תביעה ייצוגיתאושרה נגד חברת פנגו – אפליקציה לתשלום על החניה. התובעים טוענים כי פנגו גובה עמלת יתר של 40 אגורות מצרכנים שמשלמים באמצעות האפליקציה ו־50 אגורות מצרכנים אשר משלמים על החניה במסרון,  זאת בעוד צרכנים המתקשרים לפנגו ומשלמים דרך הטלפון, אינם נדרשים לתוספת עמלה.

התביעה הוגשה ב־2015 על ידי איתי ארליכמן שיוצג על ידי עו”ד גלעד מרקמן ודוד שוורצבאום.  עבור הייצוגית פנגו חויבה בתשלום הוצאות שכר טרחת עו”ד בגובה 58.5 אלף שקל. מי שיכול ליהנות מתוצאות התביעה אם תצלח הוא: “כל אדם אשר שילם למשיבה עמלה תמורת תשלום אגרת חניה באמצעות שימוש באפליקציה של פנגו, החל מיום 1 בינואר 2011 ועד להפסקת גביית העמלה או מתן החלטת בית המשפט בנוגע לתביעה”.

בכתב התביעה נכתב כי “גביית העמלה מהווה הפרה של התחייבויות המשיבה במכרז לפיהן, לא תיגבה תמורה כלשהי מעבר לעמלה המשולמת לה על ידי הרשויות המקומיות”.

עוד נכתב בתביעה כי “אין מחלוקת עובדתית, שגביית תשלום נוסף עבור הפעלת חניה באמצעות אפליקציה מביאה לכך שסך התשלום הכולל חורג משיעור האגרה, שנקבע על ידי הרשויות המקומיות הרלוונטיות”.

פנגו מצדה טענה כי גביית התשלום עבור הודעות ה- SMS בוצעה על ידי חברת הסלולר והסכום שולשל לכיסה של חברת הסלולר.

לאחרונה אפליקציית פאנגו הואשמה בכתבה במאקו כי אינה  מדווחת על שירותים בתשלום דרך השירות 'זזתי'. אז הגיבה פאנגו:

"שירות זזתי, הינו שירות שמוצע כחלק מחבילת פנגו סימפל יחד עם מגוון רחב של שירותי ערך לנהגים והם יכולים להצטרף אליו בשיחה עם נציג או באמצעות האפליקציה. כל לקוח שמצטרף לשירות מקבל בדואר האלקטרוני פרטים מלאים של סיכום העסקה. המנויים על פנגו סימפל מביעים שביעות רצון גבוהה וחוסכים כסף רב במצבים שבהם לא מופסקת החניה על ידי הנהג עם חזרתו לרכב. החיוב לשירות פנגו סימפל תלוי במספר כלי הרכב הרשומים בחשבון, כך שכל רכב שרשום לשירות משלם דמי מנוי חודשיים. נדגיש שכל החיובים במסגרת מנוי פנגו מוצגים בצורה שקופה וברורה לנהגים, הן באמצעות האפליקציה שמאפשרת לראות את החיובים והן במסגרת פירוט חיובים שנשלח אל הדואר האלקטרוני של הלקוחות. כמובן שגם בעת ההצטרפות לשירות פנגו, וגם לאחר מכן, יכול כל לקוח לבחור במסלול הבסיסי ללא עלות חודשית ובלי התועלות של שירות זה".

לא רק חניה: פנגו תציע ביטוח רכב

פנגו מרחיבה את השירותים – כבר לא רק חניה בתשלום

סאגה  הישראלית השיקה אתמול מטבע דיגיטלי חדש. שם המטבע, SGA, והוא יונפק רק לפי הביקוש בשוק.  בניגוד למטבעות דיגיטליים אחרים, סאגה פיתחה שיטה בנקאית שמנטרת את הבעיות בשוק  המטבעות הדיגיטליים לפי החברה:

״אנחנו משתמשים במודל של בנקאות מרכזית כדי לפתור שתיים מהבעיות הגדולות ביותר של תחום המטבעות הדיגיטליים: תנודתיות והלבנת הון״’ אמר בתקשורת עידו שדה מן, מייסד ויו״ר סאגה. בהתאם SGA יפעל כמטבע שמוצמד לסל המטבעות SDR — שכולל את הין, היורו, היאון, הפאונד והדולר.

ההצמדה למטבעות אלו אמורה למנוע תנדותיות גבוהה, כמו בימים שבהם  הדולר היה צמוד לזהב. כיום כדי למנוע תנודתיות רבה הבנקים שולטים בעיקר בהיצע הכסף.

“בשלב הראשוני ההצמדה של המטבע החדש לסל היא של 100%, אבל ככל שיהיו יותר מטבעות בשוק היחס יתחיל לרדת”. אמר שדה מן, “תאגיד לא צריך שתהיה לו שליטה על מטבע. האחריות הראשונה של תאגיד היא בהכרח לבעלי המניות שלו ואלה לא אותם אנשים שמחזיקים במטבע”. זאת בניגוד מטבע המתוכנן של פייסבוק, ליברה, שבו אמורות להיות רזרבות.

״הריבון אצלנו הוא מחזיק המטבע. אנחנו והמשקיעים שלנו מחזיקים טוקן שני שנקרא SGN שניתן להמרה ל־SGA כתלות בגודל הכלכלה. ה־SGN חסום להמרה עד פי 15, כדי לוודא שמי שמימן את ההתחלה של סאגה לא שולט בה״.

שדה מן מדבר בהקשר של SGA על יציבות ומתינות: “הקמנו בנק מרכזי וזה מספיק יומרני, אבל אין לנו כוונה להיות מערכת תשלומים. אנחנו רוצים לפתור את הנושא של הנפקת מטבעות בצורה שמבחינה מוניטרית מצמצת תנודתיות. נחבור לכל אלה שפותרים בעיות אחרות”.

על השימוש במטבע החדש ביחס לשקל הוא אומר: ״השקל ומטבעות מדינה אחרים נועדו לשימוש בכלכלה המקומית, אבל אזרחים היום חשופים הרבה יותר לשווקים בינלאומיים. המטרה היא להשתמש במטבע שלנו בשלב ראשון כמחסן ערך, והמודל שלנו לא מעודד קנייה ומכירה מהירה. זה מודל שמעודד צמיחה איטית״.

צוות היועצים של סאגה כולל רשימה מכובדת של כלכלנים מכובדים, ובהם פרופ' מיירון שולס הקנדי, חתן פרס נובל לכלכלה; פרופ' יעקב פרנקל, נגיד בנק ישראל לשעבר – שבסוף החודש יפרוש מתפקידו כיו"ר JPMorgan Chase International, החברה הבינלאומית של בנק ג'יי פי מורגן האמריקאי; ופרופ' דן גלאי, מהכלכלנים הראשונים שהציעו את הרעיון של "מדד פחד" (VIX) לתנודתיות בשוק ההון.

