זאת בעקבות הדרישה של הממוונה על שוק ההון לגלם את מחירי ביטוח החיים בדמי ניהול, פנו לשר האוצר להסדיר את הנושא
חודש לאחר שהממונה על שוק ההון דרש שקיפות בביטוחי המנהלים, הפסיקו חברות הביטוח את שיווק המוצר. בינתיים החברות והסוכנים לוחצים על שר האוצר משה כחלון שיתערב ויבטל את אחד האלמנטים הרווחיים שלהן. הרפורמה שעליה הכריז הממונה על שוק ההון כוללת כמה מהלכים כמו הפחתת תעריפי ביטוחי החיים ודרישה לשקיפות מוחלטת בעלויות דמי הניהול ופרמיות ביטוחי החיים הכלולים בביטוחי המנהלים.
מדובר בהשלכה עצומה על שוק גדול, ב־2017 סך הנכסים המנוהלים עמד על 336 מיליארד שקל, והיקף ההפקדות החדשות עמד על 40 מיליארד שקל. גם בפוליסות הישנות ששווקו עד 2004, והבטיחו למבוטחים מקדם חיים ארוך וגם באלה ששווקו לאחר מכן, ללא מקדם. עד היום ביטוח המנהלים היה אחד המוצרים הכי לא שקופים במערכת הפנסיונית, והממונה על שוק ההון החליט להפוך אותו לשקוף יותר. ביטוחי המנהלים נמכרים בדומה לפנסיה כחבילה הכוללת רכיב ביטוח מפני מוות.
מה שלא כל החוסכים ידעו הוא שרכיב ביטוח החיים בביטוחי המנהלים יקר במאות אחוזים מעלות הרכיב הביטוחי בקרן פנסיה ויקר גם יותר מרכישת ביטוח חיים כמוצר עצמאי. התוצאה היא שחוסכים בביטוחי המנהלים לא רק שילמו יותר דמי ניהול אלא גם הפרישו פחות לחיסכון, שכן רכיב גבוה יותר משכרם הופנה לרכיב הביטוח. ביטוחי המנהלים משווקים היום עם דמי ניהול של 0.8% על הצבירה ועוד 2.84% מההפקדות, שמשקפים דמי ניהול משוקללים של 1.2%. לכך נוספות עמלות לסוכנים אשר לא מופיעות בדמי הניהול.
הממונה דרש לתמחר את העלות של ביטוח המנהלים במוצר רק במונחי סיכון – ההסתברות שיתרחש אירוע מוות וחברת הביטוח תיאלץ לשלם. את כל התוספות שהועמסו עד היום על עלות הביטוח, כמו הרווח של חברת הביטוח ובעיקר עמלות ששולמו לסוכני הביטוח, הוא דרש לגלם בדמי הניהול של המוצר. לשם השוואה, בקרן הפנסיה עלות רכיב הביטוח לא כוללת העמסות נוספות מעבר לסיכון, שכן מדובר במוצר המבוסס על ערבות הדדית.
האופציות שעמדו בפני חברות הביטוח: או שהן יצטרכו לחתוך את עמלות הסוכנים ואת הרווח שלהן מביטוח החיים שבתוך ביטוח המנהלים, או שהן יצטרכו לגלם את העלויות האלה דרך דמי הניהול של ביטוח המנהלים. מכיוון שסוכני הביטוח לא מתכננים לוותר על העמלות שלהם וחברות הביטוח לא ירצו לוותר על הרווח מאחד המוצרים הרווחיים בענף, דמי הניהול המשוקללים של ביטוחי המנהלים אמורים לקפוץ, ולפי הערכות בשוק הם ישלשו את עצמם עד ל־3.6%. מה שהופך את המוצר לאטרקטיבי פחות עבור המבוטח. לעומת שאר הכלים הפנסיוניים ולכן החברות עצרו את שיווקו.
לסוכני הביטוח לובי חזק והגיעו עד לשר האוצר משה כחלון. בכנס לשכת סוכני הביטוח שמתקיים השבוע באילת הופיע כחלון והבהיר "משבר הריסקים ייפתר כמו שפתרנו ביחד הרבה דברים כי אין מה לעשות – אתם צודקים. אם זה לא ייפתר במו"מ, יש לנו אמצעים פרלמנטריים נוספים. איפה שייגרם כשל אני יודע להתערב".
הסוכנים דואגים בעיקר מהחלטת ברקת לחייב אותם להשיב עמלות אם הלקוח עוזב למוצר מתחרה תוך 6 שנים מצירופו, אך חברות הביטוח מוטרדות בעיקר מסוגיית ביטוחי המנהלים. חברות הביטוח הגדולות נפגשו עם נציגי האוצר וגם עם ברקת ואף הציעו פתרון משלהן – ביטול הדרישה לגלם את עמלות הסוכנים והרווח של החברות בדמי הניהול בתמורה להתחייבות שלהן לתמחר את רכיב ביטוח החיים בפוליסת ביטוחי המנהלים כפי שהוא מתומחר בעת שהוא נרכש בנפרד. בכך, למעשה,הודו החברות כי במשך שנים הן הוליכו שולל את החוסכים בביטוחי המנהלים ומכרו להם את רכיב ביטוח החיים בפרמיה יקרה משמעותית מזו שגבו ממי שרכש את הביטוח כמוצר נפרד.
