבת מנוייה מסתכמת ב־283 אלף מנויים. הכנסותיה של חברת HOT עלו ב-3.7% והסתכמו ב־564 מיליון שקל, לאחר שגייסה בתקופה זו 7,000 לקוחות נייחים – וכעת עומד מספר לקוחותיה על כ-1.04 מיליון.

לעומת זאת, חברת yes ספגה צמצום של 5.3% בהכנסות, שירדו ל־319 מיליון שקל. מי שהפתיע בתקופת הקורונה הוא המגזר הנייח של בזק שלראשונה זה שנתיים הכנסותיו עלו ב־2.4% לעומת רבעון מקביל, ועמדו על 1.04 מיליארד שקל. גם ההכנסות מאינטרנט עלו בבזק, בשיעור של1.5%, והסתכמו ב־402 מיליון שקל – לאחר שהחברה גייסה 5,000 מנויים.

 חברות הסלולר מבקשות לעצור את ניוד המספרים

 

 

מעודכן ל-08/2020

מכון התקנים פסל את כל דגמי המשחק – בשל הכוח המגנטי הגבוה משמעותית מהתקן וגורם לסכנת חנק, חסימת מעיים ופגיעה באברים פנימיים

הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה מזהיר מפני השימוש  במשחק טבעות מגנטיות, מכיוון שאינו עומד בהוראות התקן. המכון פסל 7 מדגמי המוצר והזהיר כי הכוח המגנטי בחלקים הפנימיים של הטבעת גבוה באופן משמעותי מהקבוע בתקן והמשחק טומן בחובו סכנת בליעה וחנק.

בהתאם לכך, הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, יעקב וכטל, התריע בפני ציבור ההורים והצוותים החינוכיים על הסכנה הנשקפת לילדים קטנים מחשיפה למוצר טבעות מגנטיות, הנמכר בשלל צבעים ובכמה גדלים.

המוצר מוצע למכירה בשווקים, לרבות ברכישה מקוונת בחנויות וירטואליות, למרות שעד היום לא אושר שום דגם של מוצר מסוג זה כעומד בדרישות התקן.

במכון התקנים נפסלו 7 דגמי מוצרים מיובאים של טבעות מגנטיות, מאחר שהמוצר לא עמד בדרישות התקן הרשמי 562 חלק 1 – "בטיחות צעצועים": הכוח המגנטי בחלקים הפנימיים של הטבעת גבוה משמעותית מהנדרש בתקן.

בשל אי עמידת המוצר בתקן הבטיחותי, קיימת סכנת בליעה על ידי ילדים קטנים ופעוטות, אשר עלול להוביל לחנק, סתימת מעיים ופגיעה במערכת העיכול ובתפקוד איברים פנימיים.

המפקחים מטעם הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה ימשיכו לבצע בדיקות שוטפות ויזומות בנוגע למוצרים שעליהם חל תקן רשמי, ומי שאינו עומד בהוראות התקן הרשמי צפוי לסנקציות – הן במישור המנהלי והן במישור הפלילי, בהתאם לחוק התקנים תשי"ג -1953.

אזהרה: סט כלי במבוק "עצלן" בצבע כחול לבן מסוכן לבריאות הילדים

קיצור דרך ליבואנים: יוכלו לפנות למכון התקנים בוואטסאפ

מעודכן ל-10/2020

התוכנית כוללת 4,224 דירות, מהן יוקצו 250 עבור דיור מוגן, וכן שטחי מסחר ותעסוקה, מבני ציבור ושטחים פתוחים

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז שבמינהל התכנון, אישרה להפקדה את התוכנית להקמת רובע מגורים חדש במזרח מחנה סירקין בפתח תקוה.

התוכנית שביוזמת משרד הביטחון ורשות מקרקעי ישראל, היא חלק ממהלך תכנוני כולל בשטח המיועד לפינוי מחנה סירקין שבפתח תקווה, בהתאם להחלטת הממשלה לפינוי מחנות צה"ל במרכז הארץ.

התוכנית ממוקמת על שטח של כ-600 דונם בשטח שממזרח למתחם "סירקין-מערב" שאושר על ידי הותמ"ל (תמ"ל 1076), מדרום לה – שכונת בילינסון וכפר סירקין, ומצפון – נחל שילה.

התוכנית כוללת 4224 יחידות דיור, מהן כ-845 יוקצו עבור דירות קטנות ו-250 עבור דיור מוגן. אופי הבינוי בתוכנית הוא מדורג: בינוי גבוה של עד 24 קומות לאורך ציר התחבורה הציבורית שבמרכז השכונה, והולך ויורד לבינוי של 4-6 קומות בחלק הצפוני הפונה לנחל שילה ובדרום לכיוון כפר סירקין ולשכונות הקיימות.

