האלמנה טענה כי החברה חייבת ללקוחותיה כ-200 מיליון דולר, אך המייסד היה היחיד עם הגישה למערכת ולא השאיר מסמכים
פלטפורמת המסחר במטבעות וירטואליים QuadrigaCX הודיעה כי לא תוכל להחזיר ללקוחות שלה 190 מיליון דולר המושקעים דרכה והסיבה היא שהאדם היחיד שיודע את הסיסמה למערכת, המייסד ג'רלד קוטן (Gerald Cotten) 0 מת בדצמבר במפתיע בגיל 30 בלבד, כך מדווח האתר Coindesk.
בבית משפט הגבוה בקנדה, טענה אלמנתו של קוטן, ג'ניפר רוברטסון כי החברה חייבת ללקוחות שלה 200 מיליון דולר במטבעות וירטואליים ובכסף פיאט (fiat money), שאין לו גיבוי בשום נכס וניתן להדפסה חופשית. לכן החברה הגישה בקשה להגנה בפני נושים בטענה שאין לה גישה לכספים המאוחסנים ב"מחסן קר" (ארנק לאיחסון ביטקוין במצב לא מקוון). הגישה היחידה היא לחלק קטן מהסכום המדובר הנועד להעברות.
עוד דווח כי החברה מחזיקה בין השאר במטבעות ביטקוין בשווי 92.3 מיליון דולר, במטבע הווירטואלי ליטקוין בשוי 6.5 מיליון דולר ובמטבעות אתר בשווי 46 מיליון דולר.
לפי ההצהרה של האלמנה, קוטן היה בעל "האחריות המלאה לניהול ההון והמטבעות", ולאף עובד אחר אין גישה להון שאוחסן. גם ניסיון לפרוץ למחשב של קוטן כשל. רוברטסון אמרה כי קוטן לא השאיר אחריו מסמכים הקשורים לעסק.
בחברה הודיעו על מותו של קוטן באמצע ינואר. נטען כי סיבת המוות היא סיבוכים של מחלת הקרוהן ב-9 בדצמבר 2018 במהלך ביקור בהודו,".
עבור מי שחושד שמדובר בניסיון לגנוב את הכספים וביימו את מותו של קוטן, רוברטסון סיפקה תעודת פטירה ואישור המשמלה הקנדית כי אזרח המדינה מת בהודו, אך הסכימו לספק פרטים נוספים מעבר לכך בשל חוקי פרטיות.
ברשת הטלוויזיה הקנדית CBC דיווחו כי קנדיאן אימפריאל בנק הקפיא נכסים של QuadrigaCX בשווי 26 מיליון דולר בגלל אי סדרים בעיבוד התשלומים. עוד פסק בית המשפט הגבוה בקנדה כי "עסקאות בשווי 67 מיליון דולר הועברו בצורה לא הולמת לחשבון האישי של חברת עיבוד התשלומים". בחברה מציינים שהנושא כבר מאחוריהם
בדיקת המצב לפני הפרישה, תוכניות פנסיוניות, הטבות ופריסות מס עשויים להפוך את רמת החיים ליציבה יותר
לא מעט עובדים מחליטים או נאלצים לפרוש לפנסיה לפני גיל הפרישה, לרוב בגיל 57-62. זו החלטה קשה ומבוגרים רבים ממשיכים לעבוד אפילו אחרי גיל הפנסיה.
עולה השאלה העיקרית מה יקרה כשלא תהיה הכנסה מעבודה יותר, איך זה ישפיע עליי ועל משפחתי? וגם שאלות נוספות עולות. השאלות יכולות להיות האם תישמר רמת החיים שלי מהפרישה לאורך זמן ? מה התקציב צריך להיות מעכשיו, או לאחר מענק הפרישה
סוגיה נוספת היא תוכניות פנסיוניות מגוונות ואם אפשר לקבל מהן קצבה או אנונה עד פרישה והאם זה ישפיע על גובה הקיצבה. עוד סוגיה היא סוגיית מס הכנסה, אם אפשר לקבל הטבות מס בשנים שבהן לא עובדים. כמו כן מה עושים עם חובות, ובראשם משכנתאות והלוואות, לפרוע כספים מיתרות בתוכניות הפנסיוניות או להמשיך לשלם אותן?
למרות תחושות בטן לגבי התשובות לחלק מהשאלות זו אינה מהווה תחליף לפתרון מושכל. לא משנה מה השאלה שנשאלה, התשובה כמעט בכולן היא לבדוק את היכולת לשמור על רמת חיים קרובה ככל האפשר למצבנו ערב הפרישה וכן להחליט החלטה על בסיס מחקר והתייעצות:
בתוכניות הפנסיוניות נבדוק מה מצבנו ומה צפוי להיות מצבנו העתידי, כדי להחליט אם למשוך אותן, להמשיך בהן או לערוך בהן שינויים. אלה רלוונטיים גם להחלטות מיסוי שונות כמו פריסת מס, פיצויים בפטור, וצריך לבדוק מה תהיה השפעת המס אם מחליטים לקבל קצבה לפני גיל הפרישה. .
כמו כן צריך לקבל החלטות על פי בחינה ארוכת טווח שתשפיע עלינו כל החיים ולא רק בנקודת הזמן הנוכחית.