השפעת דמי הניהול בביטוחי מנהלים
ביטוחי החיים צפויים לרדת ב-2,000 שקל – מה צריך לדעת
ברקת לסוכנים: אני דואג גם לפרנסה שלכם ולמקום של סוכן הביטוח בתוך המשוואה
עושים מילואים? יש לכם גם זכויות – מהו תגמול מילואים, מי זכאי לו ואיך מממשים את הזכות? – כל התשובות בפנים
שירות המילואים במדינת ישראל הוא חובה. בנוסף לגיוס חיילי מילואים בשגרה (לצורך הכשרה, אימונים ותעסוקה מבצעית), ניתן לקרוא לשירות מילואים גם ב"נסיבות חירום"" (צו 8) או כאשר מתקיימים "צרכים ביטחוניים דחופים".
אנשי המילואים צריכים להתמודד עם השלכות של היעדרות ממושכת מהעבודה, תשלומים על נסיעות, פיגורים בהספק ועוד. המצב גרוע אף יותר כאשר מדובר בעצמאים הנקראים למילואים ובעקבות זאת העסק שלהם נפגע או מושבת.
החדשות הטובות: מדינת ישראל מקפידה לפצות את חיילי המילואים על הנזק והטרחה שנגרמים להם בעקבות מילוי חובתם זו. מגיע להם! והאמת שבמקרים רבים הפיצוי הזה לא עולה בקנה אחד עם ה"נזק" שנגרם כתוצאה מהשירות ועזיבת העסק והעבודה לפרק זמן ממושך.
תגמול מילואים – המוסד לביטוח לאומי משלם "תגמול מילואים" לכל אדם שנקרא לשירות מילואים על פי חוק שירות ביטחון, וכן למי שנקרא לאימון על פי חוק שירות עבודה לשעת חירום (מל"ח). כמו כן המוסד לביטוח לאומי משלם החזרים לנערים עובדים עד גיל 18, שנעדרו מעבודתם עקב השתתפותם בקורס קדם צבאי.
למי מגיע?
תגמול מילואים משולם למי ששירת שירות מילואים כחוק או שירות חצי יומי או שהשתתף באימון מתוקף חוק שירות עבודה בשעת חירום, וכן לנער עובד שהשתתף בפעילות במסגרת החינוך הקדם צבאי.
איך מממשים?
כדי לממש זכאות לתגמול המילואים, יש להמציא אישור המעיד על תקופת השירות – טופס 3010. יש לוודא שהאישור חתום כראוי והפרטים האישיים ותקופת השירות מעודכנים כהלכה.
תקופת מאסר במהלך השירות אינה מזכה בתגמול, אלא אם בית דין צבאי או קצין שיפוט בכיר הורו אחרת.
תביעה לתגמול מילואים תוגש כתביעה אישית או כתביעה באמצעות המעסיק, בהתאם למעמדך בביטוח הלאומי.
סכום התגמול
תגמול המילואים מחושב לפי מכפלה של השכר היומי ומספר ימי השירות, בהתאם למינימום ומקסימום התגמול לתשלום.
עובד עצמאי יקבל פיצויבנוסף לתגמול. סכום הפיצוי יהיה בשיעור של 25% מהתגמול המחושב לפי הכנסתו כעובד עצמאי בלבד – בשלושת החודשים שקדמו לשירות, עד לתקרת התגמול המקסימלי ליום.
מה הזכויות וההטבות של סטודנטים במילואים
הנחה ברכישת קרקע לחייל מילואים
חיילי מילואים זכאים להנחה בארנונה
לאחר שתושלם העסקה, החברה תיסחר בבורסת ת"א ונאסד"ק ותיקרא PowerFleet
פוינטר נמכרת לאיי.די סיסטמס תמורת 140 מיליון דולר, במניות ובמזומן..
לפי הודעת פוינטר, העסקה צפויה להיסגר בקיץ 2019. לאחר השלמת העסקה, החברה תיסחר בבורסת תל-אביב ונאסד"ק ותיקרא פאואר-פליט. רכיב המזומן מסתכם ב-72 מיליון דולר ומבוסס בין השאר על הלוואות של 40 מיליון דולר מבנק הפועלים.