השקת המטבע "היציב" (stablecoin) של סאגה היא המשך של מיזם בלוקצ'יין, שהוקם בתחילת 2017 על ידי עידו שדה-מן ושותפו משה חוגג, בעלי מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים. חוגג, מייסד שותף ויו"ר קרן ההון סיכון סינגולריטים, מעורב בשנים האחרונות בלא מעט מיזמי בלוקצ'יין וקריפטו, ואף ניהל בעצמו שניים מהסטארט-אפים שהקים, Sirin Labs ו-Stox. שדה-מן, המכהן כיו"ר סאגה, היה בעבר שותף מייסד בקרן סינגולריטים ומנהל תפעול ב-Mobli, סטארט-אפ קודם של חוגג.

מטבעות דיגיטליים – זהירות מפריצות; פריצת ענק בזירת המסחר Coincheck

בלוקצ'יין – מהפכה במטבעות הדיגיטליים; מה זה? איך זה צפוי להשפיע עלינו? ומה מחיר הביטקוין?

 

 

מעודכן ל-12/2019

אתר careerexplorer הוא אתר שחוקר קריירות מכמה היבטים, התאמה אישית, משכורות, סיפוק מהעבודה, צמיחה בתחום, דרישות השכלה ועוד. אחד המדדים שהוא בודק הוא שיעורי תעסוקה תוך יכולת לבדוק גם תארים נדרשים. האתר אומנם נכון לארצות הברית, אך מקצועות רבים הם אוניברסליים ודרושים גם בישראל.

בארצות הברית התואר שבו יש הכי הרבה תעסוקה הוא אקטואריה – – שימוש במדע ובסטטיסטיקה לבעיות חברתיות ונפוץ בעיקר בתחום הביטוח והפיננסים. המשכורת היא 62 אלף דולר בשנה ושיעור התעסוקה 89%, עם זאת סיפוק מהעבודה הוא ממוצע: 3 מתוך 5..

אחריו עם שכר של 60 אלף דולר בשנה מהנדסי מחשבים  עם 88% שיעור תעסוקה, עם מעט יותר סיפוק 3.3 מתוך 5. במקום השלישי בארצות הברית בשכר הרבה יותר נמוך, 30 אלף דולר בשנה, הוראה,  אך עם שיעור תעסוקה של 88%. עם זאת הסיפוק מהעבודה הוא 2.8 בלבד מתוך חמש.

במקום הרביעי הנדסת חומרים, העוסקת בגילוי ובעיצוב חומרים חדשים, שם שיעור התעסוקה הוא 87% והמשכורת 60 אלף דולר בשנה. גם כאן הסיפוק מהעבודה ממוצע 3.1. במקום החמישי בוטניקה, כיום התחום עוסק המון בהיבטים טכנולוגיים כמו הנדסה גנטית והנדסת קרקע, בארצות הברית המשכורת  היא 37 אלף דולר בשנה  ושיעור התעסוקה שם 86%. הסיפוק 3.2.

אחרי בוטניקה הנדסה כימית עם שכר של 65 אלף שקל בשנה וכן שיעור תעסוקה של 86%. הסיפוק מהעבודה ממוצע: 3.  במקום השביעי הנדסת נפט, שפחות רלוונטית לישראל חסרת הנפט, אבל למי ששוקל ללמוד בארצות הברית השכר הממוצע גבוה מאוד 110 אלף שקל בשנה. במקום השמיני מהנדסי חשמל עם 60 אלף דולר בשנה ו-86% שיעור תעסוקה. אחריהם מהנדסי מכונות עם 85% שיעור תעסוקה וגם 60 אלף דולר בשנה. סוגרים את העשירייה מהנדסי אווירונוטאיקה גם עם 85% תעסוקה  ו-60 אלף דולר בשנה. להם הסיפוק הגבוה מהעבודה בעשירייה הראשונה: 3.5. תחומים שאינם הנדסה הנמצאים במקומות גבוהים הם חינוך, בעיקר מורים בבית ספר יסודי ופסיכולוגיים חינוכיים עם 80% תעסוקה.

פחות גברים מסיימים תארים

מה התארים הכי משתלמים ששווים את ההשקעה

 

מעודכן ל-08/2022

עומדים לעשות ביטוח? כך תעשו את זה נכון ובקלות, צעד אחר צעד:

שלב הבדיקה – אילו ביטוחים כבר יש לכם?

רכישת פוליסת ביטוח נועדה לשפר את הביטחון הכלכלי של המבוטח ושל בני המש/פחה שלו. יחד עם זאת, תשלומי הפרמיות על הביטוחים יכולים להצטבר לסכומים משמעותיים. על מנת להימנע מכפל תשלומים, שזה אומר גם תשלומים מיותרים, חשוב לבדוק אילו ביטוחים כבר יש ברשותכם לפני שרוכשים פוליסת ביטוח חדשה. למשל, אם לקחתם משכנתה והבנק חייב אתכם לעשות ביטוח מבנה, לא בטוח שאתם צריכים עוד אחד. תוכלו לבדוק זאת מול סוכן הביטוח שלכם, במכתבים שקיבלתם מחברת הביטוח, בפירוט חיובי כרטיס האשראי או בחשבון הבנק. כמו כן, כדאי לבדוק במקום העבודה אילו פוליסות ביטוח קיימות שם. לעיתים מזומנות, קיימות פוליסות ביטוח קבוצתיות שיכולות להתאים לצרכים שלכם, ולפיכך למנוע כאמור את הצורך בפוליסה חדשה. אם לא קיים ביטוח מהסוג שבו אתם מעוניינים, המשיכו לשלבים הבאים.

בקשו הצעות מחיר מכמה גורמים

פנו לחברות ביטוח ולסוכני ביטוח ובדקו אם אתם זכאים לרכוש ביטוח בתנאים מיוחדים. למשל – באמצעות מועדון לקוחות שאתם משתייכים אליו, דרך מקום העבודה שלכם, איגוד מקצועי, קופת החולים שבה אתם חברים או חברת האשראי שלכם. בקשו הצעת מחיר מדויקת ככל הניתן, בהתאם לצרכים ולמאפיינים שלכם: גיל, מצב משפחתי, מקום עבודה, מצב הבריאות האישי, היסטוריה ביטוחית (לדוגמה, שלא תבעתם את חברת הביטוח בביטוח רכב) וכל פרט אחר שיכול להשפיע על הצעת המחיר.

כדאי שתשיבו על שאלות שתישאלו על ידי סוכן הביטוח או חברת הביטוח שמגישה לכם הצעת ביטוח בתשומת לב ובכנות. זאת, כיוון שהתשובות לשאלות הללו משפיעות על האפשרות לקבל פיצוי מחברת הביטוח בעת הצורך.

שימו לב!!! הסתרת מידע עלולה לפגוע בזכותכם לקבל פיצוי מחברת הביטוח בזמן אמת!!!

השוו בין חברות הביטוח

כמו בקנייה של כל מוצר אחר, חשוב להשוות לפני הרכישה לא רק את מחיר המוצר, אלא גם את איכותו. לכן חשוב לבחון את מאפייני החברה ואת איכות השירות שהיא מציעה. דוגמה טובה לכך היא ביטוח חובה לרכב, שבו הפוליסה זהה למעשה בין כל חברות הביטוח, וההבדלים בין החברות נוגעים בעיקר למחיר ולשירות.