בתכנון מושכל שמשלב את התכניות הפנסיוניות ביחד עם שיקולי המיסוי ושיקולים כלכליים בסיכום המשקלל תזרים מזומנים אפשר למצוא את התוואי הנכון להמשך חיים לכל אורך תוחלת החיים של שני בני הזוג. אלו מביאים לחיסכון כספי רב. בעיקר אם מוצאים את איש המקצוע הנכון.
דרכנו היחידה היא להודיע על חדלות פרעון, אמר מנכ"ל החברה
חברת התעופה גרמניה איירליינס הכריזה על פשיטת רגל. בכך בוטלו מיד כל הטיסות של החברה בעולם, כולל הטיסות לישראל.
מנכ"ל החברה הגרמנית, קרסטן בלקה, הודיע על פשיטת הרגל הדרמטית: "בסוף לא הצלחנו לייצר מימון המיועד לכסות את צרכינו לנזילות חיובית, ואנו מצטערים על כך. הגענו למצב שבו דרכנו היחידה היא להודיע על חדלות פרעון. עובדינו יושפעו ממהלך זה באופן מיידי. תמיד פעלנו כצוות וכמיטב יכולתנו כדי להבטיח עבודת טיסה מהימנה ויציבה".
ההודעה גרמה לביטול הטיסה של גרמניה איירליינס מדיסלדורף לתל אביב אתמול, 4 בפברואר.עוד צמד טיסות היום, 5 בפברואר לברלין ולדיסלדורף, בוטלו. וכאמור, כל טיסותיה המתוכננות של גרמניה איירליינס מבוטלות אף הן.
אומנם לפי הודעת החברה הלקוחות יכולים לפנות אל סוכני הנסיעות לקבלת פיצוי, אלא שרוב טיסות גרמניה איירליינס מוזמנות ללא סוכנים, ומכאן שלנוסעים אין שום דרך לתבוע את כספם בחזרה.
גרמניה אירליינס אינה חברה שמפעילה טיסות רבות בישראל. בשנה שעברה הטיסה החברה רק 0.6% מכלל הנוסעים בנתב"ג – כ-150 אלף במספר.
החברה הפעילה 14 טיסות שבועיות לישראל הפועלים דרך נתב"ג: 4 טיסות לדיסלדורף, 5 טיסות לברלין, 2 להמבורג, ועוד טיסה אחת לנירנברג. החברה החלה לפעול בישראל במאי 2015 כשהטיסה הראשונה היתה להמבורג.
אומנם אירליינס היא חברה קטנה אבל היא מגיעה לאחר פשיטת הרגל של אייר ברלין, בעבר חברת התעופה השנייה בגודלה בגרמניה, ב-2017. זאת לאחר שבעלת המניות, חברת איתיחאד איירווייז, הפסיקה את המימון שלה לאחר שנים של הפסדים.
הסיבה לפשיטת הרגל לפי המנכל היא העלייה במחירי הקרוסן, הפיחות של היורו מול הדולר, ועלויות תחזוקה גבוהות מהמצופה. "לצערנו לא היינו מסוגלים להשלים את המאמצים הפיננסיים שלנו כדי לכסות את בעיות הנזילות קצרות הטווח שלנו", אמר והתנצל בפני הלקוחות והעובדים שהצליחו לפעול בנאים קשים בשבועות האחרונים.", אמר.
בקרוב ישיק בנק הפועלים את השירות, תחילה לעסקים ואחר כך ללקוחות פרטיים
בנק הפועלים צפוי להשיק שירות דיגיטלי להנפקת ערבות בנקאית – כלומר בלי לגשת לסניף. בכך יתייתרו הצורך הקיים בשטר פיזי ובהחתמות של הגורמים הרלוונטיים – מה שמהווה טרחה ענקית למבקשי הערבות.
השלב הראשון שיחל בקרוב הוא תהליך הגשת בקשת הערבות. זה אומנם יישאר כפי שהיה, אבל בסוף התהליך הלקוח יקבל קובץ ערבות בנקאית דיגיטלית באתר הבנק.
בשלב השני, שיחל לאחר מכן עם אישור הפיקוח על הבנקים, יהיה אפשר להגיש בקשה להנפקת ערבות, וזה כולל גם סבב חתימות לקוח באתר וקבלת קובץ שנחתם דיגיטלית ממורשי חתימה מטעם הבנק. את הקובץ יוכל הלקוח להעביר הלאה במייל. בהתחלה הערבות הדיגיטלית תינתן קודם לעסקים, ורק לאחר מכן גם ללקוחות פרטיים.
אבל העמלות הכרוכות בהנפקת ערבות לא יוזלו באופן משמעותי. עמלת ערבות בנקאית כיום מחולקת למעשה לשניים: תמחור על פי הסיכון של מבקש הערבות מפני שמדובר בסוג של "הלוואה מותנית", ועמלה הנגבית כאחוז מסוים מסכום הערבות (סוג של דמי טיפול).
