בית המשפט אישר לכונס הנכסים של העיזבון של יורם יוסיפוב, שנפטר באופן מפתיע, לאשר את מכירת זכויותיו במתחם דפנה לחברת תדהר. תדהר ונווה יקימו את הפרויקט
גרים ליד איכילוב וסובלים מרעשי האמבולנסים? עוד מעט תסבלו גם מרעשי הבנייה. פרויקט פינוי רחב היקף במתחם דפנה צפוי לקום סמוך לבית החולים. בית המשפט המחוזי בתל אביב, אישר לאחרונה למכור את זכויותיו של עו"ד יורם יוסיפוב, בפרויקט שאותו מקדמת מזה כמה שנים חברת נוה. הרוכשת היא חברת תדהר, שתחזיק כעת שליש מהזכויות בפרויקט לצד חברת נוה.
יוסיפוב נפטר במפתיע מאירוע לבבי ב-2016, בעיצומו של הליך פלילי שנוהל נגדו ובו נטען שהעלים מס מעסקאות בהיקפים של מיליונים. לאחר מותו, הותיר אחריו תביעות חוב בסך של 773 מיליון שקל, 670 מיליון שקל מתוכן לרשות המסים. נושיו פנו לבית המשפט בבקשה להכריזו כפושט רגל, ו ניתן צו כינוס נכסים לעיזבון, .
על פי ההסכם, נוה מחזיקה ב-65% מהזכויות והחובות בפרויקט, ויוסיפוב ב-35% מהם. בשל קשיים שקיימים במימוש הפרויקט, ובהם החתמת הדיירים, שנובעים גם בשל מעורבותו של יוסיפוב בפרויקט, ובשיעבודים שביצע בגינו, ביקשו מנהלי העיזבון למכור את חלקו של יוסיפוב בפרויקט, תוך נימוק כי מכירת הזכויות לגורם שיהיה מקובל על הדיירים במתחם תהווה צעד לקידומו. לאחר עבודה מאומצת שביצעו המנהלים בשיתוף עם חברת נוה, לאיתור חברה שתהיה מקובלת על הדיירים במתחם, פנו המנהלים לבית המשפט כדע שיאשר את מכירת זכויותיו של יוספוב בפרויקט לחברת תדהר, שלה ניסיון בתחום ההתחדשות העירונית, וידע בתחום הביצוע. כונס הנכסים הרשמי מסר את עמדתו לבית המשפט שלפיה מאחר שמדובר בזכויות מורכבות שיש קושי לממשן, ולאור ההכנסות הצפויות לקופת העיזבון הרי שיש לאשר את המכירה לתדהר.
שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב איריס לושי עבודי, ציינה כי לאור עמדת הכונס והמנהלים ולאור העובדה כי ההסכם קודם בהסכמת חברת נוה, וכי כניסתה של תדהר צפויה על פי הנטען "להזרים רוח חדשה לפרויקט", היא מאשרת את מכירת זכויותיו של יוסיפוב לתדהר. על פי הסיכום, תדהר תעביר לעיזבון בתמורה שליש מהכנסותיה ממכירת הדירות בפרויקט.
זינוק של 50% באישורי פינוי בינוי
הזכות לסרב: מתי אפשר להתנגד לפינוי בינוי?
פינוי בינוי בנווה שרת – לוינשטיין תבנה 450 דירות
רמי לבני יבנה שני משרדים בקריית התעסוקה המתוכננת בקריית שאול בירושלים, השטח הצפוי: 160 אלף מ"ר
רמי לבנה יבנה שני מגדלים בקריית התעסוקה המתוכננת בקריית שאול. הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית ירושלים אישרה את תוכניתה של חברת טופז ירושלים, בבעלותו,, להקמת שני מגדלי המשרדים הראשונים בקריית התעסוקה המתוכננת בגבעת שאול שבירושלים.. המגדלים ייבנו ברחוב כנפי נשרים וגובהם ־21 קומות, חמש מהן ישמשו למסחר, וכן ייבנו שבע קומות תת־קרקעיות לחניה. אדריכל התוכנית הוא יגאל לוי.
קופת גמל להשקעה – מוצר מנצח
קופת גמל להשקעה היא אחד המוצרים הפיננסיים המובילים (הרחבה כאן) שחשוב להכיר אותו. הוא יכול לספק לכם תוספת לתקופת הפנסיה, הוא יכול להיות סוג של חיסכון לילדים וגם לכם. יש לו יתרונות בולטים, לרבות מיסוי נמוך, נזילות והטבות למעוניינים להשקיע לזמן ארוך. במקביל הרחבנו באתר על דירוגי קופות הגמל ואיך בעצם בוחרים (להרחבה על דירוג קופות גמל במסלול כללי; דירוג קופות גמל להשקעה מסלול מנייתי).
אז מהם היתרונות של המוצר ולמה חשוב שתכירו אותו?
אם תשוו את קופת הגמל להשקעה למוצרים אחרים, תגלו שהיא עדיפה עליהם. השם שלה מטעה. קופת הגמל להשקעה היא מוצר נזיל. אומנם קופת גמל רגילה היא מוצר להשקעה לטווח ארוך, אבל את קופת הגמל להשקעה אתם יכולים לממש בכל נקודת זמן, בלי קנסות.
ובכל זאת, למה קוראים לה קופת גמל להשקעה? כי מי שמחזיק בה לטווח ארוך נהנה מהטבות נוספות, לרבות הטבות מס, כאלו שיש בקופות גמל סטנדרטיות.
במילים פשוטות, מדובר על מכשיר להשקעה שוטפת עם אפשרות להפוך את ההשקעה לארוכת טווח ולקבל הטבות נוספות.
קופת גמל להשקעה היא מוצר מגוון – אתם יכולים להשקיע בקופה שמחזיקה במניות, בקופה שמחזיקה באיגרות חוב, בקופה כללית שהיא ערבוב של השניים, ועוד. הקופות הפופולריות הן קופות כלליות.
אתם יכולים להפקיד לקופה סכום חד פעמי (עד 71 אלף שקל בשנה), אתם יכולים לעשות זאת בהפקדה חודשית – שיטה שמתאימה לחוסכים רבים, ככה כסף קטן מצטבר על פני זמן לכסף גדול.
