האם הווירוס הסיני הופך לברבור שחור? אם מגמת ירידות השערים בעולם תימשך בשל וירוס הקורונה לדוגמה, זה עשוי להפחית מעט את לחצי הייסוף בשקל. מכל מקום, רכישות המט"ח של בנק ישראל צפויות להימשך ואולי אף להתגבר לקראת חודש אפריל עם הצטרפות ישראל למדד האג"ח העולמי. כך עולה מהסקירה השבועית של בנק הפועלים. ברבור שחור הוא כינוי לאירוע לא צפוי ואקראי המשפיע על השווקים.
לפי הכלכלן נסים טאלב "ברבור שחור" הוא מאורע שיש לצפות שיקרה אחת לזמן מה, שיש לו תוצאות משמעותיות ושקשה מאד לחזות אותו. בספרו "הברבור השחור" הזהיר טאלב כשנתיים לפני המשבר הכלכלי העולמי של 2008 שמשבר כזה צפוי. הוא תיאר בו מצב בעייתי והיטיב למסור פרטים על סכנות במערכת המשכנתאות של אמריקה, שאכן יצרו בשנים שאחרי את המשבר הכלכלי הגדול שסחף בסופו של דבר, את מרבית העולם המערבי לבור כלכלי גדול.
עוד עולה מהסקירה כי ,תחזית האינפלציה בארץ עומדת על 1.1% ל- 12 החודשים הקרובים. התחזית מניחה תרומה של 0.2% לאינפלציה מהעלאות מסים. העלאות המסים תלויות בהרכב הממשלה שתקום, וקיימת גם אפשרות ששר האוצר החדש יעדיף להותיר את יעד הגירעון ברמה גבוהה של כ- 3.5% מהתוצר.
מדדי המניות בסין ירדו בכ-5%
בעולם מתעורר חשש מהתפשטות נגיף הקורונה הסיני. הממשלה הסינית הכריזה על סגר ב- 16 ערים המאכלסות כ- 57 מיליון אזרחים, כך שאסורות הכניסות והיציאות ממקומות אלה. בהונג קונג הוכרז על מצב חירום לאומי. החשש מהתפרצות הווירוס הביא לירידות בשוקי ההון, בעיקר באסיה. רוב מדדי המניות בסין ירדו בעשרת הימים האחרונים בשיעורים של כ- 5%. בנוסף נרשמה ירידה בתשואות לפדיון של איגרות החוב הממשלתיות. בלטה במיוחד הירידה בתשואות לעשר שנים בארה"ב, מ- 1.83% לפני כעשרה ימים ל- 1.68% בסוף השבוע האחרון.
בינתיים ארגון הבריאות העולמי טרם הכריז על מצב חירום, ומוקדם עדיין לקבוע מה מידת החומרה של הנגיף וכמה זמן ייקח עד לבלימת תהליכי ההידבקות בו. על פי הניסיון עם נגיפים קודמים, כגון ה-SARS בשנת 2003, ההשפעות הכלכליות והפיננסיות מתמקדות בטווח הקצר, ללא סימני השפעה בטווח הבינוני והארוך. התקווה היא שכך זה יהיה גם הפעם.
וירוס הקורונה גם הגביר את הציפיות להפחתת ריבית בארה"ב. בשבוע האחרון ירדו התשואות בארה"ב ושוק האג"ח מגלם כעת הסתברות של כ-70% להורדת ריבית בדצמבר 2020. הלחץ על הפד להפחית ריבית פעם נוספת צפוי להיות גדול, והחלטת הפד מושפעת גם מציפיות השוק. הלחץ על הפד גובר גם כי זו שנת בחירות, וכל חולשה בשווקים, כגון בגלל הווירוס, תלווה בלחץ של הממשל להגיב.
הווירוס משפיע על יצוא ישראל לסין
בישראל האטה נרשמה גם בייצור התעשייתי, ולמעשה ייצור הרכיבים האלקטרוניים הוא הבולט בהתרחבותו, בעוד שיתר התעשיות מתכווצות. יצוא השירותים המשיך לגדול בשיעור חד בחודשים אלו. נתונים אלו הופכים במידה מסוימת למיושנים לאור התפרצות נגיף הקורונה בסין, וההשלכות שעשויות להיות לה על הכלכלה העולמית. ההשוואה המקובלת היא להתפרצות הסארס ב- 2002, אלא שמאז סין הפכה להיות הרבה יותר פתוחה לעולם, כלומר זה מגדיל סיכויים להתפרצויות באזורים נוספים, וגם משקלה של סין בכלכלה העולמית עלה. נכון לפרסום שורות אלו בישראל לא זוהו עד כה נדבקים בווירוס. הפגיעה צפויה לבוא לידי ביטוי בענפי היצוא, הן של סחורות והן של שירותים, והיא תלויה בכמה זמן ייקח להשתלט הווירוס. להערכתנ הפועלים, אם מגמת ירידות השערים בעולם תימשך, בשל וירוס הקורונה לדוגמה, זה עשוי להפחית מעט את לחצי הייסוף. מכל מקום, רכישות המט"ח של בנק ישראל צפויות להימשך ואולי אף להתגבר לקראת חודש אפריל עם הצטרפות ישראל למדד האג"ח העולמי.
בנק ישראל מעדיף כעת את השימוש בכלי רכישות המט"ח ולא להפחית ריבית. גישה זו עשויה להשתנות אם הריבית בארה"ב תופחת השנה. המעבר להתמקדות ברכישות מט"ח הושפע במידה רבה מההערכה שהבנקים המרכזיים בעולם מיצו את הפחתות הריבית. בשבוע החולף, בעקבות ירידות השערים בשווקים, התגברו הציפיות שהריבית בארה"ב בכל זאת תפחת פעם אחת או יותר במהלך השנה. באירופה, הבנק המרכזי, תחת יושבת הראש החדשה, בוחן מחדש את נושא המדיניות המוניטרית ואת יעד האינפלציה, וכנראה שהריבית שם לא תשתנה בתקופה הקרובה. אם הפד יפחית ריבית, כפי שהשווקים מגלמים כעת, זה יעלה את הסיכוי שנראה הפחתת ריבית גם אצלנו. כך מסכמים בפועלים.