התוכנית נשענת על מערך תחבורה ציבורית, הכולל נתיבי העדפה ותחבורה ציבורית וקרבת הפרויקט לתחנות קו המטרו M2 המקודם במסגרת תת"ל 102, תחנת הרכבת סגולה  וכן על ציר מסילת ברזל של המסילה המזרחית שבביצוע.

מדובר בתוכנית המשלימה את התכנון המפורט שאושר במסגרת תוכנית 'סירקין א' ממערב (תמ"ל 1076), בהתאם לתוכנית השלד לפינוי המחנה הכוללת כ-12 אלף יחידות דיור, בשילוב של שטחי תעסוקה ומסחר, שטחים ציבוריים פתוחים, תשתיות ועוד.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת כ-67 אלף מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה, כ-142 אלף מ"ר עבור שטחי ציבור וכ-160 דונם שטחים פתוחים. בתחום התוכנית מופו 772 עצים בוגרים שברובם נמצאים באזור הדרומי בו קיימת חורשת אקליפטוסים גדולה.

התוכנית מציעה שטחים נרחבים המיועדים לצרכי ציבור, הכוללים מתן מענה לצרכים כלל עירוניים, כולל לשכונות הקיימות מדרום – ובנוסף יכללו שטח למוסד אקדמי ומוזיאון עירוני. בתכנון ניתן דגש לשטחים ציבוריים פתוחים ובהם פארק נחל שילה ברוחב 100 מטר, שימור חורשת אקליפטוס בדרום התוכנית וציר ירוק ומרכזי המחבר ביניהם, גנים ופארקים. כמו כן, התכנית כוללת הנחיות לשימור האתרים ההיסטוריים במתחם, המצויים ברשימת האתרים לשימור של העיר פתח תקווה.

יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, שירה ברנד, מציינת כי "התוכנית מהווה תשתית תכנונית להמשך התפתחותה הטבעי של העיר. התכנית יוצרת רובע עירוני איכותי, הנשען על תחבורה ציבורית ומספק פתרונות דיור למגוון אוכלוסיות, כמו גם מענה לצורך במוסדות ציבור על-עירוניים ופארק גדול לרווחת התושבים".

התוכנית נערכה על ידי אדר' עמוס ברנדיס, אדריכלות ותכנון עירוני ואזורי בע"מ.

פתח תקווה:"נכסים ובניין" וחברת אתגר ישתפו פעולה בפרויקט פינוי בינוי ברמת ורבר

פתח תקווה: תוכנית ענק להתחדשות עירונית אושרה להפקדה

קורקינטים שיתופיים גם בפתח תקווה: ליים ובירד נכנסות לעיר

ים המלח הוא למעשה אגם בלי מוצא לים, הנמצא בין ירדן וישראל. ים המלח ממוקדם כ 400 מטרים מתחת לפני הים. המקום הפך לתיירותי מאוד גם עבור אזרחים ישראלים, ובעיקר עבור תיירים. מלבד לנופים המרהיבים שיש באזור, ים המלח הוא מקור לבריאות הגוף וישנם טיפולים שונים באזור.

מלונות בים המלח הפכו להיות מאוד פופולריים ומאוד אטרקטיביים – האם באמת מומלץ לנפוש שם?

מלונות בים המלח

בים המלח אפשר למצוא מגוון רחב מאוד של בתי מלון. תוכלו לפגוש בבתי מלון קטנים ולא מוכרים בעלי שלושה כוכבים ועד מלונות פאר בעלי חמישה כוכבים. מלונות בים המלח מעוצבים בקפידה, הם משתלבים עם הנוף ההררי והמדברי של האזור. אפשר לראות שבשנים האחרונות ענף המלונאות באזור השתדרג וגם מלונות שנחשבים לזולים מציעים לנו איכות ושירות מאוד גבוה. בבתי מלונות מסוימים ניתן יהיה למצוא התמקדות בבריאות. בתי המלון מציעים לאורחים שלהם טיפולי ספא, טיפולי בוץ וטיפולים תרמו מינרליים.

הסגולות שיש לים המלח עובדתית תורמות לבריאות הגוף של המבקרים. חלק ממלונות ים המלח נמצאים בחלקו הדרומי של הים במתחם נווה זוהר. המתחם מאוד קרוב לעיר ערד והוא מהווה את הכניסה הדרומית לים המלח. רוב המלונות נמצאים בעין בוקק, בכניסה הצפונית לים המלח. ישנם מלונות בים המלח שנמצאים על קו החוף וישנם כאלה שנמצאים יותר בתוך העיר. חשוב לדעת, גם המלונות שנמצאים רחוק מהים עצמו מציעים שאטלים בשעות קבועות מהמלון אל ים המלח.

מה יש לעשות בים המלח מלבד ים המלח?

אמנם גולת הכותרת של המקום הוא ים המלח עצמו, אך יש עוד הרבה דברים שאסור לכם לפספס.

בין טבילה לטבילה בים המלח תוכלו לקפוץ למצדה הנמצאת על צוק גבוה שממנו אפשר לראות את כל האזור. תוכלו לסייר במתחמים עתיקים עוד בתקופת המלך הורדוס.