להבדיל ממוצרים אחרים, קופת גמל להשקעה מאפשרת גמישות שלא קיימת בקרנות נאמנות, תעודות סל ומכשירים נוספים. נניח שאתם שוקלים למכור את קופת הגמל להשקעה המנייתית שלכם כי אתם מעדיפים בתקופה זו שלא להשקיע במניות. מכירה מחייבת אתכם בתשלום מס על הרווחים. אבל אם אתם מתכוונים לממש ולשים בצד, אז יש דרך אחרת שאינה כרוכה בתשלום מס. אתם פשוט מעבירים את הכסף מהקופה שלכם לקופה אחרת שמשקיעה לפי רצונכם – פיקדונות, אג"ח ועוד. העברה כזו אינה נחשבת למימוש מבחינת רשות המס, ולכן חסכתם במס.
אם אתם מחזיקים בהשקעה עד לפנסיה, אז במועד המימוש אין לכם מס על הרווח שנוצר בקופה.
לסיכום – נזילות, גמישות והטבות מס הן היתרונות העיקריים של קופת גמל להשקעה.
אם השתכנעתם, נותר לבחור קופה מתאימה.
בשלב ראשון תבחרו מסלול שמתאים לכם בהתאם לרמת הסיכון שלכם ולטווח ההשקעה שלכם. אם מדובר על חיסכון לילדים, המומחים ממליצים על מסלול מנייתי – השקעה במניות מספקת תשואה עודפת על השקעה באג"ח על פני תקופה ארוכה. אולי שוק המניות יאכזב שנה, אולי שנתיים ואולי יותר, אבל בטווח של עשרות שנים, שוק המניות צפוי לספק תשואה גבוהה משוק האג"ח.
אחרי שבחרתם, תבדקו בדירוגים מי הקופות הטובות ביותר בכל קטגוריה. מידע ודירוגים על קופות גמל להשקעה תוכלו למצוא באתר שלנו.
מעודכן ל-05/2019
יעל מבורך, סגנית תחום המקרו והתקציב באגף התקציבי, במשרד האוצר, מסבירה מה עומד מאחורי המספרים בהוצאות הממשלה:
"כחלק מפרויקט הנגשת תקציב המדינה לציבור החלטנו להסביר מה עומד מאחורי המספרים בהוצאות הממשלה המרכזיות בתחומי החינוך, הבריאות, הדיור ועוד.
"והפעם ננסה לענות על השאלה שמעניינת רבים. איך קובעים מה יהיה גודל תקציב המדינה.
"בניהול משק בית יש הכנסות, יש הוצאות והפער ביניהם הוא האובר דראפט בבנק. בתקציב המדינה ההכנסות הן המיסים, ההוצאות הן הוצאות משרדי הממשלה, והאובר דראפט נקרא גירעון. בדיוק כמו אובר דראפט הפרטי שלכם, ככל שהגירעון פוחת, כך המדינה משלמת פחות ריבית. ככל שהחוב הלאומי גדול יותר, כך המדינה תתקשה להתמודד עם משברים כלכליים או אירועים בלתי צפויים אחרים, כמו משברים בכלכלה העולמית או אירועים ביטחוניים.
"יכולת זאת חשובה במיוחד במדינה כמו שלנו שמתמודדת לא פעם עם מצבים מורכבים. כדי לשמור על גירעון נמוך, על הממשלה לבחור באחת משתי דרכים אפשריות: הממשלה מוציאה יותר, כלומר מספקת לאזרחים שירותים וגובה יותר מיסים על מנת לממן זאת.
"הממשלה מוציאה פחות, כלומר ההוצאה הציבורית נמוכה יותר אבל היא גם גובה פחות מיסים מהציבור ובתקציב צריך תמיד לזכור שכמו בבית, אין ארוחות חינם. כל פעילות ממשלתית בסופו של דבר ממומנת על חשבון המיסים שלנו, או על ידי הגדלת החוב שאותו נשלם בעתיד.
"החל משנת 2003 בחרו ממשלות ישראל להפחית את נטל המס, תוך שמירה על גירעון תקציבי נמוך. התוצאה היא שמאז אנחנו משלמים פחות מיסים וגם ההוצאה הציבורית בישראל ירדה באופן עקבי. מדיניות הפחתת הגירעון שנקטו ממשלות ישראל בעשור האחרון, אפשרה הפחתה של תשלומי הריבית. מה שהותיר בידי הממשלה הכנסות פנויות שאפשרו הגדלה של תקציבי המשרדים החברתיים, וכך קיבלנו תקציבים מוגדלים בלי צורך בהעלאת מיסים. שמירה על גירעונות נמוכים, תאפשר גם בשנים הבאות את המשך הגדלת התקציבים החברתיים, והתקציבים תומכי הצמיחה על חשבון תשלומי הריבית"
"אלא שלאחרונה הגירעון גדל ולא עמד ביעד ולכן הממשלה תצטרך לבחור אם לקצץ בהוצאות – שגדלו בתקופת הממשלה האחרונה או להעלות מסים. כיוון שהמסים בישראל הם מהגבוהים במערב, סבירה יותר האפשרות הראשונה".
פיוניר על הגירעון: לא מתקבל הדעת
בנק ישראל מפרסם דוחות – גירעון של 57 מיליארד שקל בסוף 2018
בחגים ובחופשות מתרבה שדה התעופה נתב"ג, ויותר ויותר צריכים למצוא דרכים להגיע אליו או לצאת ממנו. אם אין מישהו שיאסוף אותנו, האפשרויות הן חניון או תחבורה ציבורית אחרת. הרבה מעדיפים את המונית, בעיקר חזרה, כי למי יש כוח לנהוג או לנסיעה מלאת עצירות אחרי שלוש שעות טיסה או יותר? אבל כמה זה עולה ואיך אפשר לחסוך?
מונית מיוחדת (ספיישל) היא הדרך היקרה ביותר, בהשוואה לדרכים אחרות –ואם גרים רחוק מאוד משדה התעופה, המחיר יכול להגיע ג לאלפי שקלים הלוך חזור.
ממה מורכבים המחירים של מוניות משדה התעופה ואליו?
צו פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (מחירי נסיעה במוניות) קובע את אופן חישוב המחירים של מוניות בישראל (לרבות מוניות שירות) בכלל, ומחיר נסיעה לשדה תעופה ובחזרה משדה תעופה בפרט.
מחיר מוניות לנתב"ג / מנתב"ג מורכב מהאלמנטים הבאים:
- יום ושעת הנסיעה בשבוע – 2 תעריפים שונים (בקרוב יהיו 3) שהם משפיעים על מחיר הנסיעה הרגיל. .
