נגמרו הימים שהייתם צריכים לחפש קווים אדומים לשגיאות כתיב ולהריץ צ'ק ספלינג, מעתה ג'ימייל מתקן את השגיאות בעצמו, אבל רק באנגלית
יותר ויותר ישראלים כותבים באנגלית במייל לצורכי שירות ועבודה. רבים מאיתנו עדיין עושים שגיאות כתיב ותחביר. כדי שזה לא יקרה, גוגל מעדכנת את ג׳ימייל עם כמה פיצ׳רים מעניינים.
בגוגל משתמשים ביכולות ה-ML של החברה כדי לאבחן ולסמן שגיאות כבר במהלך הכתיבה. אצל משתמשי G Suite הפיצ'ר יופיע כבר בימים הקרובים ובמיילים שלהם יצוצו קווים מתחת לחלק מהמילים והמשפטים. קו כחול מזוגזג מסמן חשד לשגיאה, ולחיצה עליו תאשר את הצעת התיקון של גוגל.
אם תהיה טעות הקלדה נפוצה, גוגל תיקח בעצמה את היוזמה ותתחיל לתקן את שגיאות הכתיב שלכם בצורה אוטומטית, במקום רק לסמן לכם אותן. מילים שתוקנו באופן אוטומטי יסומנו באמצעות קו נוסף, אתם לא חייבים לאשר את התיקון, אבל כדי לבטל אותו תצטרכו ללחוץ על הקו. קווים אדומים ממשיכים להעיד על שגיאות כתיב שגוגל לא מתקנת בעצמה. כל הפיצ׳רים החדשים זמינים נכון לעכשיו רק באנגלית. הפיצ'ר החדש גם מבטל את הצורך בצ'ק ספלינג, שהרבה שוכחים לעשות, וגם בתוספים כבדים ומעצבנים.
ההפצה של העדכון החדש כבר החלה, וייקח כמה ימים עד שיגיע לכולם. הפעם, כך נמסר מגוגל, אין צורך בשום פעולה מצד האדמין של ה-G Suite שלכם, כיוון שהעדכון יחול בצורה אוטומטית על כל המשתמשים. אם אתם לא מעוניינים בפיצ׳ר החדש, תוכלו לבטל אותו על ידי כניסה ל-Settings -> General וכיבוי של Grammer, Spelling ו-Autocorrect.
G Suite היא השירות של גוגל לעסקים, המספק להם מייל עסקי,וגרסאות עסקיות של גוגל קלנדר, גוגל דוקס וגוגל דרייב.
הפיצ';ר של ';ימייל שיודע לכתוב לכם כותרת למייל
ההפסדים של קופיקס ממשיכים לגדול: החברה מדווחת על תוצאות הרבעון השני ובהן ירידה של 7.7% שהסתכמו ב-68 מיליון שקל. ההפסד הנקי גדל ל-6.2 מיליון שקל לעומת 2.7 מיליון שקל ברבעון המקביל.
את המחצית השנייה חתמה החברה עם הפסד נקי של 11.5 מיליון שקל. קופיקס מסבירה את הירידה במכירות בתי הקפה מ בשחיקה במכירות ובירידה בכמות הסניפים, לאחר שנסגרו חמישה סניפים, כולם בחודש מאי..
למרות ההפסדים, קופיקס עדיין מציגה רווח הגולמי בשיעור של 17.7 מיליון שקל והרווחיות הגולמית עלתה ברבעון ל-25.8% לעומת 24% בתקופה המקבילה בשנה שעברה. הסיבה היא צמצום בהוצאות המפעל ושיפור בתנאי הסחר עם קבלת תנאי הסחר של רשת רמי לוי לרשת סופר קופיקס.
מה שיוביל להפסדים לצד סגירת הסניפים הוא עלייה בהוצאות, בין היתר בעקבות פתיחת סניף בהרצליה, עלייה חד פעמית בהוצאות פרסום, הפרשה בגין חובות מסופקים, ומחיקת השקעות בסניפי בתי קפה בהפעלה עצמית שנסגרו. כל אלו הובילו להפסד תפעולי של 2.8 מיליון שקל לעומת 2.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההפסד התפעולי במחצית הראשונה של 2019 הצטמצם ל-5.4 מיליון שקל לעומת 7.4 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2018.
המכירות בסניפים הזהים (שהיו פעילים הן ברבעון המדווח והן ברבעון המקביל ב-2018, שמשמש להשוואה) ברשת בתי הקפה בהפעלת זכיינים ירדו במחצית הראשונה של השנה בכ-5.1 מיליון שקל ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הירידה במכירות ברשת המרכולים הסתכמה בכ-9.5 מיליון שקל ביחס לחציון המקביל אשתקד.
