כדי לבטח את הפנסיה שלכם אג"ח ממשלתית סחירה תהיה חלק מהפנסיה שלכם. אלו יחליפו את איגרות החוב המיועדות. כך סיכמו החשב הכללי רוני חזקיהו והממונה על רשות שוק ההון משה ברקת.
איגרות החוב המיועדות הן איגרות חוב ממשלתיות, צמודות למדד ובלתי סחירות שמנפיקה המדינה לקרנות הפנסיה (החדשות והוותיקות), לקופות הגמל הוותיקות ולביטוחי מנהלים ותיקים, לתקופה קבועה מראש, בהיקף של עד 30% מנכסיהן, ובתשואה שנתית אפקטיבית ריאלית של 4.86%. בתחילת שנות האלפיים הריבית של אג"ח בשוק הפכה לנמוכה יותר מזו של אג"ח המיועדות, ורק לפני כ־20 שנה הן הפכו לעוגן לתשואה סבירה לפנסיה.
אבל אלו זיקנו לממדים גדולים מדי ומפריעים לממשלה לטפל בגירעון. לממשלה יש חוב סחיר – שמיועד למימון הגירעון – וחוב בלתי סחיר (חוב שאינו נסחר בבורסה), ש־75% ממנו מורכבים מאג"ח מיועדות. מכיוון שלא ניתן לגייס חוב ללא הגבלה, עלייה בחוב הבלתי סחיר באה בהכרח על חשבון החוב הסחיר. לפי דו"ח יחידת החוב האחרון, היקף החוב המקומי הבלתי סחיר עמד בסוף 2018 על 231 מיליארד שקל המהווים כ־29.3% מהיקף החוב הממשלתי- עלייה של 8% לעומת 2017.בנוסף הוא גדל בעקביות.כמו כן מלאי איגרות החוב המיועדות המונפקות לקרנות הפנסיה זינק בכ־9% ב־2018 והסתכם בכ־171 מיליארד שקל לעומת כ־158 מיליארד שקל ב־2017 – עלייה של 8.3%.
לפי מחקר, שהזמין ברקת, המכשיר החלופי יעלה בממוצע את תשואת הפנסיה ב־16%, יחסוך למדינה מיליארדי שקלים בשנה, וישפר מהותית את ניהול החוב. עם זאת, מהלך כזה דורש שינוי חקיקה ולכן יתבצע רק בהחלטת שר האוצר של הממשלה הבאה, כחלק מהטיפול בגירעון.
כמו כן ייבחן מס שלילי לפנסיה, שנועד לתמרץ בעלי משכורות נמוכות לחסוך לפנסיה, בעיקר עצמאים. כך יקבלו תשואה גבוהה יותר על עצם החיסכון בפנסיה.
מחר תיכנס לתוקפה רפורמת קרנות הפנסיה t;ברירת מחדל חסכון עצום לחוסכים
נוודים דיגיטליים: איך לטייל בעולם ולעשות מזה כסף?
מה הזכויות המגיעות לחולי דמנציה ואלצהיימר
.
בסוף השבוע האחרון אחרי הרבה ציפיות מיקרוסופט הכריזה עלאקסבוקס הבאה. הדגם הבא של אקסבוקס ייקרא Xbox Series X. והוא נועד להחליף את סדרת ה-ONE. העיצוב שלו מזכיר במראה מחשב יותר מקונסולה. ניתן יהיה להשתמש בקונסולה במצב שוכב או עומד, לבחירת המשתמשים.
מיקרוסופט אומנם לא פרסמה פרטים רבים על המפרט הטכני ופיצ'רים חדשים אך כן שישודרג הבקר האלחוטי. המכשיר צפוי להגיע לחנויות בתקופת החגים לצד פלייסטיישן 5 של סוני.
את ההכרזה על הקונסולה החדשה ביצעה מיקרוסופט יחד עם הצגה של טריילר למשחק Hellblade II, אשר נמצא בפיתוח בימים אלו וצפוי להשקה יחד עם ה-Xbox Series X בשנה הבאה.
במיקרוסופט כבר אומרים כי היא תהיה חזקה פי ארבעה מגרסת הוואן. עוד מספרים כי קונסולת ה-Xbox Series X תגיע עם מעבד מבוסס ארכיטקטורת Zen 2 של חברת AMD יחד עם ארכיטקטורת ה-Radeon RDNA, זיכרון פעולה מהיר מסוג GDDR6 וכונן SSD מהיר מבוסס NVMe שצפוי לשפר באופן משמעותי את מהירות הטעינה של משחקים. לצד זאת, חשפה החברה כי הקונסולה תתמוך ברזולוציה של עד 8K ובקצב רענון שיגיע עד 120 הרץ. כמו כן צפוי להיות לה כוח עיבוד גרפי גבוה פי שלושה משל Xbox One X – הקונסולה החזקה ביותר בדור הנוכחי.