- מחיר נסיעה מיוחדת עצמה – לפי מחיר קבוע או לפי מונה (מצב התחלתי וכן פעימות של דקות ומטרים). .
- תוספות למחיר – סכומים נוספים שיש לשלם אותם בנוסף למחיר הרגיל. כמפורט בהמשך.
בקרוב המחירים צפויים לעלות. אבל מה הפירוש של כל אלו? להלן הפירוט:
1. יום ושעת נסיעה בשבוע
שני תעריפי מחירים משפיעים על מחיר הנסיעה המיוחדת..
להלן 2 התעריפים – לפי ימים ושעות:
| ימים / שעות | תעריף א | תעריף ב |
|---|---|---|
| ראשון עד חמישי | 05:30 עד 21:00 | 21:01 עד 05:29 |
| ערב יום מנוחה | 05:30 עד 17:00 | 17:01 עד 05:29 |
| יום מנוחה | – | 05:30 עד 05:29 |
ימי מנוחה מתייחסים לשבתות וחגים שבהם כלל המשק לא עובד, כמו פסח וסוכות – לא כולל חול המועד
2. מחירי נסיעה מיוחדת לכל מקום בארץ (מחיר רגיל)
מחירי נסיעה מיוחדת לשדה התעופה ואליו מחולקים לשניים אלו הם התעריפים עד לתאריך 31.12.2019.
עם מונה (לפי מצב התחלתי ותעריף לדקה או לק"מ):
| תעריף 1 (בסיס מרחק / זמן) | תעריף 2 (בסיס מרחק / זמן) | מחיר הסעה | |
|---|---|---|---|
| מצב התחלתי | 80 שניות / 538 מטרים | 35 שניות / 148 מטרים | 12.00 שקלים |
| פעימה עד 15 ק"מ | 11 שניות / 81 מטרים | 9 שניות / 64 מטרים | 0.3 שקלים |
| פעימה מעל 15 ק"מ | 11 שניות / 67 מטרים | 9 שניות / 54 מטרים | 0.3 שקלים |
בלי מונה (לפי מחיר מרבי לנסיעה – לכיוון אחד):
| ממקום / למקום | למקום / ממקום | תעריף 1 בשקלים | תעריף 2 ב-שקלים |
|---|---|---|---|
| נתב"ג | אלעד | 94 | 104 |
| נתב"ג | אום אל פחם | 439 | 532 |
| נתב"ג | אופקים | 488 | 593 |
| נתב"ג | אור יהודה | 68 | 73 |
| נתב"ג | אור עקיבא | 366 | 404 |
| נתב"ג | אילת | 1513 | 1865 |
| נתב"ג | אריאל | 228 | 271 |
| נתב"ג | אשדוד | 233 | 276 |
| נתב"ג | אשקליםון | 313 | 376 |
| נתב"ג | באר שבע | 483 | 587 |
| נתב"ג | בית שאן | 618 | 754 |
| נתב"ג | בית שמש | 192 | 226 |
| נתב"ג | בני ברק | 112 | 126 |
| נתב"ג | בקע אל ערבייה | 353 | 426 |
| נתב"ג | בת ים | 125 | 143 |
| נתב"ג | ביתר עילית | 327 | 393 |
| נתב"ג | גבעתיים | 116 | 132 |
| נתב"ג | דימונה | 667 | 815 |
| נתב"ג | הוד השרון | 116 | 132 |
| נתב"ג | הרצליה | 165 | 193 |
| נתב"ג | חדרה | 304 | 365 |
| נתב"ג | חולון | 112 | 126 |
| נתב"ג | חיפה | 524 | 637 |
| נתב"ג | טמרה | 622 | 760 |
| נתב"ג | טבריה | 698 | 854 |
| נתב"ג | טייבה | 228 | 271 |
| נתב"ג | טירה | 206 | 243 |
| נתב"ג | טירת הכרמל | 488 | 593 |
| נתב"ג | יבנה | 165 | 193 |
| נתב"ג | יהוד | 61 | 63 |
| נתב"ג | ירושלים | 259 | 310 |
| נתב"ג | כפר סבא | 134 | 154 |
| נתב"ג | כרמיאל | 694 | 849 |
| נתב"ג | לוד | 65 | 68 |
| נתב"ג | מגדל העמק | 564 | 687 |
| נתב"ג | מודיעין / מכבים | 130 | 149 |
| נתב"ג | מעלה אדומים | 300 | 360 |
| נתב"ג | מעלות תרחישא | 756 | 926 |
| נתב"ג | נהריה | 694 | 849 |
| נתב"ג | נס ציונה | 130 | 149 |
| נתב"ג | נצרת | 595 | 726 |
| נתב"ג | נצרת עילית | 591 | 721 |
| נתב"ג | נשר | 546 | 665 |
| נתב"ג | נתיבות | 421 | 510 |
| נתב"ג | נתניה | 259 | 310 |
| נתב"ג | סחנין | 653 | 799 |
| נתב"ג | עכו | 662 | 810 |
| נתב"ג | עפולה | 506 | 615 |
| נתב"ג | ערד | 609 | 743 |
| נתב"ג | עין גדי | 962 | 1182 |
| נתב"ג | עין גדי דרך 90 | 609 | 743 |
| נתב"ג | פתח תקווה | 94 | 104 |
| נתב"ג | צפת | 833 | 1021 |
| נתב"ג | קלנסווה | 282 | 337 |
| נתב"ג | קריית אונו | 89 | 99 |
| נתב"ג | קריית אתא | 573 | 699 |
| נתב"ג | קריית ביאליק | 591 | 571 |
| נתב"ג | קריית גת | 282 | 337 |
| נתב"ג | קריית ים | 586 | 715 |
| נתב"ג | קריית מוצקין | 568 | 693 |
| נתב"ג | קריית מלאכי | 219 | 260 |
| נתב"ג | קריית שמונה | 953 | 1171 |
| נתב"ג | ראש העין | 98 | 110 |
| נתב"ג | ראשון לציון | 112 | 126 |
| נתב"ג | רהט | 398 | 482 |
| נתב"ג | רחובות | 134 | 154 |
| נתב"ג | רמלה | 85 | 93 |
| נתב"ג | רמת גן | 112 | 126 |
| נתב"ג | רמת השרון | 152 | 176 |
| נתב"ג | רעננה | 170 | 199 |
| נתב"ג | שדרות | 276 | 454 |
| נתב"ג | שפרעם | 591 | 721 |
| נתב"ג | תל אביב | 134 | 154 |
| נתב"ג | מלונות ים המלח | 721 | 882 |
כמובן שהמחירים כוללים מס ערך מוסף (מע"מ) ואפשר לבקש חשבונית מס קבלה מהנהג. המחיר הוא לכיוון אחד (לא משנה מה המוצא ומה היעד).