החברה מנסה לטפל בהפסדים באמצעות הסבת סניפי סופרקופיקס לסניפי רמי לוי בשכונה, ובתחום בתי הקפה הגדלת מגוון המוצרים, הגברת הפעילות השיווקית וייצור מרכזי רווח נוספים בסניפי בתי הקפה כמו נקודות הטענה לרב-קו.
החברה מפעילה 31 מרכולים תחת מותג סופר קופיקס, 18 קרונות קפה בהפעלה עצמית ו- 88 קרונות קפה המופעלים על ידי זכיינים.
רמי לוי: ירידה ברווח הנקי, בין היתר בשל הפסדי קופיקס
רמי לוי לא מביא תוצאות לקופיקס
ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי גולשי פייסבוק מצליחים לעקוף את איסור מכירת הנשק באתר באמצעו פלטפורמת מרקטפלייס. הגולשים מספרים שהם מוכרים קופסה או תיק עבור כלי נשק ולא את הנשק עצמו, אבל במחיר מאוד לא ריאלי, כך הקונים מבינים מה באמת נמכר. לאחר מכן בהודעות הפרטיות יוסבר מה באמת נמכר.
מרקטפלייס היא פלטפורמה לקניות יד שנייה בין משתמשי פייסבוק. לפי פייסבוק, אחד מכל שלושה אנשים בארה"ב מבקר את המרקטפלייס מדי חודש. בדיקה שערכה חברת ניתוח הרשתות החברתיות Storyful עבור "וול סטריט ג'ורנל" מצאה כי בתחילת החודש, חיפוש של תיקים לאקדחים במרקטפלייס העלה עשרות תיקים במחירים מופקעים בעשר ערים מרכזיות בארה"ב. מחיריהם נעו בין 300 ל-2,000 דולר עבור מוצרים שמחירם לרוב עומד על 20-50 דולר.
וול סטריט ג'ורנל פנה למוכרים שמציעים תיקים שלרוב נמכרים בעלות 30 דולר ב-900 דולר, ובמקרה מסוים גילה שזה רובה אוטומטי. מדובר בכמה וכמה פניות שמקבלים אותם מוכרים.
מפייסבוק נמסר ל"וול סטריט ג'ורנל" בתגובה לדיווח כי החברה פועלת באופן מיידי נגד משתמשים שנתפסים מוכרים נשק במרקטפלייס ומסירה תכנים שמפרים את המדיניות שלה. לגבי שיטת הקוד היא לא הגיבה ונראה שלא שמה לב אליה עד עכשיו.
ב-2016 פייסבוק אמרה כי תחסום מכירות פרטיות של נשק בפלטפורמה בעקבות מכירות של נשקים שנעשו דרך קבוצות פרטיות בפלטפורמה. מאוחר יותר באותה שנה, החברה השיקה את המרקטפלייס ומשתמשים החלו להשתמש בו כדי למכור נשק וסמים. בעקבות זאת, פייסבוק פרסמה התנצלות והצהירה כי תסיר פרסומים כאלו.
מעודכן ל-07/2020
קרן השתלמות היא כלי חיסכון לכל אזרח ומהווה חיסכון שלא לטווח ארוך. מדובר בחיסכון שאם מושכים אותו במועד הוא פטור ממס. את המשיכה ניתן לבצע לאחר שש שנים מפתיחת הקרן. בשנים האחרונות קרנות השתלמות משמשות גם ככלי הלוואה בריבית נמוכה מאשר בבנקים.
במקור הכספים הללו שימשו להשתלמויות מקצועיות, ומכאן השם. וזה גם ההבדל העיקרי בין קרנות ההשתלמות למורים לבין קרנות השתלמות רגילות – הקרנות למורים מיועדות בדיוק לזה, להשתלמות מקצועית בשנת השבתון, ולא לחיסכון. ובכל זאת, מורים יוכלו בתנאים מסוימים למשוך את הכסף מהצבירה.
הבדל נוסף הוא שצבירה בקרן ההשתלמות למורים גבוהה יותר והיא מורכבת מהפרשות המורה בשיעור של 4.2% ממשכורתו ומהפרשות המעסיק בשיעור של 8.4% ממשכורת זו. סך כל הצבירה (מעסיק + עובד) מסתכם בשיעור של 12.6% מהמשכורת. בקרן רגילה ההפרשה היא 7.5% ו-2.5% הפרשת עובד.