הווירוס הסיני צפוי לפגוע בביקוש לנפט
תוצאות מחיר למשתכן: דירות רבות תקועות בפריפריה, המינוף גבוה יותר ובתל אביב משקיעים רושמים את הדירות על שם הילדים
שיעור עסקאות הנדל"ן של 2019 הסתכם בכ-10% לעומת שנתיים לפניה. כך עולה מנתנוני הכלכלנית הראשית של האוצר לחודש נובמבר השנה, שפורסמו בסוף השבוע. עוד עולה מהסקירה כי כ-15% מהעסקאות בוצעו במסגרת מחיר למשתכן.
כ-52% מהעסקאות שבוצעו ב-11 החודשים הראשונים של השנה, נעשו על-ידי זוגות צעירים. כך למעשה מחיר למשתכן כן הצליחה בכך לאפשר להם לקנות דירות. כתוצאה מכך נוצרו מינוף גבוה ושיאים של בנקי המשכנתאות.
בנובמבר רכשו הצעירים 5,400 דירות, מתוך 9,800 עסקאות שבוצעו באותו חודש, לעומת 3,300 דירות שרכשו משפרי הדיור – בעלי דירות העוברים לדירות גדולות או משובחות יותר- ו-1,200 דירות שרכשו משקיעים.
מחיר למשתכן לצד ירידת מחירים חלקית בשוק החופשי האטו מכירות דירות יד שנייה, כך דירת יד שנייה מוצעת למכירה לתקופה ממוצעת של כ-20 חודשים.
מהסקירה עולה שבפריפריה דווקא הדירות הזולות מבלות זמן רב יותר על המדף. כנראה כי מחיר למשתכן נכנסה לאזורי הביקוש מאוחר, ובפריפריה יש יותר אופציות לצד הנחות פחות משמעותית מבמרכז, כלומר דירות במחירים דומים מתחרות זו בזו. כך גם משפרי הדיור נפגעים וצריכים לחכות הרבה זמן לדירה בטרם יעזבו את שלהם. גם המשקיעים נפגעים ומנסיםם לצמצם את המלאי שברשותם. אלו נפטרו מ-500 דירות בנובמבר.
לפי הכלכלנית, שכרם הממוצע של רוכשי דירות יחידות בתל אביב הגיע לכ-34.5 אלף שקל, לעומת 90.2 אלף שקל שכרם של רוכשי דירות חדשות בנובמבר 2014; שכר המשקיעים שרכשו דירות חדשות בתל אביב בנובמבר 2014 הגיע לכ-205 אלף שקל בחודש, שכרם של רוכשי דירות כאלה לפני חודשיים הגיע ל-85 אלף שקל.
השאלה שעלתה היא כיצד השכר נמוך יותר ובכל זאת מצליחים לקנות יותר דירות בשוק החופשי. התשובה המשוערת של הכלכלנית היא שהמשקיעים או קוני הדירות שבבעלותם כבר דירה רושמים את הדירה על שם ילדיהם, כדי להימנע ממס גבוה.
הגרלה נוספת של מחיר למשתכן יצאה לדרך: מיהן הערים שנכללות הפעם?
הסוף להנחות המופלגות במחיר למשתכן?
חברות כרטיסי האשראי מקס וישראכרט פנו לבנק ישראל וביקשו גישה לחשבונות מט"ח לכרטיסים חוץ בנקאיים.
כיום לקוח שמחזיק בכרטיס שהונפק מחוץ לבנק, לרוב דרך מועדון לקוחות (לייף סטייל של סופר־פארם, רמי לוי, שופרסל ואחרים) ורוצה לקנות בכרטיס אשראי דרך שיוך הרכישה לחשבון המט"ח שלו, כדי להימנע מתשלום עמלות המרת מט"ח יקרות, לא יכול לעשות זאת. כרטיס האשראי הבנקאי לעומת זאת נסלק בבנק ולכן אפשר לקנות בו במט"ח.
בינתיים מספר חשבונות המט"ח עולה בגלל עלייה ברכישות של ישראלים בחו"ל, הן באינטרנט והן בקניות פיזיות. עלויות המרת המטבע משקל לדולר יקרות מאוד ומגיעות בכרטיס האשראי לכ־3% מגובה העסקה. לכן לקוחות מעדיפים לרכוש דולרים באופן חד־פעמי על פני תשלום חוזר של עמלות גבוהות.
בשל הפרידה של ישראכרט ומקס משליטת הבנקים הפועלים ולאומי, לפני שנה, כשהבנקים החזיקו בחברות כרטיסי האשראי, הפכו חברות אלו לגוף מנפיק בפועל וכדי להגיע ללקוחות הן צריכות להתחרות בהטבות של הבנקים. כשינפיקו כרטיסים עצמאיים שלהן יוכלו לפנות ליותר לקוחות בהצעת אשראי.
75% מכרטיסי האשראי שמחזיק הציבור כיום הם כרטיסים בנקאיים ורק 25% מהכרטיסים הם חוץ־בנקאיים, רובם כרטיסי מועדוני לקוחות. מבנק ישראל נמסר כי "הנושא נמצא על שולחנה של ועדת כרטיסי חיוב של בנק ישראל, במטרה לתת מענה בתקופה הקרובה". ממס"ב נמסר כי "אם נקבל פנייה מחברות כרטיסי האשראי, נתייחס אליה שלא באמצעות התקשורת".
כרטיס אשראי בדואר עולה לכם 10% ריבית בתשלומים
מ-2020 יחויבו הרשתות הגדולות לקבל רק כרטיס אשראי חכם
רשת שופרסל, בעלי be, מתחילה לשלוח תרופות ללא מרשם עד לבית הלקוח, עם משלוחי המזון. זו הפעם הראשונה שבה רשת מזון משלחת תרופות ביחד עם מזון, באותו המשלוח. ההזמנה תיעשה משופרסל אונליין. הפעילות אפשרית בגין הקלות ברגולציה.
תחילה תבצע שופרסל פיילוט לשירות באזור השרון: בנתניה, חדרה ויישובי עמק חפר. בשלב השני יורחבו אזורי השילוח. עוד נודע כי בתוך חצי שנה תתחיל שופרסל לבצע באותו המשלוח של המזון גם שילוח של תרופות מרשם.
אורי וטרמן, מנכ"ל רשת Be, אישר בתקשורת את הדברים: "קיבלנו אישור מהרגולטור לספק באותו המשלוח גם מזון וגם תרופות. בעוד שבועיים נתחיל בפיילוט באזור השרון. זה משהו ששום רשת מזון לא יכלה לעשות עד עכשיו וזה נותן לנו יתרון".