עמלת דמי הטיפול בתעריפון הבנק עומדת על 5% לשנה מסכום הערבות או מינימום 380 שקל. אם כי בבנק מדווחים כי הנפקה דיגיטלית של הערבות תעניק הנחה של 30% מהעמלה הנוכחית
מהי ערבות בנקאית? זו התחייבות של הבנק לשלם לצד שלישי את סכום הערבות שנקבע. בדרך כלל זו ערבות עבור הקמת עסקים שונים או התחייבויות שלהם, ובבנק יש בכל שנה כ-35 אלף ערבויות לעסקים. ערבות בנקאית נוגעת גם לתחומים שכירות דירה, אם המשכיר דורש מהשוכר ל ערבות בנקאית – כבטוחה על תשלומי השכירות ועל מילוי תנאי החוזה.
נציין כי הבנקים משקיעים היום בטכנולוגיה פיננסית (פינטק) אך למרות הביקוש הרב והחיסכון בהליכים ארוכים ובירוקרטיים, יש מי שמוצא את המהפכה הפיננסית כמקשה על קשר אישי עם הלקוח, בעיקר מבוגרים ואנשים פחות חשופים טכנולוגית. בנק מזרחי אפילו עשה על זה קמפיין. וגם בסקר שפורסם לאחרונה על שביעות רצון מהבנקים מראים שהטכנולוגיה לא יכולה לבוא במקום יחס אישי אלא בנוסף.
אלפבית רשמה רווח נקי של 9 מיליארד דולר לעומת צפי לרווח של 7.6 מיליארד דולר
אלפבית פרסמה לאחר נעילת המסחר בוול סטריט את הדוחות לרבעון הרביעי של 2018 – ומהם נובע שעקפה את תחזיות האנליסטים. ובכל זאת מניית אלפבית יורדת ב-2.5% במסחר המאוחר.
אלפבית היא החברה האם של גוגל ורשמה רווח נקי של 9 מיליארד דולר, 13 דולר למניה, מתוך הכנסות של40 מיליארד דולר. האנליסטים לעומת זאת ציפו לרווח נקי של 7.64 מיליארד דולר, 11 דולרים למניה, מתוך הכנסות של39 מיליארד דולר.
לשם השוואה, ברבעון המקביל ב-2017 הפסידה אלפבית 3.02 מיליארד דולר, 4.35 שהם דולרים למניה – בשל רפורמת המס שהחלה אז בארה"ב. ההכנסות הסתכמו באותה תקופה ב-32.32 מיליארד דולר.
אלא שהעלויות של החברה גדלו מאוד לעומת ההכנסות. העלויות השנתיות – כ-59.5 מיליארד דולר ב-2018 לעומת 45.58 מיליארד דולר ב-2017.
ההכנסות מפרסום עדיין החלק העיקרי – כ-32.6 מיליארד דולר. גם ההכנסות מעסקי מחשוב הענן ועסקי החומרה (סמארטפונים, רמקולים חכמים ומחשבים) גדלו בכ-1.5 מיליארד דולר, לעומת הרבעון המקביל ב-2017, והסתכמו בכ-6.48 מיליארד דולר. ההכנסות מעסקים שונים של החברהצמחו בכ-154 מיליון דולר לעומת 131 מיליון דולר ב-2017.
אבל בצד ההוצאות ספגה השנה קנס כפול מהאיחוד האירופי ויבוא כנראה גם קנס שלישי. הקנס של שנה שעברה הסתכם בכ-5 מיליארד דולר לעומת 2.7 מיליארד דולר שנאלצה לשלם ב-2017. חקירת הגבלים עסקיים שלישית צפויה ב-2019 ועדיין לא ידוע מה יהיה היקפו. גם התשלום שמעבירה אלפבית לחברות אחרות, בהן אפל ופיירפוקס, כדי שמנוע החיפוש שלה יהיה ברירת המחדל שלהן, היה על 7.5 מיליארד דולר, זאת לעומת 6.7 מיליארד דולר ברבעון השלישי. תחזית האנליסטים לגבי ההתעבורה עמדה על 7.62 מיליארד דולר. שיעור ההתעבורה מכלל ההכנסות מפרסום עמד על 23% – בהתאם לתחזיות.
גוגל חשופה לתחרות מצד אמזון, שגם מגדילה את הכנסותיה מפרסום וגם ההוצאות עבור גגיוס גולשים עולות. אלו צפויות להכביד על עלויות התפעול של החברה. בצד ההכנסות היא אמורה להתחיל להפעיל את שירות המוניות האוטונומיות שלה דרך וויימו באופן מסחרי, וגם להרחיב את הפעילות של אסיסטנט – הסייענית הקולית שלה שכבר מותקנת על כמיליארד מכשירים שונים
החברה הנרכשת היא חברת טכנולוגיה המתמחה במכשירים שיכולים לאחסן ולזרז גלי אנרגיה בצורה יעילה
טסלה פרסמה כי היא מתכננת לרכוש את חברת האנרגיה Maxwell Technologies בסכום 218 מיליון דולר. התמורה תיעשה באמצעות רכישת 45.9 מיליון מניות, בשווי של 4.75 דולר למנייה. שווי ההצעה של טסלה גבוה ביותר מחצי שווי המניות הנוכחי של Maxwell Technologies, שמסתכם ב 3.07 דולר למניה. מניית מקסוול הגיבה לידיעה בזינוק של -50%.