השוואה בין חברות ביטוח שונות איננה משימה פשוטה, אך ישנם כמה עקרונות שיכולים להנחות אתכם בהתלבטות זו ולהקל עליכם במקרה שתיאלצו לתבוע את הביטוח. חשוב שחברת הביטוח שתבחרו תהיה חברה מוכרת, יציבה ועם שירות אמין וטוב.

תוכלו לבדוק את איכות השירות של כל חברת ביטוח לפי מדד שירות לטיפול בתביעות שמפורסם על-ידי אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר. המדד הוא מדד אובייקטיבי, המדרג את חברות הביטוח לפי מהירות הטיפול בתביעות שהוגשו לחברה וטיב הטיפול (אם התביעה התקבלה או נדחתה). חברה שטיפלה בתביעות במהירות גבוהה יותר ובעלת יחס תשלום לתביעות גבוה יותר, סביר שתעניק שירות טוב יותר גם בעתיד.

בחרו את הצעת הביטוח המתאימה עבורכם

השוו בין ההצעות השונות שקיבלתם ובחרו את ההצעה שעונה על הצרכים שלכם בצורה הטובה ביותר. בשלב זה הביאו בחשבון את מחיר הביטוח, את היכולת שלכם לעמוד בתשלומי הפרמיה במסגרת התקציב שלכם ואת איכות השירות שמעניקה חברת הביטוח. כמו כן, חשוב לבדוק בשלב הזה אם הביטוח מכסה את הנזק שאתם חוששים ממנו. למשל – האם בביטוח המבנה יש כיסוי במקרה של רעידת אדמה? האם הוא כולל כיסוי במקרה של רטיבות? אילו סוגים של רטיבות? בכל פוליסת ביטוח יש את הסעיפים הסטנדרטיים והשכיחים, ויחד איתם סעיפים מותאמים אישית, שנכנסים לפוליסה אחרי שחברת הביטוח מעריכה את העלות שלהם ואת הפרמיה החודשית עבורם. חשוב לדעת שאין להתייחס לשום כיסוי ביטוחי כמובן מאליו. כל השיקולים האלו יסייעו לכם לבחור את הצעת הביטוח המתאימה עבורכם.

התייעצו עם סוכן ביטוח

תחום הביטוח רווי במושגים שאינם נהירים לרוב הציבור. בכל שלב, אם אינכם מבינים את הנושא או לא בקיאים במונחים, או לחילופין אם אתם מתקשים להכריע בין חלופות שונות או בסוגיות מורכבות – תוכלו להיעזר בסוכן ביטוח בכל שלב.

שלב החיתום – חברת הביטוח שואלת ואתם עונים

בשלב החיתום, חברת הביטוח בודקת את המאפיינים שלכם. בדיקת המאפיינים נועדה על מנת לקבוע אם לאשר את הביטוח, באילו תנאים ומה יהיה המחיר שתידרשו לשלם. בשלב זה, תציג לכם החברה המבטחת שאלות רבות על עצמכם, ועליכם להשיב עליהן בפירוט, בכנות ובקפידה. לעתים, חברת הביטוח תדרוש תוספת מחיר או תגדיר תחום מסוים שעליו היא לא תהיה מוכנה לשלם לכם (החרגה), בגלל סיכון שנובע ממאפייניכם האישיים.

למשל, אם אתם מעשנים, ביטוח החיים שלכם כנראה יעלה יותר. חשוב להיות ערניים וכנים בשלב זה. הצהרה שקרית או לא מדויקת (גם אם נאמרה בטעות או בשל חוסר תשומת לב), עלולה למנוע מכם לקבל את הפיצוי המובטח בעתיד. כיוון שמדובר בסכומי כסף נכבדים, חברות הביטוח לא חוסכות מאמץ לבדוק כל מקרה לגופו, לפני תשלום הפיצויים בגין אירוע ביטוחי.

שלב החתימה

לאחר שהשבתם לשאלות ומסרתם את כל המידע הנדרש, תקבלו מנציג חברת הביטוח או מסוכן הביטוח שלכם את הצעת הביטוח. ההצעה מסכמת את פרטיכם, את ההתאמות הנדרשות בתנאי הביטוח למאפיינים הספציפיים שלכם ואת מחיר הביטוח. (הפרמיה שתשלמו עבור הביטוח).

חתימה על הצעת הביטוח היא בבחינת הסכמה לרכישת הביטוח ולכל המסמכים המצורפים להצעה. לעיתים מצורף אליה גילוי נאות, שמציג את התנאים המרכזיים של הביטוח המוצע לכם. כדאי לשים לב לתנאים הללו ולקרוא אותם בעיון. אל תתביישו לשאול את נציג חברת הביטוח או סוכן הביטוח כל שאלה שתסייע לכם להבין את התנאים הכלולים בביטוח ואת האפשרויות העומדות בפניכם. חתמו על מסמכים רק אחרי שהבנתם את כל תנאי הביטוח.

בדקו את מועד תחילת הביטוח

תקופת הביטוח שבה הביטוח מגן עליכם מוגדרת בפוליסה בנפרד לכל כיסוי ביטוחי שנכלל בביטוח שרכשתם. לפעמים קיימת תקופת אכ​שרה, שבמהלכה לא תוכלו לקבל פיצוי מחברת הביטוח אם יקרה נזק. תקופת אכשרה היא למעשה תקופת הוותק בפוליסת הביטוח. כדי שהביטוח ייכנס לתוקף תידרשו לשלם את דמי הביטוח לפי המועדים שסוכמו עם החברה או סוכן הביטוח. כמו כן, חשוב לבדוק את מועד תפוגת הביטוח, ובאילו תנאים חברת הביטוח לא תהיה מחויבת לכם. כל הפרטים הללו חייבים להיות ברורים, על מנת למנוע הפתעות בעתיד.

שימו לב!!!

לאחר הקנייה תקבלו העתק של הפוליסה. פוליסת הביטוח היא חוזה אחיד, והוא זהה לכל הלקוחות הרוכשים את אותו סוג ביטוח. שימו לב במיוחד לדף פרטי הביטוח. מדובר בדף המצורף לפוליסת הביטוח, והוא כולל את התנאים העיקריים של הסכם הביטוח, המבוססים על הנתונים האישיים של הלקוח. עם התנאים הללו ניתן למנות את סכום הביטוח, מועד התחלת הביטוח ומועד הסיום שלו, מקרים שבהם הביטוח לא חל ועוד. בדף (שנקרא גם "הרשימה") מפורטים כל השינויים בתנאים הכלליים של הפוליסה, אשר נקבעו בהתאם למאפייניכם האישיים: הגבלות, הרחבות, תוספות ודמי הביטוח​. ודאו שהפרטים המופיעים בדף פרטי הביטוח נכונים, ותואמים את מה שסיכמתם בעת קניית הביטוח. אל תסמכן על חברת הביטוח. זה לא חלילה שמישהו התכוון מלכתחילה להונות אתכם, אלא שטעויות מתרחשות. ואם לא מתקנים אותן בזמן, ההשלכות של הטעות עלולות להיות משמעותיות.