3. תוספות על המחיר הרגיל
אם יש לכם מזוודה כבדה או שאתם הרבה נוסעים או צריכים לנסוע בכבישי אגרה תשלמו יותר לפי התעריפים הבאים:
- מחיר הגעה למקום המזמין – 4.80 שקלים עבור כל הזמנה של מונית.
- תוספת הסעה מנמל התעופה – 5.00 שקלים עבור כל התחלת נסיעה מבן גוריון.
- מזוודה או כבודה – 4.30 שקלים על כל מזוודה או כבודה. (מטען אחר – לא נמצא תחת פיקוח).
- נוסע מעבר ל-2 נוסעים – 4.80 שקלים על כל נוסע מעל גיל 5 שהוא מעבר ל-2 נוסעים.
- תשלום כביש 6 (חוצה ישראל) – בנוסף לתשלום עבור אגרת הכביש יש תוספת תשלום של 16.20 שקלים לכל המקטעים, למעט קטע 18 ששם התוספת היא 5.70 שקלים.
- הנתיב המהיר – בקטע ממחלף נמל תעופה בן גוריון עד מחלף קיבוץ גלויות בכביש ארצי מס' 1 תשולם עלות אגרה כמו שמופיעה על השלט, אלא אם כן הרכב פטור מהתשלום.
- נהרות הכרמל – ישולם המחיר של המקטע בתוספת של 9.80 שקלים למקטע או 19.70 שקלים לשני המקטעים.
- המתנה לנוסע – 90.70 שקלים על כל שעת המתנה. עבור רבע שעה או חלק ממנה ישולם תשלום של רבע שעה.
- הסעה מנמל תעופה שדה דב, נמל תעופה רמון או נמל תעופה חיפה – המחיר שנקבע בחלק זה בתוספת תשלום של 2.00 שקלים.
חשוב לציין, נהג מונית לא רשאי לקחת כסף על עגלת נכה. אולם, הוא רשאי לא להוביל יותר מעגלת נכים אחת.
איך כן חוסכים כסף בנסיעה במונית או לשדה התעופה או ממנו
קודם כול לא כדאי לנסוע במונית שמחכה לכם בשדה התעופה. הזמנת מונית באפליקציה כמו גט, יאנגו או אחרות יכולה לחסוך לכם כסף. לאחרונה יאנגו הודיעה שתוכלו לראות גם בדיוק כמה תשלמו.יאנגו תציג את מחיר הנסיעה
בבחירה בין מונה לבלי מונה ברוב הפעמים הנסיעה עם מונה זולה יותר, בעיקר משדה התעופה. אבל יש להתחשב בשעות היום ובפקקים. בררו, אולי לפעמים תקבלו הצעה משתלמת בלי מונה.
נסיעה עם עוד נוסעים. אומנם נסיעה עם יותר משני נוסעים מעלה את המחיר הכולל של הנסיעה אך יכולה להיות זולה יותר לאדם. באל על כבר הבינו את זה והשיקו אפליקציה לכל הנוסעים בכל חברות התעופה העוזרת להם למצוא נוסעים לאותו היעד, ולא רק מנתב"ג אלא גם מעוד שדות תעופה בעולם. קראו עוד: הכירו את טקסי פול – השירות של אל על שמוזיל לכם את המונית משדה התעופה
עצות נוספות: לתזמן מראש את הנסיעה כדי לא לאחר אליה, לשלב תחבורה ציבורית אחרת עם מונית, עשו הסכם עם הנהג של ההלוך שייקח אתכם גם בחזור. עדיין יקר? אולי באמת כדאי אוטובוס, רכבת או טרמפ.
הנסיעה במונית צפויה להתייקר- פעם שנייה השנה
המונית היקרה בעולם? איפה לא כדאי לכם לנסוע במונית
מעודכן ל-05/2019הדרך הכי טובה לעסק להתרחב היא לפנות לשווקים נוספים במדינות נוספות. אבל יש גם סיכונים, פערי מטבע, שפ,ה רגולציה שונה במדינות שונות. אז מה כדאי לעשות?
למדו את השווקים בחו"ל: זהו מי המתחרים שלכם ביצוא לחו"ל, מה רמת המחירים, מה הרגולציה. בחרו בשלב הראשון שוק עיקרי אחד בכמה שיותר אתרי מידע, כמו כמו אתר המינהל לסחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, אתר מכון היצוא ועוד. דרך נוספת היא השתתפות בתערוכות בחו"ל
תוכנית עסקית: : לאילו מדינות מיועד המוצר שלכם בשלב הראשון? מה תהיה השפעת הייצוא על כמות הייצור הנוכחית? ולאחר חישוב כל העלויות: האם זה בכלל כלכלי? תוכניות עסקיות מקטינות את הסיכון.
יש סיוע ליצואנים: בישראל קיימים לא מעט גורמים שיכולים לסייע לעסקים המשווקים בחו"ל – ומאודכדאי להיעזר בהם: מכון היצוא, מנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, החברה הממשלתית לביטוח סיכוני סחר חוץ, וכמובן – מקביליהם במדינות היעד.
שיטות התשלום הבטוחות: בת שיטת התשלום מושפעת גודלו היחסי של העסק הקונה לעומת העסק המוכר; אופי היחסים בן הצדדים סוג הסחורה; המצב הפוליטי וחוקים ותקנות. המטרה של כל אלה היא לבחור באמצעי התשלום הבטוח ביותר, שלא יחשוף את העסק המייצא לסיכונים פיננסיים או תרגילי עוקץ. עדיף לבחור יותר משיטת תשלום אחת.
כדאי לאתר מפיצים: נסו לאתר מפיצים שמכירים את התחום שבו אתם עוסקים ואל תשכחו לבטא כל הסכמה בכתב.