פרטים נוספים על הקונסולה החדשה יימסרו, כנראה, בחודש יוני בתערוכת E3 – הבמה המסורתית להכרזות הגדולות של השנה בתחום המשחקים.
תחביב יקר: גיימינג – כמה זה עולה לכם?
מה זה פרויקט Stadia של גוגל -פרויקט הגיימינג המאפשר לשחק מכל מקום ובכל פלטפורמה
מהשוואת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים ספטמבר 2019 – אוקטובר 2019, לעומת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים אוגוסט 2019 – ספטמבר 2019, נמצא כי מחירי הדירות עלו ב-0.6 אחוז.
בפילוח לפי מחוזות: בחודשים ספטמבר 2019 – אוקטובר 2019, לעומת אוגוסט 2019 – ספטמבר 2019 נמצאו שינויי המחירים הבאים: ירושלים (0.1%), צפון (0.7%), חיפה (0.4%-), מרכז (0.5%), תל אביב (1.2%) ודרום (0.3%).
מהשוואת העסקאות שבוצעו בתקופה הנוכחית לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ספטמבר 2019 – אוקטובר 2019, לעומת ספטמבר 2018 – אוקטובר 2018, לא נמצאו מחוזות בהם נרשמו ירידות מחירים שנתיות. עליות מחירים בולטות נרשמו במחוזות תל-אביב (3.4%), צפון (2.8%) ירושלים (2.1%) ודרום (2.0%), יתרת המחוזות רשמו עליות מתונות יחסית.
מהשוואת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים ספטמבר 2019 – אוקטובר 2019 לעומת אוגוסט 2019 – ספטמבר 2019, נמצא כי מחירי הדירות החדשות ירדו ב-0.6%. כמות העסקאות שבוצעו בתמיכה ממשלתית (מחיר למשתכן) והשתתפו בחישוב מדד מחירי הדירות החדשות מהווה 52.5% בהשוואה ל-50.2% בתקופה הקודמת (אוגוסט 2019 – ספטמבר 2019).
מהשוואת העסקאות שבוצעו בתקופה הנוכחית לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ספטמבר 2019 – אוקטובר 2019, לעומת ספטמבר 2018 – אוקטובר 2018, נמצא כי מחירי הדירות החדשות ירדו ב-5.4%.
אין שינוי במדד מחירי תשומה בבנייה למגורים בנובמבר. מדד מחירי תשומה בבנייה למגורים נותר בחודש נובמבר נותר ללא שינוי ועמד על 115.2 נקודות. מתחילת השנה עלה המדד ב-1.6%.
ב-12 החודשים האחרונים עלה מדד מחירי תשומה בבנייה למגורים ב-1.6%. מדד מחירי שכר העבודה עלה ב-4.1%, המדד ללא שכר עבודה עלה ב-2.6%, מאחר שיתר הגורמים ירדו משמעותית.
חומרים ומוצרים
מדד מחירי חומרים ומוצרים ירד בחודש נובמבר ב-3.6%. מבין החומרים והמוצרים ירדו במיוחד מחירי אבן ורשתות ברזל ב-%6.1 כל אחד.
לאחר חודשים של עליות, מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.4%- בחודש נובמבר 2019. ירידות מחירים נרשמו במיוחד בסעיפי ירקות ופירות טריים 4.2%-, הנעלה 2.1%-, תחבורה 1.1%- וריהוט וציוד לבית 0.9%-. נראה כי הסיבה היא חודש נובמבר והמבצעים הרבים שהביא עמו.
מתחילת השנה עלה מדד המחירים לצרכן ב-0.6% ובשנים עשר החודשים האחרונים עלה ב-0.3%.
מהשוואת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים ספטמבר 2019 – אוקטובר 2019 לעומת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים אוגוסט 2019 – ספטמבר 2019, נמצא כי מחירי הדירות עלו ב-0.6% ובכך השלימו עלייה של 2.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (ספטמבר 2018 – אוקטובר 2018).
בפילוח שינויי מחירי הדירות, שלא נמדדים במדד לצרכן, לפי מחוזות בחודשים ספטמבר 2019- אוקטובר 2019 לעומת החודשים אוגוסט 2019 – ספטמבר 2019, נמצאו עליות מחירים במחוזות: תל אביב 1.2%, צפון 0.7%, מרכז 0.5%, דרום 0.3% וירושלים 0.1%; לעומתם ירידת מחיר של 0.4% נרשמה במחוז חיפה.