ביטוח למתחילים – כל מה שצריך לדעת

נשיא לשכת סוכני הביטוח: ביטוחים ישירים זו בגידה

החברות המובילות בביטוח נסיעות לחו"ל ומה המסלולים המשתלמים

 

 

מעודכן ל-12/2019

"ציפיות יש רק לכריות" הן לא התשובה המומלצת לשאלה מה ציפיות השכר שלך. זו שאלה מבלבלת ורצוי לבוא אליה מוכנים. תשובות לא מוכנות הן לא יודע: תשובות שלא מתאימות למצב השוק, כלומר משכורת נמוכה מדי או גבוהה מדי. כמובן שהתשובות צריכות לשקף את הניסיון שלכם, ולא להפריז בדרישות אם אתם חסרי ניסיון או ניסיון התחלתי. כמו כן צריך גם להיות ריאליים לגבי האפשרויות של המעסיק, עסק קטן לא יכול לשלם כמו החברות הגדולות במשק. עסק בקיצוצים לא ישלם כמו עסק בצמיחה וכו'. בנוסףבררו את השכר כבר בטלפון. נכון, יש מעסיקים שלא אוהבים את זה, אבל זה יחסוך זמן לשני הצדדים.

הכלל הראשון הוא כאמור לעשות שיעורי בית. לא חסרים היום מקומות שבהם אפשר להשוות שכר הן בתחומים שונים והן בכל המשק, למשל אתר אולג'ובס, אתר משכורות  ועדכוני הלמ"ס שעליהם אפשר לקרוא באתר זה.

הכלל השני הוא לא לתת מספר מדויק. הציגו טווח, כך תראו שאתם מוכנים להתפשר אך גם יש לכם גבולות. הכלל השלישי הוא לשאול שאלות, כדי להבין הן את הקושי של המשרה, הן את היקפה, דרישה לעבוד גם מהבית, שעות נוספות ועוד.

חוץ משלושת אלו תתפלאו שהדרישה היא לשכר ברוטו, הרי המעסיק הוא לא רשות המסים, הוא לא יודע מה נקודות המס שלכם, מה הפטורים, מה מגיע לכם ומה לא, תוכלו לחשב את הנטו במחשבון של מס הכנסה הנמצא במרשתת וכן באתרים אחרים. בנוסף, מחקרים מראים שעדיף לבקש סכום שאינו עגול, כלומר הושקעה בו מחשבה.

בכל מקרה, גלו גמישות. אם אתם מאוד רוצים את העבודה. לפעמים שווה להוריד קצת מהציפייה, ייתכן מאוד שאם תהיו טובים תקבלו העלאה או קידום בזמן קצר.

איך לבקש שכר

עוד מחקרים מראים שגם הדרך שאתם מבקשים חשובה לא פחות מהכמה. אם אתם פסקניים מדי יניחו שאינכם מוכנים לפשרות, אם אתם מהססים מדי יניחו שאולי אתם לא טובים מספיק לשכר. אמרו בקול ברור ובלי סימני שאלה ובלי נחרצות. כך תשובות כמו "אני לא אתפשר" או "לא אצא מהבית בשביל" אינן מתקבלות יפה, אך גם "כמה אתם חושבים". הרי השאלה הזו לא בודקת רק את השכר, אלא גם את המוטיבציה.

ציפיות שכר בהייטק – מה צריך לדעת

בענף הפיננסים והביטוח פערי השכר הכי גדולים

אל על נכנעת לטייסים – מספקת להם תוספת שכר של 100 מיליון שקל; שכר טייס – 620 שקל לשעה

 

פרנסס ארנולד היא זוכת פרס נובל לכימיה, שזה הישג מרשים,  וכעת היא גם תהיה זוכת פרס נובל הראשונה בגוגל. החברה האם של גוגל, אלפבית, הודיעה תשתצרף אותה לדירקטוריון החברה.

זו ההחלטה הראשונה בציבורית של סונדר פיצ'אי, שבשבוע שעבר קודם ממנכ"ל גוגל לתפקיד מנכ"ל אלפבית כולה,  לאחר שלארי פייג ןסרגיי ברין עזבו את התפקיד.  בטוויטר כי כתב "פרנסס מביאה עמה מומחיות מדהימה בתחום האקדמאי ובענף".
ארנולד אמרה: "זה זמן רב שאני מתפעלת ממחויבותה של אלפבית לטכנולוגיה ולמחקר, ולשיפור חייהם של אנשים ברחבי העולם, ואני נלהבת להיות חלק מכך".
פרופ' ארנולד, זכתה במשותף בפרס נובל לכימיה בשנת 2018 על פיתוח שיטה חדשנית של ביו-הנדסה "הנמצאת בשימוש במאות מעבדות וחברות שמייצרות מגוון מוצרים החל מאבקת כביסה, דרך ביו-דלקים וכלה בתרופות", נכתב בהודעה לעיתונות של המכון.
פייג' וברין ממשיכים לכהן בדירקטוריון החברה, והשניים עדיין מחזיקים בשליטה בה.

סונדאר פיצ'אי הוא מנהל טכנולוגי אמריקאי ממוצא הודי. מכהן מאוגוסט 2015 כמנכ"ל חברת גוגל, ומדצמבר 2019 גם כמנכ״ל חברת האם של גוגל, אלפאבית.

תחום המחקר העיקרי של ארנולד הוא האבולוציה המכוונת. זהו תחום העוסק בשיפור תהליכים בגוף בעזרת הבנת פעולות של חלבונים.

אחד ממחקריה של ארנולד בנושא האבולוציה המכוונת הוא התפתחות מכוונת של אסטראז. היא בחנה את הקשר בין יציבות ופעילות אסטראז מסופילי בתוך מבחנה. מחקרים קודמים בחומרים אלו הראו כי אנזימים הומולוגיים התפתחו לתפקד בטמפרטורות שונות, וכי יציבות בטמפרטורות גבוהות אינה עולה בקנה אחד עם פעילות קטליטית גבוהה בטמפרטורות נמוכות, באמצעות דרישות סותרות על גמישות אנזים. יתר על כן, ניתוח של היציבות ופעילויות של מספר רב של מוטציות אקראיות עולה, כי חומרים אלה אינם בקורלציה הפוכה. האסטרז ששימש לניסוי הוא בעל תכונה של שימור תכונותיו בחשיפה לחום (thermostability).  חלק מן המוטציות שנוצרו עקב ההקרנות היו בעלות תכונה זאת באופן מוגבר, ואף בעלי יכולת תפקוד בטמפרטורה נמוכה, שהיא תופעה נדירה

זוכי פרס נובל לכלכלה מייקל קרמר, אבהיג'יט בנרג'י ואסתר דופלו – איך לפרק את העוני

האיחוד האירופי נגד גוגל ופייסבוק: גלו לנו איך אתם אוספים מידע על משתמשים

הוצאותיה של חברת הרכב השיתופי קאר2גו  משפיעות לרעה על החברה  שגריר, בעלת השליטה,  כבר תקופה ארוכה ולפי תוצאות הרבעון הרביעי זו כנראה מגמה.