אם אתם בעניין של טיול ולא אכפת לכם לקום מוקדם, יש הרבה מטיילים שעושים את המסלול של המצדה כאשר הם מגיעים לסוף בדיוק בזריחה.

פעם בשנה יש את פסטיבל התמר המפורסם בים המלח. הפסטיבל עורך 4 ימים במהלך חול המועד סוכות.

בפסטיבל מתקיימים מופעים של מוזיקאים ישראלים ובינלאומיים. הפסטיבל מתקיים מדי שנה החל משנת 1,999 ברחבי המועצה האזורית תמר.

אם כבר הגעתם למדבר, לא תרכבו על גמל?

תוכלו להגיע לכפר הנוקדים, אתר אירוח הנמצא בין ערד למצדה בלב מדבר יהודה. מהכפר אפשר לצאת לטיול גמלים במספר מסלולים שונים. כמו כן, באזור ים המלח ניתן לעשות טיולי ג'יפים משפחתיים או טיול אקסטרים שונים.

לסיכום

ים המלח הוא האתר התיירותי ביותר בארץ בכל הנוגע לבאים מחו"ל. ים המלח מציע לנו מגוון רחב של אפשרויות, וחשוב להבין שלא מדובר רק על בטן גב בחוף.

חשוב לזכור, בעונות הקיץ המעלות יכולות להגיע ל 48 מעלות!

שתו הרבה, שימו כובע, ותהנו ככל שאפשר בתקופה הזאת.

מעודכן ל-11/2020

על פי הנוסחה החדשה, שתיכנס לתוקף החל מה-1 בינואר. צפויה עלייה של עד אלפי שקלים דווקא במחיריהן של הרכבים הקטנים והזולים

רשות המסים הפיצה לענף הרכב את נוסחת המיסוי הירוק החדשה, שעתידה להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2021. הנוסחה, שמשקללת את רמת המזהמים השונים של דגמי הרכב הנמכרים בארץ, משמשת כבסיס לחישוב "ציון ירוק" שעל פיו נקבע גובה הטבת המס על כלי רכב שונים. הנוסחה מתעדכנת אחת לשנתיים, כאשר העדכון הקרוב מתוכנן לינואר 2021.

העדכון החדש מתברר כמתון יחסית לעדכון הקודם והוא אינו צפוי לייקר משמעותית את המחירים בשוק הרכב. אולם ההתייקרות עתידה להתבטא דווקא במחירי המכוניות הקטנות והזולות ביותר בשוק, שבהן משקלה של הטבת המס משמעותי ביחס למחיר הכולל.

על פי הערכות ראשוניות, ההתייקרות בינואר צפויה להיות בטווח של כ-1,000 עד 1500 שקל במכוניות מיני דוגמת קיה פיקנטו ובטווח של 1,500-2,500 שקל בג'יפונים קומפקטיים. כלי הרכב המזהמים ביותר, שממילא לא נהנים מהטבת המס הירוק, לא יושפעו כלל.

בענף הרכב ציפו שזכאותם של כמה מכלי הרכב ההיברידיים הפופולאריים להטבת המס הירוקה תבוטל, אך בפועל נראה שהמיסוי של ההיברידיות והחשמליות, שנקבע ב-2019 בצו נפרד, לא יושפע ישירות מעדכון הנוסחה. עם זאת, העדכון עשוי להקשות על דגמי מפתח היברידים שנמכרים בארץ להשתבץ ב"קבוצה ירוקה 2", שחיונית לצורך קבלת מלוא הטבת המס על דגמים היברידיים. יש לציין כי ללא קשר לעדכון הנוכחי, בינואר 2021 צפוי מס הקנייה על מכוניות היברידיות לעלות מ-45% ל-50% והמס על רכבי פלאג-אין צפוי לעלות מ-25% ל-30%.

כאמור, הנוסחה מיטיבה עם רוכשי המכוניות שצפויות להגיע לארץ בחודשים הקרובים, בהם טויוטה יאריס החדשה וגרסת הג'יפון שלה יאריס קרוס. אבל החדשות הפחות משמחות הן שדגמים רבים יעלו לפי הנוסחה החדשה בדירוג בקבוצה או שתיים, מה שייקר את המס עליהם בכ-1,000 עד 3,000 שקל, אפילו כמה מדגמי המכוניות הקטנות והעממיות.

בחודשים הקרובים צפויים יבואני הרכב להצטייד במלאי גדול של מכוניות היברידיות, במקרים שבהם היצרן שלהן מאפשר זאת, ולשחרר אותן ממס לפני סוף דצמבר, לפני ייקור המס המתוכנן.

כל ישראל ערבים: איזו חברת ביטוח רכב הכי מתחשבת בלקוחות בתקופת משבר הקורונה?

בנק ישראל: הפתרון לעומס בכבישים – שיפור הנסיעה ברכב פרטי וייקור התחבורה הציבורית