לאחרונה מכרה חברת ההשקעות הפרטית די.בי.אס.איי כמעט 33% ממניות פוינטר, עבור כ-10 מיליון דולר. העסקה בוצעה לפי מחיר של 14 דולר למניית פוינטר, ולאחריה ירדה החזקת די.בי.אס.איי בפוינטר מ-27% ל-18.5%, כששווי ההחזקה הנוכחי שלה הוא 20.5 מיליון דולר.
במסגרת העסקה, כ-8.5% מהון המניות של פוינטר עברו בעלות. מעריכים כי הרוכשים של המניות הם אלטשולר שחם ועוד שני גופים.
הרוכשת היא חברת I.D. Systems האמריקאית. החברה נוסדה בשנת 1993 על-ידי שני מהנדסים בוגרי אוניברסיטת סטנפורד, וכיום נמנים עם לקוחותיה חברות כמו פורד, AVIS, והדואר של ארה"ב. החברה הפכה לציבורית בשנת 1999.
דוד מחלב, מנכ"ל פוינטר, אמר שהמיזוג הוא האמצעי של פוינטר לחדור לשוק האמריקאי. לדבריו, בעקבותיו תיווצר חברה, שהכנסותיה (משתי החברות) ב-2018 הגיעו ל-131 מיליון דולר. לחברה הממוזגת יהיו 500 אלף מנויים משלמים. מחלב ציין שבין פוינטר ל-ID Systems יש השלמה גיאוגרפית וטכנולוגית. הוא צפה שלחברה הממוזגת יהיו הכנסות של 150 מיליון דולר בשנה שלאחר המיזוג.
הכשלים והליקויים בתחום התחבורה הציבורית הם משמעותיים ביותר. מצב זה רובץ לפתחו של משרד התחבורה , שבראשו עומד השר ישראל כץ.
"התמשכות הנסיעות לעבודה או לעיסוקים השונים והחזרה מהם נוגסת בזמנם היקר של התושבים, פוגעת בפריון העבודה, מביאה לאי-מיצוי" הפוטנציאל של התוצר המקומי הגולמי ושל ההכנסות ממסים ואף גורמת לזיהום אוויר ולמפגעי רעש".
משרד התחבורה: "עשור של עשייה חסרת תקדים, שטרם הייתה כמותה מאז קום המדינה"
מבקר המדינה יוסף שפירא פרסם את הדוח על משרד התחבורה ובו ציין שלמרות פרויקטים ורפורמות שנעשו, תחום התחבורה הציבורית הוזנח, לא בוצעו פרויקטים שהומלצו עליהם ופרויקטים אחרים מתעכבים ויתעכבו, לא ניתן מענה לגודש בכבישים ודווקא יש יותר עידוד רכבים פרטיים בישראל. את האשמה הטיל על השר ישראל כץ המכהן כשר התחבורה כבר 10 שנים.
המבקר כותב: ב"פועל משרד התחבורה אינו משמש הגורם המרכזי שמוביל את קידום ענף התחבורה הציבורית, בין היתר בגלל כשלים בתפקודו". על הממשלה והעומד בראשה לתת את הדעת לבעיה לאומית זו ולפעול להסרת חסמים שיאפשרו את ביצועם של פרויקטים תחבורתיים חשובים בלוחות זמנים סבירים ולהביא את כל הגורמים הללו לפעול בדחיפות ובשיתוף פעולה לטיפול בכשלים ולתיקון הליקויים, תוך בחינה מערכתית כוללת של משבר התחבורה הציבורית בארץ".
"אכן בשנים האחרונות קודמו נושאים שונים ובוצעו פרויקטים חשובים בתחום התחבורה, אך עדיין הכשלים והליקויים בתחום התחבורה הציבורית הם משמעותיים ביותר. מצב זה רובץ לפתחו של משרד התחבורה , שבראשו עומד השר ישראל כץ , שמכהן בתפקיד ממרץ 2009"
תוכן עניינים; ניתן להקליק על הקישור הרלבנטי
עומסי התנועה פוגעים בפריון העבודה
"המציאות התחבורתית שעימה מתמודדים תושבי ישראל בשנת 2019 מדי יום ביומו היא קשה. עומסי התנועה בכל בוקר ובכל ערב הם כבדים. התמשכות הנסיעות לעבודה או לעיסוקים השונים והחזרה מהם נוגסת בזמנם היקר של התושבים, פוגעת בפריון העבודה, מביאה לאי-מיצוי הפוטנציאל של התוצר המקומי הגולמי ושל ההכנסות ממסים ואף גורמת לזיהום אוויר ולמפגעי רעש".
"לגבי האדם היחיד השעות הרבות בדרכים מקטינות את הזמן הפנוי, פוגמות באיכות החיים ויוצרות תחושת תסכול ומתחים מיותרים".