מדוחות הרשת עולה כי 15% מהכנסותיה מגיעות מרכישות מקוונות. היתרון הגדול הוא לרשת be שיש לה מעט מאוד סניפים ביחס לרשת הגדולה סופר-פארם, וכך פעילותה העסקית תגדל. הלקוחות יוכלו לחסוך דמי משלוח
באוגוסט האחרון חתמה רשת Be על הסכם לרכישת 51% ממניות חברת בלה אונליין בתמורה לכ־5 מיליון שקל. הרכישה מאפשרת לרשת הפארם לספק תרופות עד בית הלקוח בהזמנה מקוונת, אך כעת מרחיבה הקבוצה את הפעילות של שילוח התרופות גם לרשת שופרסל עצמה.
בעיה נוספת שלרשת Be הסכם עם קופת חולים לאומית בלבד, שהיא הקופה הקטנה ביותר שפועלת בישראל, אך בינתיים מנהלים משא ומתן עם כל קופות החולים.כך יתאפשר גם משלוח תרופות מרשם גם באונליין בתוך מספר חודשים.
גם סופר־פארם הודיעה כי מהשבוע, תספק למבוטחי קופות החולים כללית, מכבי ומאוחדת שיוכלו להזמין תרופות מרשם דרך אתר סופר־פארם אונליין במשלוח עד הבית או באיסוף עצמי מהסניף הקרוב לביתם. בסופר־פארם יגבו עבור המשלוח 30 שקל, ובהזמנה מעל 249 שקל ללא עלות. אלו גם דמי המשלוח כיום על משלוחי מזון משופרסל, אך 10 שקלים על משלוח בשווי יותר מ-750 שקל.
. לדברי ניצן לביא, מנכ"ל סופר־פארם: "סופר־פארם היא בראש ובראשונה בית מרקחת, ומבחינתנו החתימה על ההסכם עם כל קופות החולים והיכולת לנפק תרופות עד הבית זה צעד מאד משמעותי בביסוס האונליין".
קניות באינטרנט – מבטלים את תשלום האגרות עבור רוב המשלוחים
יבוא אישי של תרופות ללא מרשם ותוספים – כמה זה עולה והאם זה בטוח?
פתרונות משלוח לכתובות בעייתיות או לא קיימות
מנכ"ל וולס פארגו לשעבר, ג'ון סטאמפף , ישלם 17.5 מיליון דולר בגין יישוב האשמות בנוגע לשערוריית החשבונות המזויפים של הבנק. הוא גם לא יוכל לעבוד בתעשייה פיננסית יותר לעולם. כך לפי דיווחים של הבי.בי.סי. זה האיסור החמור ביותר שהוטל שהוטל על בכירים בתעשייה הפיננסית בעקבות המשבר הכלכלי של 2008.
ההאשמות נבעו מחשיפה של The Lender באוגוסט 2017, כי קרוב ל-3.5 מיליון חשבונות נוצרו ללקוחות ללא אישורם, לאורך תקופה של שמונה שנים, כדי לעמוד ביעדים.
דירקטוריון וולס פארגו הודיע אז כי בכוונתו להשיב סכום של 75 מיליון דולר בשכר שהוענק לשני בכירים לשעבר, לאחר שהדו"ח קבע כי הם האחראים המרכזיים לשערוריית החשבונות הכוזבים של החברה: סטאמפף, וראשת מחלקת בנקאות קהילתית קארי טולסטדט.
החשבונות המזויפים הניבו לבנק הכנסות מעמלות ללא כל הצדקה ואיפשרו לעובדים להגדיל את נתוני המכירות וכך להגדיל את השכר והבונוסים. אלפי עובדים בוולס פארגו פתחו מאז 2011 כ-2 מיליון חשבונות על שמות של לקוחות בלי שקיבלו לכך את אישור הלקוחות
"בתקופה שבה התגלו בעיות במכירות לא היו לחברה את האנשים הנכונים במקומות הנכונים, המבנה, השליטה והתרבות על מנת למנוע התנהגות לא נאותה". כך כתב בתגובה לפסיקה, מנכ"ל וולס פארגו הנוכחי, צ'ארלס ו'. "זה היה בלתי נסלח. הלקוחות שלנו וכולכם זכאים מהנהגת החברה ליותר".
החברה עדיין מתמודדת עם התנהגות בכיריה. ב-2018 נקנסה החברה במיליארד דולר על ידי שני רגולטורים בארצות הברית בעקבות שתי חקירות שעסקו בביטוחי רכב והפרות בתחום המשכנתאות. העונשים הוטלו על ידי הרשות הפדרלית להגנת הצרכן והסוכנות לפיקוח על המטבע. בנוסף לקנס הבנק חויב לפצות את לקוחותיו שנפגעו. שני הרגולטורים אמרו כי וולס פארגו הסכים לפשרה מבלי להודות בביצוען של העוולות
הטעויות של וורן באפט: קראפט היינץ, אלפאבית, וולס פארגו.
לארי אליסון – איך הוביל את אורקל לאחת החברות המובילות בעולם
לאחרונה האוצר הכריז שעד 2022 יבוטלו הטבות המס על ההיברידיות. זה לא אומר שלא תמצאו בינתיים היברידיות בזול. סוזוקי תביא בקיץ לארץ את ההיברידית שתהיה הזולה בישראל, במחיר של פחות מ־100 אלף שקל. סוזוקי צפויה להשיק הן בישראל והן באירופה רק היברידיות, בהתאם לתקנות המחמירות הצפויות באירופה
זו גרסה חדשה של האיגניס, רכב הקרוסאובר הקטן שלו כבר גרסת בנזין. ההיברידית תתבטא בגרסת 1.2 ליטר ולה תיבת הילוכים אוטומטית רציפה, שאמורה להציג נתוני צריכת דלק של כ־30 ק"מ לליטר. בנוסף יהיו לה אביזרי בטיחות אקטיבית – הנוקטים פעולות כמו בלימת חירום ולא רק מתריעים. גרסת בנזין נמכרת ב־90 אלף שקל, ההיברידית תעלה כמה אלפי שקלים יותר, בינתיים בזכות הטבות המס.
ב־2022 תשיק סוזוקי רכב כביש־שטח חדש, שייקרא גרנד ויטארה, ויתבסס על טויוטה ראב4 ההיברידי, והוא פרי שיתוף הפעולה בין סוזוקי לטויוטה. באותה שנה תשיק סוזוקי גם משפחתית חשמלית ראשונה, שתיוצר בהודו, עם מערכת חשמלית של טויוטה. שני הדגמים צפויים להגיע גם לישראל.
