לאחר היפרדותן מהבנקים החזקים, הפועלים ולאומי, ישראכרט ומקס (לאומי קארד לשעבר) צפויות לשווק ביטוח. הממונה על התחרות (ההגבלים העסקיים לשעבר) מיכל הלפרין, תומכת לפחות בכניסתה של חברת כרטיסי האשראי מקס לעולם הביטוח.
אם הממונה על שוק ההון משה ברקת יאמץ את חוות הדעת, גם ישראכרט צפויה לשווק מוצרי ביטוח וחיסכון למיליוני לקוחות שמחזיקים בכרטיסי האשראי שלה ולמאות אלפי בתי עסק שמקבלים מחברות כרטיסי האשראי שירותי סליקה.
המשמעות היא תחרות נוספת בענף הביטוח, לאחר שכבר נכנסו שחקנים חדשים בתחום הדיגיטלי, כמו ליברה. חברות כרטיסי האשראי ייכנסו לתחרות בעולמות הביטוח ויוכלו להציע מחירים תחרותיים לביטוחים שמשווקים היום סוכני הביטוח עבור חברות הביטוח. אם הרפורמה תיושם, רשות שוק ההון תפקח לראשונה על חברות כרטיסי האשראי לצד הפיקוח על הבנקים.
ברקת ביקש את חוות דעתה של הלפרין לאחר שחברת כרטיסי האשראי מקס, שנמכרה לפני שנה על ידי בנק לאומי לקרן ההשקעות ורבורג פינקוס, ביקשה לקבל רישיון להקמת סוכנות ביטוח. מקס מעוניינת לשווק לא רק מוצרי ביטוח כללי כמו ביטוח עסקים, ביטוחי רכב ודירה וביטוחי נסיעות לחו"ל, אלא גם מוצרי חיסכון כמו פוליסות החיסכון הפיננסיות של חברות הביטוח וקופות הגמל להשקעה, שמשווקים כיום באופן בלעדי על ידי סוכני הביטוח.
סוכני הביטוח מתנגדים
אם יתקבל האישור, בשלב זה תוכל רק מקס לשווק ביטוחים, כי 35% מחברת ישראכרט עדיין מוחזקים על ידי בנק הפועלים. רק לאחר מכירת יתרת אחזקות הבנק, בסוף השנה לכל המאוחר, תוכל ישראכרט להצטרף לשיווק הביטוחים. זו הסיבה שישראכרט עדיין לא הגישה בקשה לקבלת רישיון להקמת סוכנות ביטוח, אבל צפויה לעשות כן כשתושלם הפרדתה מבנק הפועלים. חברת כרטיסי האשראי כאל, שעדיין נמצאת בשליטת בנק דיסקונט, לא תוכל לשווק ביטוחים למעט ביטוח ללקיחת משכנתא.
הנפגעים העיקריים ממהלך שכזה הם סוכני הביטוח. לשכת סוכני הביטוח שלחה אתמול שלושה מכתבים בהולים – האחד להלפרין, השני לברקת והשלישי למשה גפני, יו"ר ועדת הכספים. בכל המכתבים חוזר נשיא הלשכה ליאור רוזנפלד על טענותיו כי כניסת חברות האשראי לביטוח מסוכנת "מתן רישיון לגורם כה חזק, המעורב במהלך חייהם של רוב רובם של אזרחי ישראל, מכיר את הוצאותיהם הנוספות, מנתח באופן סדיר ועל בסיס יומיומי, את רמתם הכלכלית למול הכנסותיהם השוטפות והוצאותיהם המפורטות מידי חודש, על ידו, יגרום לפגיעה קשה בענף הביטוח ולא יעודד תחרות", הוא כותב. "עמדת רשות התחרות נובעת משיקולים תמוהים עד מאוד. מתן הזדמנות לגופי אשראי ענקיים אלו שחולשים על מאגרי מידע עצומים של הציבור, להתחיל לשווק ביטוח, יפגע פגיעה שלא ניתן יהיה להתאושש ממנה". חברות הביטוח עצמן ירוויחו כי יקבלו עוד ערוץ הפצה ויהיו פחות תלויות בסוכנים ויוכלו לחסוך בעמלות. עם זאת, עדיין לא ברור עד כמה יאפשרו הבנקים לחברות האשראי לפנות למחזיקי הכרטיס הבנקאי ולהציע להם ביטוחים.
מקס לא מחכה לאישורים מהרשויות וכבר החלה לפני חודש לבקש אישור מלקוחות שגלשו באפליקציה לאשר לה מראש להשתמש במידע עליהם כדי לשווק להם בעתיד מוצרים בתחום הביטוח. עוד נודע כי מקס כבר נמצאת במגעים מול כמה חברות ביטוח לשיווק הביטוחים שלהן ברגע שתקבל אור ירוק לצאת לדרך.