מקסוול מתמחה במכשירים שיכולים לאחסן ולזרז גלי אנרגיה בצורה יעילה. בטוויטר שלו כי כתב אילון מאסק, מייסד ומנכ"ל טסלה שהוא מעריץ את הטכנלוגיה וזו תוכל לשמש תשתית פורצת דרך לרכבים החשמליים של החברה. מאסק סיפר שבעבר תכנן לעשות את הדוקטורט שלו על הטכנולוגיה החדשנית.
ד"ר פרנץ פינק, מנכ"ל מקסוול, הגיב: שהוא מאמין שזו העסקה הכי טובה לחברה. הוא הוסיף שלטסלה ולמקסוול מטרות דומות. לבניית עתיד בר קיימא יותר.
לאחרונה דיווחה יצרנית המכוניות החשמליות שבראשה עומד אילון מאסק כי כמות המזומנים בקופתה גדלה ל-3.7 מיליארד דולר וכי ההכנסות הוכפלו ברבעון הרביעי ליותר מ-7.2 מיליארד דולר.
כמו כן דווח שבחודש גידרה קרן ההשקעות של סעודיהאת כל המניות שלה בחברה (4.9%). כלומר, הקרן עדיין מחזיקה במניות אך כעת היא מבוטחת מפני ירידות במחירן.
טסלה (באנגלית: Tesla; לשעבר טסלה מוטורס) היא חברה אמריקאית העוסקת בייצור רכבים המבוססים על אנרגיית חשמל ואנרגיה היברדית, ופיתוח טכנולוגיות אנרגיה נקיות המוטמעות בכלי הרכב. רכב הדגל של החברה הוא דגם הרודסטר. מאסק. שם החברה הוא מחווה לממציא ניקולה טסלה .החברה פועלת יחד עם חברת טויוטה על פיתוח רכבים חשמליים, חלפים ומערכות הנדסה וייצור תומכות.
לא שנה טובה למשקיעים, אבל אם בכל זאת רוצים ליהנות מתשואות גבוהות, השכונות הזולות באזורי הביקוש זכו לתשואה הכי גבוהה
בשנים האחרונות הממשלה מנסה להרחיק את המשקיעים במיסויים ובעוד גזירות, כך שהשוק עובר פחות ליזמים ויותר למשפחות ולזכאי דיור למשתכן . ועדיין – יש דירות שמספקות תשואה בהחלט ראויה, ובכלל – במצב שבו התשואה המתקבלת באפיקים סולידים עדיין מאוד נמוכה (בגלל הריבית הנמוכה), דירות עשויות להיות השקעה מעניינת, למרות המיסים (יודכר כי מס רכישה על דירות להשקעה גבוהה משמעותית ממס רכישה על דירה ראשונה).
אלו השכונות שעדיין מניבות תשואה לא רעה על הנכס, לפי נתוני אתר יד 2.
דירות 3 חדרים
קריית חיים בחיפה
זו השכונה שהניבה את התשואה הנאה ביותר היא קריית חיים בחיפה, 19.2% על דירות 3 חדרים. התשואה נובעת משכירות הנכס, וגם העלייה בערך הנכס. מחיר אותה דירת 3 חדרים עלה בקריית חיים ב-15.3%, ולכך יש להוסיף תשואה של 3.9% משכירות שנתית.
בעלי דירות להשקעה בשכונת בית הכרם בירושלים נהנו מהתשואה הגבוהה ביותר על דירת 4 חדרים: 14.7%: מחירי הדירות עלו ב-12.1% ל-2.907 מיליון שקל. שכר הדירה הממוצע הוא 6,248 שקל בחודש, תשואה שנתית של 2.6%.
כנצלסון ראשון לציון
שכונת כצנלסון בראשון לציוןנהנתה מעליית מחירי דירות 4 חדרים ב-9.5% 1.946 מיליון שקל בממוצע. שכר דירה ממוצע עמד על 4,820 שקל בחודש, תשואה של 3%.
קריית עבודה חולון
בשכונת קריית עבודה בחולון ישתשואה ממוצעת כוללת של 11.2% לנכס, עלייה של 8.1% במחירי הדירות ותשואה שנתית ממוצעת של 3.1% משכירות.
הסיבה לעליית המחירים בשכונות אלו היא שמחיר למשתכן והמיסוי על המשקיעים פגע כאמור במקומות בעלי היצע, לכן המשקיעים מחפשים את השכונות הזולות באזורי ביקוש, ואלו השכונות שזכו לעליות המחירים הגבוהות.
אם אתם באזור של התחדשות עירונית ייתכן שאתם זכאים למסלול מהיר לפינוי-בינוי. כך קרה בנתניה פינוי-שאושר בתוך שנה
שיא בפינוי-בינוי: תוכנית לפינוי־בינוי במפגש הרחובות שניאור וש״י עגנון בנתניה ובתוך שנה אחת בלבד קיבלה תוקף לביצוע.
תוכניות פינוי־בינוי מתאפיינות במורכבות מיוחדת שגורמת להן להתעכב. להבדיל מבנייה חדשה, בפינוי-בינוי על היזם להגיע להסכמה עם בעלים רבים המחזיקים בקרקע ולקבל אישור הרשות המקומית. הרשות המקומית מצדה צריכה לבדוק שבדירות החדשות והגדולות ישתכנו משפחות שהעירייה מחויבת לספק להן תשתיות ובהן מוסדות חינוך, שטחי חניה, גני משחקים וכדומה, במקום שכבר יש בו מוסדות.זה מסבך את העניינים אף יותר. לכך יש להוסיף שינויים סביבתיים. לכן לרוב ההפרש בין התוכנית לאישור עומד על כמה שנים.