בפילוח שינויי מחירי הדירות לפי מחוזות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ספטמבר 2019 – אוקטובר 2019 לעומת ספטמבר 2018 – אוקטובר 2018, נמצאו עליות מחירים בכל המחוזות כאשר הבולטות שבהן נרשמו במחוזות: תל אביב 3.4%, צפון 2.8%, ירושלים 2.1% ודרום 2.0%.
במדד מחירי הדירות החדשות נמצא כי מחיריהן ירדו בחודשים ספטמבר 2019-אוקטובר 2019 לעומת אוגוסט 2019 -ספטמבר 2019 ב-0.6%. אחוז העסקאות שבוצעו בתמיכה ממשלתית והשתתפו בחישוב מהווה 52.5% בהשוואה ל-50.2% בתקופה הקודמת (אוגוסט 2019 – ספטמבר 2019).
מהשוואות העסקאות שבוצעו בתקופה הנוכחית לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ספטמבר 2019 – אוקטובר 2019 לעומת ספטמבר 2018 – אוקטובר 2018, נמצא כי מחירי הדירות החדשות ירדו ב-5.4%. פרסום הנתונים תחת אמברגו עד השעה 18:30.
מדד המחירים לצרכן – מה הוא מודד? איך הוא מחושב? ולמה הוא לא מתייחס לשינוי במחירי הדירות?
אפליקציית טיק טוק הפכה לדבר החם הנוכחי, שם כל הנוער מצלם את עצמו ועורך את עצמו לדעת. זו האפליקציה הסינית הראשונה שהצליחה להגיע למערב ולעקוף מותגים כמו סנפאצ'אט ואינסטגרם. אבל בעוד כוכבי יוטיוב מרווחיים מפרסומות וכוכבי אינסטגרם ממותגים, איך מרוויחים כוכבי טיק טוק?
קודם כול לדעת שלא רק הנוער שם אלא גם עסקים מגלים את האפליקציה ואת כוכביה ומתחילים להרוויח ממנה. בעוד טיק טוק מרוויחה מפרסומות, משותפויות ומחסויות, משתמשי טיק טוק יכולים להרוויח רק אם מותג מסוים מעוניין להשתמש בהם לפרסום.
לרוב מותגים מחפשים עוקבים עם מיליון עוקבים לפחות. לאחר שבודקים את מספר העוקבים, בודקים את רמת המעורבות שלהם וכך נקבע הסכום. ככל שהמעורבות גבוהה יותר, כך הסכומים יהיו גבוהים יותר. מה זה אומר? לייקים, תגובות ושיתופים ביחס למספר צפיות.
התוכן הזוכה ליותר צפיות בטיק טוק הוא מצד אחד טרנדי ומצד שני ייחודי. יש הרבה טרנדים בטיק טוק כמו שירים, ריקודים ומערכונים המביאים ליותר צפיות. ככל שמשתמשים ביותר פלטפורמות לקשר לסרטון הטיק טוק יהיו יותר צופים. תגובות, לייקים ושיתופים יעלו את הסרטון שלך מעלה, כך שתעלה את מספר הצפיות גם אם עשית זאת בעצמך. הגעת למספיק עוקבים, ספר למותגים עליך. הם ודאי ירצו לפרסם. תחילה הצע חסות בזול ולאחר מכן כשכבר צברת כמה מותגים שרוצים לפרסם אצלך תוכל להעלות את המחיר.
כמה מרוויחים? בעוד במיוזיקלי ,הגרסה הקודמת של טיק טוק, עשרות המובילים זכו לסכום ממוצע של 46 אלף דולר בשבוע, בטיק טוק זה יותר קשה וצריך להגיע כאמור למספר גדול מאוד של עוקבים, אבל מכאן זה תלוי ביכולת שלכם לעורר את הצופים שלכם וכן לדעת למכור את עצמכם.
טיק טוק מתכננת לפתוח משרדים בישראל
האם אפליקציית טיק טוק מרגלת אחרי משתמשים במערב?
לא רק סנאפצ'אט: אינסטגרם מעתיקה מטיק טוק וקוראת לזה Reels
מעודכן ל-12/2019אינסטגרם הפכה לכר פורה הסופר לייקים ועוקבים. בניגוד ליוטיוב וגוגל ההכנסות מאינסטגרם הן לא מפרסומות, אם כי לאחרונה הוסיפו פרסומות. אך זה לא הכלי העיקרי להרוויח מאינסטגרם.
הרשת החברתית, המשתפת סרטונים, תמונות וסטוריז, עוזרת למשתמשיה להרוויח בעיקר באמצעות מספר עוקבים, לייקים ושיתופים. עד כדי כך שיש כאלו שאף קונים עוקבים. עם זאת, הקהל מתחיל להיות פיקח יותר ומבין מתי אלו עוקבים קנויים ומתי השימוש בפלטפורמה מסחרי בלבד.