אם המורים בוחרים לא לצאת להשתלמות אבל כן להוציא את הכסף, הם יוכלו למשוך רק 90% מכספי המעסיק, אם כי במקרים מסוימים מורה יכול למשוך את מלוא הכסף. כך או כך, לא משנה מה מטרת המשיכה של הכספים, הם לא חייבים במס אם נמשכו במועד.
הפטור ממס ניתן בתנאי שהפרשות המעסיק לא עלו על 1,319.8 שקל לחודש (8.4% ממשכורת של 15,712 שקל, נכון ל-2019), והפרשות העובד לקרן לא עלו על 659.9 שקל לחודש (4.2% ממשכורת של 15,712 שקל, נכון ל-2019). אם הכספים יימשכו לפני המועד הם יחויבו במס, אבל רק מהצבירה של כספי המעסיק, כיוון שהמס על הכנסתו של המורה כבר שולם. גובה המס – 20%. כמו כן בעת משיכת הכספים יחויב העובד בתשלום מס הכנסה בשיעור 20% על הרווחים שצברו סכומים אלה (העולים על התקרה).
במקרה של שחרור מוקדם המורה עלול להפסיד את החלק של המעסיק, אלא אם כן העובד הגיע לגיל פרישה או אם נפטר והכסף עובר ליורשיו. יש גם התנאים הקשורים לגיל, אז מקבלים 90% מכספי המעסיק ומשלמים 3% דמי ניהול במקום 1.5%. דמי הניהול הממוצעים בקרן רגילה 0.7%.
גם הצבירה בקרן השתלמות למורים מסובכת יותר. בעוד בקרן רגילה משלמים על החיסכון ועל הרווחים, החישוב בקרן השתלמות למורים הוא שכר אחרון במכפלה של 11% כפול מספר שנות הצבירה כפול היקף משרה. מסובך. לקרן השתלמות למורים יש החזרים ביטוחיים כמו החזר ביטוח לאומי והחזר דמי לידה, המצדיקים אולי את דמי הניהול.
מגבלות
מורה בקרן השתלמות למורים לא יכול לפתוח חיסכון בקרן השתלמות רגילה. מורה גם לא יכול לעבוד בהיקף של יותר משליש משרה אם משך את קרן ההשתלמות.
קרנות השתלמות המורים רוצות את הגז של תשובה
האוצר מעוניין לבטל הטבות מס על קרנות השתלמות ופנסיות תקציביות
קרנות השתלמות – כדאי שיהיה לכם!
מעודכן ל-08/2019
פעם ההבדלים בין מהירויות חיבור אינטרנט היו מהותיים והם שקבעו אם התמונה תעלה בשלבים או בחתיכה אחת. מהירויות החיבור משתפרות בקביעות לאורך זמן, והיום הסיבים האופטיים מאפשרים את מהירות הגלישה ההרבה ביותר.
המחקר בדק 53 עיתונאים ברחבי ארה"ב, לאורך חודשים. הנבדקים, הסתבר, היו צריכים רק חלקיק מרוחב הפס שהיה זמין להם כדי לצפות בשירותי סטרימינג כמו נטפליקס, אמזון פריים וידאו או יוטיוב, אפילו כשהתבצעה צפייה במקביל בכמה מכשירים, המהירות ואיכות הצפייה לא השתפרה בעקבות התרחבות רוחב הפס. בממוצע, משתמשים עם חיבור במהירות של 100 מגה-בייט בשנייה השתמשו רק ב-6% מנפח הגלישה שזמין להם. 100 מגה-בייט זה הסטדנרט הבסיסי בישראל כיום
לגולש הביתי יש מעט הטבות מחיבור לאינטרנט שגדולה מ-100 מגה-ביט לשנייה, וגם אז רק בחלק משעות היום. במקרה אחד שמביא הוול סטריט ג'ורנל מתועד נפח הגלישה של משק בית שהשתתף במחקר לאורך יממה. מרבית הזמן נעה התעבורה סביב 50 מגה-ביט לשנייה או פחות, ורק בהזדמנויות בודדות היא התקרבה ל-100 מגה. אך ודאי שלא היה צריך 150 מ"ב לשנייה, הנפח המרבי של הגולש. נפח התעבורה הממוצע לאורך 35 דקות צפייה בשירותי סטרימינג על שבעה מכשירים שונים במקביל עמד על 8.1 מגה-ביט לשנייה בלבד. רוב האנשים לא יבדילו בין מהיות 50 מ"ב לשנייה ל-100 מ"ב לשנייה.