איך המהלך בנתניה התקדם במהירות? העירייה החליטה להעביר את הטיפול בתוכנית ההתחדשות להליך תכנוני בוותמ״ל — הוועדה למתחמי דיור מועדפים שהוקמה כדי להאיץ תוכניות בנייה ויוסיפו במהירות יחידות מגורים למלאי. ואז למעשה נתניה הייתה לעיר הראשונה שאושרה בה תוכנית התחדשות בהליך של הוותמ״ל, שעד היום אישרה רק תוכניות בנייה גדולות בשטחים פתוחים ובקרקעות ריקות שכמעט כולן היו בבעלות המדינה.
אלא שב-2018 החלה הוותמ״ל לפעול גם כמסלול לאישור מהלכי פינוי־בינוי והתחדשות שכונות על קרקעות מרובות בעלים פרטיים. התנאי לכניסה להליך המואץ הוא שיהיו לפחות 500 יחידות דיור בסך הכל. עוד תנאי לא מוסבר הוא שהתוכנית תתבצע באזור שמשרד השיכון הכריז עליו אזור התחדשות עירונית. אם מבקשים לקבל הטבות מס ותמיכה ממשלתית המתבטאת במימון התכנון התנאי סביר. אבל אם היזמים אינם מבקשים הטבות, התנאי מהווה מחסום מיותר לכאורה.
עוד מקומות שהוכנסו להליך מזורז, כמו בנתניה, ויובאו לאישור בשנה הקרובה, הם בערים בת ים, אור יהודה־סביון, קרית גת, לוד, יהוד, גבעת שמואל, רחובות ובית שמש.
תוכניות התחדשות מבנים נכנסות להליך אישור בוותמ״ל עקב פנייה של יזמים בשוק חופשי או של רשויות מקומיות, ולאחר שהקבינט מכריז עליהן כתוכניות במתחם מועדף לדיור. כל מיזמי התחדשות המבנים בהליך המהיר המתוכננים כרגע הם בערים במרכז הארץ — באזורי הביקוש — ואלו מהוויים תוספות אפשרית של 30 אלף יחידות דיור בקירוב, בשכונות קיימות.
כיוון שרוב התכנון לא בוועדות התכנון המקומיות, נחסכים מחסומים בירוקרטיים. ההסכמות מתקבלות לפני שמתחיל השלב המשפטי ולוח הזמנים משתנה בין תוכנית לתוכנית, בהתאם לגודל התוכנית ולמורכבותה. הוותמ"ל מעוניית שלא יהיה פער של יותר משבעה חודשים בין ההכרזה על התוכנית כמועדפת לדיור ועד לישיבות; לאחר מכן עוברים עוד שלושה חודשים עבור דיונים בתוכנית עד להפקדתה להתנגדויות; ועד שלושה חודשים עד לאישורה
גישור בין השכונות הישנות לחדשות
הסיבה לדחיפות הפרויקט היא הכוונה של העירייה לגשר על הפערים בין השכונה לבין השכונות החדשות, שכן אלו ואלו אמורים לחלוק מוסדות ציבור ושירותי מסחר וקהילה, וגם בגלל המצב הגרוע של בנייני השכונה הוותיקה. נראה שאין לדיירים היכולת של לממן בעצמם גם תיקונים מינימליים הנדרשים לצורך בטיחות.
כמו כן בעלי דירות רבים אינם ילידי ישראל, ולא מעט מהם בתמיכה של גופי סעד. לפי התוכנית, כל שמונת בנייני הרכבת בשכונה ייהרסו ויוחלפו במבנים חדשים בתוכנית גדלו השטחים המיועדים למבני ציבור מעבר לדרישת הרשות המקומית, ולכן נוצר יותר מקום למוסדות עירוניים.
״התחדשות עירונית אינה רק עוד דירות. אני לא מפחיתה מחשיבות הצורך בחידוש המגורים ובתוספת למלאי יחידות הדיור, אך מהלכי ההתחדשות" אומרת דקלה פרסיקו, מתכננת הוותמ״ל העירונית, "הם הזדמנות לדבר חשוב יותר: הם אמצעי תכנוני ומימוני של ערים לחולל שינוי משמעותי במרחב הציבורי — ועל ידי כך להציע שירותים טובים יותר לתושבים. התחדשות המבנים היא מנוף ליצירה של רחובות עירוניים באמצעות בניינים שבקרקע ובחזית שלהם יש שטחי מסחר או פעילות ציבורית אחרת. ההתחדשות היא הכלי להנגשה של שירותים יומיומיים, מוסדות חינוך ותרבות, גינות וכיכרות קטנות במרחק הליכה מהבית ואפילו לפיתוח שכונה שמשלבת תחנת רכבת במרקם העירוני באופן נגיש, כמו שהדבר אפשרי בלוד וברחובות״.
לדברי פרסיקו, התגובות המהירות של הוועדה והלו"ז הברור יוצרים יותר היענות הן בקרב התושבים והן בקרב הרשויות המקומיות גם אם זה כרוך בוויתורים. מקרה כזה הוא תוכניות התחדשות ביהוד, שנתקעו במחסום כלכלי עקב מגבלת גובה הנובעת מהקרבה לשדה התעופה.