אחרי סקיי מקס: בפליי קארד תמורת נקודות תשלמו מסי נמל בלבד
בעקבות הסופה: קרן הביטוח קנט פתחה חדר מצב לחקלאים
בלי הפועלים ישראכרט יורדת ב-10% ברווח הנקי
העוזרת הקולית של גוגל, אסיסטנט, הגיעה לכחצי מיליארד משתמשים חודשיים, כך מסרה החברה. בנוסף הצהירה על כמה מאפיינים שיושקו ב-2020. אחד המאפיינים החדשניים הוא קול חדש שקורא מאמרים ודפי אינטרנט בקול רם למשתמשים, בקול שקרוב יותר לקול אנוש מקול מכני. הקריאה "היי גוגל, קרא את זה," או "היי גוגל, קרא את העמוד הזה" תפעיל את האסיסטנט שתקרא או תתרגם טקסט ממאמר או עמוד אינטרנט ל-42 שפות.
חצי מיליון נשמע הרבה, אך צריך לזכור שישנם כ-4 מיליארד מכשירי אנדרואיד בעולם שתומכים בשימוש באסיסטנט. יכול להיות שזה קשור לכך שהסייענית הקולית של גוגל עדיין לא תומכת באופן מלא בשפות רבות. בעברית למשל ניתן רק לקבל זיהוי קולי לטובת הכתבה או חיפוש, אך לא להפעלה של תכונות מתקדמות יותר. נכון לעכשיו העוזרת של גוגל רחוקה מהעוזרות הדומיננטיות בשוק, סירי של אפל, ששולטת בשוק, אך מאז 2016 במגמת ירידה, ואלקסה של אמזון שבמגמת עלייה מאותה תקופה.
מי העוזרת הקולית הטובה ביותר? סירי, אלסקה או גוגל אסיסטנט?
החידושים של העוזרת הקולית של גוגל
הקבלן דרש לבטל הסכם מכר עם קונה, שלטענתו סירב לקבל חזקה בדירה • בית המשפט דחה את התביעה מאחר שהתמורה עבור הדירה שולמה
בית המשפט המחוזי בתל-אביב דן לאחרונה בעתירה שהגיש קבלן לביטול הסכם המכר, בטענה כי הרוכש מסרב לקבל לידיו את הדירה. מדובר בחברה קבלנית שמכרה דירת מגורים בבניין חדש שבנתה באשקלון. הסכם המכר נחתם בפברואר 2013, ומועד המסירה נקבע ליום 31.12.14.
הסכם רכישת דירה חדשה מקבלן מסדיר את זכויות וחובות הצדדים זה כלפי זה. הרוכש מתחייב לשלם עבור הנכס – בדרך כלל בפריסת תשלומים על פני תקופת הבנייה (אם הרכישה מבוצעת לפניה או במהלכה) ואילו הקבלן מתחייב לבצע את הבנייה לפי לוחות הזמנים הקבועים בהסכם ולמסור לרוכש את הדירה לאחר קבלת טופס 4 וכשהדירה ראויה למגורים ומערכותיה תקינות ופועלות.
לעתים פורצת מחלוקת בין הצדדים בשאלת מצבה של הדירה במועד המסירה, כלומר אם הנכס ראוי למגורים במועד זה. במקרה הנדון שילם הרוכש את מלוא התמורה בהתאם להסכם המכר, אולם הדירה לא נמסרה לו במועד, משום שבמועד המסירה שנקבע בהסכם, הדירה לא הייתה ראויה למגורים. החברה הקבלנית נימקה את העיכוב במסירה במחסור בעובדים בשל מבצע "צוק איתן", ושילמה לרוכש פיצוי בגין איחור במסירה.
ב-31.8.2015 ניתן טופס 4 לבניין, ובהתאם ביקשה החברה הקבלנית למסור לרוכש את הדירה, אולם לטענתה הוא סירב לקבל את החזקה בדירה. בכתב התביעה טענה החברה הקבלנית כי הרוכש "עושה דין לעצמו ומסרב לקבל את החזקה בדירה", וכי סירובו זה הוא בגדר "הפרה יסודית של ההסכם" המצדיק את ביטול עסקת המכר.
כמו כן, החברה הקבלנית ביקשה מבית המשפט להורות כי היא רשאית למכור את הדירה לאחר, ולחייב את הרוכש בתשלום פיצויים מוסכמים בהתאם להסכם בסך 100 אלף שקל וכן בתשלום ההוצאות שבהן נשאה בקשר לדירה מחודש אוגוסט 2015 עד יום ביטול ההסכם בסכום מוערך של 30 אלף שקל.
הרוכש מצדו טען כי החברה הקבלנית היא שהפרה את ההסכם, כיוון שלא העמידה לרשותו את הדירה כשהיא ראויה למגורים ולא תיקנה את ליקויי הבנייה. הרוכש טען כי קיבל את החזקה ואת המפתח לדירה, אך בשל ליקויי הבנייה שנתגלו בה הוא סירב לחתום על טופס המסירה המאשר את תקינות הדירה.
לאחר בחינת טענות הצדדים והראיות שהובאו בפניו, דחה בית המשפט את התביעה של הקבלן וקבע כי די בכך שהקונה קיבל את החזקה בדירה כדי לגרום לדחיית התביעה, שהתבססה על בקשת החברה הקבלנית לבטל את ההסכם בשל סירובו של הקונה לקבל חזקה בדירה.