באינסטגרם, להבדיל מפייסבוק, נוטים יותר לעקוב אחרי מפורסמים מאשר ליצור קשרים עם חברים ובני משפחה. אם פעם המפורסמים היו צריכים לארגן לעצמם פפרצי, היום הם כבר מצלמים בעצמם ועורכים בעצמם.
גם נגמרו הימים שבהם הפרסומות הייתה סמויה. היום אם מותג בוחר בך לפרסום, זה סמל סטטוס לכל דבר. והרבה מתפרסמים עם המותג באופן גלוי במקום בגדים, ארוחות וחברים.
כדי להגיע אל המותגים כדאי להתמקד בתחום מסוים אחד, אוכל, אופנה, כושר. כל אלו מובילים אליהם קהלים גדולים. כדאי לראות אילו סוגי תמונות או סרטונים מביאים ליותר חשיפה, לייקים ושיתופים.
יש כלים טכנולוגיים ובתשלום כדי להגדיל מספר עוקבים ולייקים כמו אינסטה-בוסט, אבל מספר העוקבים היא לא הפונקציה היחידה, צריך להיות גם בעל ערך וזה אומר רלוונטיות לקהל ומעורבות של גולשים.
הדרכים שעוזרות לגדול אורגנית ללא מימון הן קו אחיד של תמונות כך שאפשר לזהות את הכותב רק מהתמונות, כמו כן תמונות עם גורם אנושי או המספרות סיפור יזכו ליותר חשיפה וכאמור התמקדות בתחום מסוים.בנוסף כדי שיהיה קל למצוא אתכם העלו האשטאגים, צרו אינטראקציה גם עם אחרים, אבל הקפידו על מינון נכון ואל תמאיסו את עצמכם.
כמה מרוויחים:
הרווח משתנה לפי מידת הפרסום של המשתמש והמוצר שזוכה לחשיפה. משתמשים עם כ-50 אלף עוקבים, שאינם ידועים מחוץ למעגל המשתמשים שלהם, יכולים לקבל בין כמה מאות שקלים ל-1,000 שקל לפוסט אחד. כמובן כל עוד הם אכן נותנים ערך.
מפורסמים מהשורה השנייה מבקשים כ-4,000 שקל לפוסט ו-6,000 שקל לשניים. מפורסמים מהשורה הראשונה מבקשים ומקבלים גם יותר, אולם יש צנועים יותר שמסתפקים ב-1,000 שקל. יש גם כאלו המקבלים משכורת של משרה מלאה או חלקית.
לא רק סנאפצ'אט: אינסטגרם מעתיקה מטיק טוק וקוראת לזה Reels
פייסבוק פיי – שירות תשלומים דרך מסנג'ר, וואסאפ ואינסטגרם
מעודכן ל-12/2019
יש לכם תואר בפילוסופיה והזהירו אתכם שלעולם לא תוכלו למצוא בעזרתו עבודה? ייתכן שהכתבה הזו תעודד אתכם ■ על פי התחזיות היום, התפתחות הבינה המלאכותית תדחק לפינה את מקצועות הטכנולוגיה, וחברות יחפשו דווקא את בוגרי מדעי הרוח בעלי החשיבה הביקורתית והראייה היצירתית
על רקע הטענה שתואר טכנולוגי הוא הכרח המציאות בשוק העבודה, נשמעת היום תחזית שעשויה לעודד את בעלי הנפש ההומאנית שבכם: לדעת מומחים, תחום מדעי הרוח עומד לעשות קאמבק של ממש באקדמיה כבר בשנים הקרובות, ובוגרים איכותיים במקצועות אלה יהפכו למבוקשים ביותר במקומות העבודה.
בעידן הטכנולוגי שבו התוכנה כבשה את העולם, מומחים רבים והורים מודאגים טוענים שתואר טכנולוגי הוא הדרך הטובה ביותר להבטיח רווחה כלכלית. במילים אחרות, אם אתם רוצים להצליח להתפרנס בכבוד – לכו להשיג תואר במקצועות הטכנולוגיים.
על פי הנתונים כיום, בישראל חלה בשנים האחרונות ירידה ניכרת במספר הסטודנטים הנרשמים ללימודים במדעי הרוח, לצד עלייה במספר הסטודנטים הנרשמים ללימודי הנדסה ומדעי המחשב. לפי נתוני המל"ג, שיעור הסטודנטים להנדסה בישראל הוא 18% כאשר בשנים 2017-2013 נרשמה עלייה של 8% במספר הלומדים את התחום.
הנדסה ומקצועות ההייטק הם התחומים עם מספר הסטודנטים הרב ביותר בישראל, כחלק ממאמץ לחיזוק מקצועות אלה. נכון להיום, אחד מכל ארבעה סטודנטים בישראל לומד הנדסה, מדעי המחשב, מתמטיקה או סטטיסטיקה, כך מתגאים במל"ג. לעומת זאת, מספר הסטודנטים למדעי הרוח ירד בשנים האחרונות בהתמדה מ-14,248 ב-2013 ל-10,698 ב-2019.