כדי להפוך את התוכנית לכדאית ליזמים התושבים היו צריכים לבחור אם לצמצם את גודל התוספת לדירה החדשה שלהם, להקטין את מספר החניות שיוצמדו לכל יחידה בבניין, או להסכים לפעילות מסחרית בקומת הקרקע. אחת מהקבוצות הסכימה לתוספת שטחי מסחר ואחרת הסכיהלוותר על חניות. ״כשהתושבים הסכימו, גם נציגי העירייה הסכימו״, מספרת פרסיקו. ״אמרנו להם: 'אנחנו תוך חודש בהפקדה. תחליטו'״.
אנחנו רגילים לחשוב שמהירות פוגעת באיכות, על כך היא אומרת: ״כשיש ספק לאיכות, התוכנית לא עוברת. למשל, באחת התוכניות זיהו בעיית ניקוז במגרש. הפתרון של המתכננים היה להרים את כל המבנים במטר וחצי מעל הקרקע — והמשמעות של תכנון כזה היא פגיעה אנושה באיכות המרחב האורבני, בגלל היעדר סיכוי לקיום עסקים בחזית מסחרית שמנותקת מהרחוב. עצרנו את התוכנית ואנחנו מחפשים פתרונות אחרים. הוותמ״ל פתחה הזדמנות להליכים מהירים, וכדאי לנצל אותה. בדרך זו נקבל שכונות טובות יותר: צפופות, הליכתיות ועירוב שימושים שמנגיש שירותים מגוונים לכולם״.
מהי הוותמ"ל
הוותמ״ל (ועדה לתכנון מתחמי דיור מועדפים) הוקמה ככוח מיוחד לחילוץ תוכניות בנייה של מגורים שנתקעו בצינורות התכנון המקובלים. והיא הוקמה מכורח צו חירום, כדי להכשיר במהירות קרקעות לשכונות חדשות. למרות מאבקים רבים ולא פשוטים תוכניות הבנייה אושרו.
כיום נכנסה הוועדה לתחום ההתחדשות העירונית בפינוי־בינוי. פינוי־בינוי היטיב עם היזמים אבל לא הביא בחשבון שיקולים כמו צורכי התושבים ופקקים
לא בטוח אם ההליך המזורז של הוותמ"ל יספק את כל אלו או שנראה שוב רק גטאות של בניינים בלי התחשבות או התחדשות עירונית.
• החברה לפיתוח יפו העתיקה מעניקה %50 הנחה בדמי כניסה
ל"תמונות יפואיות" מרכז המבקרים ביפו העתיקה –
• החברה לפיתוח עכו העתיקה – אזרחים ותיקים זכאים להנחה
בדמי כניסה באתרים שונים. הנחה נוספת ניתנת במסגרת
אירועי חודש האזרח הוותיק. לבירורים 9956734 04.
• החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בעיר העתיקה – אזרחים
ותיקים מקבלים הנחה בהצגת תעודת אזרח ותיק בדמי כניסה
לתערוכת ”לבד על החומות“; לבית הכנסת ”החורבה“; ל“בית
השרוף“ – בית קתרוס; "הגן הארכיאולוגי ירושלים – מרכז
דוידסון"; ולרובע ההרודיאני – מוזיאון וואהל לארכיאולוגיה. ניתן
בירורים: 6265922 02.
• הקרן למורשת הכותל המערבי מעניקה %50 הנחה בדמי כניסה לסיור
במנהרות הכותל ובדמי כניסה למרכז ”שרשרת הדורות“.
קולנוע
מקבלים 50% הנחה בדמי כניסה לסרט ישראלי בבתי
הקולנוע הבאים:חן רחובות,
בית גבריאל, רשת סינמה סיטי, רשת גלובוס, יונייטד קינג- מוזיאון
תל אביב, רשת רב חן, רשת יס פלנט, סינמטק תל אביב, סינמטק
שדרות, קולנוע אילת, סינמטק חולון, סינמה קפה עממי בחיפה,
אולם תרבות מזרע וכוכב ברמת השרון.
הרשימה נכונה ל-2016 וצריך לבדוק במקומות עצמם אם מעודכנים.
יד בן צבי – לקורסי הערב, לקורסי הבוקר ולקורסי הסיורים
לפרטים והרשמה
באתר האינטרנט
• מרכז מורשת בגין – %10 הנחה בהרשמה לקורסים. לפרטים
נוספים ניתן לפנות לגב‘ דפנה שקדי
בדוא“ל il.org.begincenter@dafnas
תחבורה ציבורית
אזרח ותיק זכאי להנחה של %50 מדמי הנסיעה בתחבורה הציבורית, הן העירונית והן הבין העירונית,
והיא תינתן בכל הסדרי הנסיעה הקיימים בתחבורה הציבורית -אוטובוסים, רכבת ישראל והרכבת הקלה. עבור כרטיס נסיעה בודד צריך להצטייד
בתעודת זהות או בתעודת אזרח ותיק.
ברכבת הקלה ההנחה ניתנת למימוש באמצעות רב קו בלבד.