לעניין ליקויי הבנייה בדירה, קבע בית המשפט כי לא כל ליקוי או אי התאמה מצדיק את אי-קבלת הנכס, אולם כשמדובר בליקויים של ממש השוללים שימוש בנכס או גורמים לאי נוחות רבה ביותר, יהיה הרוכש זכאי לדחות את קבלת החזקה בנכס במועד ולדרוש את תיקון הליקויים בו כתנאי לדבלת החזקה, ובגין תקופה זו יהיה הרוכש זכאי לקבל פיצוי בגין איחור במסירה, שכן מסירת הדירה על ליקוייה – אינה נחשבת ל"מסירה".
עוד הוסיף בית המשפט כי גם אם היה מתברר בפניו כי הרוכש אכן סירב לקבל את החזקה בדירה, הרי שלאחר ששילם את מלוא התמורה עבורה, אין החברה הקבלנית רשאית לבטל את ההסכם.
זאת בטענה כי החובה למסירת החזקה בדירה היא חובתו של המוכר כלפי הקונה, ואילו חובתו העיקרית של הקונה היא לשלם למוכר את מלוא התמורה עבור הרכישה.
לבסוף פסק בית המשפט כי ביטול חוזה מכר בידי מוכר דירה, בטענה שהרוכש מסרב לקבל את החזקה בדירה, ולמרות שהרוכש שילם למוכר את מלוא תמורת הרכישה, הוא סעד בלתי מידתי שניתן להצדיקו ולאשרו לעתים נדירות וחריגות בלבד, שכן ההנחה היא שהאינטרס העיקרי של המוכר בעסקת המכר – דהיינו קבלת התמורה – התקיים, ואם נגרם לו נזק כספי מסוים בשל סירובו של הרוכש לקבל את החזקה בנכס, הוא יכול להיתבע כפיצוי כספי, בלי להיזקק לצעד קיצוני כביטול החוזה.
חרטה על מכירת דירה עשויה לעלות לכם הרבה כסף
הוציא את העוקץ: בית המשפט ביטל בדיעבד עסקה לרכישת דירה – לאחר שהתברר כי המוכרת אינה בעלת הנכס
מעודכן ל-01/2020ילקוט גב, טרולי או מזוודת יד? לכל אחד יש את היתרונות שלו ורק אתם יכולים לדעת מה הכי יתאים לכם ולצרכים האישיים שלכם ■ אז איך תבחרו איזה תיק תיקחו לטיסה הבאה שלכם? המשיכו לקרוא
כל מי שטס בטיסה קצרה – ולפעמים גם ארוכה – ורוצה להעלות את החפצים שלו איתו למטוס, צריך לבחור בין טרולי, תיק יד, תרמיל או צ'ימידן הנישא על הגב, שאותו ניתן להוריד מהכתפיים ברגע העלייה למטוס.
מבין כל האופציות, תיק גב הוא הכי פחות רשמי ובדרך כלל גם שוקל מעט, אבל תיק יד הוא ייצוגי וגם לטרולי יש יתרונות משלו. בשורה התחתונה, הכול תלוי בצרכים שלכם. אז הנה כמה דברים שצריך לקחת בחשבון לפני שתחליטו.
איזה דברים נחוצים לכם בזמן הטיסה?
נוסעים שעולים למטוס עם טרולי נאלצים להשתמש בתאי האכסון שמעל למושבי הנוסעים – מה שיכול להיות מעיק עבורם וגם להפריע מאוד לשכנים שלהם לטיסה. לעומת זאת, תיק גב יכול לעתים להיות מאוחסן מתחת למושב שלכם, מתחת לכיסא שלפניכם (או אפילו בטיסות קצרות, בין רגליכם). אז אם אתם צריכים להגיע בזמן הטיסה לחפצים כמו למשל מחשב נייד, אוזניות או אפילו שפתון לחות – יהיה לכם הכי נוח אם הם יהיו קרובים אליכם ככל האפשר. דבר נוסף: לרוב תיקי הגב יש כיסים חיצוניים, כך שהרבה יותר קל לשלוף מהם חפצים קטנים בזמן הטיסה.
הבטיחות מעל הכול
אמנם לא צריך לחשוש יותר מדי כאשר אתם לוקחים אתכם את הציוד למטוס, אבל רצוי לדעת כי תיקים עלולים ליפול מחוץ לתאים הנמצאים מעל הנוסעים, וזה יכול להיות משמעותי אם אתם לוקחים אתכם למשל מצלמה יקרה או מחשב נייד.
טרולי הוא אופציית האחסון הבטוחה ביותר לנסיעות, ואם תחליטו שאתם רוצים לעשות צ'ק-אין למזוודה, הרי שאם היא עשויה מחומר קשיח, הסיכוי שהחפצים שארזתם בתוכה ייפגעו בבטן המטוס או בקרוסלת המזוודות – הוא די קלוש. הדברים שונים כמובן כשמדובר בתיק גב, שיכול להימעך, להימחץ או להירטב.
מה מצב הגב שלכם?
נסיעות ממושכות לשדות תעופה, צעידה אינסופית בשדה, המתנות לטיסות המשך ועמידה בתורים – כל אלה הן חלק מחוויות הטיסה. אם תיק גב הוא הבחירה המועדפת עליכם, אתם עשויים להתחרט על כך שאין ברשותכם מזוודה קטנה על גלגלים. הכול תלוי כמובן גם בגודלה של הכבודה שלכם, אך בכל מקרה, היכולת לגרור את המטען שלכם מאחוריכם או לידכם במזוודת טרולי – שומרת על הכתפיים והגב שלכם ממשקל שעלול לרבוץ עליהם במשך שעות ארוכות.