לעומת זאת סוזוקי ג'ימני צפויה להיעלם מהנוף לתקופה עקב תקנות הזיהום ובשל אי שימוש במערכות בטיחות בסיסיות. בסוזוקי ממהרים להתייחס קודם לדגמים הכי נמכרים שלהם , הקרוסאוברים המשפחתיים הקומפקטיים שהפכו לפופולאריים וכמובן גם לסוזוקי סוויפט. הג'ימני שחזר רק ב-2018 אחרי היעדרות בגלל היעדר מערכות בטיחות בסיסיות, התחיל לצבור פופולאריות אבל כעת הולכת ומתקרבת המכה הבאה בגלל זיהום האוויר של מנועי הג'ימני והוא שוב בסכנת הפסקת ייצור, לפחות בזמנית פליטת המזהמים הרשמית של הג'ימני היא 154 גרם לכל ק"מ והקנס באירופה על ההפרש מהתקן הרצוי הוא קרוב ל-5,000 יורו לכל מכונית, סכום שאותו סוזוקי לא יכולה לספוג או לגלגל אל הלקוחות כי המכונית גם ככה איננה מהזולות בקטגוריה.
יונדאי או טויוטה? מי נמכרה יותר השנה?
איך אפשר לחסוך מאות שקלים בהוצאות הרכב?
מכונית לכל סטודנט: כך תקנו רכב בתקציב נמוך
מעודכן ל-01/2020
פעם היה ברור שכשמזמינים כרטיס טיסה, מקבלים גם אוכל ושתייה, היום עם המעבר הגדל ללואו קוסט, שתייה הפכה לשירות פרימיום עבור הטסים שצריכים לשלם עליו. עם זאת בטיסה "רגילה" תקבלו משקה, לפעמים מוגז, במחיר הכרטיס המקורי. אבל אתם תקבלו הרבה יותר קרח ממשקה. אז למה הם נותנים לנו כמות כל כך קטנה של משקה המזכירה יותר את הפחיות הגמדיות שמוכרים מדי פעם?
הסיבה פשוטה: ישנו מספר קבוע של משקאות במלאי של המטוס, הנקבע לפי מספר הנוסעים אבל גם לפי מספר המקום לפחיות וגם לפי מספר הטיסות. חידוש מלאי של מטוס הוא דבר לא פשוט, אי אפשר לעצור בפיצוצייה הקרובה או לקבל מהספק מזון ושתייה בכל טיזסה. לא רק שתייה, גם חטיפים וארוחות. לכן הם קובעים את קצב חידוש המלאי שאיטי יחסית לבית קפה או קמעונאית מזון.
ובכל זאת, כידוע לנו במטוס אין מקום רב לפחיות ואם המטוס עוצר ביותר מקטעים, יש סיכוי גדול יתר לקץ המלאי. לכן הדיילים מחשבים את כמות המלאי ובטיסות הראשונות שמים יותר קרח משתייה. לא תמיד תקבלו את המשקה שלכם, למשל אם הדיילים חושבים שחסרים משקאות ומשקה אחד יעורר את כל המטוס.
איך תקבלו משקה מוגז?
אם תשבו אחרונים בקצה המטוס, הדיילים יודעים אם יש להם או אין להם פחיות נוספות. במקרה זה אם יש לדיילים מספיק היצע סיכוי גדול שתקבלו פחית שלמה. אפשר תמיד לבקש עוד אבל לא תמיד לקבל. אפשר גם להביא שתייה משלכם מבעוד מועד שתעלה קצת יותר אבל תרווה את צימאונכם.
כמה עולה משקה בלואו קוסט?
מחיר כריך עם שתייה קלה או חמה בריינאייר יחל ב-36 שקלים. בוויזאייר ובאיזי ג'ט יש דילים של כריכים ושתייה יחד שמחיריהם מתחילים ב-30 שקלים.
בעבר מצאו ב-ynet הבדל מהותי לטובת ריינאייר במבחר הרחב יחסית של סוגי המזון שנמכר בטיסה . אבל בהרבה לואו קוסט תשלמו סכום אסטרונומי אפילו על מים.
מהו מחיר מנה לאירוע: מחיר מנה בחתונה, ברית ובר או בת מצווה
מחירים שפויים בבתי חולים? משרד הכלכלה יוזם הפחתת מחירי המזון במקומות ציבוריים
הרובוטים כבר כאן? עוד משרה צפויה להיעלם. משרד האנרגיה פרסם בסוף השבוע שימוע לקראת שינוי צו הפיקוח שנועד להגדיל את מספר המשאבות לתדלוק ל-75%, לעומת שליש כיום. מטרת משרד האנרגיה "העלאת מספר המשאבות לתדלוק עצמי בתחנות השונות צפויה להפחית את העומסים במסלול התדלוק העצמי באופן ניכר".
כיום, רוב הנהגים ברכב פרטי מעדיפים תדלוק בכרטיס אשראי, או באמצעות אפליקציות תדלוק ובכלי רכב של בתי עסק רבים מותקן דלקן אוטומטי, שמוותר על הצורך בשליפת אמצעי תשלום, ואף מונע תדלוק בסוג דלק לא נכון. פיתוחים אלו מקטינים את הצורך החברתי בעבודת המתדלקים, שחשופים בעבודתם לשלל חומרים מזהמים הנפלטים מכלי הרכב ומהדלק עצמו.
יותר מ-80% מתחנות הדלק מופעלות על ידי פז, סונול, דלק ודור אלון. כיום צו הפיקוח קובע את המחיר המרבי לליטר בנזין ואת התוספת שניתן לגבות בתחנה עבור שירות מלא, אך רק אם המשאבות הן לפחות שליש מהמשאבות בתחנה.
אלא שבפועל 80% לפחות מהתדלוקים הם בכלל בשירות עצמי. מצב זה גורור עומסים, משום שעמדות בשירות מלא לא מבוקושת והתורים מתרכזים בשירות עצמי, לכן הוחלט להגדיל את שיעור המשאבות ל-75%.
עם זאת, מחיר התוספת לשירות מלא לא צפוי להשתנות. מנגד, בענף הבנזין מעריכים שחברות הדלק לא יצטרכו להעסיק הרבה מוכרים, ולכן החשש הוא שהתגובה הראשונית בשטח תהיה גל פיטורים של עובדים. כיום משרת תדלוק היא עבודה מועדפת המושכת צעירים רבים אחרי צבא, וכך משרת אלו יופחתו.