הקצב של השינויים הטכנולוגיים צפוי רק להתגבר עם הזמן, אך בשנים האחרונות מתחילים להישמע קולות שטוענים שהקדמה הטכנולוגית לא בהכרח אומרת שכולם צריכים להפוך למהנדסים או מתכנתים. להפך, לדעת חלק מהמומחים, שנת 2020 תהיה זו שבה תעלה הדרישה ללימודי תואר במדעי הרוח. המקצועות האלה, כך הם טוענים, עושים קאמבק היסטורי באקדמיה.
בכל שנה מפורסמת ברשת החברתית לינקדין רשימה של טרנדים במקומות העבודה להם כדאי לצפות. השנה נכללה בה התובנה הזאת, לגבי תארים במקצועות כמו ספרות, פילוסופיה והיסטוריה: "בינה מלאכותית תהפוך את הקישורים הטכנולוגיים לאוטומטיים ותדחוף את הדרישה לכישורים כמו יצירתיות, תקשורת ואמפתיה. בשנים האחרונות התרכזו בגיוס אנשי מדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה, מקצועות שימשיכו לאבד מהרלוונטיות שלהם, בזמן שתארים במדעי הרוח יהפכו לרווחיים יותר עבור החברות המעוניינות להתקדם קדימה".
יוצר הרשימה הסופר ומוביל הדעה דן שוואבל, ממשיך ומצטט מחקר אשר מראה ש"בזמן שתארים במדעי הרוח מייצרים הכנסה ראשונית נמוכה יותר, המשכורות בתחומים אלה עולות מהר יותר במרוצת השנים מאשר אלה של בוגרי תארים בהנדסה, מתמטיקה וכדומה.
מחקר גדול שערכה גוגל במטרה למצוא את המיומנויות החשובות ביותר להצלחה הפתיע את כולם כאשר בין הממצאים התגלה שמיומנויות טכנולוגיות חשובות פחות ממיומנויות 'רכות'". כל זה בצירוף שיאים שליליים באבטלה וחוסר יציבות בנוף הפוליטי בו פועלות חברות טכנולוגיה מעיד על כך שהעסקת אנשים מתחום מדעי הרוח עתידה להתרחב ב-2020.
שוואבל לא לבד. מנכ"לים רבים בחברות הטכנולוגיה, המגיעים מרקע הומאני בעצמם, שמחים להעיד על השימושיות שבמקצועות האלו. עם המנהלים האלה נמנה גם ג'ורג אריסון, המייסד השותף ומנכ"ל שותף של פלטפורמת מכירת הרכבים Shift ובעל תואר במדעי המדינה. לטענתו, הרקע האקדמי שלו העניק לו מיומנות שנחוצה לחברות טכנולוגיה.
"הנדסה וטכנולוגיה לבדן לא יספיקו לעזור לרווחיותן של חברות בעתיד", הוא אומר. "כשחברות טכנולוגיה עתידיות יצטרכו, באופן בלתי נמנע, לסמוך יותר על בינה מלאכותית ולמידת מכונה, הן יתמודדו עם הרבה קשיים שאין להם פתרון ישיר או תשובות חד-ערכיות. לצורך לעשות בהפעלת שיקול דעת ערכי בנושאים אלו תהיה חשיבות גדולה".
הפתרון: מסלולי לימוד משולבים
אריסון מדגים מציין את השאלות המורכבות שעמן מתמודדות רשתות המדיה החברתית סביב שמירה על חופש הדיבור ומלחמה בדיס-אינפורמציה למשל. "הרבה מהביקורת המופנית כלפי פייסבוק לגבי טיפולה בהתערבות הרוסית בבחירות האמריקאיות ב-2016 ובחשבונות מזויפים זוהי עדות לכך", הוא אומר. "סביר להניח שאם בפייסבוק היו יותר מנהלים עם רקע נרחב יותר, אשר מתאימים יותר לכפות התחשבות בבעיות אתיות כמו זאת, החברה הייתה מתמודדת עם הנושאים האלו בצורה אחרת".
המנכ"ל שלצדו, טובי ראסל, בעל תואר ביחסים בינלאומיים מאוקספורד, מסכים עם החשיבות המיוחדת של בוגרי מדעי הרוח להתמודדות עם היכולות של הטכנולוגיה מול מציאות אנושית (כמו חשבונות מזויפים או הבטחה כי כלי בינה מלאכותית לא ישכפלו דעות קודמות, ואפילו יחזקו את אלו הקיימות).