הרבעון,הפסדיה התפעוליים של קאר2גו עלו ב-14% והתקרבו ל-4 מיליון שקל, ומתחילת השנה הציגה הפסדים תפעוליים שגדלו בכ-60%, והגיעו לכ-9 מיליון שקל. כך, בתוך פחות משנתיים הגיעו ההפסדים התפעוליים של קאר2גו לכ-20 מיליון שקל, אחרי שאת 2018 סיכמה החברה בהפסד תפעולי של כ-11 מיליון שקל.

קאר2גו למעשה משכירה כלי רכב הפרוסים בעיר לטווח קצר בתשלום המשלב מינוי וכן דלק או זמן נסיעה. נכון לסוף הרבעון השלישי של 2019, החברה פעלה ב-10 ערים ברחבי ישראל, רובן בגוש דן אך גם בחיפה ובירושלים – וכן פעלה בחו"ל, באיי מלטה.

ההפסדים לדעת שגריר נובעים מירידה ברווחיות הפעלת מערך הרכב השיתופי שלה בתל אביב, "בעקבות המעבר לשלב התפעולי והגידול בעלויות ניהול ותפעול המערך". זאת, לצד עלייה בהיקפי פעילות החברה בתל אביב. הכוונה בעיקר לאוטתל

עוד נפגעה קאר2גו בפעילותה השנה מעלייה בהוצאות תפעוליות ומשחיקה ברווח הגולמי, המיוחסת בעיקרה להרחבת הפעילות לערים חדשות (חיפה, ראשון לציון, ירושלים ונתניה) ולחו"ל (מלטה). כמו כן, היא מדווחת על "גידול בעלויות שוטפות בגין התאמות עבור המערכת הטכנולוגית". מדובר במערכת שבה משתמשת החברה להפעלת מערך שיתוף והשכרת כלי הרכב שלה.

מפסידה ומכניסה

הכנסות קאר2גו לרבעון השלישי מתחילת השנה טיפסו ביותר מ-20%, והגיעו בסיכום רבעוני לכ-12 מיליון שקל ומתחילת השנה לכ-35 מיליון שקל. כחלק מהתרחבות הפעילות, גם מצבת כוח האדם של החברה עולה בהיקפים משמעותיים, ובסוף 2018 מספר עובדיה הגיע לכ-150, לעומת כ-100 שנה קודם לכן.

בשגריר סיכמו את הרבעון השלישי של 2019 עם הפסד של כ-2 מיליון שקל – דומה להפסדיה ברבעון המקביל אשתקד – ומתחילת השנה אלה הצטברו לכ-3 מיליון שקל, אחרי שאת 2018 כולה סיכמה בהפסד של כ-2 מיליון שקל.

קאר2גו – נכנסת לפעילות בנתניה

תחבורה בתל אביב – קאר2גו, גט טקסי, תחבורה ציבורית – מה עדיף? יתרונות וחסרונות

 

מעודכן ל-12/2019

הריבית בישראל כבר שנים נמוכה מאוד וכך גם בעולם הרחב. נראה שיותר מדינות ומוסדות פיננסיים מורידים את הריבית. בחלק מהמדיניות יש ריבית שלילית ובחלק הריביות יחסית גבוהות ונראה שיירדו.

הורדת הריבית נועדה לעודד משקיעים ללוות כסף ובעיקר להשקיע בנדל"ן ובמיזמים אחרים אך גם לעודד את הצרכנים לצרוך יותר על חשבון חסכונות וכך לחזק את הכלכלה. מי שבכל זאת רוצה לחסוך שיידע איפה הריביות הגבוהות, אך צריך לזכור שלצד הריביות יש עוד דברים שמשפיעים על החסכונות, בהם עמלות ומיסים וכן יציבות של המדינות ושל הבנקים, רגולציה ושחיתויות. יש לשקלל את כל זה בבחירת חסכונות מעבר לים.

כבר בשתי מדינות לפחות יש  ריביות שליליות. הבנק הלאומי של שוויץ עם  מינוס 0.75% ריבית, ודיון  בה צפוי בימים הקרובים. מעט מעליה יפן עם מינוס 10%. גם כאן צפוי דיון בריבית החודש. הבנק המרכזי האירופי מאפס ל-0% ריבית וגם ידון בכך החודש. שוויץ לא שינתה את הריבית השלילת מאז 2015 ויפן ואירופה לא שינו את הריבית שלהן מאז 2016.

הריביות הכי גבוהות הן של רוסיה – 6.5%, הודו-  5.15% וברזיל – 5.0%. כולם הורידו ריביות השנה. בישראל הריבית 0.25% ודיון בה צפוי להיות בינואר. הריבית לא השתנתה מאז 2018, אז עלתה ב-15%.  הריבית בארצות הברית היא 1.75% –  זו ירדה לאחרונה באוקטובר והדיון בה צפוי בימים הקרובים. זו גם הריבית בקנדה שהדיון בה צפוי להיות בתחילת השנה.

ריביות נמוכות אפשר למצוא גם באוסטרליה ובאנגליה 0.75% וגם הן סבורות לדון בה בקרוב. הבנק המרכזי של תאילנד הודיע באוגוסט על הורדת ריבית של 0.25% ל-1.50%, ומוקדם יותר הודיע הבנק המרכזי של ניו זילנד על הורדה חדה ומפתיעה של הריבית, בשיעור של 0.5%, לרמה של אחוז בלבד.

יותר מ–30 בנקים מרכזיים ברחבי העולם החלו להוריד את הריבית השנה, בעוד מדינות מנסות לתת לכלכלות שלהן דחיפה לאור החששות הגוברים לצמיחה הגלובלית, סכסוכי הסחר והאיום של ברקזיט. יוצאת דופן היא נורבגיה, שהעלתה ארבע פעמים את הריבית השנה עד שהגיעה ל-1.25%.

הלוואות סטודנטים בארץ ובעולם – וגם על משבר הלוואת הסטודנטים בארצות הברית

כלכלני לאומי – עלייה הדרגתית באינפלציה ובריביות בחו"ל עשויים להביא לעליית הריבית בישראל

 

 

 

 

 

חברת הפיננסים והטכנולוגיה פיוניר שתרכוש את פלטפורמת התשלומים הגרמנית optile. אופטייל. מדובר בחברה שמבצעת עסקאות סליקת כספים אונליין בהיקף כולל של מיליארדי דולרים בשנה עבור חברות ענק. בהן חברת התעופה לופטהנזה, רשת המוצרים לבית קינג פישר.עדיין לא ידוע מה סכום הרכישה..

לופטייל  פלטפורמת תשלומים המאפשרת עסקים ברשת להתחבר למגוון שיטות תשלום וגופי סליקה תחת קורת גג אחת. הרכישה תרחיב את מערך הפתרונות שמציעה פיוניר גם לפתרונות עסק-צרכן- ולא רק עסק לעסקץ.

חברת פיוניר היא אחת החברות הגדולות בעולם להעברת תשלומים ופועלת ב-200 מדינות וב-150 מטבעות שונים. החברה מקלה על העברת תשלומים בין עסקים וחברות ומסייעת להם להגיע לקהלים חדשים ופועלת בתחום המתרחב של העברת כספים מחוץ למערכת הבנקאית. פיוניר משמשת כתשתית העברת תשלומים של תאגידים מובילים, ביניהם אמזון, גוגל, Airbnb ו-Fiverr . לחברה 1400 עובדים ברחבי העולם, מתוכם 830 עובדים במרכז הפיתוח הגדול בישראל.