ארקו החזקות תרכוש 18 תחנות דלק וחנויות נוחות נוספות בארצות הברית
רשות המסים משיקה שירות חדש המאפשר שידור מקוון, של קובצי השומה העצמית במיסוי מקרקעין
מעודכן ל-01/2020
החברה פרסמה שלשום את דוחותיה לסיכום הרבעון הרביעי, לפיהן הכנסותיה עלו על התחזיות והגיעו ל-20.2 מיליארד דולר ■ זו השנה השישית שבה משלמת החברה בונוס לעובדיה
חברת אינטל ישראל צפויה לחלק גם השנה לעובדיה בונוסים נאים בגובה של כשלוש משכורות. זו השנה השישית שעובדי החברה נהנים מבונוסים כאלה.
ביום חמישי האחרון פרסמה אינטל את דוחותיה לרבעון הרביעי של שנת 2019, ומהם עולה שהכנסותיה ברבעון עמדו על 20.2 מיליארד דולר – וזאת לעומת צפי ל-19.2 מיליארד דולר ונתון של 18.7 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד. כמו כן, הרווח הנקי עמד על 6.9 מיליארד דולר, לעומת 5.2 מיליארד דולר אשתקד. אמש עלתה המניה ב-8.1% במסחר בניו יורק.
אינטל מעסיקה כ-12 אלף עובדים בישראל – בחיפה, ירושלים, קריית גת ומקומות נוספים. בדצמבר האחרון פרסמה אינטל הודעה על רכישת חברת השבבים הישראלית הבאנה לאבס של היזם אביגדור וילנץ בעלות של 2 מיליארד דולר. הבאנה, שנוסדה ב-2016 גייסה 120 דולר – בין השאר מזרוע ההשקעות של אינטל.
הבאנה לאבס היא מפתחת מעבד לאימון בינה מלאכותית, שמתחרה בחברה המובילה בתחום אנבידיה. הרכישה תשמש את החברה האמריקאית לחיזוק קו מוצרי הבינה המלאכותית שלה ולהאצת מאמציה בתחום.
מאינטל ישראל נמסר: הבונוסים ניתנים לרוב עובדי החברה והם משקפים את הצלחת החברה ורווחיות.
יו"ר חדש לאינטל העולמית ובארץ בניין חדש
איזון בין חיי בית לעבודה – האם קיים בישראל?
גט היא מהחברות שהצליחו לגייס המון הייפ, לקוחות והכנסות, אבל לא הגיעו לרווחיות מרשימה או בכלל. בחודש האחרון, לפחות, לפי דיווחי גט, המצב השתנה.
בסוף השבוע דיווחה שהצליחה להגיע לרווחיות תפעולית של כ-300 אלף דולר בכל המדינות שבהן היא פעילה בדצמבר 2019. עם זאת לא מדובר ברווח נקי והוא לא כולל את הוצאות המו"פ של החברה ואת ההוצאות הקבועות. ובכל זאת, זה עדיין הישג לקבוצה משום שזה החודש הראשון שבו היא מדווחת על רווחיות תפעולית בכל המדינות שבהן פועלת. כיוון שהחברה לא דיוחחה על הוצאות עובדי המו"פ, קשה להעריך את הרווח הנקי האמיתי.
הרווחיות של גט נבעה משיפור גדול בכל המגזרים של החברה, ובהם שירותי ההסעות ופעילות המשלוחים גט דליברי שפעיל ברוסיה וישראל. החברה ממותגת כיום כחברה המספקת שירותי הסעות לתאגידים ומ-2010 החלה לספק שירות עסקי כמו גוגל ודיסני. החברה דיווחה שיש לה כיום יותר מ-17 אלף לקוחות עסקיים ובהם שליש מחברת פורצ'ן 500. עוד דיווחה החברה כי היא מגייסת 400-500 לקוחות בחודש.
לא הכול הלך חלק, בשנה שעברה סגרה גט את הפעילות שלה בניו יורק לאחר שסגרה קודם לכן את המותג ג'ונו – השם של גט בעיר, שלא הצליח להתחרות באובר. סגירת ג'ונו היא חלק עיקרי במעבר של גט לרווחיות תפעולית. כמו כן השיקה החברה באותו זמן שיתוף פעולה עם חברת ליפט, המתחרה העיקרית של אובר. לחברה שיתופי פעולה דומים גם עם חברת ההסעות ויה ואחרות. שיתוף הפעולה מאפשר להציע שירותי הסעות בכל מדינה בעולם. גט פועלת כיום בישראל, לונדון ורוסיה. החברה גייסה עד היום 800 מיליון דולר, מתוכם 300 מיליון מפולקסווגן שעל פי דיווחים משוערים מחקה את ההשקעה בחברה הישראלית
לדברי דייב וייסר, מנכ"ל ומייסד החברה, "המעבר לרווחיות תפעולית ברמה הגלובלית מראה את החוזקה של המודל העיסקי שלנו".
הביקורת, האם באמת הפכה לרווחית?
כבר ציינו שהרווח התפעולי לא כולל את כל ההוצאות, בהן מו"פ והוצאות שוטפות. נוסף לכך הנתונים מתייחסים לחודש דצמבר בלבד, שאי אפשר להסיק ממנו לבדו על מגמה. בכל מקרה, הסיבה שגט מבליטה רווחיות חודשית בניגוד לרבעונית או שנתית היא לאותת למשקיעים שבניגוד לחברות אחרות, ובראשן ווי וורק, פניה לרווחיות ואפילו יש לה תוכנית עסקית.
גט הישראלית תשתף פעולה עם ליפט
[upda
אם אתם מרגישים שאתם צריכים לרדוף אחרי העבודה הבאה שלכם, סימן שלא השקעתם במיתוג אישי ראוי לשמו ■ כך תדאגו שהעבודה הבאה תמצא אתכם, בלי שאתם תצטרכו לחפש אותה
מיתוג אישי כיום הפך להיות חובה. כבר שנים מדברים על כך שלא מספיק להיות ה"כוכב" המקצועי. צריך שכולם ידעו שאתה כזה – ולא משנה אם אתה שכיר או עצמאי, עובד או מנהל. אבל מה זה אומר בעצם – איך עושים את זה נכון והאם זה מחייב שתעברו לגור בפייסבוק ובאינסטגרם? במאמר זה תוכלו למצוא הסברים, טיפים ודגשים שיעזרו לכם לעשות מיתוג אישי כמו שצריך וגם להבין למה בעצם.