חפשו שותפים מבפנים: שותפים עסקיים יורידו מכם חלק מהאחריות, ייסייעו מבחינה כלכלית. תנו עדיפות לשותף עסקי עם ניסיון מסוים ביצוא ובעיקר בשוק היעד ןההצלחה תגדל. אז בהצלחה
מעודכן ל-06/2019האם כדאי לקחת יועץ משכנתא? יש יועצים ששווים כל שקל, ויש יעצים שלא שווים שקל – איך בוחרים?
אתם עומדים לרכוש דירה וצריכים לקחת משכנתא – האם כדאי לכם לקחת יועץ משכנתא?
כמו כל דבר זה עניין של עלות מול תועלת. ייעוץ משכנתא עולה לכם כסף – כמה אלפים טובים, ולרוב יש לייעוץ תועלת גדולה. אבל התועלת הזו תלויה ביועץ עצמו – יש יועצים ששווים כל שקל שהם מקבלים, ויש יועצים שלא שווים שקל אחד. מעבר לכך, יש שאלה חשובה – האם לא יכולתם לעשות זאת לבד?
ובכן, על פי השטח, מסתבר שהרבה אנשים לא יכולים ולא יודעים לקחת משכנתא בלי יועץ משכנתא. היתרונות ברורים.
זה חוסך התרוצצות בין בנקים ועריכת סקרי שוק.
זה חוסך את הצורך להתעמק בחישובים מימוניים.
היועץ גם לוקח על עצמו את הבירוקרטיה וארגון מסמכים וחומרים.
והכי חשוב – היועץ חוסך לכם (במקרים רבים) הרבה כסף – יועץ משכנתא טוב ישיג לכם ריביות טובות לתמהיל שמתאים לכם.
וחשוב להדגיש – לקיחת משכנתא כיום זה לא רק עניין של ריביות. זו בחירה נכונה בין מסלולים שונים – מסלולים בריבית קבועה לצד מסלולים בריבית משתנה, כך שהמשכנתא תהיה מגוונת וגמישה – שיהיה ניתן לשנות אותה לאורך הדרך.
תפקיד חשוב של יועץ המשכנתאות הוא בהתמודדות מול הבנקים. יועץ המשכנתא הוא יועץ אובייקטיבי – הוא אמור לדאוג רק לכם. מנגד, היועצים בבנקים מקצועיים ככל שיהיו, צריכים לספק גם את הבנק והם מוטים למסלולים שהבנק מעוניין לשווק.
אז מצד אחד – יש ערך ליועץ (הנה המדריך המלא על יועצי משכנתא) , ומצד שני – יעוץ משכנתא הוא לא חובה – אתם יכולים לקרוא הדרכה ברשת – באתר שלנו, באתר של ערוץ 20, באתר של הבנקים ועוד.
ואם אתם בוחרים יועץ, אז צריך להיזהר. יש יועצים שלא באמת תורמים ללקוח, צריך לבחור יועץ משכנתא מנוסה, מקצועי ועם המלצות.
תבדקו את הניסיון של היועץ; תקבלו המלצות מלקוחות קודמים שהוא טיפל בהם; תשאלו מה הוא באמת סיפק ללקוחות – ריביות נמוכות? עזרה מלאה בתהליך? הסברים שוטפים בכל שלב ושלב?
ולסיכום –
אין מסקנה מוחצת. זה תלוי בכם – האם אתם רוצים ומסוגלים ללמוד איך לוקחים משכנתא. זה לא מסובך מאוד אבל גם לא פשוט מאוד, ולכן רבים מבקשים עזרה וזה כמובן בסדר גמור – עזרה מיוע היא מבורכת, כל עוד בחרתם את יועץ מנוסה, מקצועי עם המלצות.
בהצלחה
מדריך משכנתא – כל מה שצריך לדעת!
מעודכן ל-05/2019
בשופרסל טראוול אולי תמצאו דיל משתלם ואולי לא
שופרסל לא מסתפקת רק בתחום קמעונאות המזון. ומלבד BE בתחום הפארם היא גם פועלת בתחום התיירות. שופרסל הקימה אתר תיירות ייעודי ביחד עם גוליבר במחירים נוחים שנקרא בשם שופרסל Travel (טרוול). שופרסל נכנסה לשוק התיירות התחרותי שבו פועלים שחקנים רבים – שחקנים ישראליים ועולמיים גדולים כמו איסתא, גוליבר, בוקינג, אשת תורס, Hotels.com ועוד.
מה תוכלו להזמין בשופרסל טראוול?
אתר שופרסל טראוול מזכיר למדי את אתר האינטרנט של החברה השותפה גוליבר תיירות, גם שם תוכלו להזמין חבילות נופש מוזלות (חופשה בארץ ובחו"ל), מלונות וכן טיסות זולות:
- טיסות בארץ – לאילת.
- טיסות לחוץ לארץ – למגוון יעדים בעולם, אירופה, אמריקה, אסיה, אפריקה ואוסטרליה.
- חבילות נופש בחו"ל – חופשה משולבת טיסות וכן מלונות במגוון יעדים.
- מלונות בארץ – חופשות באילת ו- ים המלח.
מה שופרסל טראוול נותן לי
אתר שופרסל תיירות מציע שלל הטבות לחברי מועדון שופרסל וגם הטבות למי שאינו חבר מועדון, אך פחות. ההטבה הראשונית היא המחירים התחרותיים לעתים אך נמוכים יותר מהמקור, החברה השותפה גוליבר.
הטבה מהותית היא הקאשבק על כל עסקת הזמנה בסך 3% – כלומר החזר כסף לכל מי שמזמין חופשה באתר. ההטבה מוגבלת עד סכום החזר של 495 שקלים לכל עסקה. לדוגמה, צרכן שמזמין טיסה בסך 300 שקלים באתר, מקבל החזר של 9 שקלים – את סכום הכסף הזה מקבלים לקוחות מועדון שופרסל בלבד.
בנסוף לאחר רכישה תוכלו לקבל החזר לרכישה נוספת באתר.
לבסוף, שופרסל מציעה גם ביטוח ביטול נסיעות עד 12 שעות לפני היציאה שניתן לכל לקוח שהוא מועדון שופרסל עם כרטיס אשראי של כאל (ויזה CAL). הביטוח ניתן ללא עלות נוספת, הוא ניתן על ידי חברת הפניקס והוא מקנה החזר כספי של 80% מערך העסקה כולה.