"הדור הבא של חברות טכנולוגיה גדולות יצטרך למצוא את הדרך שבה תוכנות ישולבו באינטראקציה טובה יותר ובהרמוניה עם אנשים בעולם האמיתי". הוא מאמין. "לשם כך נזדקק למנהלים שיכולים לשלב אנשים, תהליכים וטכנולוגיה – לתרגול מעשי של דיפלומטיה טכנולוגית".
התוכנית של המל"ג בישראל למשל, להתמודדות עם מגמת הירידה בלימודי מדעי הרוח והשינויים הטכנולוגיים היא יצירת מסלולי לימוד אינטרדיסציפלינריים. המטרה היא שסטודנטים להייטק, מדעים מדויקים, כלכלה ומנהל עסקים יוכלו לשלב בלימודי התואר גם פילוסופיה, ספרות ואמנות, היסטוריה, לימודי תרבות ועוד. אבל הטענה של המומחים היא שהשינויים הטכנולוגיים יחייבו דווקא את ההפך – שההתמחות תהיה במדעי הרוח ואילו ההעשרה או השילוב יהיה דווקא של התכנות או המדעים המדויקים.
מסתבר שכבר היום אפשר בהחלט להגיע רחוק עם תארים במדעי החברה והרוח. כך לדוגמה, למייסד לינקדאין ריד הופמן יש תואר שני בפילוסופיה מאוניברסיטת אוקספורד והוא מייחס לכך חלק גדול מהצלחתו; מייסדי Flickr ו-Hunch קתרינה פייק לה תואר בספרות אנגלית ושותפה סטיוארט בטרפילד אשר המשיך ופיתח גם את Slack מחזיק בתואר ראשון ושני בפילוסופיה; מנכ"לית יוטיוב, סוזן ווצ'סקי למדה היסטוריה וספרות. אפילו ג'ק מא, מייסד עליבאבא, השלים תואר באנגלית.
האם שנת 2020 אכן תהיה השנה שבה תתהפך הקערה על פיה והפקולטות למדעי הרוח יתחילו לסלול את דרכן בחזרה אל הפסגה כפי שטוענות התחזיות? ימים יגידו.
חמש המלגות המשתלמות ביותר – אפשר לקבל מימון שלם של התואר ללא תמורה
התארים שאחריהם הכי קל למצוא עבודה – ארצות הברית
נטפליקס כבר נמצאת כמעט בכל שלט בטווליזיה בישראל, עכשיו המתחרה הראשית בתחום הסטרימינג מצטרפת: אמזון. אמזון מהדקת את נוכחותה בישראל: הערב (א') יעלה קמפיין משותף של פרטנר TV ואמזון פריים וידאו. מדובר בקמפיין שילוט חוצות של שתי החברות.
רק לפני כחודש השיקה אמזון את שירות הווידאו שלה, עם פחות תכנים של המתחרה העיקרית נטפליקס, אך עם כמה להיטים כמו מיסיז מייזלס, כמו כן המחיר תחרותי הרבה יותר, מנוי עולה 3 דולר לחודש במחצית השנה הראשונה ו-6 דולרים לחודש לאחר מכן, לעומת יותר מ-10 דולרים בנטפליקס.
אמזון גם תרחיב את שירותי התרגום והדיבוב של תכניה לעברית, ובכך היא תקל על הישראלים לרכוש את תכניה. ,
בד בבד עם הכרזת הקמפיין של פרטנר סלקום הכריזה היום על חתימת הסכם עם אמזון בישראל להפצת אפליקציית אמזון פריים וידאו על גבי ממיר סלקום, כשהיא תאפשר גם גישה ישירה מכפתור ייעודי בשלט לתוכני אמזון. השירות יינתן למנויי סלקום שלהם ממיר בוקס 4K המבוסס על מערכת הפעלה אנדרואיד TV.
כמו כן, גם yes חתמה על הסכם שיתוף-פעולה עם אמזון, אותו היא תשיק יחד עם ממיר אנדרואיד פלוס בשבועות הקרובים.
מנויי שתי החברות יצטרכו לרכוש מינוי נפרד לאמזון פריים וידאו באחת משתי דרכים – מנוי לאמזון פריים הכולל גם מנוי לשירות הווידאו או תשלום דמי מנוי לשירות בלבד של 2.99 דולר לחצי שנה, עם עלייה ל-5.99 דולר לאחר מכן.
אמזון הורידה את עמלות ההמרה ל-2% – איך זה ישפיע על חברות האשראי?
אמזון השיקה את הגרסה החינמית של אמזון מיוזיק במודל של ספוטיפיי
מבוי סתום במשא ומתן בין ההסתדרות לבנק הפועלים. ההסתדרות הכריזה היום (א') סכסוך עבודה בבנק הפועלים, בשל חוסר יכולת להגיע להסכם במשא ומתן לחתימה על הסכם שכר חדש ופגיעה בתנאי העבודה. הסכסוך רלוונטי לכ-7,500 עובדים בכל רחבי הארץ.