כמה ייצוגיים תרצו להיות?
נוסע שנושא מזוודה ייראה בדרך כלל מקצועי יותר, לעומת מי שנוסע עם תיק גב תלוי מהכתף. אז אם אתם טסים בביזנס ואתם מעוניינים לעשות רושם של אנשים מתוחכמים, אתם צריכים לשקול ללכת על טרולי. בנוסף, אם אתם נוסעים בחליפת עסקים, עם בגדים אופנתיים וזוג נעליים, יהיה לכם קל יותר לשמור את הכל מאורגן בטרולי.
חוששים שתופרדו מהתיק במקרה של עומס?
לעיתים עובדי חברת התעופה מחפשים כבודה אפשרית להכניס לבטן המטוס, בשל חוסר מקום בתא הנוסעים. בדרך כלל הם מתמקמים בשער העלייה למטוס, "צדים" נוסעים עם טרולי ומבקשים מהם בנימוס להיפרד מהכבודה שלהם, ואז לחכות לה בקרוסלת המזוודות ביעד. ברוב המקרים בעלי תרמילים לא יקבלו בקשות להפקיד אותם בבטן המטוס.
מה תעשו עם הקניות?
אם הטרולי שלכם עמוס בחפצים, לא יישאר לכם מקום לאחסן קניות ספונטניות, מעיל או אוכל במהלך הנסיעה. לעומת זאת, אם אתם נוסעים עם תיק גב, סביר להניח שתוכלו לדחוס לתוכו עוד משהו כשתזדקקו לכך – וגם זה יכול להיות שיקול חשוב בבחירת התיק.
טיסה נעימה: 10 טיפים שיעזרו לכם להעביר בשלום את הדרך לחופשה
מה מקום הטיסה הטוב ביותר עבורכם
משרד התחבורה יחדל לשלוח כ-4 מיליון מכתבים בשנה באמצעות דואר ישראל, בעקבות ביטול חובת נשיאת רישיונות רכב ונהיגה והנגשת המידע באופן מקוון. מדובר באישור לתשלום אגרות עבור רישיונות רכב ונהיגה ורישיונות של כלי רכב שעברו מבחן רישוי שנתי במכוני הרישוי (טסט). ההודעה על חידוש רישיון הרכב השנתי, עם הרישיון שלא משולם, המשמשת גם תזכורת למועד הטסט, תמשיך להגיע. מלבד החיסכון בטונות של נייר, יחסוך המהלך למשרד התחבורה כ־7.5 מיליון שקל בשנה.
המידע על הרישיונות זמין במסופי ניידות המשטרה, המחוברים באופן מקוון למשרד התחבורה, ונגיש גם באזור האישי הממשלתי באתר האינטרנט ובמסופים של משרד התחבורה. בספטמבר 2019 השיק משרד התחבורה שירות המאפשר לקבל את רישיון הרכב בדואר האלקטרוני ולהדפיסו ללא עלות במדפסת הביתית לאחר תשלום של אגרת הרישוי באתר האינטרנט או במוקד הטלפוני.
מאז השקת השירות לפני כשלושה חודשים, גדל מספר בעלי רישיונות נהיגה ורכב שישלמו את האגרה באתר האינטרנט בכ־40% – מ־65 אלף בחודש ספטמבר ליותר מ־100 אלף בחודש דצמבר. במהלך שנת 2019 שילמו את אגרת רישיון הרכב באינטרנט יותר מ־910 אלף נהגים. כך לפי משרד התחבורה
עבור אסמכתא מודפסת עדיין אפשר לשלם את האגרה בכל אחד מ־ 700 סניפי דואר ישראל או בעשרות עמדות שירות עצמי (רישיומט) המוצבות בסניפי סופר-פארם ובמרכזי הקניות.
משרד התחבורה יפסיק גם משלוח של כשני מיליון מכתבים בשנה, המשמשים כאסמכתאות על כך שכלי הרכב עברו את המבחן השנתי לרכב. רישיון הרכב שעבר את הטסט והוחתם על ידי מכון הרישוי, יהווה אסמכתא מודפסת בלעדית, נוסף על הנתונים המופיעים במסוף משרד התחבורה.
מכונית חדשה בת שנה וחצי – משרד התחבורה מעוניין להאריך את תוקף ההגדרה
יבוא מקביל: תנאי הרישיון יוקלו וגיל הרכב יעלה
חברת השכרת הקורקינטים השיתופיים ליים, הפעילה גם בערים בישראל, תפטר 14% מכוח האדם שלה לאחר שתפסיק לפעול ב-12 ערים גדולות בעולם – כך הודיע בראד באו, מנכ"ל החברה בבלוג מיוחד של ליים, שכותרתו "הדרך קדימה".
"שלוש שנים ליים יצרה אפשרויות תחבורה ברחבי העולם", כותב באו. "היה לנו מזל לבנות קהילת לקוחות נאמנה ביותר מ-120 ערים בעולם ולפתח שותפויות עם קובעי מדיניות וארגונים מקומיים, מנסיעות לעבודה ועד שליחויות ונסיעות הנאה עם חברים, ליים הפכה למובילה עולמית בתחום התחבורה הזעירה, אך חלק מן החזון שלנו הוא השגת עצמאות פיננסית והמיקוד שלנו נתון כעת לרווחיות".