האם שופרסל טראוול כדאית במחירים
בתחום התיירות בארץ, על שלושה לילות לזוג פלוס ארוחת בוקר אכן שופרסל טראוול הציגה מחירים נמוכים יותר ממתחרותיה, 1900 שקל לעומת סכומים דומים בגוליבר, רמי לוי ודקה 90, שבכולן בערך המחיר סובב סביב 2060. בטיסות לחו"ל לעומת זאת הציגה מחירים גבוהים לעומת מתחרותיה, כ-240 דולר טיסת הלוך חזור ושוב לפראג לעומת 216 דולר אצל רמי לוי וכ-230 דולר בדקה 90 ובאתר אל על.
אם ללמוד מהנתונים המעטים הללו, נראה שיש לעתים לשופרסל טראוול דילים משלתמים עם העדפה למלונות בארץ שאיתם קל לה יותר לעשות עסקים. אבל זה לא אומר שצריך להפסיק להשוות מחירים. מדובר בעוד כלי שבו אולי תמצאו דיל משתלם ואולי לא.
פקקים בדרך לשדה רמון, הנוסעים מפספסים טיסות מאילת בחזרה
הודעה לטסי איזי ג'ט: פחות טיסות ישירות מתל אביב לבריטניה
רשת מלונות קפסולות תקום בת"א עם חדרים 2 על 2 מ"ר, ליחידים, ובזול
מעודכן ל-12/2022
משכורת 13 משמעותה חודש נוסף שבו מקבלים משכורת. מכאן 13, החודש ה-13. היא ניתנת כבונוס או כהטבה לעובדים במקומות עבודה שונים. אבל יש לה תנאים – המעסיק לא נותן לכם סתם כך בונוסים, אתם צריכים לעמוד ביעדים – או אישיים או יעדים של החברה כולה, או של המחלקה שבה אתם עובדים.
הזכאות לתשלום משכורת 13 אינה קבועה בדיני העבודה, והיא ניתנת בחוזה עבודה אישי, הסכם קיבוצי, צו הרחבה, או נוהג במקום העבודה. זה נוהג שהתחיל אצל עובדי המדינה ועבר גם למגזר הפרטי ככלי מיקוח של עובדים מבוקשים.
תוכן עניינים; ניתן להקליק על הקישור הרלבנטי
מי זכאי למשכורת 13
משכורת 13 כאמור אינה ניתנת מכורח החוק והיא הזכות הניתנת מכורח הסכמים או נוהג.
אלו הדרכים שבהן מקבלים משכורת 13:
הסכם קיבוצי
הסכם בין מעסיק לבין ארגון מעסיקים או עובדים במקום העבודה. אם יש ועד עובדים חזק, הוא דורש מהמעסיק הטבות ותנאים נוספים במקום העבודה ולעיתים אחת הדרישות היא מענק שנתי או בשמו הנוסף, משכורת 13. אפשר לבדוק את זכאותכם במאגר ההסכמים הקיבוציים.
חוזה עבודה אישי
כאמור לעובד יש כוח מיקוח – נפוץ בענף ההייטק – ובמקרים נוספים שבהם מעסיק חותם על הסכם עבודה אישי עם העובד, הוא יכול לדרוש משכורת 13 כחלק מהמשא ומתן על תנאי ההעסקה.
צו הרחבה
אם יש הסכם קיבוצי – הנפוץ אצל עובדי המדינה – שר העבודה יכול להחיל אותו על כלל העובדים או על ענף מסוים. וכך גם משכורת 13.
נוהג
ייתכן שיש במקום העבודה נוהג שאינו כלול בהסכם או בצו לקבלת משכורת 13. יש לברר עם המעסיק.
מתי מקבלים משכורת 13
משכורת 13 מקבלים פעם בשנה לבחירת המעסיק ולפי ההסכם. נהוג לרוב לתת אותה באחד החגים – ראש השנה או פסח.
האם משכורת 13 יכולה להיחשב בשכר המינימום
מעסיק אינו יכול לטעון שכיוון ששילם משכורת 13 במצטבר שילם כבר את שכר המינימום. יש להקפיד לשלם את שכר המינימום מדי חודש בחודשו. משכורת 13 היא כאמור בונוס הניתן מכורח הסכם או צו.
פיצויים ופנסיה
הרכיב של משכורת 13 אינו כלול לצורך חישוב מתן פיצויים או פנסיה. אלא אם כן צוין מפורשות בהסכם שיינתן פיצוי על רכיב משכורת 13
מס הכנסה, ביטוח בריאות וביטוח לאומי
בחודש קבלת המשכורת יחושב רכיב משכורת 13 לצורכי מס אלא שהעובד יוכל לבקש החזר אם המס גדול מדי ואינו משקף את תנאי העסקתו לצורך מס. ביטוח בריאות וביטוח לאומי משלמים על פי השיעור הרגיל של שכירים.
איפה מקבלים משכורת 13
המגזרים הנפוצים שמקבלים בהם משכורת 13 הם צה"ל וענף הבנקאות. לאחרונה גם סוהרים ושוטרים קצינים. אך לא כל עובד מדינה מקבל משכורת 13, למשל מורים ואחיות אינם מקבלים. כמו כן הוצע שמורים מצטיינים יקבלו משכורת 13. חושבים שזה בונוס משתלם? יש מקומות שבהם מקבלים משכורת 14.
המשמעות של משכורת 13?
מבחינה כספית משכורת 13 היא בעצם תוספת שכר של בין 5% ל-8.3%. במשכורת 13 לרוב ניתנת המשכורת בלי תוספות ועדכונים (למשל בלי עמלות אם מרכיב השכר שלכם בנוי גם מעמלות), ואז בעצם השכר נמוך מהשכר הממוצע ב-12 החודשים האחרונים, ועדיין זו הטבה משמעותית. אם (וזה יחסית נדיר) השכר במשכורת 13 זהה לחלוטין לשכר בחודשים קודמים אז מדובר בהטבה של 8.3% לשכר השוטף, לרוב זה כאמור פחות – מעל 5% ועד 8.3%.
מהו טופס 135 – החזר מס לשכיר שאינו ממלא דוח שנתי
טופס 1301 – דוח אישי שנתי למס הכנסה; מי צריך להגיש? איך מגישים?