לדברי סקוט גלית, מנכ"ל פיוניר, אופטייל ופיוניר חולקות חזון משותף שלפיו בעולם הדיגיטלי והמשתנה של ימינו, חברות ועסקים מכל העולם זכאים לפלטפורמה אחת שתפתח אותם להזדמנויות חדשות ובמקביל תיתן להם שליטה וגמישות בניהול מערך התשלומים שלהם. החיבור בין החברות יחזק וירחיב את יכולתה של פיוניר בעולמות ה- ecommerce. לקוחות שתי החברות יהנו מהשירותים המורחבים של מימון הון חוזר, עמידה בחוקי המיסוי השונים וניהול סיכונים.

לדברי דניאל סמדס, מייסד ומנכ"ל optile: "בשילוב כוחות עם Payoneer אנו שמחים על ההזדמנות למנף את התשתית הגלובלית שלהם ואת הצוות, כדי להמשיך ולהקים פלטפורמת תשלומים". הצוות של optile ימשיך לפעול כקבוצה עצמאי

מייסד פיוניר: ";לקחנו דברים שהבנקים לא רצו והפכנו את זה לחברת תשלומים – פיוניר";

פיוניר על הגירעון: לא מתקבל הדעת

חושבים לפתוח חשבון בפיוניר או בפייפל? ערכנו עבורכם השוואה

בחודש מרץ 2011 החלה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) לבצע סקר חודשי שוטף – "סקר אמון צרכנים" (Consumer Confidence Survey).

סקר זה מתבצע בקרב בני 21 ומעלה, ולו כמה מטרות: לאסוף מידע על ההערכות של הפרטים בנוגע לשינויים הצפויים במצב הכלכלי, הערכות שעליהן מתבסס מדד אמון הצרכנים; לאסוף מידע על הערכת השינויים הצפויים במדד המחירים לצרכן; לסייע לזהות תפניות במצב המשק לצורך מעקב אחר מחזור העסקים; לאסוף מידע על ההערכות בנוגע לרכישות גדולות ועל השינויים הצפויים ברמת החיסכון של האוכלוסייה.

מדד אמון הצרכנים תחום בטווח שבין מינוס 100 לבין פלוס 100. ככל שערך המדד קרוב יותר לגבול העליון, כך הוא מעיד על אופטימיות גדולה יותר בקרב הפרטים, וככל שערך המדד קרוב יותר לגבול התחתון, כך הוא מעיד על פסימיות רבה יותר. כאשר המדד קרוב לאפס, מדובר בהיעדר ציפיות לשינוי במצב הקיים.

בהנחיות ארגון ה-OECD לסקרי אמון הצרכנים חלו שינויים לאחרונה והלמ"ס נערכת לבצע אותם בחודשים הקרובים, כדי שאפשר יהיה להמשיך לערוך השוואה בין-לאומית של המדד.

בנובמבר 2019 מדד אמון הצרכנים עומד על  14%-  (באוקטובר 10%-).

בחודשיים האחרונים יש מגמה של החמרה בציפיות הצרכנים הבאה לידי ביטוי הן במדד עצמו (14%- בנובמבר לעומת 9%- בספטמבר), והן בשניים מהמאזנים המרכיבים אותו – המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה (19%- בנובמבר לעומת 12%- בספטמבר), והמאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית (5% בנובמבר לעומת 11% בספטמבר).

יחד עם זאת, המאזן בנוגע לשינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה הוא חיובי מאז נובמבר 2015 ומעיד על אופטימיות זהירה (5%).

 

אמון הצרכנים בנובמבר 2019: מועסקים, בעלי השכלה גבוהה ויהודים פחות פסימיים

מדד אמון הצרכנים היחסי בישראל

מדד אמון הצרכנים היחסי נגזר ממדד אמון הצרכנים. המדד מחושב יחסית לתקופת הבסיס – מרץ 2011 עד פברואר 2012. נתוני המדד היחסי משלימים את התמונה שמציג מדד אמון הצרכנים.

בנובמבר 2019 מדד אמון הצרכנים היחסי ירד ל-113 (באוקטובר 124), והצביע על החמרה בציפיות.

לנתוני הסקר במאגר הנתונים המרכזי

כאשר: B – מאזן תשובות; PP – הערכה שיחול שוסייה אופטימית יותר יחסית לתקופת הבסיס.

42% מהציבור במינוס. כך עולה מסקר ארוך טווך של למ"ס בנושאים שונים על הכלכלה של שמקי הבית בישראל. % ממשקי הבית שבבעלותם חשבון בנק, היו במצב של משיכת יתר ("אוברדרפט") בחשבונם לפחות חודש אחד במהלך השנה האחרונה (1.1 מיליון משקי בית, שבהם 4 מיליון נפשות). כמחצית מהם דיווחו שזהו מצבם בדרך כלל ושהיו במצב של משיכת יתר 10 חודשים או יותר בשנה האחרונה

עוד עולה מהסקר כי-2.5% ממשקי הבית, אין חשבון בנק (69.4 אלף משקי בית שבהם 242.4 אלף נפשות). בקרב משקי הבית הערבים ל-13% אין חשבון בנק לעומת פחות מ-1% בקרב משקי הבית היהודיים.

הלמ"ס מוסיפה כי %25 ממשקי הבית שהיו במשיכת יתר קיבלו לפחות פנייה אחת מהבנק בשל חריגות ממסגרת האשראי בשנה האחרונה (295 אלף משקי בית שבהם 1.1 מיליון נפשות). זאת ועוד, ל-5% ממשקי הבית שהיו במשיכת יתר נחסם החשבון לפחות פעם אחת במהלך השנה האחרונה (60 אלף משקי בית שבהם 243.5 אלף נפשות).

יש הבדל מהותי בין המגזר הערבי ליהודי: 51% ממשקי הבית הערביים דיווחו שלאף אחד מבני משק הבית אין כרטיס אשראי, לעומת 11% ממשקי הבית היהודיים.

משפחות עם ילדים לוקחות יותר משכנתא

עוד עולה מהסקר כי27% ממשקי הבית דיווחו שיש להם משכנתא (740 אלף משקי בית שבהם 2.96 מיליון נפשות). גם כאן יש הבדל בין המגזר היהודי לערבי:ל-31% ממשקי הבית היהודיים יש משכנתא לעומת 4% ממשקי הבית הערביים.

בסך הכול27%  ממשקי הבית דיווחו שיש להם משכנתא (740 אלף משקי בית שבהם 2.96 מיליון נפשות).

29% ממשקי הבית דיווחו שיש להם הלוואות מסוגים אחרים שאינן משכנתא, כ-789.8 אלף משקי בית שבהם כ-2.9 מיליון נפשות.גובה אומדן ההלוואה הממוצעת למשק בית (שאינה משכנתא) שנותרה לפירעון עומד על 96.2 אלף שקלים. 92% ממשקי הבית דיווחו שלקחו הלוואה מהבנק, 7.5% – מחברת כרטיסי אשראי, 5% – מחברת ביטוח, ו-5% – מאדם פרטי או מארגון פרטי (משק בית יכול לקחת יותר מהלוואה אחת).