הסיבה להכרזת הסכסוך כאמור מבוי סתום במשא ומתן לחתימה על הסכם שכר חדש. הסכם השכר הקודם הסתיים לפני שנתיים, ומאז נמצאים הצדדים במשא ומתן, אולם הנהלת הבנק מסרבת לשפר את שכרם של העובדים.
בנוסף, ל"הון" נודע כי בעלי המניות בבנק זכו לדיבידנדים בעלות של מיליארד שקל, בעקבות מהלך מכירת המניות של חברת הבת "ישראכרט", בעוד העובדים לא זכו לכל מענק או תגמול בעקבות המכירה. יתר על כן, ההנהלה צמצמה משרות ונקטה שורה של הליכי התייעלות. בעקבות כך נוצר עומס על עובדי הבנק בכלל ועל עובדי הסניפים בפרט, והורעו תנאי עבודתם.
הנהלת הבנק אף דרשה לאחרונה להגדיל את מספר העובדים המועסקים בחוזים אישיים, על מנת לכרסם בכוחה הארגוני של נציגות העובדים.
"בריאות דיגיטלית היא עולם ומלואו של הנגשת מידע רפואי למטופל, האנשה של הטיפול בחולה, ועוד מגוון אפשרויות אדיר של שילוב נתונים, ביולוגיה ואלוגריתמיקה – אין סוף של חדשנות שנדחפת על ידי מחשוב, כשמהפכת המזעור והעוצמה של המחשבים הם המנוע שדוחף את הנגשת שירותי הבריאות לכלל המטופלים". כך אמר אופיר שחף, סגן נשיא לפיתוח עסקי בחממת eHealth Ventures לאתר הון.
שחף אמר את הדברים בוועידת הבריאות הדיגיטלית dHealth2019. הוועידה בהפקת קבוצת אנשים ומחשבים, התקיימה בחמישי האחרון (12 בדצמבר) במתחם הכנסים לאגו בראשל"צ, בהשתתפות מאות מומחים לטכנולוגיות בבריאות ובהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי.
שחף שימש שופט בתחרות הסטארט אפים שהתקיימה במסגרת הוועידה, ושתי חברות הסטארט אפ שהגיעו למקומות הראשונים זכו בחבילת ליווי עסקי בשווי מאות אלפי שקלים בחממת eHealth Ventures-ובאקסלרטור יבמ-אלפא זון.
"אנחנו באופן פרטני בחנו בחממה יותר מ 900 חברות בתחום הבריאות", ציין שחף בפתח דבריו. "האקו-סיסטם הישראלי בתחום הבריאות הדיגיטלית, כולל קרוב ל-25 חממות, אקסלרטורים ופלטפורמות חדשנות בבתי חולים. בצד תחומים כמו סייבר, אגרוטק ופינטק, זהו אוצר לאומי שלנו. גם חברות בינלאומיות ושחקנים זרים מודעים לכך, ובאים לביצה הישראלית הקטנה בשביל החשיפה לחדשנות", אמר. "כל שנה שוברת שיאים יותר מקודמתה מבחינת ההשקעות בתחום, על ידי גורמים מגוונים ובהם בתי חולים, חברות ביטוח ועוד. כל הגורמים מבינים שהתחום ישפיע על כל אחד ואחד, ועל כן פוטנציאל השוק שלו הוא אדיר", הוסיף
הוא ענה לשאלה מה מחפשים המשקיעים, איזה סוג של פרויקטים ואילו השקעות, "אני מזהה בארץ שני סקטורים חמים: ניטור מרחוק של המטופל, ודיאגנוסטיקה- איתור בזמן של המחלה. אלו תחומים שמתקשרים לטרנדים הגלובליים בתחום, השמים דגש על דיאגנוסטיקה וסקירה. בינה מלאכותית ולמידת מכונה הן הטכנולוגיות הצומחות ביותר: הנושא נכנס למיינסטרים של שוק ההון, גם והבורסה מגלה את התעשיה הזו ויותר ויותר כסף נכנס לתחום", הסביר שחף. "בארץ, רוב הכסף בסטארט אפים בבריאות מושקע בחברות שמצויות בשלבים המוקדמים לפעילותן- שלב ה Seed. זו השקעה שנועדה לבדוק את יעילות הטכנולוגיה, כאשר עדיין אין שיווק ופריסה בהיקפים גדולים. ישראל היא לא השוק הגדול: החברות משתמשות בישראל כמעבדה לפיילוטים וניסוים קליניים, אבל השוק האמיתי ממתין בסין, ארה"ב וכדומה- משם מגיעות הדרישות האמיתיות של השוק", הסביר. "החממה שלנו היא שיתוף