ליים פעילה בישראל מעל שנה, בעיקר בתל אביב, אך גם בערי הלווין ובפתח תקווה. הסניף הישראלי אינו מוזכר בהודעת החברה.
מחברת ליים נמסר בתגובה לדברים: "אירופה וישראל בפרט לא מושפעות ואנחנו עדיין מתרגשים מהזדמנות הצמיחה שם. אירופה הייתה מאז ומתמיד מסבירת פנים עבור עסקינו בזכות תשתיות מתקדמות, מודעות סביבתית וכושר טבעי עבור האירופאים לעבור ברחבי העיר עם אמצעי תחבורה שונים. יש לנו דרך ברורה לרווחיות ברוב השווקים האירופיים מה שמביא אותנו לביטחון לעתיד החברה".
בתוך כך ליים פרסמה החודש קול קורא ליזמים וסטארט-אפים, לפיתוח טכנולוגיות ומוצרים חדשים לשיפור בטיחות הרוכבים. "בעולם תל אביב היא עיר קטנה, אבל קהילת המיקרו מוביליטי היא אחת הערים המובילות באימוץ הכלים החשמליים וברגולציה סביבם", אמר אז מנכ"ל ליים ישראל, יניב גודר. "אנחנו מחפשים פתרונות חומרה ותוכנה בתחום הבטיחות, שנרצה לבחון בפיילוטים".
מהירות הקורקינטים של ליים יורדת ל-14 קמ";ש
תל אביב תכריע: האם האופניים המושכרים יוחלפו בחשמליים או שהשירות יבוטל?
מעודכן ל-01/2020מה מכונית היוקרה הנמכרת בעולם? אין הפתעות גדולות. אם להסתמך נתונים שמפרסמת דיימלר, החברה האם של מרצדס בנץ עם תחילת 2020, מרצדס בנץ היא גם הנמכרת ביותר. על פי נתוני דיימלר, היצרנית מסרה בשנה שעברה 2.34 מיליון מכוניות בכל השווקים בעולם – עלייה של 1.3% ביחס לשנת 2018.
אחריה ב.מ.וו, היצרנית הבווארית, שמסרה בשנה שעברה 2.17 מיליון מכוניות – עלייה של 2% ביחס ל-2018. במקום השלישי נמצאת אאודי. על פי נתוני החברה האם פולקסווגן. בשנה שעברה נמכרו 1.85 מיליון מכוניות אאודי, עלייה של 1.8% ביחס לשנת 2018.
כך ששלוש יצרניות רכבי היוקרה הגדולות הן גרמניות. אלו התמודדו עם הפסקות ייצור גדולות כדי להתאים את מנועי מכוניות לתקנות זיהום אוויר, וגם עם צמצומים נרחבים מאוד של כוח אדם עקב שינויים בשוק הרכב, כמו חדירה של רכבים חשמליים שדרשו מהיצרניות הגרמניות הקצאה מאסיבית של תקציבי פיתוח.
גם בישראל מסירות יצרניות רכבי היוקרה נמצאות במגמת ירידה, כמו באירופה. לפי נתוני מרצדס עיקר הגידול במכירות נבע מעלייה של יותר מ-9% במכירות החברה בסין. ב.מ.וו גם הודיעה כי חלק ניכר מהגידול במסירות נובע מהשוק הסיני. ב.מ.וו גם מתכוננת לחנוך בעתיד מפעל ראשון בסין שיהיה מפעל שאינו בשותפות עם יצרן רכב סיני מקומי.
בישראל דווקא אאודי לוקחת את הבכורה, כשמרצדס במקום השני וב.מ.וו בשלישי, 3,465 מסירות לעומת 2,820 במרצדס ו-2,297 בב.מ.וו – כולן ירדו במסירות. מי שהשיגה דווקא עלייה במסירות היא וולוו השבדית עם עלייה של 9% ל-1,425. גם לקסוס עלתה ב-10% ל-1,312 מסירות.
תקנות מסי הרכב החדשות – מי ירוויח, מי יפסיד, מי יישאר ללא שינוי
מס קנייה על רכבי יוקרה יוארך בשנתיים נוספות
אקסלנס מתרחבת. החברה חתמה בסוף השבוע על הסכם לרכישת חברת קרנות הנאמנות וחברת ניהול תיקים של בית ההשקעות אלומות. סך הנכסים המנוהלים הנרכשים – 5 מיליארד שקל.
לאחר השלמת הרכישה, החברות של אלומות ייקלטו לתוך אקסלנס (קרנות – קסם , ואקסלנס תיקים). חברת הקרנות של אלומות מנהלת כ-4 מיליארד שקלים, מתוכם 1.5 מיליארד שקלים מנוהלים בהוסטינג ו- 2.5 מיליארד שקל בניהול ישיר. חברת ניהול התיקים של אלומות מנהלת נכס בהיקף של כ- 1 מיליארד שקל.
בית ההשקעות אקסלנס מנהל כיום נכסים בהיקף של כ-51.4 מיליארד שקל , וחברת הפניקס מנהלת נכסים בהיקף של כ-200 מיליארד שקל.