מהו מיתוג אישי?
מיתוג אישי הוא מונח שטבע איש השיווק האמריקאי טום פיטרס, במאמר ששמו The Brand Called You. הרעיון הוא שההצלחה של אדם בקריירה נקבעת על פי המיתוג האישי שלו. המיתוג האישי הוא למעשה מה שהאדם רוצה לשדר לעולם והוא מכתיב כיצד האדם ייתפש על ידי אחרים. במילים אחרות, זה פחות משנה מי אתה באמת, לעומת מה אתה משדר לעולם וכתוצאה מכך האופן שבו אנשים אחרים תופשים אותך.
מיתוג אישי נכון עוזר להעביר לידיעת האנשים הרלוונטיים בזמן אמת את ההישגים והערך שאתם מעניקים לחברה. הרי אתם בטח יודעים שלא תמיד מי שעושה את העבודה בצורה הטובה ביותר הוא זה שזוכה לקידום, ושהאנשים שנחשבים טאלנטים מבוקשים יודעים 'לשווק את עצמם'. אבל עם השנים המיתוג האישי הפך להיות מתוחכם יותר: המשמעות שלו היום היא שמעגלים רחבים יותר של אנשים ידעו מה תחום המומחיות שלכם, שאתם טובים במה שאתם עושים ויחשבו עליכם בהקשר של התחומים האלה.
מיתוג אישי הוא שילוב ייחודי של ערכים, אופי כישורים וניסיון המרכיבים את מי שאתם. החלק המהותי בתהליך הוא לפתח תפישה – כיצד אנשים אחרים תופסים אתכם – וזה חשוב כדי לתת מענה למטרות שונות בקריירה. שכירים למשל, ירצו קידום בעבודה, העלאה בשכר, הערכת עובד טובה או אפקטיבית יותר, מינויים משמעותיים וכמובן הצעות עבודה מחוץ לארגון, הצעות לפרויקטים או הרצאות כדי לבנות את עצמם בתור מומחים בתחומם.
מיתוג אישי בעידן הרשתות החברתיות
בשנים האחרונות חל שינוי גדול מאוד בשוק העבודה – הפייסבוק, האינסטגרם, לינקדאין ורשתות חברתיות אחרות שינו את הדרך המסורתית שבה אנשים מחפשים ומוצאים עבודה.
בתור מחפשי עבודה או יזמים חשוב להיות ערניים לשינויים אלה, לאמץ ולהתפתח יחד איתם ואף לנצל אותם לטובתנו.
כיצד יכולות הרשתות החברתיות לעזור בקידום הקריירה?
אין זה משנה במה אתם עוסקים או באיזה תחום אתם מחפשים עבודה, לנוכחות שלכם ברשת יש חשיבות גדולה ולעיתים היא זו שתקבע את עתידכם המקצועי.
כשאתם מחפשים עבודה, גם המעסיקים מחפשים אתכם!
לפני שאתם מגיעים לראיון עבודה, רוב הסיכויים שהמראיין חיפש את שמכם בגוגל או ברשתות החברתיות. המעסיק העתידי שלכם יכול לגלות עליכם דברים חשובים עוד לפני שנפגשתם פנים אל פנים – זכרו, אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני! מחקרים מראים כי אנו מגבשים דעה על אדם בשניות הראשונות שאנחנו פוגשים אותו.
אז מה אתם מציגים לעולם? איך אתם רוצים שיתרשמו מכם?
אם לא תשווקו את עצמכם נכון, במרוצת השנים אתם עשויים להישאר מאחור. לפני כל סטאטוס שאתם מעלים – תמונות, עדכונים וכיוצא באלה – עצרו לחשוב האם זה מה שבהכרח תרצו שהמעסיק הפוטנציאלי שלכם יראה? שיווק עצמי נכון משמעותו להעלות לרשת את מה שאתם מוכנים ורוצים שיידעו עליכם.
הדמות שתיצרו ברשתות החברתיות, מייצג אתכם בכל רגע ורגע נתון. זה מי שהמעסיק שלכם יפגוש לטוב ולרע. לכן עליכם לוודא שהאישיות שאתם מעבירים ברשתות החברתיות משקפות את מי שאתם, שכן זה בעייתי להציג אדם אחד ברשת החברתית ואדם אחר בריאיון עבודה.
אבל לפני שאתם נבהלים ורצים לערוך את הפיד שלכם בפייסבוק, זכרו גם להשתמש במידע ברשתות החברתיות לטובתכם במהלך חיפוש העבודה. גם לכם יש כוח לבדוק את מי אתם עומדים לפגוש, מי עומד לראיין אתכם. באמצעות הרשתות החברתיות גם אתם יכולים להכיר את המקום שבו אתם הולכים להתראיין. כנסו לאתר החברה, קראו מעט על ההיסטוריה שלה, למדו את הנתונים, והבינו מי עשוי להיות הבוס העתידי שלכם – אולי תמצאו תחומי עניין משותפים? המידע הזה יכול להיות כרטיס כניסה שלכם.
איך לנצל את הרשתות החברתיות כבמה מקצועית לטובת הקריירה שלכם?
פעמים רבות מעסיקים או חברות השמה משתמשים ברשתות החברתיות כדי לחפש מועמדים חדשים. אתם יכולים לקבל הצעות עבודה אטרקטיביות, אפילו שאינכם מחפשים עבודה כרגע.
מיתוג אישי שנבנה לאורך זמן יכול לעזור לכם להגשים את קריירת החלומות ויכול להביא אליכם הזדמנויות רבות.
כלים למיתוג אישי ברשתות החברתיות:
- בלוג – אחד הכלים הטובים ביותר לקידום אישי הוא בלוג שבו תכתבו תכנים מקצועיים, תהפכו למומחים בתחום שלכם, תחלקו ידע ותעזרו לאנשים אחרים, כתבו רעיונות, דעות, עדכונים, ספרו על עצמכם ועל הניסיון שלכם. כל זאת כמובן בקשר ישיר למקצוע שלכם ולתחום בו אתם רוצים לעסוק.
- פרופיל ברשתות החברתיות – הפרופיל הוא המראה שלכם. יש ליצור פרופיל מעודכן ועשיר, הכולל פרטים על השכלתכם, ניסיון מקצועי, תחביבים ועוד.