ומה לגבי סרטונים שנתקעים או שלוקח להם זמן להיטען? גם כאן התגלה שאומנם קיימים הבדלים אבל הם זניחים. בחיבור מהיר יותר תכנים ביוטיוב החלו להתנגן מהר יותר, אבל לא מהותית בחיבור של עד 55 מגה-ביט לשנייה תחילה הניגון היתה איטית יותר ב-0.69 שניות מאשר בחיבור של יותר מ-200 מגה-ביט. כך שגם ההצעות של חברות שונות של 500 מגה בייט לא יועילו פה.
מה כן מזרז את איכות הגלישה? סגרו תוכנות כבדות ומחקו תוכנות מיותרות שפועלות אוטומטית, עדכנו את הראוטר לראוטר חדש וחזק יותר, שימו את הראוטר גבוה ובמרכז הבית. לא עובד? הפעילו מחדש את הראוטר או המחשב.
הוט משתדרגת במהירות רק לחצי ג'יגה
סלקום השתלטה על מיזם הסיבים האופטיים; תשקיע 100 מיליון שקל בתמורה ל-70%
אם יצא לכם לגלוש בעלי אקספרס, אולי נתקלתם במכירת כסף ישראלי במחיר גבוה מערכם: מוכר סיני מציע שקלים ושטרות ישראליים עדכניים במחיר כפול מהשווי האמיתי שלהם. בדרך כלל כסף שנמכר ביותר מהערך הנומינלי שלו הוא כסף עתיק ונדיר ווודאי לא כסף שעדיין משמש מטבע עובר לסוחר.
אז איך אפשר למכור בסכום כזה גדול? בעיקר בזכות הבורות של אזורים נידחים בסין, שיכלו פשוט להמיר את היואן בשקל. המוכר הסיני מציע סט של שישה מטבעות ישראלים ששווים פחות מ-20 שקל ב-12.99 דולר, ושטר של 20 שקל ב-10.69 דולר. באתרים אחרים מצאו גם מטבע של עשרה שקלים שנמכר ב-67 שקלים באיביי, ושטר של 20 שקל שנמכר ב-108 שקל.
איסוף מטבעות הוא תחביב של איסוף מטבעות מארצות ומתקופות שונות. ישנם אספנים המחפשים אחר מטבעות נדירים מתקופות קדומות, ממדינות שאינן קיימות עוד, מסדרות מיוחדות שהונפקו ועוד. ישנם אספנים המרחיבים את האוספים שלהם ומצרפים גם שטרות.
מטבעות נדירים נרכשים במכירות פומביות או מוחלפים באירועי אספנות, וכיום גם באתרי הסחר המקוון. ישנם אספנים שאוספים גם מטבעות מהתקופה שלנו, מארצות שונות, ומשקיעים בכך כסף רב.
רשת מלונות דן חתמה עם קבוצת סילברוק בעל הסכם ניהול של מלון THE MODANI – LUXURY SPA RESORT, בהתאם לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים.
מלון ה-MODANI ההולך ונבנה בימים אלו, משתרע על כ-14.3 דונם וממוקם בחבצלת השרון בסמוך לגבולה הצפוני של נתניה על צוק עם גישה ישירה לחוף הים. המלון צפוי להיפתח בסוף שנת 2021.
THE MODANI הוא מלון ספא יוקרתי ומפואר בדרגת 5 כוכבים דלקס אשר יציע 169 חדרים: 130 חדרים רגילים, 14 סוויטות ו-25 סוויטות ובתי חוף הכוללות בריכות פרטיות.
המלון החדש יציע קונספט אירוח ייחודי בישראל Integrative Wellness Resort, המשלב דיסציפלינות בריאותיות שונות ויכלול ספא מפואר ויוקרתי עם 17 חדרי טיפולים, חמאם תורכי, טיפולי הידרו-תרפיה ועוד. כמו כן יהיו בו מסעדת גורמה, אולמות, בריכה חיצונית ופנימית וכן מתחם כושר וספורט מתקדם.
רונן ניסנבאום, מנכ"ל מלונות דן, אמר: "אנו גאים לצרף את המלון היוקרתי הזה עם קונספט ייחודי של ריזורט בריאות לרשת מלונות דן שמונה כבר 18 בתי מלון. גם מלון ה- MODANI ינוהל בסטנדרטים הגבוהים והמתקדמים של רשת מלונות דן ויציע את חוויית אירוח יוקרתית ומפנקת שטרם נראתה בישראל."