עלות הפקקים מוערכת בעשרות מיליארדי שקלים
עוד כתב:
לעומסי התנועה במדינה יש משמעויות כלכליות כבדות שמוערכות בעשרות מיליארדי שקלים בשנה"
עד לשנים האחרונות ייחדו כלל מקבלי ההחלטות תשומת לב מועטה לפיתוח התחבורה הציבורית. במשך שנים רבות ההשקעה בתחבורה הציבורית בישראל הייתה נמוכה מאוד לעומת מרבית המדינות המפותחות, והושם דגש על פיתוח תשתיות התומכות בשימוש ברכב הפרטי. במשך השנים היקף השימוש בתחבורה הציבורית נותר קטן, והיקף השימוש ברכב פרטי הלך וגדל. הכמות הגדולה של כלי רכב והנְסוּעה הגבוהה בכבישים, שאורכם מצומצם יחסית, גורמות לכך שצפיפות התנועה בכבישי ישראל היא הגבוהה במדינות ה-OECD, פי 3.5 מהממוצע במדינות אלו"
התלות הרבה והגוברת של תושבי המדינה ברכבם הפרטי היא בעיקר תוצאה של שירותי תחבורה ציבורית לא מספקים. למרות ההשקעות הרבות שמשקיעה המדינה בשנים האחרונות בענף התחבורה הציבורית, השירות הניתן לתושבי המדינה עדיין אינו מספק את הביקושים באופן הולם. בשעות השיא היומיות, שעות הבוקר ושעות אחר הצהריים, ובייחוד בימי ראשון בבוקר ובימי חמישי בערב, הצפיפות בחלק גדול מאמצעי התחבורה הציבורית היא גבוהה, ולדברי חלק מהנוסעים בלתי נסבלת".
רכבות מהירות מתנהגות כפרווריות
משרד התחבורה: אי אפשר לצמצם פער של 100 שנה
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה:
משרד התחבורה מדביק פער של עשרות שנים בהשקעות בתשתיות התחבורה בישראל, ובעיקר בתחבורה הציבורית. אולם, גם עשור של עשייה חסרת תקדים, שטרם הייתה כמותה מאז קום המדינה, לא יכול לצמצם פערים של יותר מ-100 שנה בהשוואה למדינות המתקדמות בעולם".
עוד נמסר כי "המשרד נמצא בעיצומה של מהפכת התשתיות הגדולה ביותר שבוצעה אי פעם בישראל. בשנים האחרונות גדל באופן משמעותי ביותר התקציב שמשרד התחבורה משקיע בפרויקטים של התחבורה הציבורית, והוא ממשיך לגדול מדי שנה. כיום, כ-60% עד 70% מתקציב המשרד, העומד כיום על כ-17 מיליארד שקלים, מושקעים בפרויקטים של תחבורה ציבורית".
התייאשתם מהתחבורה הציבורית?! אתם לא לבד; רק 22% משתמשים בה כדי להגיע לעבודה
הממשלה אישרה את הוצאתם לתחרות של כל קווי התחבורה הציבורית בישראל
התחבורה הציבורית – ישראל לעומת העולם
הרווח הנקי הסתכם ב-489 מיליון שקל
2018 שטראוס סגרה את 2018 בזינוק של 17.8% ברווח הנקי, שהסתכם ב-489 מיליון שקל. הזינוק ברווחיות הגיע למרות צמיחה של 1% בלבד במכירות. אלו הסתכמו ב-8.55 מיליארד שקל.
החברה הכריזה גם שתחלק דיבידנד בגובה 200 מיליון שקל. הרווח הגולמי של החברה גדל ב-4.7%, והרווחיות הגולמית עלתה ל-38% מהמכירות – לעומת 36.7% בשנת 2017. הצמיחה ברווחיות הגולמית נבעה מירידה במחירי הקפה הירוק, אשר קוזזה בחלקה עם התאמת מחירים לשינויים במחירי חומרי הגלם והמטבעות במדינות שונות בעולם, וכמשינוי בתמהיל המכירות והתייקרות החלב הגולמי בישראל.
הרווחיות התפעולית עלתה ל-10.2% לעומת 9.2% ב-2017. זה בזכות מגזר מטבלים וממרחים בחו"ל, שיפור הרווחיות במגזר שטראוס קפה, בעקבות השיפור ברווחיות הגולמית; וכן בזכות מגזר שטראוס מים, עקב גידול במצבת הלקוחות תוך התייעלות תפעולית.
עוד חלה ירידה של 22.6% בהוצאות המימון, שהסתכמו ב-106 מיליון שקל. הסיבה היא רישום הכנסות בגין נגזרי מט"ח בשל התחזקות הדולר מול השקל בשנת 2018, לעומת רישום הוצאות בשל היחלשות הדולר מול השקל בתקופה המקבילה בשנה שעברה. סיבה אחרת היא ירידה נטו בהוצאות הריבית בשל קיטון בהיקף החוב ובריבית .