בעל עסק? דע את חובותיך ואת זכויותיהם של העובדים שלך
למרות תשואות חסר משמעותיות, בלאומי שוקי הון אומרים שאין סיבה טובה לכך ותולים את האשם בעיתוי השנה של פסח באפריל. מחכים לרבעון השני
אומי שוקי הון מפרסם את הסקירה שלו בעקבות דוחות שופרסל . גיל דטנר מאומי אומר שלמרות תוצאות שהיו מתחת לצפי שלהם, וירידה של 16% ברווח הנקי, לדעתם מדובר בתוצאות סבירות לחלוטין בהתחשב בעיתוי החג השנה. הסיבה לרווח התפעולי הנמוך מהצפי הייתה הפסד של 16 מיליון שקל ברבעון ב-BE, וגם הוצאות המימון ברבעון שהיו גבוהות באופן חריג.
בתחום קמעונאות מזון, אומר דטנר, המכירות היו בהתאם לצפי , וירדו ב- 1.4% בהשוואה לרבעון המקביל. המכירות בחנויות הזהות ירדו ב- 3.8%. כמובן שהרבעון הראשון היה חלש במיוחד בשל עיתוי חג הפסח. שיעור האונליין מסך המכירות ברבעון עמד על 16%, בהשוואה ל-13.6% ברבעון המקביל ו-15.1% ברבעון הקודם. הנתח של המותג הפרטי עמד על 25.1%, בהשוואה ל-23.8% ברבעון המקביל.
דטנר מסביר: אם נניח שהמגזר הוא המסביר העיקרי לרווחיות הגולמית, אזי השיפור מ-26.8% ל-27.3% ברבעון מעיד על סביבה עסקית חזקה. שיעור הרווח התפעולי של המגזר בנטרול מועדון הלקוחות עמד על 3% בהשוואה לשיעור של 3% ברבעון המקביל. כמובן שהירידה במכירות למ"ר השפיעה לרעה על הרווחיות ברבעון, ולכן השגת שיעור של 3% היא תוצאה נאה, במיוחד כאשר הרווחיות ברבעון הרביעי הייתה נמוכה במיוחד והעלתה חששות בקרב השוק.
על מגזר פיננסים, אומר דטנר, המכירות עמדו על 19 מיליון שקל בהשוואה ל-21 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה שלדעתם מוסברת על ידי עיתוי החג. שיעור הרווחיות התפעולית עמדה על 47.4%. הרבעון המקביל לא רלוונטי במקרה הזה מאחרשמדובר ברבעון שבו הושק כרטיס האשראי החדש.
על BE המכירות עלו -16% עקב גידול בשטחי המסחר. ההכנסות למ"ר קטנו ב-6.9%, כתוצאות מעיתוי החג ופתיחת סניפים חדשים. יש לציין לחיוב כי, למרות העונתיות השלילית המכירות בחנויות הזהות גדלו ב-1.4%. ההפסד התפעולי ברבעון עמד על 16 מיליון שקל. מדובר בהפסד גדול מהצפוי, מה שגם יוביל להורדת תחזית הרווח עבור 2019. ועם זאת, איננו חושבים כי זה נכון לשפוט את תוצאות המגזר בנקודה זו. מדובר ברשת בתהליכי השקה וצמיחה מואצת, בשוק עם מתחרה חזק ולכן יש לצפות ללידה מאתגרת. השאלה היותר נכונה היא האם זו תהיה לידה מוצלחת, ולדעתם התשובה היא כן. לשופרסל יש את כל הכלים להפוך את BEלרשת משגשגת – גודל, לוגיסטיקה, מותג פרטי, ופלטפורמה מקוונת.
על פספוס התחזית לרווח הנקי הוא אומר שהסיבה הוצאות מימון חריגות.
בשורה התחתונה, מתחילת השנה רשתות המזון נמצאות בתשואת חסר משמעותית בהשוואה לשוק, אך אין סיבה טובה טובה לכך. עיתוי פסח השנה מכניס המון רעש שלילי למספרים, אבל ממה שרואים ברווחיות הגולמית של הרשתות, כמו גם בנתונים של השליש הראשון, מדובר בסביבה עסקית חיובית. כנראה שנצטרך להמתין לרבעון השני לקבל מהדוחות את זריקת העידוד המתבקשת, ולכן נראה לנו כי העת הנוכחית הינה עיתוי טוב להיחשף לסקטור.
לאומי על שופרסל: תוצאות חלשות. אבל זו לא סיבה לדאגה
בשורה התחתונה היה גידול של 50% ברווח הנקי :5 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של 1 מיליון שקל ברבעון המקביל
קבוצת ברן מפרסמת את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2019 ומדווחת על צמיחה בהכנסות והמשך מגמת השיפור ברווחיות וברווח. ברן צפויה להכיר בהכנסות מפרויקט הולכת המים באתיופיה גם לאורך הרבעונים הקרובים עד השלמתו המתוכננת בסוף 2019 ובהיקף סופי מתוכנן של מעל 90 מיליון דולר. בד בבד, ממשיכה ברן להתמקד בהשגת פרויקטים, בדגש על פיתוח וקידום הזדמנויות שהחלו בכמה מדינות באפריקה עם חתימתם של ארבעה מזכרי הבנות לפרויקטים בסדרי גודל של עשרות מיליוני דולרים ועד כדי מאות מיליוני דולרים, לצד המשך הורדת עלויות מנהליות שוטפות אשר עומדים בבסיס חזרת החברה לרווח נקי מאז תחילת 2017.
ברן פרעה לאחרונה במלואו את התשלום ראשון של אג"ח החברה (סדרה ב'), בהיקף של 15 מיליון שקל, ובתוספת כ- 2.5 מיליון שקל ריבית. התשלום בוצע ממקורותיה העצמיים של החברה.
בעלי השליטה בברן מסרו לחברה התחייבויות למתווה הזרמת מזומנים אופציונאלי לחברה בסך של 35 מיליון שקל, במסגרת הנפקת זכויות או הלוואה, וזאת מתוך הבעת אמון, רצון לסייע לחברה לממש את תוכניותיה וצבר ההזמנות ולעמוד בכל התחייבויותיה.
החברה רשמה צמיחה של כ-10% בהכנסות:2 מיליון שקל בהשוואה ל-96.7 מיליון שקל ברבעון המקביל הודות לגידול בהכנסות ברן אינטרנשיונל. כמו כן הציגה גידול של 20.4% ברווח הגולמי:4 מיליון שקל, כ-19% מסך ההכנסות, בהשוואה ל-16.9 מיליון שקל, כ-18% מסך ההכנסות, ברבעון המקביל.