משרד עו"ד פירון ליווה את מלונות דן בביצוע העסקה ומשרד עורכי הדין מיתר ליווה את קבוצת סילברוק בע׳׳מ בביצוע העסקה.
מלונות דן – הרווח ברבעון השני ירד ל-37 מיליון שקל
לאחר ערעורים רבים: מלון דן בהרצליה יורחב מ-200 חדרים ל-1325 חדרים
אינטליקנה), העוסקת בתחום הקנאביס הרפואי ריבוי, גידול, מחקר ופיתוח, מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות אסטרטגי לפעילות בשוק חיות המשק וחיות המחמד יחד עם חברות בר מגן ו-וט מגן, אשר עוסקות בפיתוח, בייצור ובשיווק תרכיזי ויטמינים ותוספי מזון לחיות משק וחיות מחמד. חברת בר מגן ו-וט מגן הן חברות פרטיות בבעלות נירה ורמי ברגמן.
לדברי אורי וייס מנכ"ל אינטליקנה: "אנו שמחים על החבירה לנירה ורמי, להם ניסיון רב ביצור ופיתוח מוצרים לשוק חיות המשק וחיות מחמד, לרבות מכירות בשווקים בחו"ל. הפעילות המשותפת שלנו למכירת מוצרים מבוססי CBD לשווקים אלו היא במסגרת בניית הנכסים והפעילויות של אינטליקנה בישראל ובחו"ל.
מטרת ההתקשרות היא בניית פעילות בתחום חיות המשק וחיות המחמד על רקע צמיחה מהירה ששווקים אלו חווים. החברות יתמקדו בשווקים בעלי ודאות" רגולטורית ברורה עבור מוצרי CBD. בהסתכלות קדימה, הפעילות בישראל, יחד עם הפעילות הבינלאומית בתחום הקוסמטיקה הבינלאומית ומוצרים לתחום החיות, מבססים באינטליקנה נכסים משמעותיים עבור בעלי המניות שלנו."
"במסגרת מזכרי העקרונות שנחתמו הוסכם כי כל אחד מהצדדים (בכל אחת מהחברות בר מגן ו-וט מגן) יחזיק ב-50% מהחברות המשותפות שיוקמו לצורך פעילות המיזמים המשותפים. כאשר כל צד להסכם יביא עמו את הידע, הניסיון והמומחיות שצברו. בשלב ראשון יפעלו המיזמים המשותפים באמצעות כוח אדם מטעם החברה ליצירת פורמולציה להטמעת חומרים רלבנטיים למוצרים המשותפים ואיתור ספק בעל תקנים רלוונטיים לייצוראו בייצור עצמי על ידי המיזמים המשותפים.
מזכרי עקרונות אלו מצטרפים למזכר הבנות אסטרטגי לפעילות בשוק הקוסמטיקה הטיפולית יחד עם מורז צמחי מרפא. מורז היא חברה ישראלית בעלת תשתית מכירתית ב-18 מדינות ברחבי העולם שהציגה מכירות מצטברות בהיקף מאות מיליוני שקלים בשנים האחרונות. מורז מתמחה בפיתוח, ייצור, שיווק והפצה בארץ ובעולם של מוצרי קוסמטיקה טיפולית המבוססים על טכנולוגיית מיצוי של צמחים.
חברת בר- מגן בע"מ נוסדה בשנת 1984 על ידי נירה ורמי ברגמן ועוסקת בפיתוח, בייצור ובשיווק תרכיזי ויטמינים ותוספי מזון לחיות משק והיא מהמובילות מארץ בתחום. בבעלות החברה מפעל לייצור פרהמיקסים. החברה מעסיקה בישראל כ-50 עובדים, בהם וטרינרים, כימאים, תזונאים ורוקחים ובעלת חברת בת בניגריה, ABMN LTD – Agro Bar-Magen Nigeria שעיקר עיסוקה הינו ייצור ושיווק תוספי מזון ופרהמיקסים.
וט-מגן לחיות מחמד בע"מ נוסדה בשנת 1996 על ידי נירה ברגמן והיא מהחברות המובילות בישראל בתחום יבוא ושיווק מזונות לכלבים ולחתולים. נירה היא מיקרוביולוגית קלינית, מוסמכת לחינוך לבריאות ומאמנת אישית בתחום התזונה האינטגרטיבית ואורח החיים הבריא.
אינטלינקה עוסקת בתחום הקנאביס הרפואי ופועלת במקטעים שונים, ביניהם, ריבוי, גידול, מחקר ופיתוח והיא מקדמת פעילות מקומית וגלובלית בתחום הקנאביס הרפואי.