פעולה מוצלח של הסקטור הפרטי והציבור: מכבי ורשות החדשנות מצד אחד, לצד משקיעים פרטיים. שותפי החממה כוללים את בית החולים האמריקני המוביל קליבלנד קליניק, חברת הביוטק הענקית אמג'ן, SCI -Shanghai Creation Investments הסינית וחברת התרופות הישראלית מדיסון פארמה. אנו מתמודדים עם חברות בסיכון גבוה, בשלב מאוד מוקדם לפעילותן", הדגיש. "התחומים בהם אנו מתמקדים הם פתרונות ממוקדי פציינט. הסיבה לכך, הסביר "היא שקל להוציא טכנולוגיה כזו מחוץ לישראל: יש לקוח-פציינט זהה בכל מקום בעולם. פתרונות שהם ממוקדי מערכת, קשה יותר לייצא, מכיוון שמערכות הבריאות שונות ממדינה למדינה, בהיבטים של רגולציה, תרבות ארגונית שונה וכיו"ב", אמר. לבסוף, סקר שחף את התחומים שזכו לתמיכה הנרחבת ביותר בשנה החולפת. בהקשר זה, ציין, "הסקטורים שזכו לתמיכה הרבה ביותר הן דיאגנוסטיקה (פתרון מבוסס פציינט) ומערכות תומכות-החלטה (פתרון מבוסס מערכת). כמו כן, הוסיף, "פתרונות דיגיטליים הם אידיאליים בעיקר בארצות גדולות גיאוגרפית, כמו סין או ארה"ב". במקומות הללו, נימק, "הטכנולוגיה הדיגיטלית היא הכלי לגשר על מרחקים. בימים אלו, בישר שחף בסיכום דבריו, מקימות מכבי ו- eHealth Ventures קרן הון סיכון חדשה בהיקף 100 מיליון דולר".
ישראל לא משתווה למדינות אחרות בבינה מלאכותית. טובה בפיתוח, גרועה לציבור
גוגל מאפשרת ליצור אפליקציית למידת מכונה בלי ללמוד לתכנת
בשנות התשעים של המאה הקודמת מציאות וירטואלית, כשניצני הטכנולוגיה החלו לפעול, הייתה רק בידור, אך בשנים האחרונות זה שוק פורח לכל דבר. כך עולה ממחקר של חברת נילסן.
לפי המחקר מתברר שמכירות משקפי הקווסט של פייסבוק מעוררות את תעשיית המציאות המדומה. על פיו, היקף ההכנסות מחומרת מציאות וירטואלית גדלה ב-31% השנה, עלייה מ-1.6 מיליארד דולר בשנה שעברה ל-2.1 מיליארד דולר השנה. נילסן הראתה שגם חברות אחרות נהנו מעלייה במכירות של מוצרי מציאות וירטואלית.
יאות מדומה (באנגלית: Virtual reality, ובקיצור VR) היא סימולציה של סביבה, המתבצעת באמצעות מחשב, קונסולה ייעודית או טלפון נייד, באופן הנותן למשתמש אשליה כי הוא נמצא בסביבה המציאותית אותה מדמה המחשב. מציאות מדומה משמשת לצורכי בידור, ללימוד, ולאימון.
למרות הטרנד שקיבל המון פרסוםמאז משקפי גוגל שלא המריאו, המכירות מאז שהמוצרים הראשונים בגרסה החדשה של הטכנולוגיה שיצאו לשוק ב-2016 היו מאכזבות. את המהפך עשתה פייסבוק שהשיקה את האוקולוס קווסט – משקפי מציאות וירטואלית בעלות של 399 דולר ובעיקר שלא דורשים חיבור למחשב. כל רכיבי המיחשוב כבר מותקנים בהם, ולכן הם זולים לעומת המתחרים וקלים יותר למכירה.
משקפי המציאות המדומה של אוקולוס נועדו למגוון יישומים, מסיורים וירטואליים בלי לקום מהכורסה, המשך בצפייה בסרטים וכלה בממשק בינאישי. אבלקנו שביתה אצל קהילת הגיימרים.
הקהל שאחראי לרוב הרכישות האחרונות הוא הקהל הארגוני. דו"ח של IDC על נתוני המכירות ברבעון הראשון של 2019 צפה כי המכירות לשוק הארגוני יהוו שליש מסך המכירות של משקפי מציאות מדומה השנה – זינוק של יותר מ-50% ביחס ל-2018. מטרתו בארגונים היא לתרגל סימולציות ותרחישים, למשל הסתערות קונים בבלאק פריידיי. זו לא בדיחה. וולמארט השתמשה במשקפי פייסבוק בדיוק בשביל זה.