ברווח התפעולי נרשם זינוק של 275% 5 מיליון שקל, כ-7% מסך ההכנסות, בהשוואה ל-2 מיליון שקל, כ-2% מסך ההכנסות, ברבעון המקביל. השיפור החד ברווחיות התפעולית מקורו בין השאר בהמשך מגמת צמצום העלויות וירידה בשיעור הוצאות ההנהלה וכלליות, אשר ירד לשיעור של 12.3% מסך ההכנסות, שהינו הנמוך ביותר מאז החלה החברה בנקיטת צעדי ההתייעלות ב-2015.
בשורה התחתונה היה גידול של 50% ברווח הנקי :5 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של 1 מיליון שקל ברבעון המקביל, וזאת חרף הוצאות מימון חריגות הרבעון בהיקף של 4.2 מיליון שקל – ושכמחציתן כתוצאה מהפרשי שער בסכום חריג ברבעון, בהשפעה מאזנית בלבד (ללא השפעה תזרימית).
ההון העצמי של החברה נכון לסוף הרבעון הראשון 2019 הסתכם ב-83.8 מיליון שקל, 26% מסך המאזן.
קבוצת ברן הינה ספקית בינלאומית של פתרונות הנדסה, תשתיות וטכנולוגיה הפועלת בישראל ובחו"ל. החברה מתמחה בתחומי התכנון ההנדסי, ניהול והקמה של פרויקטים מורכבים בתחום התשתיות, ההנדסה והתעשייה.שנים הקרובות, והיא מעסיקה כ-800 עובדים, כולל עובדי החברות בחו"ל.
ברן מתאוששת – רווח של 17 מיליון ב-2017; בוחנת משקיעים!
הרווח הנקי של רוטשטיין נדל"ן ברבעון הראשון של שנת 2019 טיפס לכ-7.2 מיליון שקלים (מתוכו כ-5.1 מיליון שקלים מיוחס לבעלי המניות), בהשוואה לרווח נקי בסך של כ-2.6 מיליון שקלים (מתוכו כ-1.8 מיליון שקלים מיוחס לבעלי המניות) ברבעון המקביל אשתקד.
חברת רוטשטיין נדל", חברה לייזום ובנייה למגורים, דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2019 המלמדות על גידול במכירות, צמיחה בהכנסות, שיפור בשיעור הרווח הגולמי ועלייה חדה ברווח הנקי.
ההכנסות ברבעון הראשון של שנת 2019 צמחו בכ-32% לכ-84.3 מיליון שקלים, בהשוואה לכ-63.9 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה מהתקדמות קצב ביצוע הפרויקטים למגורים, בדגש על פרויקט באר יעקב שלב ה', לצד גידול בהיקפי המכירות של החברה.
הרווח הגולמי ברבעון הראשון של שנת 2019 טיפס לכ-20.3 מיליון שקלים, לעומת רווח גולמי בסך של כ-12.3 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד.
שיעור הרווח הגולמי ברבעון הראשון של שנת 2019 עמד על כ-24.1%, בהשוואה לכ-24.7% ברבעון הקודם ובהשוואה לכ-19.3% ברבעון המקביל אשתקד. השינוי בשיעור הרווח הגולמי נובע מהשוני בתמהיל הפרויקטים שבביצוע.
הרווח התפעולי ברבעון הראשון של שנת 2019 הוכפל לכ-12.8 מיליון שקלים, בהשוואה לכ-5.8 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח התפעולי נבעה בעיקר מהגידול האמור ברווח הגולמי, בניכוי הגידול בהוצאות מכירה ושיווק בעיקר בגין פרסום פרויקטים חדשים שהחברה החלה בשיווקם.
הוצאות המימון, נטו ברבעון הראשון של שנת 2019 הסתכמו בכ-2.7 מיליון שקלים, בדומה להוצאות המימון, נטו ברבעון המקביל אשתקד שהסתכמו בכ-2.8 מיליון שקלים.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי של רוטשטיין נדל"ן ברבעון הראשון של שנת 2019 טיפס לכ-7.2 מיליון שקלים (מתוכו כ-5.1 מיליון שקלים מיוחס לבעלי המניות), בהשוואה לרווח נקי בסך של כ-2.6 מיליון שקלים (מתוכו כ-1.8 מיליון שקלים מיוחס לבעלי המניות) ברבעון המקביל אשתקד.
48 יחידות דיור לעומת 34 יחידות דיור ברבעון הקודם
במהלך הרבעון הראשון של שנת 2019 מכרה החברה יחידות דיור בהיקף גבוה יותר מהיקף המכירות ברבעון המקביל אשתקד. במהלך הרבעון הראשון של שנת 2019 מכרה החברה 48 יחידות דיור (חלק החברה), בהשוואה למכירת 34 יחידות דיור (חלק החברה) ברבעון המקביל אשתקד.
מתחילת חודש אפריל השנה ועד תאריך חתימת הדוחות מכרה החברה 22 יחידות דיור נוספות.
נכון להיום לחברה (כולל חלק בעלי הקרקע) כ-965 יחידות דיור המצויות בביצוע ו/או בשיווק. חלק החברה הינו כ-662 יח"ד, מתוכו נמכרו כ-476 יח"ד בתמורה כספית של כ-709 מיליון שקלים.
בנוסף, לחברה עתודות קרקע בתכנון להקמת כ- 4,300 יחידות דיור, חלק החברה מתוכו הינו כ-2,164 יחידות דיור, לצד זכויות קרקע לבניית כ-21,900 מ"ר מסחר ומשרדים (חלק החברה). בנוסף, לחברה זרוע התחדשות עירונית, הפועלת באמצעות חברת "אנשי העיר", עם 13 פרויקטים שונים בתל אביב בהיקף של 72 יחידות דיור (חלק החברה).
נכון להיום 2019, הון החברה הינו כ-126 מיליון שקלים (מתוכו, כ-112 מיליון שקלים מיוחס לבעלי המניות). יחס הון עצמי למאזן, בנטרול מקדמות מרוכשי דירות והתחייבויות בגין עסקאות קומבינציה, בשיעור של כ-21%.
רוטשטיין: גיוס חוב של 62 מיליון שקל מהמוסדיים
רוטשטיין – עלייה של 22% בהכנסות ממכירת דירות ל-91 מ' שקל; הרווח ירד ב-50% ל-4.3 מיליון שקל