אפשר לקנות קנאביס באתר של קנזון הישראלית
ראדא תעשיות אלקטרוניות מדווחת על תוצאותיה לרבעון השני לשנת 2019:
ההכנסות הסתכמו ברבעון השני של 2019 ב- 10.0 מיליון דולר, גידול של 52% בהשוואה להכנסות של 6.6 מיליון דולר ברבעון השני של 2018.
הרווח הגולמי הסתכם ברבעון השני של 2019 ב- 3.6 מיליון דולר (36% מההכנסות), גידול של 51% בהשוואה לרווח גולמי של 2.4 מיליון דולר (36% מההכנסות) ברבעון השני של 2018.
ההפסד התפעולי הסתכם ברבעון השני של 2019 ב- 0.8 מיליון דולר, בהשוואה לרווח תפעולי של 0.1 מיליון דולר ברבעון השני של 2018.
ההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות של ראדא ברבעון השני של 2019 הסתכם ב- 0.6 מיליון דולר, בהשוואה לרווח נקי של 0.1 מיליון דולר ברבעון השני של 2018.
יתרת המזומנים ושווי המזומנים של החברה נכון ליום 30 ביוני 2019 הסתכמה ב- 15 מיליון דולר בהשוואה ל- 21 מיליון דולר בסוף שנת 2018, נוכח השקעות מתמשכות וגידול במלאים שמטרתם לתמוך בגידול בהכנסות.
לגבי המחצית הראשונה של השנה ההכנסות הסתכמו במחצית הראשונה של 2019 ב- 18.7 מיליון דולר, גידול של 49% בהשוואה להכנסות של 12.6 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2018.
הרווח הגולמי הסתכם במחצית הראשונה של 2019 ב- 6.7 מיליון דולר (36% מההכנסות), גידול של 48% בהשוואה לרווח גולמי של 4.6 מיליון דולר (36% מההכנסות) במחצית הראשונה של 2018.
ההפסד התפעולי הסתכם במחצית הראשונה של 2019 ב- 1.4 מיליון דולר, בהשוואה לרווח תפעולי של 0.3 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2018.
ההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות של ראדא במחצית הראשונה של 2019 הסתכם ב- 1.0 מיליון דולר בהשוואה לרווח נקי של 0.3 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2018.
דב סלע, מנכ"ל ראדא אמר: "שוק המכ"מים הטקטיים שלנו עבר מהשלב הראשוני לשלב הצמיחה ומתקרב לנקודת מפנה, כפי שניתן לראות מהגידול המשמעותי בהכנסות החברה. אנו ממשיכים להשקיע במחקר ופיתוח במטרה לחזק את מעמדנו בשוק זה ולנצל את הזדמנויות הצמיחה המשמעותיות הניצבות בפנינו. אנו בונים את הפעילות שלנו בארה"ב במטרה להגיע ליכולת ייצור מקומית עד סוף השנה. לצד השוק האמריקאי, אנו רואים מומנטום חזק בשווקים נוספים כמו ישראל, אירופה ועוד. בהתאם לכך, אנו מעלים את תחזית ההכנסות שלנו למעל ל-43 מיליון דולר, גידול של 54% ביחס לאשתקד."
ראדא: עלייה בהכנסות, מעבר להפסד נקי
ג'ימבורי, או בעברית משחקייה, זה עסק שמעסיק הרבה מאוד ילדים והורים בשעות הפנאי. ג'ימבורי פונה לילדים בגיל הרך ולהוריהם. רוב חברות הג'ימבורי פועלות בקניונים הגדולים והם חלק מרשת, אך לצדם גם חברות פרטיות וקטנות יותר.
שני הדברים הכי חשובים בהקמת ג'ימבורי הם הנאה ובטיחות. כך הילדים נהנים ממספיק אטרקציות והשתוללויות. והמבוגרים נהנים מכך שהילדים נופלים שוב ושוב ולא נפצעים.
ג'ימבורי הוא תחום עונתי לגמרי וקשור כמובן לימי החופש של הילדים. כך שחגים והחופשות הם שעתם הגדולה של הג'ימבורים, אך בעיקר שבתות מהוות את מרבית שעות הפעילות.
כמה עולה
נניח שמדובר בנכס בגובה של 6 מטר, שזה הנכס המומלץ למספר רב של מתקנים וכן כדי שיכיל מספר גדול של ילדים, מכאן שהשכירות של הנכס תהיה גבוהה. אם מצרפים לכך את העובדה שרוב המשחקיות בקניונים, שעלות השכירות שלהם גבוהה, השכירות מתייקרת אף יותר. היתרון הגדול הוא שבקניונים אין תחרות לג'ימבורי וזו האטרקציה הפופולרית לגיל הרך.