אבל חלה עלייה בהוצאות בגין הפסד מפדיון מוקדם של אגרות חוב סדרה ד' של החברה. הזינוק שנרשם ברווח הנקי נבע בעיקר מהצמיחה ברווח התפעולי, קיטון בהוצאות מימון ורכישת זכויות המיעוט בשטראוס קפה במהלך 2017.
בשנת 2018 הגיעו מכירות שטראוס בישראל ב-3.27 מיליארד שקל, ועלו ב- 4.5% לעומת 2017. הרווח הגולמי צמח ב-3.2%, ל-1.27 מיליארד שקל, אולם הרווחיות הגולמית נשחקה ל-38.98% לעומת 39.4% ב-2017. השחיקה ברווחיות הגולמית בשנת 2018 נבעה משינוי בתמהיל המכירות ומהתייקרות חומרי גלם מרכזיים ובהם חלב גולמי, דבש, שמן זית, קרטון גלי ופוליסטירן, לצד עלייה בשערי חליפין של מטבעות עיקריים (אירו וליש"ט).
לאומי – מניית שטראוס ;לא יקרה ולא זולה; משמר המלצת משקל שוק מחיר היעד – 83 שקל
לאומי – מניית שטראוס תתקשה להשיג תשואה עודפת
רוב הפניות לביטוח לאומי נעשות באינטרנט, בעיקר בנושא אבטלה
מספר הפניות לביטוח הלאומי ירד בשנה החולפת לראשונה מאז 2012. לפי דיווח של ביטוח לאומי, ב-2018 הסתיימה מגמת הגידול במספר הפניות הכולל למוסד. אם ב-2012 היו 16.5 מיליון פניות,וכ-25.6 מיליון ב-2017 ב-2018המספר ירד ל-25.5 מיליון פניות.
רוב הפניות ב–2018 היו דרך האינטרנט – 59% מסך הפניות. מוקדים טלפוניים 20%, קבלת קהל 12%, ועמדות שירות עצמי 9%.
האתר של ביטוח לאומיהושק ב-2008, ואפשר לשגר בו מסמכים ותביעות, לבדוק את מצב התביעה, לקבל אישורים ולצפות בפרוטוקולים של ועדות. מספר המשתמשים בו זינק בכ-25%, מ-582.5 אלף ל-726 אלף. מספר הכניסות גדל בכ-31%, מכ-7 מיליון ל-9.26 מיליון. בשני הנתונים נרשמות עליות מאז 2013. בממוצע נכנס מבוטח לאתר האישי 13 פעם בשנה.
האתר הניב חמישית מהמסמכים שהגיעו למוסד (לעומת 16% ב-2017). דרך האינטרנט – כולל האתר הכללי, האתר האישי ואתר ממשל זמין – שוגרו למוסד כ-1.5 מיליון מסמכים, לעומת כמיליון ב-2017. הנושא העיקרישהוגש באינטרנט היה אבטלה (29%), עם 440 אלף מסמכים.
מספר הפניות לסניפים ירד ב-250 אלף. בבאר שבע ירד המספר בכ-40 אלף, אך הסניף עדיין שומר על שיא בפניות עם 393.5 אלף פניות. לסניף בכרמיאל הגיעו הכי מעט פונים – כ-51 אלף. בתל אביב זינק מספר הפונים בכ-30 אלף והסתכם בכ-111 אלף.
שכירים? יש לכם יותר ממקור הכנסה אחד? אתם זכאים לתיאום דמי ביטוח לאומי
טיפים למלצרים = שכר; יחוייבו בביטוח לאומי והפרשות סוציאליות; ומה עם המעמ?
הגירעון בביטוח לאומי – כבר ב-2022!
סיוע משפטי חינם לתובעי גמלאות ביטוח לאומי; ככב יהיה לכם קל יותר!
מעודכן ל-03/2019
חברות הסלולר גובות 75% ריבת על מכשיר שנקנה ב-36 תשלומים
עקב הגברת התחרות בשוק הסלולר הרווחים של החברות נשחקים. עדיין ישנם מקומות של רווחיות שהן מנסות לשמר, כמו ניוד בינלאומי ומכירת המכשירים, אם כי גם כאן התחרות גוברת מצד חנויות פרטיות ומקוונות.
את הרווח הן מניבות באמצעות מכירת מכשירים בתשלומים. הן גובות ריביות של עשרות אחוזים על מכשיר שנקנה בתשלומים, לעומת מכשיר שנקנה בתשלום אחד. על הצרכן להבין שזה לא משתלם. אם חברה סלולרית גובה ריבית של 75% על מכשיר שנקנה ב-36 תשלומים, זו ריבית גבוהה מאוד ולא באמת מתקזזת עם מחיר המכשיר.