לפחות לאחד מבני משקי הבית יש חיסכון ארוך טווח

משקי הבית בסקר נשאלו האם לפחות לאחד מבני משק הבית יש חסכונות מסוגים שונים.במשק בית יכולה להיות תוכנית חיסכון אחת או יותר.

כמעט 2 מיליון משקי בית (71%) ממשקי הבית דיווחו שיש להם לפחות חיסכון אחד לטווח ארוך – קרן פנסיה, קופת גמל או ביטוח מנהלים.

כ-1.78 מיליון משקי בית (66%) דיווחו שלפחות לאחד מבני משק הבית יש חיסכון בקרנות פנסיה; כ-1.3 מיליון משקי בית (51%) דיווחו שלפחות לאחד מהם יש חיסכון בקופת גמל; וכ-641 אלף משקי בית (24%) דיווחו שלפחות לאחד מהם יש חיסכון בביטוח מנהלים.

כ-1.55 מיליון ממשקי הבית (56%) דיווחו שיש להם לפחות חיסכון אחד לטווח קצר ובינוני – קרן השתלמות, חסכונות או פיקדונות.כ-1.17 מיליון משקי בית (44%) דיווחו שלפחות לאחד מבני משק הבית יש קרן השתלמות; כ-730 אלף משקי בית (28%) דיווחו שלפחות לאחד מבני משק הבית יש תוכנית חיסכון;וכ-620 אלף משקי בית (24%) דיווחו שלפחות לאחד מהם יש פיקדון לטווח קצר.

בחלוקה לפי חמישוני הכנסה ברוטו לנפש סטנדרטית ככל שעולה ההכנסה, כך עולה אחוז משקי הבית בעלי חיסכון לטווח ארוך. כך, ל-34% ממשקי הבית בחמישון התחתון יש חיסכון בקרנות פנסיה, ל-18% מהם יש קופת גמל ול-6% ביטוח מנהלים, לעומת 87% ממשקי הבית בחמישון העליון בעלי חיסכון פנסיוני (פי 2.6), 81% בעלי קופת גמל (פי 4.6) ו-46% בעלי ביטוח מנהלים (פי 7.3).

גם בחסכונות לטווח קצר מקבלים תמונה דומה; ככל שעולה ההכנסה לפי חמישוני הכנסה ברוטו לנפש סטנדרטית, כך עולה אחוז משקי הבית בעלי חיסכון לטווח קצר; כך, ל-9% ממשקי הבית בחמישון התחתון יש קרן השתלמות, ל-13% מהם יש תוכניות חיסכון ול-7% מהם יש פיקדונות, לעומת 78% ממשקי הבית בחמישון העליון בעלי קרן השתלמות (פי 8.6), 38% בעלי תוכניות חיסכון (פי 2.9) ו-44% בעלי פיקדונות לטווח קצר (פי 6.6).

10% ממשקי הבית דיווחו שיש להם השקעה במניות, ו-5.5% דיווחו שיש ברשותם קרן נאמנות.

סוגרים שנת מס: כל הדרכים למקסם את כספי החיסכון לעצמאים

לאחר תקופה של עליות היקף המשכנתאות ירד באוקטובר ב-30%

הלוואות סטודנטים בארץ ובעולם – וגם על משבר הלוואת הסטודנטים בארצות הברית

 

 

 

 

 

מעודכן ל-08/2022

החלטתם שהגיע הזמן לעשות סדר בביטוחים? – איך מחליטים מה באמת חשוב לבטח? איך תדעו אילו פוליסות מתאימות לצרכים שלכם וכמה זה אמור לעלות? אם כל השאלות האלה מעסיקות אתכם, המדריך שלפניכם יספק לכם תשובות ויתווה את הדרך לפתרון.

העולם שאנו חיים בו, יפה וטוב ככל שיהיה, טומן בחובו סכנות אינספור – גניבה, שריפה, תאונת דרכים, מחלות שמונעות מאתנו לעבוד ועוד. אירועים כאלה עלולים לקרות לכל אחד, ואנחנו מנסים ומקווים לחמוק מהם ככל האפשר, אך עם כל הכבוד לאופטימיות – החשובה כשלעצמה – כדאי גם להיות מודעים ולהתכונן מראש גם למצבים לא רצויים.

כשמשהו כזה קורה, מעבר לאי הנעימות שבאירוע עצמו, הוא עשוי להכניס אותנו להוצאה כספית משמעותית. ההוצאה נועדה לתקן את הנזק או להתמודד עמו. לא אחת קורה שאולי ניתן לטפל בבעיה שהתעוררה, אבל ההוצאה הכספית היא כזאת שקשה עד בלתי אפשרי לעמוד בה. על מנת להגן על עצמנו ממצב כזה, אפשר לקנות ביטוח מחברת ביטוח ובעצם להעביר את הסיכון לחברת הביטוח.

מהי פוליסת ביטוח ואיך זה עובד

הפוליסה (הסכם ביניכם לבין חברת הביטוח) קובעת כמה ומתי תשלמו לחברת הביטוח כדי שהיא תפצה אתכם ותשלם עבור הנזק במקרה הצורך. כמו כן, הפוליסה קובעת על איזה נזק תקבלו פיצוי ומהי התקופה שבה יתקיים הביטוח. את מחיר הביטוח תשלמו בכל מקרה, בין אם האירוע יתרחש וגם אם לא. מנגד, רק אם האירוע שחששתם מפניו אכן יקרה, חברת הביטוח תשלם לכם את הפיצוי המגיע לכם, לפי התנאים שנקבעו בפוליסת הביטוח.

לדוגמה: אם רכשתם ביטוח דירה, תשלמו לחברת הביטוח את מחיר הביטוח. אם יפרצו לדירתכם, חברת הביטוח תשלם עבור הנזק, בהתאם לסכום שסיכמתם עליו. לכן רכישת ביטוח עשויה לחסוך מכם את ההתמודדות עם הוצאות גדולות מאוד, במקרה של קטסטרופה, בלי להיקלע לחובות. וזאת תמורת תשלום נמוך (יחסית), לאורך תקופה.

קניית ביטוח – מה זה אומר בעצם?

​כשאתם רוכשים ביטוח עבור כל אחד מהדברים היקרים לכם, מהמכונית ועד החיים שלכם, אתם משלמים כדי שאם יקרה משהו חס וחלילה, חברת הביטוח תשלם על הנזק. כמו בכל מוצר אחר, יש להשוות מחירים וחלופות לפני רכישת הביטוח, ולא לשכוח לבדוק מדי פעם האם הביטוח עדיין מתאים לצרכים שלכם. במילים אחרות – אתם משלמים תמורת השקט הנפשי שלכם. מנגד, חברת הביטוח בודקת את הסיכון אל מול הביכוי, ובהתאם לתוצאות הבדיקה היא קובעת את הפרמיה עבור הביטוח. בעידן המודרני, שבו זרימת הנתונים יעילה יותר, קביעת הפרמיה היא ריאלית יותר ומתהבססת על נתונים עדכניים.