עוד יתרון של הקניונים שהם מאפשרים תקופת גרייס ללא התחייבות לתקופה, אבל לאחריה הסכומים עולים. התשלום יכול להתבצע כעמלה מפדיון העסק או כתשלום קבוע. בחלק יש שילוב של שתי שיטות התשלום.
היתרון בגי'מוברי שלא צריך לקנות סחורה מתחלפת, עיקר ההשקעה היא בציוד הראשוני, בתחזוקה שלו ובניקיון. אפשר לקנות גם ציוד ישירות מהיצרן. ההשקעה הראשונית הנדרשת לצורך הקמת ג‘ימבורי קטן (כ-60 מ"ר) היא כ 80-120 אלף שקלים. לעומת זאת מתקן אחד גדול מתנפח בשטח של כ-100 מ"ר יעלה כ-130,000 שקלים.
שכירת נכס מסחרי תעלה 15,000 שקלים עד 50,000 שקלים (כפול 12 חודשים) לעסק בגודל מינימום 60–500 מ"ר, בהתאם לשטח הנכס. עלויות שיפוץ יכולות להגיע ל–30 אלף שקל. אם אתם רוצים להוסיף, חדרי ימי הולדת ייחודיים המחיר יגיע ל-25 אלף שקל.
הוצאת פרסום אפקטיבית היא 10,000-30,000 שקל בשנה. עם זאת , גימבורי בקניון פופולרי לא נדרש להרבה פרסום.
הוצאות על עובדים. לרוב מדובר בעובדים לא מנוסים, בני נוער ואחרי צבא, כך שהעלות הממוצעות לעובד היא 4,000 שקל לחודש.
עלות גבוהה יש לביטוחים 15,000 שקל לשנה.
עלות מוערכת – השקעה ראשונית והוצאות שנה ראשונה
400 אלף שקל.
בסופו של דבר מדובר בעסק עם הוצאות ראשוניות גבוהות לצד עלות שכירות גבוהה. היתרון הוא שההוצאות התפעוליות נמוכות. החיסרון הוא שמדובר בעסקים מאוד תחרותיים וכן עונתיים. לכן כדאי לדעת איפה לפתוח את העסק, איך לפרסם ולהציע משהו ייחודי משלכם.
גן עם אמא – מה עושים בו וכמה זה עולה?
חוגים לתינוקות: האם הם באמת נחוצים וכמה תשלמו עליהם?
מה אפשרויות הבילוי לילדים בקיץ ומה העלויות
מעודכן ל-08/2019
מזגן נייד מסתמן כפתרון המרענן של הקיץ, קל להזיז אותם איתכם מחדר לחדר, הם אינם מחייבים התקנה ומחירים נמוך בהרבה משל המזגנים הגדולים. יתרון נוסף שלו הוא בחללי עבודה גדולים, שבהם לא מפסיקים לריב על טמפרטורת המזגן כך כל אחד יכול לשבת עם המזגן שלו ולהתקרר כראות עיניו.
יתרון נוסף של מזגן נייד הוא הפשטות, רק צריך לחבר לשקע וזהו. מזגן נייד טוב גם לשוכרים המגיעים לדירה בלי מזגן ובוודאי לא מתכוונים להשקיע בהתקנתו. המזגן גם טוב לאירועים ולמי שנושא איתו סחורה שרוצה לקרר. זהו גם מזגן שחסכוני בחשמל לעומת מזגנים מותקנים..
תוכן עניינים; ניתן להקליק על הקישור הרלבנטי
מזגן נייד לעומת כלי חימום וקירור אחרים
עכשיו כשברור לנו מה יתרון של המזגן הנייד על המזגנים המותקנים עולה השאלה לא נעדיף מאווורר בקיץ ותנור בחורף הניידים אף הם? כאן עולה בעיית הבטיחות: אומנם בעיקר תנורים ומפזרי חום פחות בטיחותיים, אך גם למאווררים הצרות שלהם.
חסרונות מזגן נייד
אומנם מזגן נייד יעיל לפתרונות נקודתיים, אך מחקרים מראים שהמזגן מקרר ביעילות הנמוכה מפי שלושה לערך מאשר מזגנים קבועים לחדרים. גם התחזוקה שלו לא נוחה ומלכלכת ויש למצוא פתרון למים שהוא פולט, להוציא צינור החוצה או לדלי.