לדברי חנה הולנדר, מנכ"לית אקסלנס: " רכישת הנכסים היא פועל יוצא של אסטרטגיית הצמיחה של בית ההשקעות להרחבת פעילותו בתחום ניהול הכסף באמצעות גידול אורגני בנכסים והמשך צמיחה באמצעות מיזוגים ורכישות. אקסלנס תמשיך להעניק לכלל לקוחות בית ההשקעות מעטפת שירותים רחבה ומקצועית".
אבנר חדד, מנכ"ל קסם, הוסיף: "קסם נכנסה לענף הקרנות המנוהלות לפני כשנתיים כדי להיות שחקן מוביל ומשמעותי בסגמנט לא רק בגודל הנכס המנוהל אלא גם בהובלתם של ערכי השקיפות, הפשטות, והמקצוענות שענף הקרנות זקוק להם, וזאת כפי שהנחילה קסם לענף המדדים ולשוק ההון בכלל מיום היווסדה. אנו מאמינים שרכישתה של אלומות ניהול קרנות תקדם את שתי המטרות שקסם שמה לעצמה: הן להיות שחקן מוביל והן לקדם את הערכים שאנחנו מאמינים בהם".
קסם קרנות סל, מבית אקסלנס, מדורגת במקום ה-3 בתעשייה בהיקף הנכסים, ומנהלת בקרנות 42 מיליארד שקל. בשנת 2019 קסם קרנות גייסה 2.6 מיליארד שקל
השלמת העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים.
אקסלנס: בעקבות הפחתת הריבית נתוני המאקרו בארה,;ב צפויים לחזור ולאכזב
מנכ"ל קסם: ישנם מנהלי קרנות שלוקחים סיכונים בצורה לא שקופה בקרנות שאמורות להיות סולידיות
כמה יעלה הברקזיט שמתכנן ראש הממשלה דיוויד ג'ונסון לבריטניה?לפי מחקר שערכה המחלקה הכלכלית של בלומברג, עלות הברקזיט לממלכה הבריטית כבר הגיעה ל-130 מיליארד ליש"ט (170 מיליארד דולר), ועזיבת האיחוד האירופי תעלה 70 מיליארד ליש"ט נוספות עד סוף 2020.
לפי בלומברג, כלכלת בריטניה התכווצה ב-3% מאז ההחלטה במשאל העם לעזוב את האיחוד, ב-2016 – עקב האי-ודאות וחוסר היכולת של הממשלה השמרנית להעביר את הסכם הברקזיט בפרלמנט.
ג'ונסון הצהיר כי בריטניה תעזוב עד סוף החודש את אירופה, כחודש לאחר הבחירות. בבלומברג סבורים כי אף שהאיום של עזיבה ללא הסכם הוסר – על הצדדים עדיין להגיע להסכמי סחר חדשים, דבר שיוצר אי-ודאות נוספת, מה שכמובן יוצר חשש גדול בשווקים.
בממשלה השמרנית הכינו תוכנית למלחמה בסימני המיתון הראשונים בבריטניה זה תקופה ארוכה. לקראת דיוני התקציב במרץ – זו ההזדמנות הגדולה הראשונה להתוות את התוכניות הכלכליות של הממשלה החדשה; גזבר הממשלה סג'יד ג'ביד הבטיח "עשור של התחדשות", עם קיצוצי מסים והגדלת ההלוואות להשקעה.
אלא שבבלומברג מעריכים שההפסדים שנצברו מאז 2016 לא יוחזרו. "במבט אל מעבר ל-2020, אנו חוזים שהעלייה בצמיחה השנה תהיה חד פעמית – הכלכלה תקבל זריקת עידוד, אך זו תיעלם אחרי תקופה".
הסכם הברקזיט הנוכחי כולל ארבעה מרכיבים: חוקי האיחוד לגבי מכסים וסחורה יחולו על כל המוצרים בצפון אירלנד, כלומר ככל הנראה יהיו בדיקות גבול בין האי האירי לממלכה המאוחדת (נקודה שנתפסת כפגיעה באחדות הממלכה ועומדת בלב ההתנגדות הצפון-אירית להסכם); צפון-אירלנד תישאר גם בתוך איחוד המכסים של הממלכה המאוחדת; יושג הסכם לגבי גביית מע"מ בצפון-אירלנד בהתאם לחוקי האיחוד האירופי אך "תוך כיבוד הממלכה המאוחדת" ואולי הסעיף החשוב ביותר – ארבע שנים לאחר שה"סידורים המיוחדים" יחלו לפעול, הגוף המנהל את צפון אירלנד יוכל להכריע אם להמשיך בהם או לפרוש. ההסכם אושר ברוב בפרלמנט בשבוע שעבר.
עוד בחירות: הפעם בבריטניה, האם תוכרע החלטת הברקזיט
כישלון הברקזיט הביא להתפטרות תרזה מיי
לא יתבצע הברקזיט ללא הסכם, הליש"ט עולה
מעודכן ל-01/2020
רק לפני כשנה השלימו בדובאי את בית המלון הגבוה בעולם, מלון Gevora – עם 75 קומות וגובה של 356 מטר (1,168 רגל). המלון אמנם אינו המגדל הגבוה ביותר בעולם, זהו בורג' חליפה, גורד השחקים שנמצא גם כן בדובאי, אך גם המלון הגבוה בעולם זה הישג מכובד. אלא שעכשיו יש טוען חדש לכתר.