בפרטנר על מכשיר מסוג סמסונג גלקסי 4J, המחיר שתשלמו הוא 899 שקל, בתנאי שתסתפקו בעד 12 תשלומים.עבור יותר תשלומים? המחיר מזנק. אם רוצים לשלם ב-36 תשלומים, מחיר המכשיר קופץ ל-1,904 שקל – ריבית שנתית של 75%. .
בפלאפון המחיר גם לא משתלם. למשל, מכשיר סמסונג גלקסי A9 נמכר ב-2,249 שקל, בתנאי שמסתפקים בעד 6 תשלומים. אך אם רוצים לרכוש את המכשיר ב-36 תשלומים, המחיר קופץ ל-3,169 שקל, בריבית של 41%. מכשיר נוסף בפלאפון הוא LG G7. המחיר הרגיל עומד על 3,499 שקל, אך ב-36 תשלומים כבר תתשלמו 4,748 שקל – ריבית של 36%.
. הסיבה היא פשוטה, הקונים מכשיר בחברה סלולרית לא מודעים לריביות המטורפות. ננדמה להם שההנחה של כמה עשרות שקלים במכשיר משתלמת, וגם מבחינה פסיכולוגית אנשים טועים לחשווב שקנייה בשתלומים משתלמת יותר כי הסכומים נשמעים קטנים יותר, אבל הם לא צופים כאמור את הריביות ואת הסכום המצטבר..
אומנם לגיטימי שהן יגבו ריבית על מכירה בתשלומים, כי זו בעצם הלוואה, אבל אין הצדה לגובה ריבית שכזה. החברות ג מסתכנות שהלקוח ייעלם ולא ישלים את מלוא התשלום. לרוב מדובר בלקוחות שמסגרת האשראי שלהם בבנק כנראה לא תאפשר להם לרכוש את המכשיר בתשלום אחד, ולכן יפנו לתשלומים דרך חברת הסלולר.
אם רוצים להימנע מהריביות, סלקום לא מוכרת באתר שלה ב-36 תשלומים, אלא רק בתשלום אחד או 12ב- תשלומים ללא ריבית. אבל במוקדי השירות מוכרת ב-36 תשלומים, וכנראה שבריביות לא רחוקות ממתחרותיה.
מבחינת שקיפות פרטנר היחידה שמציינת באופן מפורש וברור את גובה הרבית השנתית. יתר החברות פשוט מציינות את החישוב בצורה פשוטה ללא ציון הריבית.
מה זה כרטיס אשראי מתגלגל והאם הוא טוב לכם
לפי ההסדר, שיכון ובינוי תרכוש את מלוא המניות ומבטח שמיר את דניה סיבוס
הסדר חוב הוגש באפריקה ישראל על ידי שיכון ובינוי ומבטח שמיר. שיכון ובינוי הציעה לרכוש את מלוא המניות של אפריקה ישראל בתמורה ל-350 מיליון שקל במזומן שיועברו לידי מחזיקי האג"ח, כאשר המניות הקיימות כיום יבוטלו ויאוינו.
עוד הציעה כי יועברו לידי מחזיקי האג"ח מלוא החזקותיה של אפריקה ישראל באפריקה נכסים (5%), וכן בחברות-הבנות אפריקה תעשיות שקרסה ואפריקה סחר ונכסים, וכלל הזכויות בקרקע ברוסיה ובהלוואה שניתנה לאפריקה תעשיות כנגד שיעבוד אותה קרקע. לאחר השלמת העסקה ייוותרו בידי אפריקה ישראל מזומנים בשווי של לפחות 160 מיליון שקל והחזקותיה (35.5%) בחברות המפעיל.
מבטח שמיר הציעה לרכוש מידי מחזיקי האג"ח את כל הבעלות על חברת דניה סיבוס בעד 520 מיליון שקל במזומן. הרכישה כוללת בתוכה גם את ההחזקה של דניה סיבוס ב-74% ממניות אפריקה מגורים.
מחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל צריכים להחליט על מכירת ההחזקה הנותרת באפריקה נכסים תמורת כ-130 מיליון שקל, לאחר שכבר מכרו את שארית ההחזקה ב-1.241 מיליארד שקל. אם יוספו ההצעות המדוברות, זו תמורה של כ-2.24 מיליארד שקל במזומן שיקבלו מחזיקי האג"ח על חוב כלפיהם שמסתכם כיום בכ-3.26 מיליארד שקל במונחי ערך מתואם.
מבטח שמיר נמצאת בשליטת מאיר שמיר ואילו בשיכון ובינוי שולט נתי סיידוף. שיכון ובינוי כבר הגישה בעבר הצעה נקודתית לרכישת ההחזקה (35.5%) בחברות המפעיל מידי אפריקה ישראל, וכעת היא מבקשת לעשות זאת כחלק מהסדר כולל עם מחזיקי האג"ח, שלפיו היא גם תקבל לבעלותה פלטפורמה בעלת נכס מס בדמות הפסדים צבורים של כ-4.5 מיליארד שקל.