חיסרון נוסף הוא שרבים מהמזגנים הניידים מקררים בלבד ולא מחממים. המזגן גם פחות מתאים לאזורים יבשים ולשטחים פתוחים.
איך לבחור מזגן נייד
אם החלטתם על אף החסרונות שמזגן נייד הוא הפתרון בשיבלכם, דעו שעדיין מספר הדגמים מצומצם בישראל, ולכן חשוב לבדוק מי היצרן והיבואן וכן שיש לכם כתובת וטלפון לפניות, וחשוב לבדוק אחריות. בנוסף כמובן לכל הפרטים הטכניים שאתם צריכים.
כל מטר מעוקב בחלל יוצר 6 יחידות BTU – יחידת הספק חום, וכל אדם יוצר 500 יחידות BTU.
על כן, יש לחשב את נפח החדר (אורך X רוחב X גובה) ולהכפיל ב-6, אז למנות את כמות האנשים הממוצעת השוהה בחדר ולהכפיל ב-500, ולסכום את שתי התוצאות יחד.
בדקו גם את היעילות בצריכת האנרגיה. זו מבוטאת ביחידות המידה EER, כאשר אלו נעות לרוב בין 8 ל-11, והשימוש באנרגיה יעיל יותר ככל שהציון גבוה יותר..מבחינת הרעש ודאו שרמת הרעש נמוכה מ-60 דציבלים.
עלויות
מזגן נייד -1000-2000 שקל
מיני מזגן נייד 150-250 שקל
מאוורר תקרה או מזגן – מה עדיף וכמה תשלמו עליהם?
קבוצת קרסו – יבואנית רכבי רנו, ניסאן, אינפיניטי ודאצ'יה – פרסמה את תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון השני לשנת 2019. הכנסות החברה ברבעון השני של 2019 הסתכמו בכ-1.045 מיליארד שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד.
מכירות כלי רכב חדשים הסתכמו ברבעון השני של 2019 ב-6,567 כלי רכב, לעומת כ-7,593 כלי רכב ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהיקף מכירות כלי רכב חדשים בתקופה נבעה בעיקרה מהפסקת מכירת חלק מדגמי הרכב המשווקים על ידיה. נתח השוק של קרסו עמד ברבעון השני 2019 על 8.9% לעומת 10.2% בתקופה המקבילה אשתקד.
בחלוקה למגזרים, הכנסותיה של החברה במגזר מכירת כלי רכב ברבעון השני 2019 הסתכמו בכ-674.8 מיליון שקל, לעומת כ-732.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי המגזר ברבעון השני 2019 עלו לכ-104.9 מיליון שקל, לעומת כ-69.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הדגמים המובילים רנו, ניסאן ואינפינטי.
ההכנסות ממגזר החכרה תפעולית, מימונית והשכרה (פעילות הליסינג) עלו ברבעון השני 2019 לכ-264.4 מיליון שקל, לעומת כ-216.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח ממגזר זה ברבעון השני 2019 עלה לכ-23.2 מיליון שקל, לעומת כ-20.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ההכנסות ממגזר שירות ואחרים ברבעון השני 2019 עלו לכ-102.6 מיליון שקל לעומת כ-94.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי המגזר עלו ברבעון השני 2019 לכ-24 מיליון שקל, לעומת כ-18.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
כמויות כלי הרכב שנמכרו כוללות מכירות של החברה לחברת הבת, פסיפיק, העוסקת בליסינג, מכירות אשר מבוטלות בדוח המאוחד של החברה.
הרווח הנקי של החברה ברבעון השני של 2019 עלה לכ-46.4 מיליון שקל, לעומת כ-14.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. סך ההון של החברה ליום 30 ביוני 2019 הסתכם לסך של כ-1.425 מיליארד שקל והוא מהווה
כ-31.5% מסך המאזן המאוחד.
הכנסות החברה במחצית הראשונה 2019 הסתכמו בכ-2.1 מיליארד שקל לעומת כ-2.3 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. מכירות כלי רכב חדשים הסתכמו במחצית 2019 ב-14,296 כלי רכב לעומת 17,156 כלי רכב בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה בהיקף מכירות כלי רכב חדשים בתקופה נבעה בעיקרה מהפסקת מכירת חלק מדגמי הרכב המשווקים על ידה. נתח השוק של קרסו עמד במחצית 2019 על 9.3% לעומת 11.2% בתקופה המקבילה אשתקד.
ו חלוקת דיבידנד בסך של כ-35 מיליון שקל.