למה חשוב לקנות ביטוח שמתאים לי?

​​​​​כולנו רוצים לשמור ולהגן על יקירינו, על בריאותנו ועל רכושנו. אחת הדרכים לעשות זאת היא לקנות ביטוח, כדי להתמודד עם קטסטרופות כמו מחלה קשה, אובדן רכוש, השחתת רכוש או תאונה.​ ביטוח המותאם לצרכים של המבוטחים מאפשר להם להתמודד עם אירועים דרמטיים מסוג זה. הביטוח יוריד מכתפיהם את הנטל הכספי הכבד שכרוך בהם, אם חלילה יתרחשו. כתוצאה, הוא יעניק ויקנה להם שקט נפשי לאורך זמן.

איך נדע מתי לקנות ביטוח?

​ביטוח קונים כשיש משהו או מישהו שכדאי להגן עליו, ואתם חוששים שאם יקרה לו משהו, אתם עלולים להידרש להוצאה כספית גבוהה שיהיה קשה עד בלתי אפשרי לעמוד בה. במקרים הבאים מומלץ במיוחד לשקול רכישת ביטוח:

ביטוחים שחייבים לרכוש: הדוגמה הטובה ביותר היא ביטוח חובה לרכב. החוק מחייב כל נהג לקנות ביטוח כזה, עד כדי כך שנהיגה ברכב ללא ביטוח חובה תקף, מהווה עבירה שהעובר עליה צפוי לעונש על פי החוק. דוגמה נוספת היא כשלוקחים משכנתא, ואז הבנק מחייב אתכם לקנות ביטוח משכנתא – ביטוח חיים וביטוח מבנה. זאת כדי להבטיח שתוכלו לשלם את החזרי המשכנתא לבנק, גם אם יקרה משהו לכם או לדירה. גם בקניית ביטוחים אלה​ חשוב להשוות בין החברות ולבחור ביטוח מתאים במחיר הטוב ​ביותר עבורכם.

ביטוח ​נגד קטסטרופה – אף אחד לא אוהב לחשוב שמשהו רע עלול לקרות לו. אולם כאשר מדובר במצבים שעלולים להיות כרוכים בהוצאה כספית גבוהה במיוחד, כדאי לבחון אם משתלם לרכוש ביטוח, שיסייע לכם להתמודד עם הוצאה כזו במקרה הצורך. עם האירועים מהסוג הזה ניתן למנות תאונת דרכים קשה, אובדן דירה עקב מעשה ידי אדם או אסון טבע, צורך בטיפולים רפואיים יקרים (כמו השתלה) והיד עוד נטויה.

שירותים שסביר להניח שתשתמשו בהם – רכישת ביטוח יכולה לסייע לכם בקבלת שירותים שונים, ויכולה להוזיל עבורכם את עלות השימוש בשירותים אלו. ביטוח מסוג זה משתלם בעיקר עבור שירותים שאתם יודעים שכנראה תשתמשו בהם. לדוגמה, ביטוח שיניים. בדקו מראש בחברת הביטוח את רשימת נותני השירותים המכוסים בביטוח, וכמה תשלמו אם תבחרו נותן שירות שאינו ברשימה זו.

לסיכום, לפני רכישת פוליסת הביטוח, כדאי לעצור רגע ולחשוב – מהם הצרכים שלכם, האם הביטוח תואם לצרכים הללו ואם הביטוח יעניק לכם הגנה מתאימה בעת הצורך. מומלץ גם לבדוק את חברת הביטוח ואת ההתנהלות שלה באופן כללי, לא רק בעת רכישת הפוליסה אלא בזמן אמת – כשהמבוטח דורש כספים שמגיעים לו על פי הפוליסה.

כמה תשלמו על הביטוח ואיך לחסוך בעלויות?

מחיר הביטוח הוא הפרמיות, או דמי הביטוח שאתם משלמים בתמורה להגנה שהביטוח מעניק לכם. מחיר הביטוח יכול להיות קבוע ואחיד לכל הצרכנים, אך במקרים רבים מחיר הביטוח מותאם אישית לכם ולמאפיינים הספציפיים שלכם. כתוצאה, הפרמיה משתנה בין מבוטח למבוטח. דוגמה טובה לכך ביט ביטוח החובה לרכב. מצד אחד, מדובר בפוליסה אחידה ודומה בין כל סוכנויות הביטוח. מצד שני, לכל אדם יש מאפיינים אחרים שמשפיעים על גובה הפרמיה. הפורמט האחיד מאפשר להשוות מחירים ביעילות, ולקבל את הצעת המחיר המתאימה ביותר עבורכם.

דרכים אחדות המאפשרות להוזיל את עלות הביטוח:​

הצטרפות בגיל צעיר: בביטוח בריאות, ביטוח סיעודי וביטוח חיים, הסיכון שהביטוח מגן עליכם מפניו עולה ככל שאתם מתבגרים. לכן, ביטוחים אלו יהיו זולים הרבה יותר אם מצטרפים אליהם כבר בגיל צעיר. בחלק מהמקרים, הביטוח יהיה תקף רק כל עוד אתם משלמים את דמי הביטוח.

הטבות והנחות קבוצתיות: כדאי לבדוק אם אתם זכאים להטבות והנחות בשל השתייכות לקבוצה כלשהי, למשל מטעם מקום העבודה, מועדוני צרכנים וכדומה. אם ההנחה ניתנת עבור ביטוח קבוצתי, חשוב לדעת שהפוליסה היא אחידה עבור כל חברי הקבוצה, עם יכולת התאמה נמוכה יותר לצרכים שונים שהם ייחודיים עבורכם. במקרה כזה, עליכם לוודא שהביטוח מתאים לצרכים שלכם.

היכולת להתמקח: העצה הטובה ביותר שאפשר לתת בהקשר הזה היא – אל תתביישו להתמקח!!!. כמו בכל מעמד רכישה, גם על מחיר הביטוח ניתן להתמקח. לפני שאתם רוכשים פוליסת ביטוח – ערכו סקר שוק, השוו תנאים והצעות מחיר ונסו להוזיל את הביטוח שברצונכם לקנות ככל שניתן, על בסיס המידע שצברתם. מהר מאד תגלו שעמידה על המקח יכולה לחסוך סבכומי כסף משמעותיים לאורך זמן.

שימו לב:

הצלחתם להוזיל את מחיר הביטוח? חשוב לחזור ולבדוק שהביטוח עדיין מכסה את כל מה שאתם צריכים. במקרים מסוימים, הורדת המחיר של פוליסת הביטוח, עלולה לנבוע מצמום הכיסוי הביטוחי. אכישת ביטוח היא בהחלט מרשם לשקט נפשי, אבל יש להשקיע בה מחשבה ולא מעט מאמץ.​

טיפ שכדאי לזכור:

מחיר הביטוח הוא לא השיקול היחיד בהשוואת הצעות ביטוח. כדאי להשוות גם את איכות השירות של חברת הביטוח, באמצעות מדד שירות לטיפול בתביעות​ שמפרסמת רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

עושים ביטוח חובה לרכב? כך תוזילו את המחיר

עם היד על הדופק: שלושה כיסויים בביטוח הבריאות שכדאי לעדכן