מי שיעקוף אותו תוך שנים אחדות הוא גורד שחקים חדש, מלון מוקף זכוכית, שממוקם במרחק נסיעה קצר, באזור המרינה של דובאי – מגדל סייל.
הסייל צפוי להיות בן 82 קומות ולהתנשא לגובה של 360.4 מטר. לפי התוכנית שפרסמה החברה היזמית, The First Group, המלון יציע לאורחיו 1,209 סוויטות יוקרה, לצד אזורים משותפים, תוך שאיפה לניצול מיטבי של השטח.
החברה האדריכלית האחראית על התוכנית היא קבוצת NORR, מהמוכרות בעולם בפרויקטים ענקיים בסדר גודל כזה (התוכנית עצמה זכתה בשלושה פרסים בתערוכה שנערכה בדצמבר).
עוד צפויים במלון קומת תצפית מיוחדת עם מבט פנורמי על העיר, בריכה בקומה גבוהה עם תצפית דומה, וכן מסעדות בקומות שונות במגדל.
עבודות ההקמה הראשוניות כבר החלו ב-2016 ומועד הסיום הצפוי לפי לוח הזמנים הקיים הוא בין סוף 2022 לתחילת 2023. באותו אזור שבו יוקם מגדל הסייל כבר עומדים כמה וכמה מגדלי ענק, בהם ה- Cayan(306 מטר) וה- Marina 101(שאינו מלון, גובה של 425 מטר).
המלון שנושא עתה בבכורה, גבורה, מיועד בעיקר לאנשי עסקים, מציע לא פחות מתשע מסעדות (יפנית, תאית, מסעדת בשרים ועוד), ארבעה ברים, מהם אחד בקומת הפנטהאוז, ספא, בריכת שחייה, מועדון כושר וחדרי ישיבות רבים. מיקומו, באזור העסקים של דובאי, איחוד האמירויות, מבטיח אפשרויות שופינג מרובות, שכן כאן נמצא מרכז הקניות הגדול בעולם. המלונות הקודמים שנשאו בכתר "אבארג' קודאי" בסעודיה ולפניו first world hotel ממלזיה.
נמאס לכם מבטן-גב? קבלו את טיולי האקסטרים הכי שווים
מחקר חדש קובע: בתל אביב פי שבעה דירות אייר בי אן בי מבניו יורק
כמות הממטרים השנה בארץ היא עזה ולא הייתה כמותה מאז שנות השישים של המאה העשרים. כבר היו קורבנות, ובעלי בתים ודיירים רבים גילו שרכושם מוצף. מה אפשר לעשות?
בענף הביטוח אומרים שהנזקים נאמדים במאות מיליוני שקלים. בניגוד לתקופות קודמות המערכות האלקטרוניות ברכבים של ימינו מייקרים את עלות התיקון.
העלויות הכוללות לביטוח מבנה ותכולה של דירה ממוצעת הן פחות מ־100 שקלים לחודש. כשיש ביטוח, חברת הביטוח שולחת סוקר שמוציא דוח של כל תכולת הבית ועל פי הדוח הזה מבטחים את תכולת הדירה והמבנה.
למי שאין ביטוח ייאלץ לפנות לעירייה הליך ארוך ומסורבל הדורשת הוכחת רשלנות.
ביטוח מקיף ותאונות אישיות
אם רכבכם ניזוק כתוצאה מפגעי מזג האוויר, ביטוח מקיף לרכב כולל סעיף של נזקי טבע. למי שאין ביטוח מקיף, אבל יש לו ביטוח צד שלישי, אז בהתאם למיקום שבו חנה הרכב, ישנה האפשרות לתבוע את הרשות המקומית על רשלנות בטיפול בתשתיות ובמערכות הניקוז.. אם אין ביטוחים פרטיים, אפשר לתבוע את העירייה על נזקי תשתיות, אבל זה הליך כאמור שנמשך רב.
אם יש לכם ביטוח מבנה, תכולה, ביטוח מקיף לרכב וביטוח תאונות אישיות (בהתאם לכיסויים שהאדם רכש), ואתם עצמכם נפגעתם או רכושכם נפגע כתוצאה מפגעי מזג האוויר – פנו מיד לסוכן הביטוח.
ביטוח עסק – כיסוי נזקי טבע
גם בעלי עסקים רבים נפגעים לא פעם מנזקי טבע. אבל, להבדיל מפוליסת ביטוח מבנה של דירה שכוללת כבר אוטומטית סעיף של נזקי טבע, פוליסת מבנה המבטחת עסקים לא כוללות אוטומטית סעיף זה. לכן, כשעושים לעסק ביטוח צריך להוסיף גם כיסוי נזקי טבע. בעל עסק שרכש כיסוי למבנה ולתכולה ולא הוסיף כיסוי לנזקי טבע, לא יהיה מכוסה וייאלץ לפעול בהליך ממושך מול העירייה.