אפריקה ישראל לזוכי מחיר למשתכן: תביאו עוד קונים, קבלו נופש
שיכון ובינוי באמריקה: רכשה חברת קבלן ב-40 מיליון דולר
מי באמת מרוויח כשאתם קונים דירה מקבלן?
הרווח הנקי עלה ב-8%, אך ההוצאות גדלו בין היתר בשל תוכניות פרישה מוקדמת
הבנק הבינלאומי סגר את 2108 עם עלייה של כ-8% ברווח הנקי ל-734 מיליון שקל. הבנק הבינלאומ מנוהל על ידי סמסדר ברבר-צדיק והניב בשנה החולפת תשואה על ההון של 9.3% לעומת 9.1% ב-2017.
הבנק, שבשליטת צדיק בינו, הודיע כי צפוי לחלק דיבידנד של 105 מיליון שקל בעקבות התוצאות, ובסך-הכול על תוצאות 2018 חילק דיבידנד של 355 מיליון שקל שהם 50% מהרווח.
הבנק ממשיך לצמוח, בשל ביצוע מהלכי התייעלות לשיפור רווחיותו. גם תיק האשראי של הבנק צמח בקרוב ל-5% לסך של 84.3 מיליארד שקל. כתוצאה מכך הרווח המימוני מפעילות שוטפת גדל בכ-11%.
בצד הוצאות השכר אלו גדלו בכ-7% בשנה החולפת, אולם הגסיבה היא הוצאות בגין תכניות פרישה מוקדמת, מענקים ועדכון הסכמי שכר בחברות בנות. למרות העלייה בהוצאות השכר, יחס היעילות השתפר מעט ל-68.4%. גם המיזוג של בנק אוצר החייל לתוכו צפוי לשפר את יחס היעילות של הבנק.
ברבר צדיק מסרה: "שנת 2018 היא שנה של ביצוע מהלכים משמעותיים שהבולט בהם הוא מיזוג בנק אוצר החייל. עלויות מהלכים אלה נכללות בהוצאות השנה בעוד שפירות המהלכים יבואו לידי ביטוי בשנים הקרובות"
הבנק הבינלאומי ימזג לתוכו את בנק אוצר החייל
כרטיס מועדון בנקאות פרטית – ישראכרט והבנק הבינלאומי
הבנק הבינלאומי מגייס באגח קוקו
אל על הפסידה 32 מיליון דולר ברבעון הרביעי ו-52 מיליון דולר ב-2018 כולה
אל על הפסידה 32 מיליון דולר ברבעון הרביעי ו-52 מיליון דולר בכל השנה. ההפסדים נבעו מעלייה במחיר הנפט ומהוצאות חכירות מטוסים ושכר, וכן התחרות הגוברת בשמים הפתוחים. כך עולה מפרסום הדוחות הכספיים לרבעון הרביעי של 2018 והשנה כולה.
גם רכישת מטוסי הדרימליינר (בואינג 787) הקשתה על החברה בגין הלוואות בהיקף גבוה – יתרת ההלוואות של החברה תעמוד בסוף 2019 על 910 מיליון דולר, עם החזר שנתי צפוי של 174 מיליון דולר (59 מיליון דולר מתוך הסכום יתפרש באמצעות מימון מחדש). בשל הדרך שבה לוקחת אל על את ההלוואות, היתרה אף תעלה בשנה הבאה למיליאדר דולר, אך ההחזר ירד ל-129 מיליון דולר, והוא ירד בהדגה בהמשך עד ל102 מיליון דולר בשנת 2025.
במהלך 2019 תקלוט אל על 7 מטוסי דרימליינר נוספים (אחד מהם כבר בידיה), שיצטרפו ל-7 מטוסים שכבר נקלטו בחברה בשנה וחצי האחרונות. ב-2020 תשלים את ההצטיידות עם קליטה של 2 מטוסים נוספים.
כמו כן ההכנסות ירדו ב-3.7% רבעון הרביעי ל-439 מיליון דולר, לעומת 512 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2017. ב-1017 ה רווח השנתי שלה נחתך ביותר מ-90% והסתכם בכ-5.7 מיליון דולר. ואילו בשנת 2018 כולה גדלו ההכנסות ב-2.1% ל-2.14 מיליארד דולר, בהשוואה להכנסות ב-2017.
גם את הרבעון השלישי של השנה סיכמה חברת התעופה במגמה שלילית, לאחר שירדה ב-15% ברווח הנקי שלה, שהסתכם בכ-42 מיליון דולר. ברבעון השלישי הגדילה אל על את הכנסותיה בכ-2% ל-642 מיליון דולר, אבל הרווחים הגולמי והתפעולי שנחקו.
עלות שכרו של מנכ"ל החברה, גונן אוסישקין, ב-2018 הסתכמה ב-2.8 מיליון שקל, בעוד שעלות שכרו של היו"ר, אלי דפס, הייתה מיליון שקל.