- היו פעילים בפייסבוק ובאינסטגרם – הרשתות החברתיות הופכות להיות כרטיס הביקור שלכם, לכן הדף שלכם צריך להיות כמה שיותר ענייני. נכון, יש מקום לשמור על ראש פתוח ויצירתי, אבל הכול למען מטרה אחת: יצירת רושם טוב כאנשים וכעובדים פוטנציאלים מעולים.
- אל תשכחו את לינקדאין – הרשת החברתית לינקדאין (Linkedin) נחשבת לרשת מקצועית יותר מפייסבוק. לרשת זו מגיעים המעסיקים וחברות ההשמה כדי לחפש עובדים במיוחד בתחום של השמת בכירים, וזאת בזכות המוניטין שיצאו לה – שמראים שהטובים והמקצועיים ביותר נמצאים שם.
מיתוג עצמי ברשתות החברתיות – צעד אחר צעד
שיטת השיווק האפקטיבית ביותר היא 'מפה לאוזן', ומיתוג אישי הוא סוג של שיווק שכזה, שמציע אתכם כבני אדם וכאנשי מקצוע.
המותג שהוא אתם מצריך חשיבה, דיוק ותחזוקה – כמה פוסטים בלינקדאין או בפייסבוק לא יספיקו לשם כך.
מיצוב
לפני שאתם מתחילים תשאלו את עצמכם, מה המטרה שלשמה אתם רוצים למתג את עצמכם ובהתאם, מהו המסר שאתם מעוניינים להעביר.
ראשית, אתם צריכים לשאול את עצמכם מהם תחומי המומחיות שלכם, מהו הבידול ומיהו קהל היעד – האם מדובר בבוס ובהנהלה של הארגון שבו אתם עובדים כעת או שאתם מעוניינים במקום עבודה חדש, ואם כן מי קהל היעד שאליו אתם מכוונים.
בשלב הזה השאלה שעליה אתם צריכים לענות היא – מה המאפיינים שלכם כמותג. בסיכומו של דבר, אתם צריכים להגיע לשורה שמתארת את תחום המומחיות שלכם. איך מגיעים לזה? עושים ניתוח של המאפיינים הייחודיים לכם, הערכים שלכם, הדרך שבה אתם נראים ונשמעים לאחרים.
מומלץ להתייעץ עם האנשים שעובדים אתכם ביומיום או מכירים אתכם היטב, אפילו הבוסים הישירים שלכם. הדרך שבה אנחנו נראים ונשמעים היא גם משהו שיכול לייחד אותנו.
בשלב הזה כדאי לסדר בלינקדאין את הפסקה הראשונה של ה-About, בהתאם לאופן שבו הייתם רוצים להיות מוצגים.
תכנים ופורמטים
בשלב הבא תצטרכו להחליט מהם סוגי התוכן שמתאים לכם לייצר, ולא פחות חשוב, מה לא נוח לכם לייצר. אתם צריכים לוודא שהתוכן שאתם מייצרים הוא באמת מקורי ומוצג בדרך המקורית שלכם. הרבה פעמים אנשים חושבים שאם הם עושים מיתוג אישי אז הם צריכים להיות מומחים במשהו שהם לא, וההפך הוא הנכון. כמו כן, תצטרכו להחליט באיזה פורמט להציג את התוכן – בטקסט? בסרטון? בתמונה? –ואז לשלב בין התוכן לפורמט.
מיתוג פנימי
בכל יצירה של מיתוג אישי יש אלמנט חשוב של רתימת המעגלים הקרובים על מנת שיתמכו במיתוג שלכם. אם לא רותמים את הסביבה הקרובה ביותר אליכם ופונים רק לקהל הרחב, לא יהיה אף אחד סביבכם שייתן פידבק שיתמוך במותג. הסביבה הקרובה היא המשפחה, קולגות, האנשים שידברו עליכם באופן חיובי וימליצו עליכם.
כיצד תעשו את זה? אפשרות אחת היא לארגן במקום העבודה ישיבות פנימיות או מיטאפים הפתוחים לכל מי שמעוניין, ולתת הרצאות לעובדים בתחום המומחיות שלכם. כמעט כל מקום עבודה ישמח לתת מקום ליוזמה כזאת. כך תראו לדמויות בתוך הארגון מי אתם, תתאמנו בתחומי המומחיות שלכם, ואת כל זה אתם יכולים לעשות בתור שכירים בחברה.
הפצה – שלחו לחמכם
ההפצה בימינו קלה ופשוטה בהרבה מכפי שהייתה בעבר. כאשר כבר יש לכם תכנים, אתם צריכים פשוט לבחור בפלטפורמות הכי נכונות להפצתם. אם מדובר בסרטוני וידאו, הפלטפורמה הטבעית היא יוטיוב או פייסבוק; אם מדובר במאמרים מקצועיים ומעמיקים – אזי בלוג הוא הבחירה המתאימה – וכדאי שתכירו את מערכת הבלוגים שקיימת בלינקדאין, שזמינה מתוך הפרופיל.
אם התוכן שיצרתם הוא ויזואלי, אינסטרם או פינטרסט יתאימו לכם, ולפודקסטים יש מערכות הפצה משלהם, כגון אנקור (Anchor) שהוא כלי חינמי שמפיץ את הפודקסט לכל הפלטפורמות. למתקדמים בתהליך מומלץ לבנות אתר שגם מדבר על תחומי המומחיות וגם נותן דוגמאות של התוכן שלכם.
קצת על "מגע אנושי": בעולם הדיגיטלי שבו אנו חיים, נוצר מעין ניכור, שהפך אנשים רבים לצמאים למגע אנושי. מסיבה זו, במות (הרצאות, פאנלים, מיטאפים) הן כלי הפצה מעולה ורלוונטי היום יותר מתמיד – כל עוד אין לכם פחד קהל.
כשיורדים מהבמה – מהרצאה או מיטאפ שעשיתם – מקבלים לרוב הזמנות להרצאות נוספות, הזמנות לפרויקטים והצעות עבודה. כמות גדולה של אנשים נחשפת אליכם, והסיכוי שיפנו וידברו אתכם גדל. אם האפשרות הזאת מציפה אצלכם חששות, תמיד תוכלו להתחיל בפורמטים קטנים ולהרחיב את זה עם הזמן.