ניתן לבקש הנפקה של כרטיס "רב-קו", ולעדכן בכרטיס את
הזכאות להנחה ובכך תתקצר העלייה לאוטובוס
או לרכבת וגם הליך הזיהוי והתשלום.
נוסעים באמצעות כרטיס רב קו במטרופולינים הגדולים – גוש
דן, חיפה וירושלים – זכאים לעבור במשך תשעים דקות בין קווים
שונים של כל המפעילים, וכן לרכבת הקלה בירושלים, במחיר
נסיעה בודדת.
רשימת עמדות ההנפקה של כרטיסי הרב קו מפורסמת
באתר האינטרנט של המשרד לשוויון חברתי וכן ניתן לפנות
ל- 8840 .*בהנפקה ראשונה הכרטיס ניתן חינם
דיור
סיוע בדיור ניתן לותיקים עולים, לוותיקים ללא דירה וכן ניתנת סיוע במשכנתא בתנאים מסוימים. תוכלו להיעזר במדריכים של הון עבור חלק מהסיועים הניתנים לאזרחים ותיקים. כמו כן אפשר למשרד לשוויון חברתי באינטרנט, בטלפון, בפקס או בדואר.
משרד הפנים מעדיף היום פניות דרך אתר רשות האוכלוסין. מה צריך לעשות כדי לשנות כתובת?
מ- 1.1.2019, לא ניתן עוד לשלם עבור שירותי רשות האוכלוסין (משרד הפנים) באמצעות צ'קים. המשרד מעדיף כרטיס אשראי דרך אתר רשות האוכלוסין. שינוי דרך אתר נעשה בחינם באתר רשות האוכלוסין בקטגוריה שינוי כתובת.
השירות מיועד לאזרחי ותושבי ישראל המתגוררים בישראל ועבור ילדיהם מתחת לגיל 18. שירות זה זמין רק לאזרחי ותושבי ישראל הנמצאים בישראל בעת הגשת הבקשה בלבד. והוא ניתן בחינם.
לא בכל המקרים ניתן לבצע את שינוי הכתובת דרך האתר. במקרים אלו צריך לגשת לסניף הקרוב לבית
מי שרוצה לשנות את כתובתו לכתובת הוריהם או לכתובתו של אדם אחר יצטרך להציג אישור המוכיח את הסכמתם, או מכתב הסבר כתוב על השינוי בצירוף תעודת זהות של בעל הכתובת המיועדת.
מי שמשנה כתובת יותר מפעם אחת בתקופה של 12 חודשים, יצטרך להציג ראיות למגורים או הסבר כתוב לשינוי הנוסף בפני עובד הרשות.
אם שיניתם את כתובתם לכתובת קודמת המופיעה במרשם האוכלוסין, גם תצטרכו להציג ראיות למגורים או הסבר כתוב לשינוי בפני עובד הלשכה.
אם אתם מתכננים לעבור ליישוב קטן (המונה עד 15,000 תושבים), נדרשים להציג אישור של מזכיר הישוב בפני עובד הלשכה.
חיילים בשירות פעיל או סטודנטים להורים ששינו את כתובתם, ונרשמו בכתובת הקודמת של הוריהם, אומנם אינם זקוקים להסכמת הוריהם להירשם בכתובת החדשה, אך חייבים לעשות זאת באופן אישי בלשכה.
ילדים מתחת לגיל 18 להורים גרושים או פרודים, נדרשים להציג את הסכמת ההורה המתגורר בכתובת המבוקשת.
מי שרוצה לשנות את כתובתו לאילת, נדרש להגיש את הבקשה בלשכת רשות האוכלוסין וההגירה באילת, בצירוף הוכחות למגורים בעיר.
עבור הרישום תזדקקו למספר זהות ותאריך הנפקת תעודת הזהות עבור המבקשים שחל עליהם השינוי.
החברה LEO שבעליה העיקריים הם בעלי אינבוקים תציע השכרת קורקינטים 24 שעות
בקרוב תחל לפעול חברת הקורקינטים השיתופיים LEO של אייל ברקוביץ’ במספר ערים בארץ ובעולם, ובניגוד למתחרות, היא תפעל 24 שעות ביממה במקום לסיים בעשר כמו אצל המתחרות..
חברות השכרת הקורקינטים די דומות: הלקוח מוצא את הקורקינט באמצעות אפליקציה ופותח את הנעילה – כאשר התעריף לרוב הוא 5 שקלים עבור השכרת כלי ו-50 אגורות לכל דקת שימוש. בישראל החברה תהיה פעילה בתל אביב, רמת גן, חיפה ואילת, ובחו”ל באוסטרליה, גרמניה, ספרד וצרפת.
חברת ליאו, שתחל לפעול בחודש מרץ, נכנסת לזירה תחרותית. פועלות בה כבר חברות כמו BIRD הגרמנית, וחברת WIND האמריקנית. בנוסף, החלה לפעול בארץ, כרגע בתל אביב גם חברת LIME האמריקנית.
מאחורי חברת LEO לצד כדורגלן העבר אייל ברקוביץ’, שמחזיק ב-5% מהחברה והשקיע 2 מיליון שקל. הבעלים האחרים והעיקריים הם כפיר ודרור בן-שושן (70%), המחזיקים ברשת הקורקינטים INOKIM. שותף נוסף הוא אלעד ורד (20%). היתר מחזיקים משקיעים פרטיים.