איך לפעול מול חברות הביטוח
הבעיה היא שחברות הביטוח פועלות למטרות רווח, במקרים רבים הן מנסות לצמצם את סכומי הפיצוי, גם כאשר בפועל הנזקים של המבוטחים גבוהים הרבה יותר. גם כשיש חברת ביטוח והיא מוכנה לשלם את הכסף, עלולות להיווצר מחלוקות בין המבוטח לבין חברת הביטוח לגבי עלות הנזקים. הניסיון מראה כי הגשת תביעה לבית המשפט עשויה לזכות מבוטחים בפיצויים גדולים הרבה יותר מהסכומים שחברת הביטוח הסכימה תחילה לשלם.
הערכת נזק נקבעת על ידי אנשי מקצוע, שמאים ומהנדסים. בכל מקרה שיש נזק והאדם מבוטח, חברת הביטוח נדרשת לשלם את תגמולי הביטוח בתוך 30 יום. כשחברת הביטוח לא ממלאת את חובתה יש לפנות להליך משפטי.
אל תשכחו לתעד את האירוע. צלמו את הנזק שנגרם ואל תזרקו חפצים שנפגעו. גם מי שאין לו ביטוח ונגרם לו או לרכושו נזק, חשוב שיצלם ויתעד את הנזק ואת המקום שבו זה קרה. זה יעזור בתביעות עתידיות מול העירייה. חשוב שבצילום תוסיפו שם מקום ומועד שבו אירע הנזק.
אם אין ביטוח תאונות אישיות חשוב מאוד לבחון משפטית אם יש עילת תביעה נגד הגורם האחראי, למשל קבלן או העירייה, אבל צריך להוכיח רשלנות כדי שתהיה עילת תביעה.
אם נתקלים בסירוב של חברת הביטוח, התייעצו עם עורך דין שמתמחה בתחום, שבאפשרותו לבחון את חוקיות טענות הדחייה של חברת הביטוח.
תוכניות פינוי בינוי ראשונה צפויה באשקלון. קבינט הדיור עומד להכריז ביום ראשון על 8 מתחמים המיועדים לפינוי בינוי בכמה ערים ולאפשר בכך את קידומם המהיר. בכל המתחמים גם יחד מקדמת הרשות להתחדשות עירונית תוכניות שיאפשרו לבנות 5,412 דירות חדשות במקום כ-1,200 דירות בבניינים שייהרסו. 3 מהמתחמים הם באשקלון, עיר שבה בינתיים לא אושרה ולא בוצעה אף לא תוכנית אחת של תמ"א 38 או פינוי בינוי. התוכניות ב-3 המתחמים יאפשרו לבנות כ-2,300 דירות חדשות במקום 316 הישנות.
בפריפריה לרוב אין כדאיות כלכלית לפרויקטים מעין אלו. המחיר הנמוך של הדירות בעיר מחייב לבנות פרויקט ובו בערך פי 7 דירות מאשר אלו שנהרסו, כדי לשמור על רווחיות מקובלת בענף. הפתרון לעומס על התשתיות הוא הוספה של קרקע משלימה לכל אחד מ-3 הפרויקטים. אלה מגרשים בבעלות מדינה, שיוקצו לחברות בנייה שיפעלו בפרויקטים ויאפשרו להן לבנות ולמכור את כמות הדירות הנדרשת.
בדרום מזרח אשקלון ברחוב בנימין, ייהרסו 132 דירות וייבנו במקומן 660 על אותו מגרש ועל קרקע משלימה תהיה אפשרות לבניית עד כ-400 דירות נוספות. לאורך הרחובות אהוד והתחיה 714 דירות חדשות עתידות להיבנות ולהתפרש גם על קרקע משלימה צמודת דופן, והן יחליפו את 112 יחידות הדיור הקיימות. המתחם השלישי המכונה פוארטה דל סול, ברחוב אבא אחימאיר בשכונת ברנע, 72 דירות ו- 11 חנויות ייהרסו ובמקומן ייבנו 510 יחידות דיור חדשות, ועוד עד כ-100 בקרקע משלימה.
ברמלה, עתידות להיבנות במתחם ברחוב הרצל 510 יחידות דיור חדשות ו-3,600 מ"ר שישמשו מסחר ומשרדים, במקום 101 דירות שיהרסו.
ברחובות, במתחם ברחוב שעריים יפונו 28 מבנים שבהם 142 דירות, ובמקומן ייבנו 520 יחידות דיור חדשות ו-7,680 מ"ר עבור מסחר ומשרדים ו- 7,752 מ"ר של מבני ציבור. בפתח-תקווה, תקודם תוכנית ברחוב הנריטה סולד שבה 240 דירות יהרסו ובמקומן יבנו כ- 1,060 יחידות דיור חדשות.בבת-ים ברחוב דליה הסמוך לחולון, יוחלפו 168 דירות ואולם ספורט ישן ב- 835 דירות חדשות. בנוסף, ייבנו מבני ציבור בהיקף של 11,600 מ"ר בנויה .ברחוב החרוב והזית בעתלית 252 דירות ייהרסו ובמקומן ייבנו 650 יחידות דיור חדשות, ועוד עד כ-300 דירות בקרקע משלימה.
פינוי בינוי בגבעתיים: הוועדה המחוזית אישרה פרויקט סמוך למצפור השלום
פינוי בינוי בתל אביב: תאושר רק תוספת של 12 מ"ר