קהילות וקהלים
אם פעלתם על פי הכללים הקודמים, כל שנותר לכם הוא לשאול את עצמכם לאילו קהילות אתם מתחברים, ככלי לקידום המיתוג האישי שלכם. אפשר להשתייך לקהילות בתחום המומחיות שלכם או להקים קהילות חדשות. המטרה היא למצב את עצמכם ליד אנשים שהם מומחים כמותכם או ברמה שלכם, מכיוון שאם אתם מסתובבים עם אנשים מסוימים זה ממתג אתכם בצורה מסוימת.
הדבר הנוסף שתורמת ההשתייכות לקהילות הוא החיבורים שניתן להשיג מהקהילות האלה, שכן כשאתם מקיפים את עצמכם באנשים שהם בתחום המומחיות או קהל היעד שלכם, הסיכוי לחיבורים מעניינים ורלוונטיים גדל.
חשוב לתעד את הפגישות שלכם עם אנשים דומים, כי זה תורם למיתוג האישי שלכם. כשאתם יוצרים או נמצאים בקהילה אתם מתחילים להיות מזוהים עם אותם אנשים. אם כבר נבחרתם להיות באירוע, להרצות או להשתתף בפאנל, האירוע מבחינת ההפצה מתחיל כשהפרסום על האירוע יוצא וממשיך עד יום האירוע.
אל תסתפקו בשיתוף של תמונה שלכם ליד הרולאפ של המיטאפ או הכנס. חשוב שתייצרו לפחות תובנה אחת מאותו האירוע, שאותה תוכלו לשתף אחר כך בפוסט שתעלו.
כמה זמן להשקיע במיתוג האישי?
אם קראתם עד פה, אתם בטח תוהים אם כדי לבנות לעצמכם מיתוג אישי אפקטיבי אתם צריכים להתחיל 'לעבוד בזה'. התשובה היא – לא בהכרח. אם אתם עובדים כרגע, בוודאי אין לכם את כל הזמן שבעולם להשקיע במיתוג, ולכן אתם צריכים להגדיר זמן שהוא הגיוני, וגם להבין מהו המינון והריווח הנכון. כך למשל לא כדאי לפרסם שלושה פוסטים ביום בכל פלטפורמה, אלא לבחור דברים מעניינים ועמוקים ולפרסם אותם פעם-פעמיים בשבוע.
מכל מקום, אל תשתמשו ברשתות החברתיות והמקצועיות רק כדי להראות שהייתם פה או שם – זה לא מיתוג אישי ויכול לעייף את החברים או העוקבים שלכם.
כמו כן, חשוב מאוד לאסוף את מה שאתם עושים – לרוב הדברים יהיה תיעוד דיגיטלי ואם אין תיעוד – דאגו שמישהו יצלם אתכם. אספו את הפעולות שאתם עושים במיתוג האישי שלכם וכך יהיה לכם ארכיון של הוכחות לעשייה שלכם. מדובר בכלי פשוט מאוד שיכול לתרום לביטחון העצמי שלכם.
כשהפסיכולוגיה של הכלכלה שווה לכם הרבה כסף
בשנה שעברה נחנך מועדון לקוחות פוקס בשיתוף מקס, לשעבר לאומי קארד. באותה תקופה מקס רצו בכלל את המועדון של שופרסל, אך אותו הפסידו לכאל. במקס סמכו על מועדון פוקס, עם יותר ממיליון לקוחות, שיביא להם את הקהל.
אלא שששנה חצי אחר כך רק12 אחוזים, 170 אלף לקוחות בלבד, הגיעו לכרטיס של מקס. לעומתם שופרסל וכאל הגיעו ל־500 אלף לקוחות בשנת הפעילות הראשונה של המועדון המשותף (2018). נכון לרבעון השלישי של 2019, מחזיקים בכרטיס האשראי של שופרסל וכאל כ־565 אלף לקוחות. רמי לוי השיק אף הוא מועדון אשראי עם ישראכרט בתחילת 2018, שבו כיום 400 אלף לקוחות.
עם זאת, בפוקס לא מסתייגים ממקס וציינו בתקשורת שהם שבעי רצון מהיקף השימוש החודשי. המטרה של פוקס היא להפוך את כרטיס האשראי למגזר עיקרי בהכנסות, גם אם כעת הדרך רחוקה מכך. אף שביחס לקמעונאיות המזון הגדולות יש לה פחות לקוחות, פוקס היא קמעונאית האופנה הגדולה בישראל. פוקס גם עוסקת בעוד מגזרים מלבד האופנה, ולכן עברה את המשבר שעובר על התחום בקלות יחסית. ייתכן שבעתיד כרטיס האשראי יפנה גם לשילב, רשת ציוד התינוקות שבבעלות הקבוצה, וכן שהחברה תיכנס גם לתחום המזון.
האינטרס של חברות האשראי
למקס, כמו לחברות אשראי אחרות, אינטרס במועדונים החוץ בנקאיים, בעיקר לאחר שהחברות הגדולות נפרדו מהבעלות של הבנקים. בכרטיסי המועדון החוץ־בנקאיים חברות כרטיסי האשראי מקבלות פוטנציאל למאגר לקוחות עצום, שלו ניתן להציע הלוואות, בנוסף לעמלות הסליקה וההנפקה של הכרטיס.
למה מועדון פוקס לא מתרומם
על אף מספר הלקוחות הגדול של פוקס, הן היקף הוצאות והן שווי השימוש נמוך מאוד לעומת הוצאות המזון. ואם ההיקף נמוך יותר, ההנחות קטנות יותר.
סיבה נוספת היא שבענף האופנה אין כמעט שחקניות שהנפיקו כרטיס אשראי. הרשתות המעטות שהנפיקו כזה כרטיס, H&O והמשביר לצרכן, עשו זאת לפני שנים רבות לפני משבר האופנה, ולפני גילוי הסחר המקוון וקניות בחו"ל, מה שצמצמם את מספר הלקוחות שלהן.
בנוסף המועדון הקיים של פוקס אטרקטיבי בפני עצמו ואינו מצדיק כרטיס אשרא. למשל למועדון הנוכחי 10% צבירה לעומת 12% באשראי. לישראלים גם הרבה יותר מכרטיס אשראי אחד, כך שכדי לשכנע אותם להוסיף עוד אחד צריך אטרקציה מלהיבה במיוחד, ובטח שלאור המעבר לאפליקציות התשלום.
פוקס ולאומי קארד במועדון לקוחות משותף – DREAM CARD; כמה זה עולה ומה מקבלים? לא כזו מציאה!
מועדון תמורה – כרטיס אשראי לחברי ארגון המורים