לחברת אינוקים (Inokim) ותק של 7 שנים בפיתוח ושיווק קורקינטים חשמליים, וניסיון בתחזוקה של יותר מ-200 אלף יחידות ששווקו בישראל, ארה”ב, אירופה ובמזרח.
בחברה מציינים שהמודל של ליאו תוכנן עם סוללה נשלפת וכי אפשרות להחלפה מיידית לסוללה מלאה יוצרת חיסכון של כ-40% בהוצאות התפעול של צי הכלים.
לקורקינטים צמיגים עם אחיזת שטח משופרת לתשתיות עירונית, ויכולת להתמודדות עם מדרונות קשים”.
ליאו מאפשרת לשמור קורקינט עבור רוכב שנמצא בדרכו לנקודת החניה של הכלי או צפוי לסיים מסלול נסיעה קרוב בתחבורה ציבורית. המטרה, אומרים בחברה, היא לספק תחבורה משלימה למשתמשי הרכבת והאוטובוסים.
עוד האפליקציה מאפשרת להכניס את הקורקינטים למצב המתנה של 15 דקות, במקרה שהרוכב מעוניין להמשיך את הנסיעה תוך זמן קצר וחושש שבינתיים הכלי יועבר לרוכב אחר. באפליקציה גם ניתנות הטבות לנוסעים
בחברת LEO צפויים להציע את הקורקינטים עם הקסדות בעת ההשקה. הרוכבים יצטרכו להחזיר את הקסדה, אך בחברה מניחים שחלק גדול מהרוכבים ייקחו את הקסדות לביתם. בנוסף, אפשר יהיה להזמין קסדה דרך האפליקציה.
השלטת בתחום הקורקינטים היא BIRD זו חברה האמריקאית שנכנסה לאחרונה לשוק הישראלי והיא אולי הידועה בתחום השכרת הקורקינטים החשמליים. גם הרישום אליה הוא באמצעות אפליקציית מובייל המאפשר לאתר את הקורקינטים הקרובים ולשכור אותם. גם שם המחיר הוא 5 שקלים לנסיעה ועוד חצי שקל על כל דקה. באופן רשמי הם מיועדים רק לבני 18 אך לא ברור כיצד מתבצעת האכיפה.
ההטענה בבירד היא באמצעות מודל שיתופי שבו משתמשי האפליקציה יוכלו להטעין את הקורקינטים הקרובים לביתם בדירתם. עבור כל קורקינט מקבלים עד 70 שקל, 20 שקל לקורקינט. תלוי במיקום ובמצב הסוללה
הם החלו בשיתוף עם אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב ולאחר מכן הם הורחבו למקומות נוספים. מספר המשתמשים שלה כיום נאמד ב-15 אלף
מדליף העל OnLeaks, , חשף את ה-G8, סמארטפון הדגל הבא של LG, בתמונות ראשונות.
הטלפון, שצפוי להיחשף בתערוכה, דומה לקודמו, ה-G7, בניגוד לטלפונים קודמים בדגם, בזה אין רמקול חיצוני. לא ברור אם השמע הועבר לחריץ שקשה לראות בתמונה או ש-LG הטמיעה מנגנון שמע מתחת לזכוכית המסך,.
. אם הצליחה LG לפצח את הטכנולוגיה ששיאומי ואחרות לא הצליחו, יוכל ה-G8 ילאפשר צליל משטח פנים גדול, ואולי להביא חידוש בולט בתחום האודיו.
גם לו מצלמה כפולת עדשות בחזיתו ובמסך שאינו נטול שוליים בדומה לדגמים האחרונים של וואווי וסמסונג. עוד אפשר לראות סורק טביעות האצבעות בגב. ההערכות הן שלטלפון יהיו מסך בגודל 6.3 אינץ', מעבד הסנאפדאגון 855 של קוואלקום ו-6 גיגה-בייט של זיכרון פעולה, מצלמות 16 ו-20 מגה-פיקסל בגב וסוללת 3,300 מיליאמפר-שעה.
LG, לא מאשרת ולא מכחישה את ההערכות. החברה מחפשת עכשיו שחקן שיחזיר אותה לשוק המובייל, לאחר שנים של האטה. בעבר כשל ה-G5
ן
לאחרונה הציגה LG טיזר למכשירים שלה עם הכיתוב להתראות למגע. הדבר מרמז על כניסתן של מחוות שלא יצריכו מגע במסך, למשל הוראה בקול או .
תנועה
בעבר העיתון הקוריאני The Investor דיווח כי LG מתכוונת להציג ללקוחות עסקיים את הסמארטפון המתקפל שהיא מפתחת. זה יקרה מאחורי דלתיים סגורות בביתן הפרטי של החברה – בדומה למה שעשתה סמסונג בתערוכת CES בלאס וגאס.
לפי ההערכות LG תציג מכשיר נוסף, מלבד ה-G8, שיהיה בעל שני מסכים, מקדימה ומאחור. דובר מטעם החברה מסר: "חוץ מהמכשיר החדש בסדרת ה-G – שייתכן שיקראו לו G8 – עדיין לא הוחלט סופית אילו דגמים ייחשפו בתערוכה בפברואר".