אל על נכנעת לטייסים – מספקת להם תוספת שכר של 100 מיליון שקל; שכר טייס – 620 שקל לשעה
כמעט חצי מהדירות להשקעה בירושלים נמכרות על ידי תושבי חוץ
רוב הדירות שנקנו בינואר נקנו על ידי צעירים. 9,200 דירות נמכרו בינואר, והצעירים היו 53% מהרוכשים. רוב העסקאות היו במסגרת השוק החופשי. לפי סקירת הכלכלן הראשי במשרד האוצר.
בינואר נמשך הגידול בהיקף הרכישות, שהחל באוקטובר בשנה שעברה. זה היקף גבוה בהרבה מממוצע העסקאות החודשי שנרשם ב-2017 וב-2018.
הזוגות הצעירים רכשו 4,900 דירות, מהן כ-1200 במחיר למשתכן. זו ירידה של כ-10% לעומת דצמבר 2018, שהיה חודש השיא ברכישת דירות על ידי זוגות צעירים, אבל גידול של 8% לעומת ינואר 2018
באזור תל אביב היו תושבי החוץ רק 12% מהדירות שנרכשו להשקעה באזור באותו החודש. ובחודשים האחרונים הייתה תנודתיות גבוהה ברכישות תושבי החוץ בירושלים. , בחודשים נובמבר-דצמבר אשתקד נרכשו מאה דירות בירושלים ע"י תושבי החוץ, גידול חד של 33% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2017. י.
אך מלאי הדירות להשקעה ממשיך לרדת ובינואר נוספו כ-700 דירות שהופחתו ממלאי הדירות של משקיעים, עקב מכירת 1,800 דירות. בסך הכל הופחתו בשנה וחצי האחרונה 16,300 דירות ממלאי הדירות בידי המשקיעים. היישובים הבולטים שבהם מכרו המשקיעים חריש וחדרה.
רוטשטיין – עלייה של 22% בהכנסות ממכירת דירות ל-91 מ' שקל; הרווח ירד ב-50% ל-4.3 מיליון שקל
באוגוסט – עלייה במכירת דירות חדשות; גידול ממוצע של כ-1.5% בחודש
לפי העסקה תשלב LEO ריכיבים של איתוראן למקרה גניבה
חברת LEO, בבעלות בעלי אינווקים, משנה למנכ"ל פוקס, משקיעים פרטיים ואייל ברקוביץ' ועוסקת בהשכרת קורקינטים סגרה עסקה בהיקף 10 מיליון שקל עם איתוראן, ולפיה תשלב בקורקינטים שלה רכיבים שיאפשרו איתור של הקורקינטים למקרה שייגנבו.
העסקה נוגעת ל-20 אלף קורקינטים ושווי יחידת האיתור הוא 500 שקל. כמו במכוניות שבהן מותקנת מערכת איתוראן, הקורקינטים של LEO גם יושבו על ידי סיירי איתוראן.
כמו בחברות אחרות מחיר ההשכרה של LEO הוא 5 שקלים עבור השכרת כלי ו-50 אגורות לכל דקת שימוש. הכלים של LEO יהיו זמינים לציבור במשך 24 שעות לאורך כל היממה, להבדיל מהמקובל כיום בענף מ- 22:00 עד לבוקר למחרת.
שירות הקורקינטים השיתופיים של LEO יושק החודש בתל אביב ויחל לפעול בתל אביב, רמת גן, אילת וחיפה ומתעתד להתרחב למדינות נוספות בעולם להתחרות בבירד, ליים ווינד, השחקניות הגדולות בתחום..
החברה הבטיחה כי תשקיע בבטיחות הרוכבים על ידי סבסוד קסדות שיושארו על כל קורקינט לשימוש הרוכב, הכוללות כובע חד-פעמי לשים תחתיה. רוכבים יוכלו להזמין דרך האפליקציה קסדות ואפודים זוהרים שיישלחו לביתם.
לאחרונה הודיע המשנה למנכ"ל פוקס שישקיע 4 מיליון דולר בחברה, מה שהפך אותו למחזיק בבעלות של 15%. בחודש מאי הפריסה צפויה להגיע ל-3,000 קורקינטים שיתופיים בערים נוספות, בהן חיפה, גבעתיים והרצליה.
"אנחנו באים מעולמות הקורקינטים, וזה היתרון שלנו על פני המתחרים", אמרו בליאו לתקשורת. "יש לנו מעבדות לתחזוקה ולטיפול, וזו המומחיות שלנו". הקורקינטים בצבע צהוב שחור, כמו בית"ר ירושלים.
קורקינטים בתל אביב – הכל על אפליקציות הקורקינטים החשמליים
עיריית תל אביב יוצאת בדרישות מחברות השכרת הקורקינטים והאופניים